Η ταινία
Νύχτα, παλιά Εθνική Οδός. Σ’ ένα ξεχασμένο βενζινάδικο δυο άγνωστοι συναντιούνται για πρώτη φορά. Ο ένας έχει σταματήσει για να βάλει βενζίνη στη μηχανή του. Ο άλλος έχει ξεμείνει εκεί. Για να γυρίσει στην Αθήνα του λείπουν 22.50€. Οσο ακριβώς κοστίζει η απόσταση που τους χωρίζει από τον ουρανό.
Ο σκηνοθέτης
Ο Βασίλης Κεκάτος γεννήθηκε το 1991 στην Κεφαλλονιά και σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Brunel του Λονδίνου, απ' όπου αποφοίτησε με άριστα το 2013. Το 2014 έκανε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Ανάδρομος», η οποία προβλήθηκε στα Φεστιβάλ Δράμας και Νυχτών Πρεμιέρας. To 2016 κέρδισε στον διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους «What’s Next?» του Φεστιβάλ του Σάντανς και πήρε υποτροφία από το Sundance Institute, με την ταινία του «Zero Star Hotel». Με την ταινία του «Η Σιγή των Ψαριών Οταν Πεθαίνουν» το 2018 συμμετείχε σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ, όπως το Λοκάρνο, το Sundance και το Palm Springs. Με την τελευταία ταινία του, «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς» (2019), κατέκτησε τον Χρυσό Φοίνικα ταινίας μικρού μήκους καθώς και το Queer Palm στο 72ο Φεστιβάλ των Καννών. H ταινία συνεχίζει την πορεία της στα διεθνή φεστιβάλ με πιο πρόσφατη στάση της στο φεστιβάλ του Σαράγιεβο. Αυτή την εποχή, ο Βασίλης εργάζεται πάνω στο σενάριο της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του.
5 ερωτήσεις για την «Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Εκανα αυτή την ταινία τώρα διότι, εφόσον μου ήρθε η ιστορία, έπρεπε να τη διηγηθώ. Η αρχή της ιστορίας βρίσκεται στα βενζινάδικα της αμερικανικής ενδοχώρας, των οποίων τη μαγεία ήθελα να αναδείξω τοποθετώντας εκεί μια ερωτική ιστορία.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Ενα σκληρό ρομάντζο ανάμεσα σε δύο νέους ανθρώπους.
Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;
Θα ήθελα να συζητήσουμε το αν είδε τον εαυτό του σε μια ταινία με ήρωες δύο gay άνδρες. Ανεξαρτήτως αν είναι gay, straight, bi ή trans.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Το να κάνεις σινεμά στην Ελλάδα ήταν και παραμένει δύσκολο. Ελπίζοντας πως αυτό μπορεί να αλλάξει σύντομα, κρατάω πως πρέπει να κάνεις τις ταινίες με τους ανθρώπους που πιστεύεις και σε πιστεύουν, με αγάπη, σεβασμό και καλοσύνη.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;
Το Φεστιβάλ Δράμας είναι η αφετηρία για να φτάσει μια ταινία μικρού μήκους σε όλη την ελληνική επαρχία και να μπορέσει να τη δει κόσμος που, υπό άλλες συνθήκες, δε θα είχε τη δυνατότητα.
ΙΝFO Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Βασίλης Κεκάτος | Παραγωγή: Ελένη Κοσσυφίδου (Blackbird Production) | Συμπαραγωγή: Delphine Schmit, Guillaume Dreyfus, Authorwave | Ηθοποιοι΄: Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης | Διεύθυνση Φωτογραφία: Γιώργος Βαλσάμης | Μοντάζ: Στάμος Δημητρόπουλος | Μουσική: The Boy | Ηχος: Γιάννης Αντύπας | Σχεδιασμός - Μίξη Ηχου: Περσεφόνη Μήλιου | Μοντάζ Ηχου: Βάλια Τσέρου | Σκηνικά - Κοστούμια: Ελεάνα Θαλασσούδη | Α' Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Νάκος | Β' Βοηθός Σκηνοθέτη - Σκριπτ: Ράνια Πάρδου | Διεύθυνση Παραγωγή: Ευα Κεκάτου | Α' Βοηθός Κάμερας : Μάριος Ντέλιας | Β' Βοηθός Κάμερας: Στέλιος Μυλωνάς | Ηλεκτρολόγος: Σάκης Κωστής | Βοηθός Ηλεκτρολόγου: Αιμίλιος Τάδρος | Βοηθός Παραγωγή: Παναγής Μαγδαληνός | Εργαστήριο Εικόνας: Authorwave | Υπεύθυνος Εργαστηρίου: Πάνος Μπίσδας | Color Correction: Αλέξανδρος Καπιδάκης | DCP Mastering: Παναγιώτης Καραχάλιος | Υπεύθυνος Υποτιτλισμού: Λίζα Χρυσοχόου | Σχεδιασμός Τίτλων: Νίκος Πάστρας | Σχεδιασμός Αφίσας: Ανέστης Νείρος (Astroneir Design) | Script Consultant: Ηλέκτρα Ελληνικώτη | International Sales: Short/Cuts | Φιλική Συμμετοχή: Πασχάλης Καραντζάς