Το «Midnight Express» ήταν ένα από τα απρόσμενα και ταυτόχρονα ευπρόσδεκτα χιτ της περσινής σεζόν. Μια απλή ιδέα που έγινε πραγματικότητα με φροντίδα και γνώση και κυρίως με ανταπόκριση, αφού προβολή την προβολή το Ααβόρα γέμιζε με τρόπους που σπάνια πλέον βλέπει κανείς μια αίθουσα να γεμίζει στις μέρες μας.
Κλασικές, λιγότερο κλασικές, άγνωστες και λιγότερο άγνωστες, ταινίες που σε μία ευρεία θεώρηση εμπίπτουν στην έννοια της «μεταμεσονύκτιας προβολής», αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι παρά υπέροχες ταινίες που προβάλλονται σπάνια πια, όχι μόνο στις αίθουσες αλλά και οπουδήποτε άλλου. Μια επιλογή, από τον ίδιο τον κριτικό κινηματογράφου Ακη Καπράνο, που απευθύνεται σε όλους, αλλά και μαζί σε ένα ιδιαίτερο club που διαθέτει ήδη τις κάρτες μέλους για όλες τις προβολές και θα βρίσκεται τα Σάββατα που ακολουθούν στο γνωστό ραντεβού έξω από το Αααβόρα.
Διαβάστε αναλυτικά: Ο Ακης Καπράνος μας βάζει βαθύτερα στον κόσμο των μεταμεσονύκτιων προβολών
O Τζον Κάρπεντερ στα γυρίσματα του «Χαμός στην Τσαϊνατάουν»
Ο Ψαλιδοχέρης
Η νέα σεζόν του «Midnight Express» ξεκινάει στις 24 Νοεμβρίου με το «Χαμός στην Τσαϊνατάουν» (1986) του Τζον Κάρπεντερ με τον Κερτ Ράσελ και την Κιμ Κατραλ, ακολουθεί την 1η Δεκεμβρίου το «Δράκουλας - Ο Αρχων του Σκότους» του Τέρενς Φίσερ από το 1966 με τον Κρίστοφερ Λι εμβληματικό Δράκουλα, στις 8 Δεκεμβρίου θα προβληθεί το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ από το 1971, στις 15 Δεκεμβρίου από κόπια 35mm θα προβληθεί το «Ψυχή στο Στόμα» του Γιάννη Οικονομίδη (παρουσία συντελεστών), ενώ το πνεύμα των Χριστουγέννων ολοκληρώνει στις 22 Δεκεμβρίου ο «Ψαλιδοχέρης» του Τιμ Μπάρτον.
Και οι εκπλήξεις θα συνεχιστούν και το 2019, όπως αναφέρει στο Flix ο Ακης Καπράνος, αποφασισμένος να κάνει τη «συλλογική εμπειρία» του να βλέπεις ταινία συνήθεια και το «Midnight Express» το μεταμεσονύκτιο ραντεβού για σινεμά που δεν θέλεις να χάσεις.
«Μιλάμε πολύ συχνά για τα προβλήματα της ελληνικής διανομής, τις δεκάδες ταινιών που βγαίνουν κάθε εβδομάδα (για κοκορομαχίες μιλάμε λίγο – πολύ, αν το καλοσκεφτείς) και ποτέ αυτή η κουβέντα δε πιάνει τους αιθουσάρχες. Τη ζημιά δηλαδή που, εντέλει, στις αίθουσες καταλήγει και όχι στους διανομείς. Παράλληλα, την ίδια στιγμή που το Χόλιγουντ προσπαθεί να βρει νέα θέλγητρα για να φέρει τον κόσμο στις αίθουσες (το 3D για παράδειγμα), ένα άλλο κομμάτι της βιομηχανίας προσπαθεί να τον κρατήσει στο σπίτι (μια χαρά αναπαράγεται πλέον και το 3D αν έχεις να τα σκάσεις, για να μη μιλήσουμε για τις streaming υπηρεσίες). Οπότε τι μπορεί τελικά να φέρει τον κόσμο πίσω στην αίθουσα; Νομίζω η υπενθύμιση αυτού που λέμε Συλλογική Εμπειρία. Το Midnight Express ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια αναβίωσης μιας συνθήκης που σημάδεψε τα εφηβικά μου χρόνια (και πολλών άλλων ακόμα) αλλά το κοινό του είναι, στη μεγάλη πλειοψηφία του, νεανικό, από 18 μέχρι 23 ας πούμε, άνθρωποι δηλαδή που δεν τους παρέσυρε στην Ααβόρα μια κάποιου είδους νοσταλγία. Και ασφαλώς οι περισσότερες ταινίες απ’ αυτές που προγραμματίζουμε (όχι όλες) είναι διαθέσιμες στο internet.
Με άλλα λόγια, την περσινή του μεγάλη επιτυχία, το Midnight Express τη χρωστάει σε αυτό το κοινό που θέλει να βιώσει μια εμπειρία που, κακά τα ψέματα, στις προβολές του νορμάλ κυκλώματος δεν μπορεί να αναπαραχθεί. Και πώς να αναπαραχθεί; Εδώ το κοινό των «καλλιτεχνικών» αιθουσών δε μπορούσε να καταλάβει γιατί γελούσαμε με τον "Κυνόδοντα", δε μπορούσε δηλαδή να αντιδράσει στην ταινία όπως το χιούμορ της απαιτούσε! Στο Midnight Express δεν έχουμε τέτοια προβλήματα. Κανείς δεν χρειάζεται να «ελέγξει» τη συμπεριφορά του επειδή όλοι ξέρουμε πως είμαστε εκεί από αγάπη για το σινεμά, αγάπη για την ταινία που βλέπουμε, είτε αυτή είναι το "Plan 9 from outer space", είτε αυτή είναι η "Ψυχή στο Στόμα" του Γιάννη Οικονομίδη. Φέτος αποφάσισα να διευρύνω τα όρια του προγράμματος. Θα παιχτεί, για παράδειγμα, το "Husbands" του Τζον Κασσαβέτη και το "Brown Bunny" του Βίνσεντ Γκάλο, ταινίες «δύσκολες» και «περιθωριακές» που τους αξίζει μια μεγάλη οθόνη. Ολα αυτά μαζί με το "Alien" και το "Τerminator" ή τον Μπρους Λι. Θα υπάρξουν και εκπλήξεις. Και όλα αυτά για να τονίσουμε πως το σινεμά είναι κάτι που βιώνεται εκστατικά. Αυτό που συμβαίνει στη Ααβόρα μετά τα μεσάνυχτα δε συμβαίνει πουθενά αλλού».
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στην ομάδα «Midnight Express» και τη σελίδα του Ααβόρα στο Facebook.
Tags: Midnight Express