Ενημέρωση

Οι μικρού μήκους ταινίες του Ζαν-Λικ Γκοντάρ

στα 10

Πιστός στη μικρή διάρκεια μέχρι και το τελος της ζωής του, ο Γκοντάρ σκηνοθέτησε μικρού μήκους μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, μανιφέστα, κομμάτια σπονδυλωτών ταινιών, διαφημιστικά, μέχρι και... ευχαριστήρια.

Flix Team
Οι μικρού μήκους ταινίες του Ζαν-Λικ Γκοντάρ

Με αφορμή το θάνατο του Ζαν-Λικ Γκοντάρ σε ηλικία 91 ετών, επιστρέφουμε στη διαρκώς αποκαλυπτική φιλμογραφία του.

Διαβάστε ακόμη: Μείναμε μόνοι με το κορίτσι και το όπλο: πέθανε ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ

H πρώτη μικρού μήκους ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ είναι το ντοκιμαντέρ «Επιχείρηση Mπετόν» (Opération Béton, 1955, 20') όπου ο Γκοντάρ κινηματογραφεί μέρος της κατασκευής του φράγματος Γκραντ Ντισάνς, στην Ελβετία, κατά τη διάρκεια της οποίας εργαζόταν κι ο ίδιος εκεί σε ηλικία 22 ετών.

Δείτε εδώ ολόκληρο το «Επιχείρηση Mπετόν»:

Ακολουθεί το «Μια Κοκέτα» (Une Femme Coquette, 1955, 9') βασισμένο σε ένα διήγημα του Γκι ντε Μοπασάν, για μια γυναίκα που αντιγράφει τις κινήσεις μιας πόρνης στο δρόμο με τους περαστικούς.

Δείτε εδώ ολόκληρο το «Μια Κοκέτα»:

Δύο χρόνια αργότερα, στο «Ολα τα Αγόρια Λέγονται Πατρίκ / Σαρλότ και Βερονίκ» (Tous les garçons s' appellent Patrick / Charlotte et Véronique, 1957, 21’) βλέπουμε νεανικούς έρωτες σε μια «ρομερική» ιστορία που εκτυλίσσεται στον Κήπο του Λουξεμβούργου.

Δείτε εδώ ολόκληρο το «Ολα τα Αγόρια Λέγονται Πατρίκ / Σαρλότ και Βερονίκ»:

Στο «Η Σαρλότ και το Αγόρι της / Σαρλότ και Ζυλ» (Charlotte et son Jules, 1958, 20΄), o Ζαν-Πολ Μπελοντό κάνει την πρώτη εμφάνισή του στο «γκονταρικό» σύμπαν σε μια εφήμερη ερωτική ιστορία.

Δείτε εδώ ολόκληρο το «Η Σαρλότ και το Αγόρι της»:

Στο «Μια Iστορία Nερού» (Une Histoire d'eau, 1958, 18΄) οι πλημμύρες σε μια επαρχία του Παρισιού, δίνουν την έμπνευση για μια ακόμη γκονταρική ερωτική ιστορία, σε συνσκηνοθεσία με τον Φρανσουά Τριφό.

Δείτε εδώ ολόκληρο το «Μια Ιστορία Νερού»:

Το «La Paresse» του 1961 ήταν μέρος του σπονδυλωτού «Les Sept péchés capitaux» για τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, με συμμετοχές, ανάμεσα σε άλλους των Κλοντ Σαμπρόλ, Ζακ Ντεμί, Εντουάρ Μολιναρό και άλλους. Με τον Εντι Κοσταντίν του «Alphaville».

Δείτε εδώ ολόκληρο το «La Paresse»:

Το «Il Nuovo Mondo» του 1962, ένα από τα τέσσερα μέρη του «RoGoPaG», με συμμετοχές των Πιερ Πάολο Παζολίνι, Ρομπέρτο Ροσελίνι και Ούγκο Γκρεγκορέτι.

Δείτε εδώ το «Il Nuovo Mondo»:

To «Le Grand Escroc» απο το σπονδυλωτό «Les plus Belles Escroqueries du Monde» του 1964 με τις υπογραφές των Κλοντ Σαμπρόλ, Ούγκο Γκρεγκορέτι, Χιρομίτσι Χοροκάουοα και Ρόμαν Πολάνσκι.

Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Les plus Belles Escroqueries du Monde»:

Το 1964 σκηνοθέτησε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Reportage sur Orly».

To 1965 συμμετείχε με το «Montparnasse-Levallois» στο σπονδυλωτό «Paris vu par...»

Δείτε εδώ (χωρισμένο σε μέρη) το «Montparnasse-Levallois»:

Το 1967 σκηνοθέτησε το «Anticipation, ou l'amour en l'an 2000» από το σπονδυλωτό «Le Plus Vieux Métier du monde».

Το «Kάμερα Μάτι» (Caméra-Oeil, 1967) από το σπονδυλωτό ντοκιμαντέρ «Loin du Vietnam» με υπογραφές όπως αυτές του Κλοντ Λελούς, της Ανιές Βαρντά, του Κρις Μαρκέρ και του Αλέν Ρενέ.

Δείτε εδώ ολόκληρο το «Kάμερα Μάτι»:

Το 1967 σκηνοθετεί επίσης το «L' Amore», μέρος του σπονδυλωτού «Amore e rabbia» με συμμετοχές των Μάρκο Μπελόκιο, Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, Πιερ Πάολο Παζολίνι και άλλους.

Δείτε εδώ ολόκληρο το «L' Amore»:

Το 1989 σκηνοθετεί το «Le Rapport Darty» μαζί με τη σύντροφό του καλλιτέχνη, Αν-Μαρί Μιεβίλ.

Το 1990 σκηνοθετεί το «Metamorphojean» για τον οίκο μόδας Marithé + François Girbaud.

Το 1991 σκηνοθετεί το «Pour Thomas Wainggai» από το σπονδυλωτό «Contre l'oubli» με 30 Γάλλους σκηνοθέτες.

Το 1991 σκηνοθετεί επίσης το «L'enfance de l'art» πάλι με τη συνεργάσία της Αν-Μαρί Μιεβίλ.

Το 1992, ξανά με την Αν-Μαρί Μιεβίλ το «Parisienne People Cigarettes».

Το 1993 σκηνοθετεί το «Les Enfants jouent à la Russie».

Το 1993 σκηνοθετεί το «Je vous salue Sarajevo» για τον πόλεμο στη Βοσνία.

Το 1995 σκηνοθετεί το «2 x 50 ans de cinéma français».

Το 1996 σκηνοθετεί το «Plus Oh!».

Το 1996 σκηνοθετεί το «Espoir/Microcosmos».

Το 1998 σκηνοθετεί το «Adieu au TNS»

Αποτελούμενο από τέσσερα κεφάλαια που το καθένα χωρίζεται σε δυο μέρη, το μνημειώδες πολυμεσικό έργο του «Histoire(s) du Cinéma» (1998, συνολικής 266΄) αποτελεί μια κριτική για την εξέλιξη της τέχνης του κινηματογράφου στη διάρκεια του 20ου αιώνα. Διαβάστε εδώ περισσόοτερα για το «Histoire(s) du Cinema».

Το 1999 σκηνοθετεί το «The Old Place» μαζί με την Αν-Μαρί Μιεβίλ.

Το 2000 σκηνοθετεί το «De l'origine du XXIe siècle».

To 2002 συμμετέχει με το «Dans le noir du temps» στο σπονδυλωτό «Ten Minutes Older: The Cello».

Το 2002 συνεργάζεται και πάλι με την Αν-Μαρί Μιεβιλ για το «Liberté et patrie».

Το 2002 πειράζει με το «Moments Choisis» κομμάτια από το «Histoire(s) du Cinema».

Το 2006 σκηνοθετεί το «Ecce Homo».

Το 2006 σκηνοθετεί το «Vrai faux passeport».

Το 2006 σκηνοθετεί το «Reportage amateur Maquette expo» μαζί με την Αν-Μαρί Μιεβίλ.

Από το 2006 μέχρι και το 2008 σκηνοθετεί τρία μέρη του «Prière pour refusniks».

Το «Une Catastrophe», τρέιλερ για τη Vienalle του 2008.

Το επονομαζόμενο «Tribute to Eric Rohmer» του 2010.

Το μικρού μήκους «Bridge of Sighs» από το σπονδυλωτό «Bridges of Sarajevo» που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών το 2014.

Με αφορμή την υποψηφιότητα του «Αποχαιρετισμού στη Γλώσσα» για το Χρυσό Φοίνικα 2014, έστειλε ένα «Κινούμενο Γράμμα στον Ζιλ Ζακόμπ και τον Τιερί Φρεμό», στον απερχόμενο Πρόεδρο και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβάλ, στο οποίο αναφέρει στην εισαγωγή: «Για άλλη μια φορά σας ευχαριστώ που με προσκαλέσατε στο Φεστιβάλ, αλλά ξέρετε ότι δεν έχω πάρει μέρος στη διανομή μιας ταινίας για πολύ καιρό και δεν είμαι εκεί όπου νομίζετε ότι είμαι. Στην πραγματικότητα ακολουθώ ένα άλλο μονοπάτι. Κατοικώ σε άλλους κόσμους, μερικές φορές για χρόνια, ή για λίγα δευτερόλεπτα, υπό την προστασία των πιστών του σινεμά.»

Βίντεο - ευχαριστήριο για το τιμητικό βραβείο του ελβετικού σινεμά το 2015.

Το σποτ για το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Τσιχλάβα στην Τσεχία το 2018


Από το 1979 μέχρι και το 1988 γύρισε επίσης τις εξής μικρού μήκους ταινίες:

Quelques remarques sur la réalisation et la production du film 'Sauve qui peut (la vie) του 1979

Une bonne à tout faire (Good to Go) του 1981

Lettre à Freddy Buache (Letter to Freddy Buache) του 1982

Changer d'image (To Alter the Image) του 1982

Passion, le travail et l'amour: introduction à un scénario, ou Troisième état du scénario du film Passion του 1982

Scénario du film Passion του 1982

Petites notes à propos du film Je vous salue, Marie (Small Notes Regarding the Film Je vous salue, Marie) του 1983

Grandeur et décadence d'un petit commerce de cinéma (The Rise and Fall of a Small Film Company) του 1986

Soft and Hard του 1986

Meetin' WA του 1986

Armide του 1987

On s'est tous défilé του 1988

Closed Jeans: Marithé François Girbaud, série 1, 1-10 (Closed Jeans: Marithé François Girbaud: Series 1: 1-10) του 1988

Closed: Marithé et François Girbaud, série 2, 1-7 (Closed: Marithé and François Girbaud: Series 2: 1-7) του 1988

Puissance de la parole (The Power of Speech) του 1988

Le Dernier mot/Les Français entendus par... του 1988


godard