Νομίζετε πως είμαι μια κούκλα. Μια κούκλα στα ροζ και χαρωπή... Κάνετε λάθος, πολύ μεγάλο λάθος.»
Μέσα σε έναν ζοφερό και ταυτόχρονα επικίνδυνο κόσμο γεμάτο από άντρες που ντύνονται νυχτερίδες, τρελούς κλόουν που θέλουν να τον καταστρέψουν και γυναίκες που έχουν τις εφτά ψυχές μιας γάτας, η Χάρλεϊ Κουίν καταφέρνει να αφήσει το σημάδι της με το δικό της μοναδικό τρόπο. Οχι μόνο γιατί είναι ίσως μια από τους πιο πολύπλοκους χαρακτήρες που έχουν γραφτεί ποτέ για κόμικς, αλλά κυρίως γιατί παρά την παραφροσύνη της, τις δολοφονικές της τάσεις, την καταχρηστική της σχέση με τον τοξικό σύντροφό της και τις όποιες ψυχωτικές διαταραχές μπορεί να έχει, η Χάρλεϊ έχει αποδείξει ξανά και ξανά πως καταφέρνει πάντοτε να σταθεί στα πόδια της.
Δημιούργημα των Πολ Ντίνι και Μπρους Τιμ, η Χάρλεϊ Κουίν έκανε την πρώτη εμφάνισή της όχι σε κάποιο κόμικ αλλά στην σειρά κινουμένων σχεδίων «Batman: The Animated Series» στο επεισόδιο 22x1 με τίτλο «Joker’s Favor», το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 11 Σεπτεμβρίου 1992. Η Αρλίν Σόρκιν, ηθοποιός της αμερικάνικης σαπουνόπερας «Days of Our Lives» και σύζυγος του Κρίστοφερ Λόιντ, δάνεισε την φωνή της στην Χάρλεϊ καθώς ο Ντίνι είχε βασίσει τον σχεδιασμό του χαρακτήρα σε μια ονειρική σκηνή στην οποία έπαιζε η Σόρκιν στη σειρά αυτή και σύμφωνα με τον ίδιο τον Τιμ ο χαρακτήρας της Κουίν βασίστηκε επίσης εν μέρει σε μια «καταιγιστική αλλά όχι βίαιη σχέση» μιας πολύ καλή του φίλης. Η Χάρλεϊ αρχικά ήταν να εμφανιστεί μόνο μια φορά στη σειρά ως εκείνη που θα πετάγονταν μέσα από μια τούρτα για να παγιδέψει κάποιους αστυνομικούς στο συγκεκριμένο επεισόδιο, μιας και οι δημιουργοί της θεώρησαν γελοίο να το κάνει ο Τζόκερ (άσχετα που τελικά το έκανε ο ίδιος), αλλά γρήγορα κατάλαβαν πως ο χαρακτήρας της έχει πολλά περισσότερα να πει από όσα ένας ακόμη αναλώσιμος κακός.
Διαβάστε ακόμα: Αυτές είναι οι πρώτες αντιδράσεις για τα «Αρπακτικά Πτηνά (Και η Φαντασμαγορική Χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν)»
Από τότε η Χάρλεϊ έγινε η sidekick του Κλόουν Πρίγκιπα του Γκόθαμ και αργότερα και η ερωμένη του. Αρχικά όμως δεν ήταν αυτός ο στόχος. Σε μια συνέντευξή του ο Τιμ είχε δηλώσει πως «δεν θέλαμε να δώσουμε στον Τζόκερ ερωμένη γιατί αυτό θα τον εξανθρώπιζε. Και πραγματικά δεν μπορούμε να τονίσουμε πόσο περίεργος και ανατριχιαστικός θα μπορούσε να είναι μέσα σε αυτή την σχέση». Το όνομά της και η εμφάνισή της μπορεί να θυμίζουν αρκετά εκείνα του αρλεκίνου, ενός ρόλου που έκανε συχνά την εμφάνισή του στο ιταλικό είδους θεάτρου commedia dell’ arte, αλλά τελικά μέσα σε λίγο καιρό η Χάρλεϊ πέταξε τα ρούχα του αρλεκίνου της, φόρεσε τα κολλητά σορτσάκια και τοπ σε κόκκινο και μαύρο, έβαψε τα μαλλιά της με μπλε και κόκκινες ανταύγειες, έκανε τατουάζ στο σώμα της, έφερε παρέα το αγαπημένο της όπλο – το ρόπαλο του μπέιζμπολ – και έγινε η Χάρλεϊ Κουίν που όλοι αγαπήσαμε.
Ολοι οι υπόλοιποι βλέπουν τον Τζόκερ να γελά. Μόνο η Χάρλεϊ τον έχει δει να κλαίει.» - Αρλίν Σόρκιν (φωνή της Χάρλεϊ στο «Batman: The Animated Series»).
Από το «The Batman Adventures: Mad Love».
Σύμφωνα με τον δημιουργό της, η Χάρλεϊ είναι αρκετά πραγματίστρια στη δουλειά της λέγοντας απλά «γιατί δεν πυροβολούμε αυτόν να τελειώνουμε;», ή όπως λέει στην ταινία «Ομάδα Αυτοκτονίας» του Ντέιβιντ Αγιερ «είμαστε οι κακοί, αυτό κάνουμε», προσπαθώντας να βρει έτσι έναν ακόμη πιο αποτελεσματικό τρόπο στην εκτέλεση των εγκλημάτων - πράγμα που έρχεται κάπως σε αντίθεση με τον όλο σαδιστικό τρόπο του Τζόκερ ο οποίος πρώτα θέλει να βασανίσει και να ταλαιπωρήσει το θύμα του για να γιορτάσει έτσι τη νίκη του πριν ξεκινήσει το δολοφονικό του παραλήρημα.
Αλλά όπως κάθε ήρωας και κακός στα κόμικς έτσι και η Χάρλεϊ Κουίν χρειαζόταν μια origin ιστορία που θα την έβαζε επίσημα στο πάνθεον των ηρώων και κακών της DC και αυτή ήρθε δυο χρόνια μετά, όχι στην σειρά που πρωτοεμφανίστηκε αλλά αυτή την φορά μέσα σε κάποιο κόμικ, όπως ήταν ίσως και το αναμενόμενο. Το 1994 το graphic novel των Ντίνι και Τιμ «The Batman Adventures: Mad Love», το οποίο αποτέλεσε και μια συνέχεια της σειράς κινουμένων σχεδίων, κάνει την εμφάνισή της η Δρ. Χαρλίν Φράνσις Κουινζέλ Ph.D., μια ψυχίατρος στο Arkham Asylum όπου γνωρίζει τον Τζόκερ και τον ερωτεύεται τρελά κατά την διάρκεια των συνεδριών τους και τον βοηθάει να δραπετεύσει. Οταν ο Batman φέρνει πίσω στο Arkham τον Τζόκερ, σχεδόν νεκρό, η ίδια φτιάχνει ένα κοστούμι και γίνεται η Χάρλεϊ Κουίν. Το συγκεκριμένο κόμικ κατάφερε αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές και να κερδίσει το βραβείο Eisner (το αντίστοιχο Οσκαρ για τα κόμικς) και το βραβείο Harvey εκείνη την χρονιά για το Καλύτερο Κόμικ με Ενα και Μόνο Τεύχος.
Διαβάστε ακόμα: «Εμένα πρέπει να φοβούνται» φωνάζουν οι γυναίκες στο τρέιλερ του «Αρπακτικά Πτηνά (Και η Φαντασμαγορική Χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν)»
Από το τεύχος #7 του «Gotham City Sirens».
Αλλά τι είναι αυτό που ώθησε την Δρ. Κουινζέλ στη όρια της τρέλας, να ερωτευτεί ένα ψυχωτικό δολοφόνο και να τον βοηθήσει στα εγκλήματα που διαπράττει στο Γκόθαμ; Στο τεύχος #7 της σειράς κόμικς «Gotham City Sirens» βλέπουμε την Χάρλεϊ να επισκέπτεται στο Μπενσονχάρστ του Μπρούκλιν για τα Χριστούγεννα την οικογένειά της, η οποία απεικονίζεται ως αρκετά δυσλειτουργική. Ο πατέρας της είναι ένας απατεώνας ο οποίος βρίσκεται ακόμα στην φυλακή, ο αδερφός της ο Μπάρι είναι ένας τελειωμένος ροκάς που έχει ακόμα όνειρα για να γίνει σταρ και η μητέρα της η Σάρον θέλει να επιτέλους να σταματήσει όλος αυτός ο χαμός με τους «υπερήρωες και τους υπερκακούς». Το κόμικ αφήνει να εννοηθεί πως η Χάρλεϊ ακολούθησε τον κλάδο της Ψυχολογίας για να προσπαθήσει να καταλάβει λίγο καλύτερα την δική της προβληματική ενηλικίωση.
Θα σε σκοτώσω. Για όλα αυτά που έκανες σε μένα. Για όλες εκείνες τις φορές που με έκανες να νιώσω άχρηστη και μικρή. Για όλες εκείνες τις φορές που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Για όλες εκείνες τις στιγμές που δεν θα συγχωρήσω ποτέ.»
Ολο αυτό αντικατοπτρίζεται μάλιστα στη σχέση του Τζόκερ με την Χάρλεϊ η οποία το λιγότερο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί είναι τοξική και αρκετά βίαιη. Η Χάρλεϊ προσπαθεί σκληρά, μέσω εγκλημάτων ή διαφόρων άλλων πράξεων, να τον εντυπωσιάσει, να δείξει πως είναι ικανή για την αγάπη του, αποκαλώντας τον χαϊδευτικά «mista J» και «puddin’». Ο Τζόκερ όμως από την πρώτη στιγμή την προσβάλλει χυδαία, την αγνοεί και την πληγώνει συστηματικά, ενώ υπάρχουν στιγμές μάλιστα που έχει προσπαθήσει ακόμα και να την σκοτώσει. Την κρεμάει με αλυσίδες για να αποδείξει την αφοσίωσή της (όπως στο τεύχος #14 του «Suicide Squad» – μέρος της ιστορίας του «Batman: Death of the Family»), την απομονώνει σε ένα πύραυλο στο διάστημα ή προσπαθεί να βγάλει το δέρμα από το πρόσωπό της. Ακόμα και να την πείσει να γίνει θυσία σε για να κατευνάσει την οργή ενός ηφαιστείου, λίγο μετά το «γάμο» τους στις Μπαχάμες (στο «Harley Quinn: Futures End»).
Η Χάρλεϊ Κουίν έχει προσπαθήσει αρκετές φορές να αφήσει πίσω της την σχέση αυτή, και πολλές φορές τα έχει καταφέρει. Κάποιες για περισσότερο χρονικό διάστημα και κάποιες άλλες πάλι για πολύ λιγότερο, επιστρέφοντας πάντα κοντά του, πεπεισμένη πως όλα αυτά που της έχει κάνει ο Τζόκερ στο παρελθόν είναι γιατί την αγαπάει, πως είναι ακόμα ερωτευμένος μαζί της και πάντα με την ελπίδα πως αυτή τη φορά τα πράγματα θα είναι καλύτερα. Μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες, η Χάρλεϊ κατάφερε τελικά να βρει την δύναμη που χρειάζεται να εγκαταλείψει τον Τζόκερ, ενώ η DC επιβεβαίωσε πως βρίσκεται σε μια μη μονογαμική σχέση πλέον με την Poison Ivy.
(Δείτε παρακάτω δυο σκηνές από την σειρά κινουμένων σχεδίων «Harley Quinn», με την φωνή της Κέϊλι Κουόκο του «The Big Bang Theory» στον ομώνυμο ρόλο, που δείχνουν την τοξικότητα της σχέσης μεταξύ της Χάρλεϊ και του Τζόκερ).
Η Χάρλεϊ, μέσα από την σχέση της με τον Τζόκερ, είναι το αρχέτυπο θύμα ενδοοικογενειακής βίας η οποία μέσα από όλα αυτά που έχει υποστεί αλλά και ξεπεράσει όλα αυτά τα χρόνια, έχει καταφέρει να αναδειχθεί ως φεμινιστικό πρότυπο και υπόδειγμα της γυναικείας χειραφέτησης, παρά τις όποιες δολοφονικές της τάσεις. Εχει καταφέρει να δώσει μπουνιά στα αχαμνά της ετεροκανονικότητας και του σοβινισμού, ενώ μέσα από τις ιστορίες της προσπαθεί να εξαλείψει το στίγμα για τα άτομα με ψυχική ασθένεια, και να αποδείξει την αξία της, ενώ πολλές είναι εκείνες οι γυναίκες αναγνώστριες (και μη) οι οποίες έχουν αγαπήσει την ελευθερία του χαρακτήρα μακριά από τις καταπιέσεις και προκαταλήψεις μιας κυρίως πατριαρχικής κοινωνίας.
H Χάρλεϊ έχει υπάρξει μέλος σε ομάδες όπως τις «Birds of Prey», μια ομάδα από γυναίκες υπερήρωες η οποία δημιουργήθηκε από την Black Canary και την Μπάρμπαρα Γκόρντον (γνωστή τότε ως Oracle) και η οποία κατάφερε να αυξήσει τα μέλη της με χαρακτήρες, ανάμεσα σε άλλες, όπως τις Catwoman, Poison Ivy, Vixen και Huntress. Η Χάρλεϊ έκανε την εμφάνισή της στο τεύχος #105, το οποίο κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2007, αλλά αποχώρησε τρία τεύχη μετά.
Τον Ιούνιο του 2009 κυκλοφόρησε το #1 τεύχος της σειράς «Gotham City Sirens» όπου η Χάρλεϊ ενώνει τις δυνάμεις με την Poison Ivy και την Catwoman, το οποίο κράτησε για 26 συνολικά τεύχη.
To εξώφυλλο #1 τεύχος της «Harley Quinn» των Αμάντα Κόνερ και Τζίμι Παλμιότι.
Με το «The New 52» να επανεκκίνει στην ουσία ολόκληρη την μυθολογία και τους χαρακτήρες της DC, η Χάρλεϊ Κουίν δεν θα μπορούσε να μείνει απ’ έξω. Αν και οι Σειρήνες της Γκόθαμ Σίτι έπαψαν πια να υπάρχουν μετά από όλο αυτό, τον Νοέμβριο του 2013 κυκλοφόρησε το #1 τεύχος της «Harley Quinn» το οποίο γράφτηκε από την Αμάντα Κόνερ μαζί με τον άντρα της Τζίμι Παλμιότι για την DC, στο οποίο ξεκίνησαν ένα είδος εξιλέωσης του χαρακτήρα και την μεταμόρφωσή του σε αντιήρωα. Στην συγκεκριμένη σειρά η Χάρλεϊ φεύγει από την Ομάδα Αυτοκτονίας, διαγράφονται όλα τα αδικήματά της και αρχίζει να σέβεται περισσότερο την αξία της ανθρώπινης ζωής, προσπαθώντας ταυτόχρονα να κάνει την ζωή στη γειτονιάς της καλύτερη (όχι πάντα με τον καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα) καθώς αρχίζει να έχει και ρομαντική σχέση με την Poison Ivy.
Από την σειρά κόμικς «Injustice: Gods Among Us».
Με την ταινία «Αρπακτικά Πτηνά (Και η Φαντασμαγορική Χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν)», σε σκηνοθεσία της Κάθι Γιάν και σενάριο της Κριστίνα Χόντσον, η Χάρλεϊ μοιάζει να ακολουθεί αυτό το μοτίβο του «The New 52», αφήνοντας πίσω την «Ομάδα Αυτοκτονίας», και κυρίως τον Mister J, και ετοιμάζεται να κάνει το δικό της μεγάλο bang στο είδος των υπερηρωϊκών ταινιών, αλλά δεν πρόκειται να είναι μόνη της. Μαζί της θα κάνουν και την εμφάνισή τους χαρακτήρες όπως η Black Canary (Τζούρνι Σμόλετ-Μπελ), μια ηρωίδα με υπερηχητική κραυγή, η Huntress (Μέρι Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ), μια vigilante η οποία είναι κόρη ενός νεκρού εγκληματία, η Ρενέ Μοντόγια (Ρόζι Περέζ), η οποία είναι μια ντετέκτιβ της Γκόθαμ Σίτι, η Κασάντρα Κέιν (Ελα Τζέι Μπάσκο), μια μέλλουσα Batgirl, ο κακός Black Mask (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ) και ο κατά συρροή δολοφόνο Βίκτορ Ζασζ (Κρις Μεσίνα).
Μια ταινία, που απ΄ ότι φαίνεται, πρόκειται για μια ωδή στην γυναικεία ενδυνάμωση και ένα γερό χτύπημα στις αξίες της πατριαρχίας και της ανδρικής καταπίεσης. Ο,τι πρέπει δηλαδή για μια ταινία με την Χάρλεϊ Κουίν.