Το Μενού (The Menu) του Μαρκ Μάιλοντ
Αν δεν είσαι φαν των τηλεοπτικών σειρών, όπως το «Game of Thrones» και το «Succession», τότε το όνομα του Μαρκ Μάιλοντ ίσως να σου είναι άγνωστο. Και η αλήθεια είναι πως ακόμα και αν δεν γνωρίζεις τίποτα για αυτόν, ακόμα κι αν βλέπεις πρώτη φορά κάποια σκηνοθετική δουλειά του, τότε η νέα του ταινία «Το Μενού» είναι σίγουρα ο καλύτερος τρόπος για να τον μάθεις και να τον βάλεις στην λίστα με τους πιο ενδιαφέροντες σκηνοθέτες των τελευταίων ετών. Κι αυτό γιατί μας ταξιδεύει στον κόσμο της haute cuisine όπου ένα νεαρό ζευγάρι πάει σε ένα απομακρυσμένο νησί, μαζί με άλλους καλεσμένους, για να γευματίσει σε ένα exclusive εστιατόριο όπου ο σεφ έχει ετοιμάσει ένα πλουσιοπάροχο μενού, με μερικές εκπλήξεις που... σοκάρουν.
Η ψηφοφορία των αναγνωστών: Εσύ ψήφισες για την καλύτερη ταινία του 2022;
Power Points
Από την τόσο επιτηδευμένα απολαυστική παρουσίαση των πιάτων που σερβίρονται στην ταινία μέχρι και την σατανική ερμηνεία του Ρέιφ Φάινς, ως τον αρχηγό αυτής της γαστρονομικής αίρεσης, η ταινία δεν σταματά να σε εκπλήσσει θετικά με γερές στρώσεις σάτιρας και χτίζοντας μεθοδικά την ένταση και το σασπένς δένοντάς τα σφιχτά με ένα μυστήριο με φλαμπέ εκρήξεις παραδοσιακού τρόμου.
Θα μείνει κλασσικό
Ο Μάιλοντ δεν αρέσκεται στο να ετοιμάσει κάποιο μινιμαλιστικό πιάτο. Είναι ένα μενού το οποίο έχει προετοιμαστεί και μελετηθεί ενδελεχώς σερβίροντάς μας ένα πλήρες και χορταστικό γεύμα με γαρνιτούρα βιτριολικού χιούμορ, αργομαγειρεμένο μέσα σε μια σάτιρα και αποδόμηση τόσο τη υποκρισίας αυτή της κουλτούρας όσο και του δυτικού πολιτισμού γενικότερα, αλλά και των ταξικών διακρίσεων, όλα διακοσμημένα πάνω σε ένα εντυπωσιακό - θα το έλεγες και Grand Guignol - πιάτο. Αλλά μέσα σε όλα αυτά κρύβει το μυστικό του συστατικό το σχόλιο για τον θάνατο της Τέχνης (όποιας και αν είναι) τόσο από το ίδιο το κοινό όσο και από τους θεωρητικούς και κριτικούς της, ξεμπροστιάζοντάς τους με μια απολαυστική και ταυτόχρονα σαρδόνια μαεστρία. Κι όλα αυτά γαρνιρισμένα με ένα gore… μπουκιά και συχώριο.
Η σκηνή που δεν θα ξεχάσουμε
Οταν φτάνει το ορντέβρ με τις σως χωρίς ψωμί και την στιχομυθία που έχει ο Φάινς με την Ανια Τέιλορ-Τζοι επειδή δεν άγγιξε το φαγητό της. Μια σκηνή που νιώθεις την ένταση μεταξύ των χαρακτήρων να σιγοβράζει, αλλά πάντα με τις σωστές δόσεις του μαύρου χιούμορ έτσι ώστε να μην την κάνει τόσο άβολη όσο ίσως κάποιος θα περίμενε.
Γράψαμε στο Flix
Το «Μενού» που ετοίμασε ο Μάιλοντ, από τα στημένα με χάρη ορντέβρ του μέχρι και το εξτραβαγκαντ τελικό επιδόρπιό του, άξιο σε στιγμές κάποιου αστεριού Michelin, μπορεί να μοιάζει ως κάτι το περίπλοκο αλλά δείχνει τόσο απλό στην εκτέλεσή του και σίγουρα έχει κάτι για να ικανοποιήσει και να χορτάσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς θεατές. Διαβάστε ολόκληρη την κριτική εδώ.
Και κάτι ακόμα
Για τον σκηνοθέτη Μαρκ Μάιλοντ ήταν υψίστης σημασίας να βεβαιωθεί ότι κάθε λεπτομέρεια της ταινίας ήταν αληθινή. Κι έτσι για να ετοιμάσει τα πολλά και, πραγματικά εντυπωσιακά, πιάτα τα οποία παρελαύνουν στην ταινία, έφερε τρεις παγκοσμίου φήμης σεφ (ο καθένας έχοντας στο εστιατόριό του και κάποιο αστέρι Michelin) στα γυρίσματα, ανάμεσά τους και την Ντομινίκ Κρεν την ιδιοκτήτρια και επικεφαλή σεφ στο Atelier Crenn στο Σαν Φρανσίσκο, τη μοναδική γυναίκα σεφ στις Ηνωμένες Πολιτείες που μέχρι στιγμής έχει λάβει τρία αστέρια Michelin, για να δημιουργήσει να αυθεντικό περιβάλλον για τους ηθοποιούς του.