Η ταινία
Εμπνευσμένο από το «Lord Patchogue» του Ζακ Ριγκό, η ταινία μικρού μήκους «Ο καθρέφτης του Λόρδου Πατσόνγκ» είναι μια αλληγορία για τον διχασμό του υποκειμένου, τον ναρκισσισμό και την αναζήτηση της εικόνας του εαυτού. Ο Λόρδος Πατσόνγκ και η δίδυμη αδερφή του Μιριέλ δίνουν μια δεξίωση στο σπίτι τους, παρόλα αυτά, είναι απομακρυσμένοι από τους καλεσμένους τους. Ο Σιμόν, ο μοναδικός κοντινός φίλος του Λόρδου Πατσόνγκ, στην προσπάθεια να ικανοποιήσει την περιέργεια μιας νεαρής καλεσμένης για την απρόσιτο χαρακτήρα του Λόρδου,τον περιγράφει ως έναν άνθρωπο παντελώς αποκομμένο από το περιβάλλον του ο οποίος, έχοντας καταπιεστεί από την δεσποτική μητέρα του, αρνείται την ίδια του την ύπαρξη. Η δεξίωση διακόπτεται απότομα, όταν ο Λόρδος Πατσόνγκ περνά μέσα από τον μεγάλο καθρέφτη του σαλονιού και εξαφανίζεται. Τον συναντούμε ξανά σε μια άλλη διάσταση – πίσω από τον καθρέφτη, όπου έρχεται αντιμέτωπος με τα άπειρα είδωλά του. Λίγο μετά, θα τον ακολουθήσει και η Μιριέλ.
Η σκηνοθέτης
Η Ελίνα Πάνικ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών και σπούδασε κινηματογράφο και Τηλεόραση στην Αθήνα (Σχολή Σταυράκου) και στο Βερολίνο (Filmakademie Kelle). Εχει δουλέψει ως Art Director και ως Ενδυματολόγος σε κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στο Βερολίνο.
Φιλμογραφία
- Sinnlos, 2004
- The Johnsons, 2007
- The Desperation of Mimi, 2009
- Der Spiegel des Lord Patschog, 2010
Τρείς ερωτήσεις για το «Der Spiegel des Lord Patschog»
Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία;
Το ενδιαφέρον για το μύθο του Νάρκισσου και της Ηχούς με οδήγησε στο να αποπειραθώ μια σύγχρονη διασκευή του μύθου, ιδωμένου κάτω από το πρίσμα υπαρξιστικών και ψυχαναλυτικών θεωριών, όπως π.χ. του Ζακ Λακάν. Επίσης η ιδέα πως η νεύρωση αποτελεί μάλλον συστατικό της ύπαρξης, παρά αφορμή για στιγματισμό και είναι περιττό να δαιμονοποιείται.
Πώς θα περιγράφατε το φιλμ σε κάποιον που σας ρωτούσε «τι είναι η ταινία σου;»
Υπαρξιακό θρίλερ εποχής.
Εκτός από την χρονική διάρκεια ενός φιλμ, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;
Πιστεύω πως η αντιστοιχία ενάμεσα στη μικρού και τη μεγάλου μήκου είναι, ή θα μπορούσε να είναι, ανάλογη με την αντιστοιχία ποίησης και πεζογραφίας.
info
Παραγωγή, Σκηνοθεσία, Σενάριο: Ελίνα Πάνικ / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Καρβέλας / Σκηνικά, Κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα / Μοντάζ: Κυριάκος Στυλιανόπουλος / Εταιρεία Παραγωγής: Save Frag / Συμπαραγωγοί: Δάφνη Καλαφάτη, Πάνος Αδαμόπουλος / Βοηθός Σκηνοθέτη: Λάουρα Χίμπερ / Σκριπτ: Λίλι-Καρίνα Χολτχέφερ / Βοηθός Παραγωγής: Ξένια Θέμελη / Βοηθός Σκηνικών και Props: Σταύρος Μαρκουλιδάκης / Βοηθός Γκαρνταρόμπας: Αγκνες Κλοντ / Κατασκευή Σκηνικών: Παύλος Καπάλας, Νίκο Μαλεντορφ, Μαρίνα Λαβρένιουκ / Μακιγιάζ και Κομμώσεις: Κίρστεν Μόραθ, Τάνια Λίντεμαν, Σάντρα Στοκμέιερ / Βοηθός Κάμερας: Βαγγέλης Ντούμας / Gaffer, Gripman: Νίκος Μουζάκης / Φωτογράφος Πλατό: Ούλι Σκούε / Ηχος: Γιάνικ Χερμανσντέρφερ, Νικόλας Παπανικόπουλος / Colour Correction:2/35 / Υπεύθυνος Post - Production: Γιώργος Καρβέλας / Σχεδιασμός Ηχου: Κώστας Μαυριδάκης / Μίξη ήχου: Κώστας Βαρυμποπιώτης / / Μηχανικός Ηχου: Τερέζα Κουνζ / Μουσικοί: Ιριδα Ασημακοπούλου, Γιώργος Καρβέλας / Πρωταγωνιστούν: Μπάστιαν Σίριχ, Εφι Ρασμπίλντερ, Πάτρικ Λανγκ, Ματέα Μιχάλεβιτς, Εύα Ρατούσζνι, Ινες Ραμπσίλμπερ, Νεπομούκ Φριτζ Κολόσκα, Αντόνιν Μπεντ Κολόσκα, Χένια Θέμελη, Τίνα Μάικλ, Τζόσουα Ντίντριχς, Ξένια Χουλιάρα, Μάρκου Χίμπερ, Ματίας Βάγκνερ, Μπουράκ Ακόγιουν
Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.