Η ταινία
Ενα ζευγάρι περιθωριακών σε μια ακόμα μέρα στην δουλειά.
Ο σκηνοθέτης
Ο Χάρης Ραφτογιάννης σπούδασε Κοινωνιολογία και μετέπειτα Ιστορία του Κινηματογράφου (ΜΑ) στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και Σκηνοθεσία Κινηματογράφου στην Αθήνα. Οι μικρού μήκους ταινίες του βραβεύτηκαν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και προβλήθηκαν σε σημαντικά φεστιβάλ (Clermont Ferrand, Premiers Plans κ.ά.) και σε μουσεία (Museum of European Culture). Βρείτε περισσότερες πληροφορίες και υλικά για τις ταινίες του Χάρη Ραφτογιάννη στο site του.
5 ερωτήσεις για την «Τελευταία Πνοή»
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
Η ταινία γραφτηκε και γυρίστηκε αρκετά γρήγορα, επηρεασμένη προφανώς από το γενικό πλαίσιο ασφυξίας της Πανδημίας.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Ηταν η περίοδος που τα θύματα ήταν καθημερινά πολλά από την Πανδημία στη χώρα μας και γι' αυτό ήταν κάπως ηρωική η διαδικασία του να κάνουμε το συγκεκριμένο γύρισμα. Στα θετικά ήταν η θερμή και συγκινητική ατμόσφαιρα που είχαμε ως ομάδα. Και είμαι έξτρα ευγνώμων για τη συμβολή και τη γενναιοδωρία όλων των εκλεκτών συντελεστών.
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Που στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;
Δεν έχω απάντηση, για να πω την αλήθεια.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Τα φεστιβάλ είναι πάντα μια καλή ευκαιρία να προβάλλονται οι ταινίες και να γνωρίζονται οι άνθρωποι. Οσο για τις επιτυχίες των ελληνικών ταινιών, είναι πάντα ευπρόσδεκτες. Και αν αναλογιστούμε ότι τις περισσότερες φορές οι προϋπολογισμοί των ελληνικών ταινιων είναι κατά πολύ υποπολλαπλάσιοι από τους αντίστοιχους των ξένων παραγωγών, κάνει ακόμα πιο σημαντικό το συγκεκριμένο ζήτημα. Το πιο σημαντικό βέβαια είναι να έχουν ειλικρινή απήχηση οι ταινίες στο κοινό.
Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...
Δεν ξέρω γιατί, θα ήθελα να επιβιώσει πάντως.
Τελευταία Πνοή Με τους Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Αλέξη Καλοφωλιά, Γιώργο - Ικαρο Μπαμπασάκη | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Χάρης Ραφτογιάννης | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Βαλσαμής | Σκηνικά - Κοστούμια: Θοδωρής Δασκαλάκης | Διεύθυνση Παραγωγής: Μανώλης Κριτσωτάκης | Μοντάζ: Νίκος Βαβούρης | Μουσική, Σχεδιασμός & μίξη ήχου: Κτίρια τη Νύχτα | Color Grading: Mάνος Χαμηλάκης | Color Grading Studio: Authorwave | Α' Βοηθός Φωτογράφου: Ελένη Λόλα | Β' Βοηθός Φωτογράφου: Αγγελος Καλτσής | Μακενιστικά: Κωνσταντίνος Χαρατζόγλου | Βοηθός Σκηνοθέτη: Μυρτώ Τζήμα | Β' Βοηθός Σκηνοθέτη: Καλλιόπη Μπέκου | Μακιγιάζ: Ειρήνη Γιαλαμά | Βοηθός Παραγωγής: Λευκοθέα Σταυρινάκη | Catering: Σπύρος Ταβιανάτος | Υπεύθυνοι Χώρων: Μαρία Πετεινάκη, Στρατής Βογιατζής, Bjorn Ricketts, Μαριαλένα Κούγια | Συνεργάτες Προπαραγωγής: Εύα Σαμουηλίδου, Στρατής Βογιατζής | Τεστ Covid: Ματίνα Ανδρέου | Ηχογράφηση διαλόγων: SweetSpot Studio | Συμπληρωματικός ήχος: Κώστας Κουτελιδάκης | Μουσική: Dead Moon, Gtv | Σχεδιασμός Τίτλων – Αφίσα: Futura | Υπότιτλοι: Χάρης Ραφτογιάννης, Δημήτρης Κορίζης | Σύμβουλος Χορογραφίας: Σοφία Μαυραγάνη | Φωτογράφος Πλατό: Μαργαρίτα Yoko Νικητάκη | Φωτογραφικό αρχείο: Μαργαρίτα Yoko Νικητάκη, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Αλέξης Καλοφωλιάς, Χάρης Ραφτογιάννης | Παραγωγή: Χάρης Ραφτογιάννης | Συμπαραγωγοί: Luca Cabriolu, Andrea Di Blasio | Συνεργάτης Παραγωγός: Ελένη Κοσσυφίδου | Καλλιτεχνικοί Σύμβουλοι: Γεωργία Θάνου, Μαριαλένα Κούγια, Ελενα Ιωάννου, Δήμητρα Τέντα, Στρατής Βογιατζής, Στάθης Ζούλιας, Μαρία - Τζοβάννα Βαγενά, Αλέξης Βασιλικός, Μανώλης Κριτσωτάκης, Μυρτώ Τζήμα, Τεό Δασκαλάκης, Νίκος Βαβούρης, Micah Magee, Χρήστος Ξενιτόπουλος