Η ταινία
Τι σημαίνει βαθύκοφτο; ρώτησε η Ελένη. -Με βαθύ ντεκολτέ, τι δεν καταλαβαίνεις; απάντησε η Άννα κάπως ενοχλημένα. Δύο κορίτσια, μια άδεια βαλίτσα και η Επιστήμη της Λογικής του Χέγκελ ένα Σάββατο βράδυ στο Βερολίνο.
Η σκηνοθέτης
Η Ιωάννα Κρυωνά σπούδασε Film Studies στο Freie Universität του Βερολίνου. Το 2015 ολοκλήρωσε την πρώτη της ταινία μικρού μήκους POSTHEIMAT που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Η τρίτη της μικρού μήκους ταινία ΒΑΘΥΚΟΦΤΟ έλαβε υποστήριξη από το πρόγραμμα της ΕΡΤ μικροφίλμ και από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Το πρώτο της project μεγάλου μήκους BASALT συμμετείχε στο εργαστήριο SCRIPT 2 FILM WORKSHOPS 2020 του MFI και έλαβε χρηματοδότηση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Το 2019 επιλέχτηκε για να συμμετάσχει στο ετήσιο πρόγραμμα NEXT WAVE της Ακαδημίας Κινηματογράφου Βερολίνου για επαγγελματίες του σινεμά.
4 ερωτήσεις για το «Βαθύκοφτο»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Το Βαθύκοφτο γράφτηκε πριν από αρκετά χρόνια και είναι ό,τι πιο προσωπικό έχω φτιάξει. Τοποθετείται σε μια προηγούμενη περίοδο της ζωής μου και φωτογραφίζει λίγες στιγμές από την παθιασμένη σχέση μου με την κολλητή μου. Τότε μάλλον ήμασταν πιο κινηματογραφικές απ’ ό,τι σήμερα. Κάνοντας την ταινία με διαφορά φάσης συνειδητοποίησα πόσο ανυπόφορες μπορούσαμε να γίνουμε σε έναν εξωτερικό παρατηρητή, πόσο μάλλον σε έναν θεατή. Ζητάω συγγνώμη εκ των προτέρων.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Στη δική μου περίπτωση η Ελλάδα ήρθε στο Βερολίνο για να κάνουμε σινεμά. Η πλειονότητα της ομάδας είναι επαγγελματίες που ζουν στην Αθήνα και τη συνθήκη αυτή μπορώ να τη δω κυρίως μέσα από τα δικά τους μάτια. Αυτό που μου μένει από τη συνεργασία μας είναι μια ασυνήθιστη για το επάγγελμα απουσία πίεσης. Από νωρίς φτιάχτηκε ένα team που αφιερώθηκε στο project και ήθελε πολύ πηγαία να φτάσουμε στο στόχο. Κάτι τέτοιο είναι σπάνιο και πολύτιμο. Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά;
Αν απαντούσα ένα χρόνο πριν, όταν η πανδημία ήταν ακόμη κάπως ρομαντική και άφηνε χώρο για πιο φιλοσοφικές αναλύσεις, ίσως το κείμενο να έτρωγε ψαλίδι από το editorial, και καλώς θα έτρωγε. Τώρα θα πω απλά ότι για μένα το μέλλον είναι πιο απρόβλεπτο από ποτέ, χωρίς να βάζω απαραίτητα κάποιο πρόσημο στο απρόβλεπτο.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Στη Δράμα πήγα πρώτη φορά το 2015 με την πρώτη μου μικρού. Θυμάμαι να το ζούμε, με πρώτες και δεύτερες ταινίες οι περισσότεροι, σαν το μεγαλύτερο κινηματογραφικό event του πλανήτη και αυτό είχε κάτι πολύ μαγικό. Ο ρόλος του φεστιβάλ παραμένει διαχρονικά σημαντικός και είναι ωραίο να βλέπεις φεστιβάλ που όχι μόνο αντέχουν, αλλά και εξελίσσονται. Ελπίζω οι επιτυχίες να φέρουν κι άλλες επιτυχίες και περισσότερη γυναικεία παρουσία, όπως συνειδητά στήριξε η φετινή διοργάνωση.
Βαθύκοφτο Σκηνοθεσία & Σενάριο: Ιωάννα Κρυωνά | Παραγωγός: Παναγιώτης Κακαβιάς | Παραγωγή: Kfilms, ΕΡΤ | Συμπαραγωγοί: Anna Huth (Filmab), Monalisa Mukherji (Little Lamb Films) | Πρωταγωνιστούν: Ηρώ Μπέζου, Κατερίνα Ζησούδη | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Manu Tilinski | Σκηνικά/ Κοστούμια: Ερμίνα Αποστολάκη | Μουσική: Μαριλένα Ορφανού | Μοντάζ: Γιάννης Χαλκιαδάκης | Make Up: Adrianna OrychΣχεδιασμός Ήχου: Κώστας Φυλακτίδης -- Tone Studio | Color Grading & DCP Authoring: Δημήτρης Καρτέρης | Script Continuity: Έλενα Παπαστάυρου | Graphic Designer Props: Άρια Μπουσουλέγκα | Σχεδιασμός τίτλων: Alicja Kot | Σχεδιασμός αφίσας: Ola Szczepaniak | Casting Βερολίνο: Agentur Connection Berlin – Gabriele Behrens | Ηθοποιοί: Sebastian Prenzel, Μιχάλης Φωτόπουλος, Μαριλένα Κωνσταντοπούλου, Max Wilms | Υποτιτλισμός: Authorwave