Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2020: «Χάνσελ» της Βίβιαν Παπαγεωργίου

στα 10

Εν αναμονή του 43ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Flix Team
Φεστιβάλ Δράμας 2020: «Χάνσελ» της Βίβιαν Παπαγεωργίου

H ταινία

Ενα μικρό αγόρι βρίσκεται παγιδευμένο σ’ ένα Ζαχαρόσπιτο που κρύβει ένα ζοφερό κόσμο ενώ η μητέρα του προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει την πόρτα που θα το βγάλει από εκεί.

Η σκηνοθέτης

Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία (Αριστοτέλειο), Διακόσμηση (Σχολή Δημητρέλη), κινηματογράφο (Σχολή Σταυράκου), Master Οπτικοακουστικά Μέσα & Κινηματογράφος (Nouvelle Sorbonne Paris III) και είναι Δρ του ΕΚΠΑ. Το 2016 επιλέχθηκε στα Talents του Sarajevo Film Festival και το σενάριό της, «Χάνσελ», στο Pack & Pitch. Το 2018, το σενάριό της «Απολεσθέντα» κέρδισε τον διαγωνισμό Short Film Fund της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Χάνσελ, μυθοπλασία, 2020
Κρίση, πειραματικό, 2019
Με Ανοιχτά Φτερά, ντοκιμαντέρ, 2017
Inner Land, μυθοπλασία, 2015
Τελευταίο Περιστατικό, μυθοπλασία, 2003

Χάνσελ 607

4 ερωτήσεις για το «Χάνσελ»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε νααφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιοθεατή;

Η ταινία αυτή έγινε τώρα, για τον πολύ απλό λόγο πως τώρα ήρθε επιτέλους τοπλήρωμα του χρόνου μετά από πολλά χρόνια προσπάθειας να βρω χρηματοδότησηκαι απόρριψη που πιο πολύ με πείσμωνε παρά με έκανε να υποχωρήσω. Είναι μιαιστορία που ήθελα πολύ να την αφηγηθώ γιατί έχει όλα όσα αγαπώ στις ταινίες:φαντασία, παραμυθένια ατμόσφαιρα, αγωνία, παράλληλες πραγματικότητες αλλά όλααυτά μου αρέσει να οδηγούν κάπου, να έχουν κάτι να πούνε για να έχουν εντέλειλόγο ύπαρξης. Το Χάνσελ είναι ένα σκοτεινό παραμύθι που μιλάει για τονδιαφορετικό κόσμο ενός παιδιού και ενός ενήλικα και -χωρίς να είναι ταινίακαταγγελίας- το κεντρικό της θέμα είναι η παιδική κακοποίηση που γίνεται«κεκλεισμένων των θυρών». Γι’ αυτό και οι πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν έχουνσημασία στην ταινία. Θέλω να πιστεύω πως υπάρχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης τηςταινίας κι αν βέβαια ο θεατής δει κάτι διαφορετικό από αυτό που είχα εγώ στο μυαλόμου όταν την έφτιαχνα, πολύ θα με ενδιέφερε να το ακούσω.

Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε απότην εμπειρία;

Σινεμά στην Ελλάδα -αν και μάλλον όχι μόνο στην Ελλάδα- σημαίνει πόνος κι έναςατελείωτος δρόμος από απογοητεύσεις. Από την άλλη όμως σημαίνει πολλή αγάπη καιπάθος γι’ αυτό. Το σινεμά δίνει πολλές χαρές: γέλια στα γυρίσματα, αγάπη με τουςσυνεργάτες και ικανοποίηση όταν βλέπεις αυτό που φαντάστηκες να παίρνει σάρκακαι οστά. Αυτά υποθέτω είναι που μας κάνουν να συνεχίζουμε κι ας καταλήγουμε τιςπερισσότερες φορές να βάζουμε λεφτά από την τσέπη μας. Ακόμη κι αν το σινεμάμου προσέφερε πίκρες και απογοητεύσεις δεν θα το άλλαζα με τίποτα και μόνο για τηχαρά της δημιουργίας και τους υπέροχους ανθρώπους που έχω γνωρίσει στην πορεία.Μόνο λατρεία νιώθω για τους συνεργάτες μου και τους είμαι ευγνώμων για ό,τικάνανε για μένα, ειδικά αυτούς που με βοήθησαν όταν έκανα τα πρώτα μου βήματακαι πίστεψαν σε μένα και φυσικά για την οικογένειά μου που είναι και οι πιοένθερμοι υποστηριχτές μου!

Χάνσελ 607

Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τονκόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας γιατην κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά και πώς θα μπορούσεκανείς να διαβάσει την ταινία σας υπό το πρίσμα της υγειονομικής κρίσης;

Το «Χάνσελ» είχε ολοκληρωθεί ήδη πριν το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης οπότεδεν εφάπτεται κάπου με αυτό το γεγονός. Μια παράμετρος της πανδημίας όμως πουδείχνει να επηρεάζει την ταινία είναι πως έχει φτιαχτεί για κινηματογραφική αίθουσακαι όσοι βρισκόμαστε στη θέση οι ταινίες μας να ξεκινάνε την πορεία τους αυτή τηνπερίοδο, δεν ξέρουμε αν θα παρουσιαστεί στο φυσικό της χώρο ή αν θαπαρουσιαστεί διαδικτυακά. Για μένα η μεγαλύτερη χαρά είναι να μπορώ να ταξιδεύωστα φεστιβάλ όπου παίζεται η ταινία μου και να νιώθω τον παλμό και την αγωνία τηςπροβολής στην κινηματογραφική αίθουσα. Κανείς δεν γνωρίζει πόσο θα κρατήσειαυτή η κατάσταση ή πώς θα εξελιχθεί. Αν και δεν φημίζομαι για την αισιοδοξία μου,εν τούτοις θέλω να πιστεύω πως αργά ή γρήγορα θα το ξεπεράσουμε και θαεπανέλθουμε. Υπάρχουν άνθρωποι γύρω μας που έχουν χάσει πολύ περισσότερα απόκάποια φεστιβάλ που αναβλήθηκαν –θέσεις εργασίας, τους δικούς τους ανθρώπους και είναι πολύ θλιβερό να το σκέφτεσαι διπλά για να αγκαλιάσεις τους ανθρώπουςπου αγαπάς.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικόκινηματογραφικό τοπίο; Τι περιμένετε από τη νέα διεύθυνσή του και τι έχετε ναπροτείνετε για τη βελτίωσή του;

Τα φεστιβάλ δεν είναι απλώς ένας χώρος όπου παίζουν τις ταινίες μας, είναι κυρίωςτόπος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων. Από την άλλη οι μικρού μήκους είναι εξαρτημένες απ' τα φεστιβάλ καθώς είναι σχεδόν ο μοναδικός τρόπος νασυναντήσουν το κοινό τους. Είναι η τρίτη φορά που συμμετέχω στη Δράμα και είμαιφυσικά πολύ χαρούμενη και νιώθω πως είμαι στους τυχερούς που κατάφεραν καιμπήκανε φέτος γιατί είμαι σίγουρη πως υπήρχαν πολλές ακόμη υπέροχες ταινίες πουδεν τα κατάφεραν. Είμαι χαρούμενη που θα ξαναπάω γιατί στα προηγούμεναφεστιβάλ όπου συμμετείχα έκανα καλούς φίλους και η ατμόσφαιρα πριν και μετά τιςπροβολές είναι μοναδική. Νομίζω πως οι περισσότεροι θεωρούσαμε πως το ΦεστιβάλΔράμας χρειαζόταν μια ανανέωση αν και, από την άλλη, πιστεύω πως κανείς δενήθελε αυτή η αλλαγή να γίνει με τέτοιο δραματικό τρόπο, εννοώντας την απώλεια τουπροηγούμενου καλλιτεχνικού διευθυντή του κ. Παπαδόπουλου. Η δική μου πρότασηθα ήταν να δημιουργηθούν χωριστά τμήματα για τα άλλα είδη: ντοκιμαντέρ,animation και πειραματικό. Η μυθοπλασία προφανώς είναι η πιο δημοφιλής αλλάυπάρχουν πολλές διαφορετικές φωνές στο ελληνικό σινεμά και πιστεύω πως θα ήτανκαλό να ακουστούν.

Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Χανσελ»:

Χάνσελ | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Βίβιαν Παπαγεωργίου | Ηθοποιοί: Ανδρομάχη Μακρίδου, Άγγελος Καραμηνάς, Νέστορας Κοψιδάς | Παραγωγή: Marni Films, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου | Παραγωγός: Μίνα Ντρέκι | Διεύθυνση Παραγωγής: Αχιλλέας Βιλλιώτης | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Θρασύβουλος ΜιταυτσήςSecond Unit D.o.P.: Πέτρος Νούσιας | Μοντάζ: Μαρία Κουνάβη | Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος ΠαπαγεωργίουΠρωτότυπη μουσική σύνθεση: Κωνσταντίνος Χαλιάσας | Ήχος (ADR), Sound Design & Mix: Βάλια Τσέρου | Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη | Μακιγιάζ: Μαίρη Σταυρακάκη Color Grading / Visual Effects: Χρήστος Ζουμής | 3D Artist: Μιχάλης Γκιόκας | Video Game Animator: Γιώργος Μελισσαρόπουλος | Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Μπίτα Βοηθοί Κάμερας: Βασίλης Χριστοδούλου, Θέμις Κατσιμίχας | Βοηθός Σκηνογραφικού: Ελένη Φαρδελά | Βοηθός παραγωγής: Χρήστος Νικηταίδης | Σχεδιασμός αφίσας: Κωνσταντίνος Χαλιάσας

Χάνσελ αφίσα 607

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.