Φεστιβάλ Δράμας 2020: «Τέρμα» τoυ Δημήτρη Μουτσιάκα

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 28 AUG  /  Flix Team

Εν αναμονή του 43ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Η ταινία

Ο Ανέστης, σε μια επαρχιακή στάση, περιμένει το λεωφορείο. Οταν επιβιβαστεί, θα βιώσει μία παράδοξη διαδρομή μέχρι το τέρμα.

Ο σκηνοθέτης

Γεννήθηκε το 1986 και σπούδασε στη σχολή Λυκούργου Σταυράκου. Με την πρώτη του ταινία, «Ποιος Βασίλης;» (2011), διαγωνίστηκε στο εθνικό αλλά και στο διεθνές τμήμα του Φεστιβάλ Δράμας. Η ταινία επίσης συμμετείχε σε διεθνή φεστιβάλ σε όλο το κόσμο και βραβεύτηκε με το Odysseus Award of Best Short Film στο LGFF.

τέρμα 607

4 ερωτήσεις για το «Τέρμα»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;

Προσπαθώ να κάνω το «Τέρμα» από το 2012 και είχα φτάσει αρκετά κοντά στο να υλοποιήσω την ταινία άλλες δύο φορές, αλλά δεν είχε καταφέρει να γίνει αυτό εφικτό. Οταν έφτασε σε ένα οριακό σημείο, «τώρα ή ποτέ», βρήκα τους κατάλληλους ανθρώπους και τις κατάλληλες συνθήκες για να μπορέσω να αποδώσω όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό που είχα στο μυαλό μου και το αποτέλεσμα νομίζω μας δικαιώνει. Διάβασα ένα όνειρο που ήταν γραμμένο στις «Ακυβέρνητες Πολιτείες» του Στρατή Τσίρκα και από την πρώτη στιγμή, ήθελα να το δω σε ταινία. Αλλά στην πραγματικότητα ήθελα να μοιραστώ έναν συλλογισμό που έκανα πάνω στον θάνατο, που προσωπικά όταν τον σκέφτομαι με καθησυχάζει. Η ζωή είναι σαν ένα δρομολόγιο λεωφορείου. Ανεβαίνεις και συναντάς ανθρώπους, δημιουργείς σχέσεις, ερωτεύεσαι, κάνεις φιλίες. Σε αυτή τη διαδρομή, άλλοι ανεβαίνουν, άλλοι κατεβαίνουν και κάποια στιγμή θα κατέβεις κι εσύ στο δικό σου τέρμα. Τόσο απλά. Την ταινία θα την περιέγραφα ως ένα παράδοξο δρομολόγιο λεωφορείου.

Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;

Εμένα μου φάνηκε υπερβολικά δύσκολο. Αυτό που ξέρω είναι ότι αν δεν με είχαν βοηθήσει η κοπέλα μου, οι φίλοι μου και τόσοι άλλοι άνθρωποι που γνώρισα στη πορεία, εγώ δεν θα είχα καταφέρει να κάνω σινεμά. Αυτό που κράτησα και δεν θα ξεχάσω με τίποτα είναι το συναίσθημα ασφάλειας που ένιωθα έχοντας όλους αυτούς τους ανθρώπους μου κοντά μου σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Ηξερα πως ό,τι και να γίνει θα είχα αυτούς δίπλα μου και θα με βοηθούσαν σε ό,τι χρειαστεί.

τέρμα 607

Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά και πώς θα μπορούσε κανείς να διαβάσει την ταινία σας υπό το πρίσμα της υγειονομικής κρίσης;

Η αλήθεια είναι ότι όταν ζεις και είσαι μέσα σε μια κατάσταση είναι αρκετά δύσκολο να τη δεις στην ολότητα της και να την αποδομήσεις. Φαντάζομαι ότι η αβεβαιότητα, ο φόβος και η ανασφάλεια που έχει δημιουργηθεί σε όλο τον κόσμο έχει επιπτώσεις παντού. Το μόνο διαφορετικό όσον αφορά τον κινηματογράφο, ή την τέχνη γενικότερα, είναι ότι πρόκειται για ένα αγαθό που θα υποτιμηθεί περισσότερο λόγω των συνθηκών και κατά τη γνώμη μου στην Ελλάδα δεν έχει πολλά περιθώρια υποτίμησης. Δεν ξέρω αν έχει προλάβει να υπάρξει τέτοιο πρίσμα αλλά είναι πραγματικά ένα περίεργο συναίσθημα να μιλάς για τον φόβο του θανάτου μια εποχή που άνθρωποι πεθαίνουν κατά χιλιάδες καθημερινά και ο φόβος είναι διάσπαρτος παντού.

τέρμα 607

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι περιμένετε από τη νέα διεύθυνσή του και τι έχετε να προτείνετε για τη βελτίωσή του;

Εγώ χαίρομαι ιδιαιτέρως που θα βρεθώ φέτος για δεύτερη φορά στο φεστιβάλ της Δράμας, μετά από χρόνια. Πιστεύω ότι συμβάλει δίνοντας, όλα αυτά τα χρόνια, ανάλογες χαρές και ώθηση σε πολλούς κινηματογραφιστές που κάνουν τα πρώτα βήματά τους στο σινεμά. Από τη νέα διεύθυνση περιμένω να συνεχίσει να κρατάει σε υψηλό επίπεδο το φεστιβάλ και όσο είναι αυτό εφικτό, να το βελτιώσει. Εχω πολλά χρόνια να παρακολουθήσω το φεστιβάλ από κοντά και δεν νομίζω ότι έχω να προτείνω κάτι αυτή τη στιγμή χωρίς να ξέρω την λειτουργία του. Οταν πάω εκεί και γυρίσω ίσως τότε να έχω να προτείνω κάτι.

Τέρμα | Σενάριο, Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μουτσιάκας | Ηθοποιοί: Αντώνης Μυριαγκός, Δημήτρης Ξανθόπουλος | Παραγωγή: Κωνσταντίνος Παυλίδης, AΧΟΣ Audiovisual Productions | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Αριστοτέλης Παπακωνσταντίνου, Alfonso de Munno Gallardo | Μοντάζ: Γιάννης Χαλκιαδάκης | Μουσική: Κωσταντής Παπακωνσταντίνου | Ηχος: Βαγγέλης Ζέλκας | Σχεδιασμός Ηχου: Βάλια Τσέρου | Μίξη Ηχου: Κώστας Βαρυμποπιώτης | Σκηνικά, Κοστούμια: Κωνσταντίνα Μαρδίκη | Μακιγιάζ: Σίσσυ Πετροπούλου, Ειρήνη Μάντζιου | Υπεύθυνος κάστινγκ: Ναταλί Παυλώφ | Βοηθός σκηνοθέτη και σκριπτ: Κωνσταντίνα Βαρδοπούλου | Διεύθυνση Παραγωγής: Δανάη Γεωργουλα | Α' Βοηθός Κάμερας, Focus puller: Βαγγέλης Τζιφάκης | Β' Βοηθός Κάμερας: Στέλλα Λουίζα Αθανασοπούλου | Ηλεκτρολόγος: Ηρακλής Μητρόπουλος | Χειριστής boom: Κωσταντής Παπακωνσταντίνου | Βοηθός μοντέρ: Λεωνίδας Παπαφωτίου | Βοηθοί παραγωγής: Νίκος Μουτσιάκας, Βαγγέλης Διαλεισμάς, Κωσταντής Πιστιόλης, Δαβίδ Σαμιάν, Αργύρης Γούναρης, Κωνσταντίνος Μαλλιαρης | Εργαστήριο εικόνας: Authorwave | Διεύθυνση εργαστηρίου: Πάνος Μπίσδας | Υπεύθυνη εργαστηρίου: Λίζα Χρυσοχόου | Επεξεργασία χρώματος: Μάνος Χαμηλάκης | Βοηθός επεξεργασίας χρώματος: Μαρία Τζωρτζάτου | Τεχνικός υπεύθυνος: Παναγιώτης Καραχάλιος | Οδηγός λεωφορείου: Γιώργος Δεμέστιχας | Φωτογράφοι: Αλεξάνδρα Μασμανίδη, Ηλίας Σεφερλής | Γραφίστας: Μαρία Καρύδη | Βοηθητικοί ρόλοι: Νίκος Θεοδοσίου, Βάσω Μυριαγκού

Δείτε παρακάτω το τρέιλερ και την αφίσα της ταινίας του Δημήτρη Μουτσιάκα, «Τέρμα».


τέρμα 607

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.