Η ταινία
Αθήνα 2020. Ημέρες καραντίνας. Η Δάφνη, νεαρή τραγουδίστρια, αποφασίζει να γκρεμίσει τον τοίχοπου την χωρίζει από τον ενοχλητικό γείτονά της
Η σκηνοθέτης
H Aναστασία Σίμα σπούδασε σκηνοθεσία στην Αθήνα. Η ταινία της μικρού μήκους «Αthina-Stockholm»(2019) μέχρι στιγμής έχει βραβευτεί σε πέντε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου (Houston Greek filmfestival-best short film , Boden international film festival-best short film Sweden, London Greek filmfestival-special mention short fiction film , Canada Shorts –Canadian & International short – award ofdistinction, Woodengate International Film Festival Romania–Bronze Award) και έχει επιλεγεί σε 22φεστιβάλ. Ντοκιμαντέρ της με κοινωνικό περιεχόμενο βρίσκεται σε διαδικασία μοντάζ. Η ταινία της «Antivirus» γυρισμένη με κινητό κατά τη διάρκεια της καραντίνας στην Αθήνα του 2020 είναι βασισμένη σε δικό της σενάριο.
4 ερωτήσεις για το «Antivirus»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Το «Αntivirus» γυρίστηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Eίναι προφανές ότι με κινητοποίησε αυτή η αλλοπρόσαλλη κατάσταση επιστημονικής φαντασίας που ζήσαμε. Ξεκίνησα να επεξεργάζομαι ένα μεγαλύτερο πρότζεκτ με αυτό το θέμα. Κατέληξα στην υλοποίηση σεναρίου με δύο χαρακτήρες στην Αθήνα και την ιστορία τους κατά τις ημέρες του υποχρεωτικού εγκλεισμού και της απομόνωσης. Η Δάφνη (Ξένια Ντάνια) τραγουδίστρια, προσποιείται μια κανονικότητα. Η προβληματική σχέση της με τον ενοχλητικό γείτονά της εντείνεται της ημέρες της καραντίνας και γίνεται εκρηκτική. Ενα γεγονός θα ανατρέψει τον ερμητικά κλειστό δικό της κόσμο.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Σαν διαδικασία, έχει μια πολυπλοκότητα τη στιγμή που μια ταινία είναι πάντα αποτέλεσμα πολλών ανθρώπων. Οι πρώτες μου εμπειρίες είχαν απ΄όλα. Εκθεση, απογοητεύσεις, εμπόδια και κάποιες στιγμές ικανοποίησης όπως μια ιδέα που γίνεται σενάριο, τα γυρίσματα, και η στιγμή που λες την έχω (την ταινία) και βάζεις τίτλους τέλους. Μου αρέσει να φτιάχνω ιστορίες και να βρίσκομαι γρήγορα στο γύρισμα. Μέχρι τώρα το έχω καταφέρει να λειτουργώ έτσι χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι συνετή επιλογή οικονομικά. Επιλέγω την ελευθερία να γυρίσω την ταινία μου στο «τώρα» επειδή δεν θέλω να ατονήσει όσο με αφορά, με το χρόνο που μεσολαβεί μέχρι (και αν) χρηματοδοτηθεί. Δεν ξέρω αν έχω διδαχτεί κάτι απ΄αυτή την εμπειρία, θα έλεγα ότι ανακαλύπτω τελικά ότι είναι μια προσωπική πορεία, στο να γνωρίσει κανείς τα δικά του όρια και να τολμήσει να τα τσιγκλίσει. Και αυτό σίγουρα έχει να κάνει με προσωπικές αναζητήσεις.
Η ταινία σας θα κάνει «πρεμιέρα» εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά και πώς θα μπορούσε κανείς να διαβάσει την ταινία σας υπό το πρίσμα της υγειονομικής κρίσης;
Η πανδημία επηρεάζει τον κινηματογράφο βάζοντας τον σε μια αναγκαστική λόγω συνθηκών μετάβαση. Υπάρχει η αίσθηση ότι το σινεμά ίσως να βρίσκεται μπροστά σε κάτι εντελώς νέο. Αν αυτό σημαίνει ψηφιακές πλατφόρμες και on line προβολές ή κάτι άλλο δεν το γνωρίζω. Αυτό το νέο, θα μας ικανοποιεί σαν θεατές ή θα μας επιβληθεί λόγω της νέας κατάστασης; Mπορεί να είναι και πολύ κατώτερο απ΄αυτό που ήδη ξέραμε; Θα θεωρηθεί παρελθόν το να πάμε με την παρέα μας να απολαύσουμε ταινίες στις αίθουσες ; Για το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, το «Antivirus» οφείλει την ύπαρξή του σ΄αυτή την υγειονομική κρίση και τολμάω να πω ότι μπορεί και αισιοδοξεί.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι περιμένετε από τη νέα διεύθυνσή του και τι έχετε να προτείνετε για την βελτίωσή του;
Το βλέμμα όσων ασχολούνται με τις μικρού μήκους ή και γενικότερα με τον κινηματογράφο είναι εκεί, στις επιλογές του φεστιβάλ Δράμας. Αυτό από μόνο του το καθιστά πολύ σημαντικό. Είναι σαν να παίρνεις τα εχέγγυα μ΄έναν τρόπο. Το γεγονός ότι φέτος επιλέχθηκε η ταινία μας «Antivirus» είναι σπουδαίο, νιώθω πολύ τυχερή γι΄αυτό. Η πρώτη επαφή μου με το φεστιβάλ ήταν απογοητευτική το 2019 που για πρώτη φορά υπέβαλα ταινία. Ενιωσα λοιπόν τι σημαίνει να μην επιλεγείς, σε κλονίζει αυτό, νομίζεις ότι η ταινία σου δεν θα καταφέρει και πολλά πράγματα. Βέβαια δεν είναι καθόλου έτσι. Η συγκεκριμένη μικρού μήκους «Αthina-Stockholm» έχει μια πολύ καλή πορεία στα διεθνή και ελληνικά φεστιβάλ. Ακόμη και αν γκρινιάζουμε, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς είναι σχεδόν βέβαιο ότι μας ενδιαφέρει να περάσουμε από το συγκεκριμένο φεστιβάλ. Και μόνο η ύπαρξη του παρόλη την ανασφάλεια των καιρών και το ασαφές κινηματογραφικό τοπίο, δίνει την αίσθηση της συνέχειας, εξακολουθώντας να δίνει βήμα στους δημιουργούς. Με τους ανθρώπους του φεστιβάλ η μέχρι τώρα ανταπόκριση και επικοινωνία είναι φιλική και εύκολη. Η υποβολή της ταινίας ήταν πιο απλουστευμένη σε κάποιες μικρές αλλά ικανές να σε ταλαιπωρήσουν λεπτομέρειες .Γενικά πιστεύω στην ανανέωση όποιων οργανισμών που αυτό γεννά πάντα προσδοκίες . Κάθε τέτοια αλλαγή νομίζω ότι πάντα χρειάζεται και μια πίστωση χρόνου. Θα ήταν ιδανικό να μπορούσαν να φανούν οι δουλειές όλων των δημιουργών που καταθέτουν τις ταινίες τους με κάποιο τρόπο, ενδεχομένως με τη μορφή Πανοράματος στην Αθήνα. Ετσι θα προβληθούν όλες οι εκφράσεις πολλών και διαφορετικών προτάσεων.
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Antivirus»:
Antivirus | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Αναστασία Σίμα | Παραγωγή:Αναστασία Σίμα | Ηθοποιός: Ξένια Ντάνια | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Φώτου | Μοντάζ: Νίκος Καλλιπολίτης | Μουσική - Ηχοληψία - Σχεδιασμός Ηχου - Μιξάζ: Δημήτρης Σακελλάρης | Σκηνικά: Ευα Μαραγκάκη | Κοστούμια: Αρτεμις Νιάρχου | Υποτιτλισμός: Μαρίνα Σοφούλη | Βοηθός Σκηνοθεσίας: Ευγενία Χρυσανίδου | Βοηθός Σκηνικών: Βασίλεία Δρακάκη | Βοηθός Ηχοληψίας: Στράτος Θεωνάς | Παρουσιάστρια Ειδήσεων (φωνή): Χρυσάνθη Θεοδώση | Captured by Apple iPhone 11