O Τσακ Μπέρι, το σινεμά και μερικά τραγούδια που ακούγονται μόνο δυνατά

ΑΠΟΨΗ 19 MAR  /  Μανώλης Κρανάκης 0 Σχόλια

Από την «Αλίκη στις Πόλεις» μέχρι το «Back to the Future», η κληρονομιά του Τσακ Μπέρι στο σινεμά είναι το ίδιο ανεκτίμητη με την προσφορά του στην ίδια την αμερικανική rock 'n' roll κουλτούρα όπως τη γνωρίζουμε και τη λατρεύουμε.

O θάνατος του Τσακ Μπέρι σε ηλικία 90 ετών προκαλεί μόνο ηχηρές αντιδράσεις. Οχι μόνο γιατί όρισε το rock 'n' roll ως το εφηβικό ξέσπασμα που χρειαζόταν η Αμερική ακριβώς την κατάλληλη στιγμή, αλλά κυρίως γιατί το θωράκισε με μια σειρά από τεχνικές (τόσο στη σύνθεση και το στίχο όσο και στις ζωντανές του εμφανίσεις) που γέννησαν ό,τι γνωρίζουμε σήμερα ως ροκ - και θα γνωρίζουμε για τα χρόνια που έρχονται.

Back to the Future Chuck Berry

Στο σινεμά, δεν υπήρξε ταινία που να επέστρεψε στα 50s και να μην συμπεριέλαβε ένα τραγούδι του Τσακ Μπέρι μέσα στο soundtrack της, με διασημότερο, ανάμεσα στα «Maybellene» και «Roll Over Beethoven», το «Johnny B. Goode» που θα τερμάτιζε κάθε έννοια «μουσική του μέλλοντος» στο «Back to the Future» του Ρόμπερτ Ζεμέκις.

Παρακάτω, δυναμώστε την ένταση σε μερικές μόνο από τις κινηματογραφικές στιγμές του Τσακ Μπέρι.

Διαβάστε ακόμη: Ο Μπράιαν Γουίλσον δεν ήξερε να κάνει σερφ!


Το «Johnny B. Goode» ακούγεται στους τίτλους του «Go Johnny Go!» του 1959 σε σκηνοθεσία του Πολ Λάντρες και τον ίδιο τον Τσακ Μπέρι στους ηθοποιούς της ταινίας.


O Τσακ Μπέρι ερμηνεύει το «Sweet Little Sixteen» στο Τζαζ Φεστιβάλ του Νιούπορτ το 1958 - αυτούσια η σκηνή από το ντοκιμαντέρ «Jazz on a Summer's Day» του 1960.


To «Johnny B. Goode» - φυσικά - στο «American Graffiti» του 1973.


Ο ίδιος Τσακ Μπέρι τραγουδάει το «Memphis Tennessee» σε μια σκηνή του «Η Αλίκη στις Πόλεις» του Βιμ Βέντερς. Η ιστορία θέλει τον Βέντερς να έχει τραβήξει εικόνα από μια συναυλία του Μπέρι στο Μόναχο να τραγουδάει το συγκεκριμένο τραγούδι που ήθελε οπωσδήποτε να ακουστεί στην ταινία αφού αφορά την επανένωση ενός πατέρα με την κόρη του. Από την πλευρά του Μπέρι όμως ήταν αδύνατον να πάρει τα δικαιώματα και έτσι χρησιμοποιήσε υλικό από τον Ντ. Α. Πενεμπέικερ και το ντοκιμαντέρ του «Sweet Toronto».


O Μάικλ Τζ. Φοξ κάνει σερφ στην πόλη στο «Teen Wolf», υπό τους ήχους του «Surfin' USA» που έγραψε ο Τσακ Μπέρι ως «Sweet Little Sixteen», με τον Μπράιαν Γουίλσον των Beach Boys να βάζει τους στίχους που το έκαναν ένα διαχρονικό american classic.


O Μάικλ Τζ. Φοξ παίζει το «Johnny B. Goode» το 1955 πριν ακόμη αυτό κυκλοφορήσει (το 1958) ξεσηκώνοντας κοινό, μουσικούς και μια ολόκληρη ταινία. «Είναι ένα oldie από εκεί που έρχομαι», θα πει. Μια μοντέρνα μουσική που μόλις γεννιέται.


Η Μία και ο Βίνσεντ χορεύουν το «You Never Can Tell» σε μια από τις πιο διάσημες σκηνές του «Pulp Fiction».


O Μος Ντεφ υποδύεται τον Τσακ Μπέρι στο «Cadillac Records» του 2008. Ακούγεται το «No Particular Place to Go».


O Τσακ Μπέρι τραγουδάει (συγκλονιστικά) το «A Cottage for Sale» από το ντοκιμαντέρ του Τέιλορ Χάκφορντ «Chuck Berry Hail Hail Rock 'n' Roll» του 1987.

Διαβάστε και δείτε ακόμη

Chuck Berry 607

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας.