Πέρσι στους β’ ρόλους είχαμε εκπλήξεις επί εκπλήξεων, με κορυφαία όλων την βράβευση του Μπόμπι Καναβάλε την οποία από τους σχεδόν 40 υποψηφίους στος β’ ρόλους θα την τοποθετούσα κάπου 32η πιο πιθανή. Οπότε όπως πάντα, κρατάτε μικρό καλάθι- το ωραίο με τα Έμμυ είναι ότι σε αντίθεση με τα Όσκαρ δεν έχουν 500 προπομπούς, οπότε είναι όντως μια διασκεδαστική διαδικασία η πρόβλεψή τους.
Πόσο μάλλον στις πάντοτε πηγμένες κατηγορίες β’ ρόλων, όπου ακόμα και στα Όσκαρ συχνά έχουμε εκπληξάρες. Φέτος με την σταδιακή αδυνάτισης της ισχύος του «Modern Family» και με το «Breaking Bad» σε αποχαιρετιστήριο τουρ, υπάρχει ένα έξτρα επίπεδο μυστηρίου στις προβλέψεις.
Να οι 6 κατηγορίες των β’ ρόλων.
Β’ Γυναικείος σε Κωμωδία
- Μαγίμ Μπιαλίκ («The Big Bang Theory» )
- Τζούλι Μπόουεν («Modern Family»)
- Άννα Σλάμσκι («Veep»)
- Άλισον Τζάνεϊ («Mom»)
- Κέιτ Μακίνον («Saturday Night Live»)
- Κέιτ Μάλγκρου («Orange Is the New Black»)
Ξεκινάμε από αυτή την κατηγορία επειδή είναι το ιδανικότερο showcase της αναλυτικής μας ικανότητας: Δεν έχω ιδέα.
Υποθέτω είναι ανάμεσα σε Σλάμσκι (επειδή παίζει στο «Veep» αν και δίχως κάποιο προφανές σημείο ερμηνευτικής βραβειοσύνης), Τζάνεϊ (επειδή είναι η Τζάνεϊ και η Ακαδημία τη βραβεύει ακόμα και για τα home videos της) και Μάλγκρου (επειδή οι ερμηνευτικές κατηγορίες είναι ένας καλός τρόπος να τιμηθεί στο πεδίο της κωμωδίας μια καλή σειρά που όμως δεν είναι κωμωδία).
When in doubt pick Janney, η οποία εκτός από τα 3 Έμμυ που είχε από το «West Wing», κέρδισε ήδη ένα φέτος για το «Masters of Sex».
Πρέπει να κερδίσει: Κέιτ Μάλγκρου / Θα κερδίσει: Άλισον Τζάνεϊ
Β’ Ανδρικός σε Κωμωδία
- Τάι Μπαρέλ («Modern Family»)
- Άνταμ Ντράιβερ («Girls»)
- Τζέσι Τάιλερ Φέργκιουσον («Modern Family»)
- Φρεντ Άρμισον («Portlandia»)
- Τόνι Χέιλ («Veep»)
- Αντρέ Μπράουερ («Brooklyn Nine-Nine»)
Το «Modern Family» βρίσκεται φέτος σε υποχώρηση οπότε εφόσον έχασε πέρσι τα ηνία ακόμα και στις ερμηνευτικές κατηγορίες, όπου κάποτε έκανε πάρτι, δεν υπάρχει λόγος να προβλέψει κανείς επιστροφή φέτος εφόσον δεν συνέβη κάτι συνταρακτικό. Μαζί με τον Φρεντ Άρμισον (που είναι υπέροχος αλλά οι ηθοποιοί που προτείνονται για σκετσάκια δεν κερδίζουν ποτέ) και τον Άνταμ Ντράιβερ, μπορούμε λοιπόν να αποκλείσουμε τους Τάι Μπαρέλ και Τζέσι Τάιλερ Φέργκιουσον.
Η λογική λέει πως αυτή είναι μια μάχη ανάμεσα στον περσινό κάτοχο Τόνι Χέιλ (που επέστρεψε εξίσου δυνατός φέτος και με την Ακαδημία να δείχνει σταθερά όλο και πιο μεγάλη αγάπη απέναντι στο «Veep») και στον Αντρέ Μπράουερ, ο οποίος στο «Brooklyn Nine-Nine» κλέβει την παράσταση μέσα από ένα ευρύτερα πολύ αστείο ensemble, και ο οποίος απολαμβάνει της δεδομένης αγάπης των Έμμυ, που τον βραβεύουν συχνά και τον προτείνουν συχνότατα. Αν ο Μπράουερ, για τον λιγομίλητα ξεκαρδιστικό ρόλο του στην αστυνομική κωμωδία του FOX, κερδίσει, θα πετύχει μια σπάνια νικητήρια τριπλέτα, να έχει κερδίσει ερμηνευτικά Έμμυ σε κωμωδία, δράμα («Homicide: Life on the Street») και μίνι σειρά («Thief»). Τον αγαπάνε, πραγματικά τον αγαπάνε.
Πρέπει να κερδίσει: Αντρέ Μπράουερ / Θα κερδίσει: Αντρέ Μπράουερ
Β’ Ανδρικός σε Δράμα
- Τζος Τσαρλς («The Good Wife»)
- Γιον Βόιτ («Ray Donovan»)
- Τζιμ Κάρτερ («Downton Abbey»)
- Πίτερ Ντίνκλεϊτζ («Game of Thrones»)
- Ααρον Πολ («Breaking Bad»)
- Μάντι Πατίνκιν («Homeland»)
Να ευχαριστήσουμε για τη συμμετοχή τους Μάντι Πατίνκιν (το «Homeland» έχει υποχωρήσει τόσο πολύ που η επικράτησή του μοιάζει με μακρινό όνειρο), Γιον Βόιτ και Τζιμ Κάρτερ, αλλά το βραβείο αυτό λογικά θα παίξει ανάμεσα στους άλλους τρεις.
Δύο εξ αυτών το έχουν πάρει στο παρελθόν αλλά μετά σταμάτησαν να το παίρνουν. Πόσο συχνό είναι το ριπίτ σε αυτή την κατηγορία; Για να βρούμε τον τελευταίο που πήρε δύο συνεχόμενα πρέπει να πάμε στη διετία ‘95-’96 και τον Ρέι Γουώλστον για το «Picket Fences». Πριν από αυτόν, το ‘88-’89 ο Λάρι Ντρέικ για το «L.A. Law». Για να βρούμε τον τελευταίο (και μοναδικό) που το πήρε 3 φορές, πρέπει να πάμε πίσω στην τριετία ‘54-’56 (!) και τον Αρτ Κάρνι, που ωστόσο κέρδισε για τον ίδιο μεν ρόλο, αλλά σε δύο διαφορετικές σειρές. Είναι ο μόνος με 3 νίκες, ενώ 3 φορές για την ίδια σειρά δεν το έχει πάρει ποτέ κανείς.
Οπότε δε χρειάζεται να πούμε ότι ο Άαρον Πολ, που το έχει ήδη κερδίσει το ‘10 και το ‘12, έχει να αντιμετωπίσει όλη την προϊστορία. Όσο για τον Πίτερ Ντίκλεϊτζ, που ήταν συγκλονιστικός στο επεισόδιο «The Laws of God and Men» το οποίο προσφανώς και έχει στείλει για consideration, το κέρδισε το ‘11. Θα ήταν απολύτως δικαιολογημένο να επιστρέψει στο πόντιουμ, αλλά κι αυτός έχει την ιστορία εναντίον του: Ποτέ κανείς δεν ξαναπήρε Έμμυ Β’ Αντρικού σε Δράμα ύστερα από κενό δύο σεζόν. (Ο Άαρον Πολ το πήρε με κενό μίας, αλλά είναι επειδή το «Breaking Bad» άργησε να επιστρέψει.)
Αν η προϊστορία 65 χρόνων βρει εφαρμογή εδώ, τότε τι μένει; Α, ναι, ο Τζος Τσαρλς. Ο οποίος στέλνει για consideration το «Hitting the Fan», που όχι μόνο είναι ένα επεισόδιο-μνημείο και ένα από τα 2-3 καλύτερα της χρονιάς, αλλά και ένα που βρίσκει τον ίδιο σε απίστευτη φόρμα να επιδεικνύει κάθε επίπεδο από το εύρος συναισθημάτων-- θυμό, ζήλια, παγωμένη αποστασιοποίηση, πάθος, έκρηξη. Σε συνδυασμό με την κεντρική του θέση στο μεμονωμένα πιο πολυσυζητημένο τηλεοπτικό event της σεζόν, και το γεγονός πως εδώ είναι η μοναδική ευκαιρία της Ακαδημίας να τιμήσει το «Good Wife» για μια σπουδαία σεζόν τηλεόρασης, θα πόνταρα στην έκπληξη.
Αλλιώς υποθέτω Άαρον Πολ.
Πρέπει να κερδίσει: Τζος Τσαρλς / Θα κερδίσει: Τζος Τσαρλς
Β’ Γυναικείος σε Δράμα
- Τζοάν Φρόγκατ («Downton Abbey»)
- Κριστίν Μπαράνσκι («The Good Wife»)
- Λίνα Χέντι («Game of Thrones»)
- Αννα Γκαν («Breaking Bad»)
- Κριστίνα Χέντρικς («Mad Men»)
- Μάγκι Σμιθ («Downton Abbey»)
Κάποια στιγμή θα πρέπει να μαζευτούμε όλοι μαζί ως πλανήτης και να έρθουμε αντιμέτωποι με τις συλλογικές μας ευθύνες απέναντι στη μη βράβευση της Κριστίν Μπαράνσκι για τη δουλειά της στο «Good Wife». Η Νταϊάν Λόκχαρτ είναι ο πιο δυνατός και πολυεπίπεδος χαρακτήρας που υπάρχει στην τηλεόραση τα τελευταία χρόνια και με κάποιο τρόπο η Μπαράνσκι, που θριαμβεύεις στις σιωπές αντί να αναλώνεται στα ξεσπάσματα, δεν έχει αναγνωριστεί γι’αυτό.
Και φοβάμαι πως δε θα συμβεί αυτό ούτε και φέτος, επειδή το «Breaking Bad» τελείωσε και η Άννα Γκαν, που το κέρδισε επιτέλους πέρσι απόλυτα δίκαια, έχει στείλει για consideration το «Ozymandias», και ας το παραδεχτούμε, η Άννα Γκαν δεν χάνει το Έμμυ για το «Ozymandias» στην τελευταία χρονιά του «Breaking Bad».
Πρέπει να κερδίσει: Κριστίν Μπαράνσκι / Θα κερδίσει: Άννα Γκαν
Β΄ Γυναικείος σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Άντζελα Μπάσετ («American Horror Story: Coven»)
- Κάθι Μπέιτς («American Horror Story: Coven»)
- Φράνσις Κόνροϊ («American Horror Story: Coven»)
- Έλεν Μπέρνστιν («Flowers in the Attic»)
- Τζούλια Ρόμπερτς («The Normal Heart»)
- Άλισον Τόλμαν («Fargo»)
Λίγο κράττει με το «Coven» όμως ρε παιδιά γιατί μας βλέπουν. Ειδικά η υποψηφιότητα της Μπέιτς ουρλιάζει αυτόματο τικάρισμα λόγω συνδυασμένης αναγνωρισιμότητας ονόματος ηθοποιού και τηλεοπτικού brand name. Όχι πως οι Μπάσετ και Κόνροϊ έκαναν τίποτα ιδιαίτερο- η φετινή σεζόν της σειράς ανθολογίας τρόμου δεν είχε παλμό όταν δεν υπήρχε στην οθόνη η Τζέσικα Λανγκ.
Αυτά μικρή σημασία έχουν βέβαια, γιατί στην κατηγορία είναι υποψήφια η Τζούλια η Ρόμπερτς για ρόλο στην σημαντική-τηλεταινία-event-του-ΗΒΟ της χρονιάς, οπότε δίνουμε όλοι μαζί μια εγκάρδια αγκαλιά στην υπέροχη Άλισον Τόλμαν που έκλεψε την παράσταση στο φανταστικό «Fargo» και της ευχόμαστε ό,τι καλύτερο για τη συνέχεια της καριέρας της.
Πρέπει να κερδίσει: Άλισον Τόλμαν / Θα κερδίσει: Τζούλια Ρόμπερτς
Β’ Ανδρικός σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Ματ Μπόμερ («The Normal Heart»)
- Μάρτιν Φρίμαν («Sherlock»)
- Τζο Μαντέλο («The Normal Heart»)
- Κόλιν Χανκς («Fargo»)
- Άλφρεντ Μολίνα («The Normal Heart»)
- Τζιμ Πάρσονς («The Normal Heart»)
Η κατηγορία αυτή φέτος είναι περίεγη γιατί δεν έχει το σύνηθες μεγάλο κινηματογραφικό όνομα, ενώ το άλλο είδος μόνιμου θριαμβευτή (η τηλεταινία-οδοστρωτήρας) έχει στείλει 4 υποψηφιότητες με έντονο κίνδυνο να φύγουν διάσπαρτες ψήφοι εδώ κι εκεί από τη στιγμή που κανείς δεν είναι όνομα επιπέδου Τζούλια Ρόμπερτς. Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να συμβεί ένα «Enchanted»: Τη χρονιά που στα Όσκαρ το μιούζικαλ της Disney είχε 3 υποψηφιότητες αλλά το Όσκαρ πήρε το άγνωστο στο ευρύ κοινό «Once».
Από την άλλη, έχεις υποψήφιο τον Μάρτιν Φρίμαν για το φινάλε του «Sherlock», όπου ήταν πολύ καλός, και ταυτόχρονα έχεις συνυποψήφιο στην ίδια κατηγορία τον Κόλιν Χανκς του «Fargo», όπου ο Φρίμαν ήταν έξοχος. Συνυπολογίζοντας την ποσότητα Φρίμαν (ένας πολύ συμπαθής, ντεμί επιπέδου σταρ που ήδη έχει συγκεντρώσει εντυπωσιακό βιογραφικό) που θα δει ο μέσος ψηφοφόρος χάρη στις υποψηφιότητες και των Άλισον Τόλμαν και Μπίλι Μπομπ Θόρντον, θα είναι λες και ο ηθοποιός θα έχει δώσει για consideration το σύνολο της φετινής δουλειάς του.
Η οποία υπήρξε σε σύνολο φανταστική και γι’αυτό μου φαίνεται πως, σε συνδυασμό με το ενδεχόμενο φαινόμενο «Enchanted», ο Φρίμαν θα πάρει το βραβείο.
Πρέπει να κερδίσει: Μάρτιν Φρίμαν / Θα κερδίσει: Μάρτιν Φρίμαν
Tags: emmy awards 2014