Χάρη σε ένα συνδυασμό πολλών σειρών κλειδιά που είτε τελείωσαν είτε βρίσκονται σε τελευταία σεζόν, και την ταυτόχρονη ανοδική τάση προς τι μίνι σειρές, οι φετινές κατηγορίες σεναρίου βρίσκονται σε μια γενική τρικυμία. Καλό είναι αυτό βέβαια- πάνε οι εποχές που το βραβείο έγραφε το όνομα του Μάθιου Γουάινερ ή της Τίνα Φέι επάνω του. Από τις 16 φετινές υποψηφιότητες στα τρία πεδία, τουλάχιστον οι μισές έχουν πολύ ρεαλιστικές πιθανότητες νίκης.
Συνεχίζοντας λοιπόν τη διαδρομή μας μέσα από τις βασικές κατηγορίες των Έμμυ, περνάμε να δούμε αναλυτικά τις συμβαίνει στα Σενάρια, που ως συνήθως θα έχουμε τις αστοχότερες των προβλέψεων.
Διαβάστε ακόμη: Υποψηφιότητες Emmy 2014: Καλύτερη Σκηνοθεσία
Αυτές είναι οι υποψηφιότητες στις 3 κατηγορίες των σεναρίων.
Σενάριο σε Δράμα
- Νικ Πιζολάτο («True Detective» / «The Secret Fate of All Life»)
- Μπο Γουίλιμον («House of Cards» / «Chapter 14»)
- Βινς Γκίλιγκαν («Breaking Bad» / «Felina»)
- Μόιρα Γουώλεϊ-Μπέκετ («Breaking Bad» / «Ozymandias»)
- Ντέιβιντ Μπένιοφ & Ντ. Μπ. Βάις («Game of Thrones» / «The Children»)
Η κατηγορία αυτή κάποτε βράβευε αποκλειστικά σειρές του Μάθιου Γουάινερ, ανάμεσα σε «Sopranos» και «Mad Men» και τώρα ξαφνικά έχουμε 3 διαφορετικούς νικητές τα τελευταία 4 χρόνια, κανείς μάλιστα εκ των οποίων δεν είναι υποψήφιος τώρα. Εν ολίγοις, τρέχα γύρευε. Whole new ballgame.
Έχουμε τον πολυσυζητημένο Νικ Πιζολάτο που έχει υπέρ του το ότι είναι και ο ίδιος όντως πολυσυζητημένος και όχι μόνο η σειρά του, αλλά έχει κατά του το ότι είναι συζητημένος όχι πάντα για καλούς λόγους: Οι κατηγορίες για αντιγραφή εις βάρος του είναι μεν υπερβολικές, αλλά ακόμα κι αν κανείς τις απορρίψει (έβαλε βουτηγμένες ατάκες στο στόμα ενός χαρακτήρα μιας τηλεοπτικής σειράς- η σειρά αποτελείται από αμέτρητα πράγματα, δεν συνίσταται αντιγραφή) σίγουρα πρέπει να αποδεχτεί έστω πως ο Πιζολάτο στην προκειμένη περίπτωση ενεργούσε με άσχημη συμπεριφορά. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα ταβάνι θριάμβου για το «True Detective». Όσο καλά και να του πάνε όλα, δεν είναι δυνατόν να κερδίσει τα πάντα λες κι είναι ο «Τιτανικός».
Ο Μπο Γουίλιμον βρίσκεται εδώ λογικά κατά λάθος (διασκεδάζω πάρα πολύ με το «House of Cards» αλλά ας σοβαρευτούμε λίγο), ενώ το καταπληκτικό season finale του «Game of Thrones» πολύ απλά είναι άτυχο που του έτυχε η συγκεκριμένη χρονική συγκυρία. Ποια είναι η συγκυρία; Ναι, ο Πιζολάτο, αλλά κυρίως το «Breaking Bad».
Θα μου πεις, τι λες ρε φίλε, το «Breaking Bad» δεν έχει κερδίσει ποτέ του Έμμυ Σεναρίου.
Θα σου πω, ακριβώς.
Το «Breaking Bad» έχει ένα από τα πιο περίεργα τόξα θριάμβου στην ιστορία των Έμμυ, δεν υπάρχει κάτι άλλο σαν αυτό. Για τις 4 πρώτες σεζόν του είχε κερδίσει μόνο ερμηνευτικά βραβεία- 3 για τον Κράνστον και 2 για τον Πολ. Πέρσι κανείς από αυτούς δεν βραβεύτηκε, αλλά το πήρε αντ’αυτών η Άννα Γκαν, και by the way κέρδισε και το Έμμυ Καλύτερης Σειράς δίχως να έχει αποσπάσει απολύτως τίποτα άλλο. Πόσο παράξενο; Για την ακρίβεια μέχρι πέρσι δεν είχε καν προταθεί για Σενάριο, πόσο μάλλον κερδίσει.
Φέτος το «Breaking Bad» είναι υποψήφιο για τελευταία φορά και υπάρχει μάλιστα μια πάρα πολύ σοβαρή πιθανότητα να μην κερδίσει καν το μεγάλο Έμμυ. Ο Κράνστον δεν θα κερδίσει. Για μια τέτοια σειρά-φαινόμενο, ο αποχαιρετισμός θα είναι πολύ περίεργος. Και θέλετε να μου πείτε πως η Ακαδημία θα το ξαποστείλει δίχως να έχει δώσει ούτε ένα Έμμυ στον δημιουργό του; (εκτός από το Καλύτερης Σειράς που μοιράστηκε με άλλους 12 ανθρώπους, ΟΚ.)
Όχι, δεν πρόκειται να συμβεί αυτό. Η Ακαδημία έχει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο σενάρια του «Breaking Bad», πιθανότατα θα κερδίσει ένα από τα δύο, και πιθανότατα θα κερδίσει το φινάλε, που έχει γράψει ο ίδιος ο Γκίλιγκαν.
Πρέπει να κερδίσει: «Breaking Bad», Ozymandias / Θα κερδίσει:«Breaking Bad», Felina
Σενάριο σε Κωμωδία
- Λούις Σι Κέι («Louie» / «So Did The Fat Lady»)
- Λιζ Φρίντμαν & Τζέντζι Κόχαν («Orange Is the New Black» / «I Wasn’t Ready»)
- Άλεκ Μπεργκ («Silicon Valley» / «Optimal Tip-to-Tip Efficiency»)
- Ντέιβιντ Κρέιν & Τζέφρι Κλάρικ («Episodes» / «Episode Five»)
- Σάιμον Μπλάκγουελ, Αρμάντο Ιανούτσι & Τόνι Ρος («Veep» / «Special Relationship»)
Εδώ και 2 χρόνια κάνουμε την ίδια παρατήρηση σε αυτή την κατηγορία:
“Το ότι λείπει από εδώ το «Modern Family» λέει πολλά για το πόσο σε αυτόματο πιλότο το βραβεύουν εκεί στην Ακαδημία. Είναι δυνατόν να πιστεύεις πως κάτι είναι το καλύτερο στο είδος του αλλά να λες ταυτόχρονα πως δεν είναι και τίποτα φοβερά καλογραμμένο; Παράδοξο.”
Φέτος αυτή η παρατήρηση έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία, γιατί 3 από τις 5 περσινές υποψηφιότητες φέτος εξ αρχής ήταν εκτός παιχνιδιού καθώς ανήκαν στα «30 Rock» και «Office», που μας τελείωσαν. Θα περίμενες πως μία θέση θα μπορούσε να πάει στον μόνιμο θριαμβευτή του πεδίου, αλλά όχι. Αυτό για μένα δείχνει πως φέτος το «Modern Family» δε θα κερδίσει τίποτα, αλλά αυτά θα τα πούμε αναλυτικότερα όταν έρθει η ώρα τους. Ας εστιάσουμε λοιπόν σε αυτούς που είναι όντως εδώ.
Νομίζω αυτή είναι η πιο ανοιχτή κατηγορία των φετινών Έμμυ. Αν εξαιρέσεις το διακοσμητικό «Episodes», το οποίο θα συνεχίσει να προτείνεται ακόμα κι αφού τελειώσει, όλοι οι υπόλοιποι υποψήφιοι μου φαίνεται σχεδόν εξίσου πιθανό να επικρατήσουν.
Έχεις το «Veep», που κάτι μου λέει πως θα είναι η επόμενη σειρά που θα πάρει το χρίσμα της Ακαδημίας στη μεγάλη κατηγορία, οπότε εξ ορισμού είναι διεκδικητής, ειδικά από τη στιγμή που το βιτριολικό της χιούμορ οφείλεται στο γράψιμο των Μπλάκγουελ και Ιανούτσι. Έχεις το «Silicon Valley» που κινείται στα ίδια επίπεδα ποιότητας και αναγνώρισης, και που διαθέτει την αυθεντικά αστειότερη στιγμή οποιουδήποτε επεισοδίου από όλα τα προτεινόμενα. (Όλο το επεισόδιο, το φινάλε της 1ης σεζόν, είναι φανταστικό, αλλά ειδικά το bit με ένα σεξοαστείο που εμπνέει τον Ρίτσαρντ είναι απλά απίστευτο.) Χέι, κωμωδία! Θυμάστε όταν το πεδίο της κωμωδίας ήταν γεμάτο από αληθινές κωμωδίες;
Μετά έχεις το «Orange Is the New Black» που έχει υποψήφιο τον πιλότο του, που είναι ένα καλό σενάριο, φυσικά ούτε καν μες στα καλύτερα που έχει να προσφέρει η σειρά. Επίσης τα σενάρια πιλότων ναι μεν έχουν μια σχετικά καλή τύχη στο θεσμό (3/10 τελευταίους νικητές είναι πιλότοι) αλλά καμία σχέση με την αντίστοιχη επιτυχία στις κατηγορίες σκηνοθεσίας (6/10 τελευταίους νικητές είναι πιλότοι). Και, μιλώντας για κωμωδίες που δεν είναι αυστηρά κωμωδίες, την κατηγορία κλείνει το «Louie», όπου ο Σι Κέι έχει πανέξυπνα προτείνει το σενάριό του για το επεισόδιο «So Did The Fat Lady». Δεν είναι ούτε το αστειότερο, ούτε το καλύτερο επεισόδιο της θαυμάσιας 4ης σεζόν, αλλά είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα λόγω του περιεχομένου του, με την πλοκή να περιστρέφεται γύρω από την δυσκολία του Λούι να βγει ραντεβού με μια χοντρή κοπέλα και κορυφώνεται με έναν μονόλογο της εν λόγω κοπέλας (η φανταστική Σάρα Μπέικερ) που μιλάει με ειλικρίνεια για ανασφάλειες και φόβους όπως σπάνια μιλάει κανείς στην τηλεόραση.
Ο Μονόλογος δεν έχει τη δύναμη του Μονοπλάνου (βλέπε κατηγορίες σκηνοθεσίας) όμως δίνει στον Σι Κέι, που έχει κερδίσει στο παρελθόν το συγκεκριμένο βραβείο, πολλές πιθανότητες επικράτησης. Είναι όμως το φαβορί; Θα έλεγα πως όχι. Τα νέα δεδομένα είναι τόσο πολλά που δύσκολα αποφασίζει κανείς με σιγουριά, όμως κοιτώντας ότι παραδοσιακά σε αυτή την κατηγορία η Ακαδημία εκτιμά το παραδοσιακό χιούμορ με μια λίγο ποπ αιχμή (εδώ κερδίζουν διαρκώς σειρές της συνομοταξίας «30 Rock», «Arrested Development», «The Office», «Louie», «Modern Family» στην αρχή), θα ρίσκαρα να προβλέψω «Silicon Valley» ή έστω «Veep», επειδή συχνότερα από ό,τι όχι, υπάρχει σύνδεση του βραβείου αυτού με το Καλύτερης Σειράς.
Πρέπει να κερδίσει: «Silicon Valley» / Θα κερδίσει: «Silicon Valley»
Σενάριο σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Ράιαν Μέρφι & Μπραντ Φάλτσουκ («American Horror Story: Coven» / «Bitchcraft»)
- Νόα Χώλεϊ («Fargo» / «The Crocodile’s Dilemma»)
- Νιλ Κρος («Luther»)
- Λάρι Κρέιμερ («The Normal Heart»)
- Στίβεν Μόφατ («Sherlock» / «His Last Vow»)
- Ντέιβιντ Σάιμον & Έρικ Όβερμάιερ («Treme» / «...to Miss New Orleans»)
Εκπληκτική κατηγορία φέτος- φανταστείτε να είχαμε εδωμέσα και τον Πιζολάτο συν τοις άλλοις. Στη θέση των Μέρφι & Φάλτσουκ πιθανότατα, που δεν έχω ιδέα τι κάνουν εδώ. Δεν ήταν υποψήφιοι πέρσι με την καλύτερη σεζόν της σειράς τους και είναι φέτος με την χειρότερη; Καμία λογική. Ή ίσως στη θέση του Νιλ Κρος που είναι το «Episodes» αυτού του πεδίου. Αλλά οι υπόλοιποι;
Υπάρχει μια μικρή ρομαντική φωνή μέσα μου που υποστηρίζει πως η Ακαδημία θα αδράξει αυτή την σπάνια ευκαιρία για να δώσει ένα Έμμυ στο «Treme» και τον Ντέιβιντ Σάιμον ύστερα από την εξοργιστική αδιαφορία που έχει επιδείξει απέναντί του τόσο για αυτή τη σειρά όσο κυρίως για το «Wire».
Υπάρχει μια μικρή ρομαντική φωνή μέσα μου που υποστηρίζει πως η Ακαδημία θα δώσει Έμμυ στον Στίβεν Μόφατ για την γενικευμένη ιδιοφυϊα του.
Υπάρχει μια μικρή ρομαντική φωνή μέσα μου που υποστηρίζει πως η Ακαδημία θα το δώσει στον Νόα Χώλεϊ γιατί το «Fargo» ήταν από τις πιο ολοκληρωτικά απολαυστικές τηλεοπτικές εμπειρίες φέτος, σε κάθε επίπεδο.Και μετά θυμάμαι ότι είναι υποψήφιο το «Normal Heart». Πάντα αυτές τις κατηγορίες τις σαρώνουν οι Σημαντικές Τηλεταινίες Κοινωνικού Ζητήματος (Συνήθως Του ΗΒΟ).
Βέβαια είπαμε, φέτος συμβαίνει τεράστιο paradigm shift και αν είναι να αλλάξουν ποτέ οι κανόνες, θα αλλάξουν φέτος. Και το «Fargo» συγκεκριμένα είναι μέρος αυτής της τάσης και ταυτόχρονα αναγνωρίσιμο brand που άπαντες θαύμασαν σε μεγάλο βαθμό επειδή κατάφερε να είναι φανταστικό ενώ δύσκολα πίστευες πως θα μπορούσε να είναι. Αν η Ακαδημία θελήσει να μοιράσει κάπως τα βραβεία, εδώ έχει μια καλή ευκαιρία, αλλά εγώ είμαι δειλός και θα προβλέψω το ασφαλές.
Πρέπει να κερδίσει: «Fargo» / Θα κερδίσει: «The Normal Heart»
Διαβάστε ακόμη: Υποψηφιότητες Emmy 2014: Καλύτερη Σκηνοθεσία
Tags: emmy awards 2014