Φυσικά εκπλήξεις γίνονται κάθε χρόνο ένα σωρό στα Έμμυ, και πραγματικά η κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου μετά από ένα σερί Κόουτς Τέιλορ, Τζεφ Ντάνιελς και Όχι-Μακόναχι είναι αληθινά πρωτοπόρος σε WTF-μόλις-συνέβη βραβεύσεις, όμως παρατηρώντας τους φετινούς νικητές και έχοντας μια γενικότερη γεύση επανάληψης, διακρίνει κανείς και μια ευρύτερη διάθεση αντίστασης προς τις νέες τάσεις.
Να ένα στατιστικό: Οποιοσδήποτε κέρδισε Έμμυ ερμηνείας ή σειράς στα πεδία δράματος ή κωμωδίας, το είχε ξανακερδίσει. Στις κατηγορίες τηλεταινίας σάρωσε μια σειρά στην 3η της σεζόν. (Ναι, μη ρωτάς.) Πουθενά το «Orange Is the New Black», πουθενά το Netflix εν γένει, σχεδόν πλήρης απουσία των πρεστίζ μίνι σειρών για τις οποίες συζητάμε όλη τη χρονιά. Όλη η λίστα νικητών διαβάζεται σαν ένα μεγάλο «Previously, on the Emmy Awards».
Ύστερα από μια διαδικασία υποψηφιοτήτων από τις χειρότερες των τελευταίων χρόνων, με σοκαριστική σταθερότητα απέναντι σε ένα πεδίο παντελώς μεταβαλλόμενο (να θυμίσουμε πως τα Έμμυ είναι εκείνο το σώμα βραβείων που δεν προτείνει καν για Καλύτερη Φωτογραφία το «Hannibal», οπότε μπορεί όλα αυτά για τα οποία συζητάμε να είναι βραβεία που δίνουν άνθρωποι τυφλοί ή/και που δεν έχουν παρακολουθήσει ώρα τηλεόρασης όλη τη χρονιά).
Αυτή η επιμονή στα παλιά γνώριμα μπορεί να διαφέρει από περίπτωση σε περίπτωση.
Το κακό; Αυτός ο συνεχιζόμενος θρίαμβος του «Modern Family» είναι κάτι που πλέον δύσκολα υπερασπίζεται κανείς. Με βραβεία για Σειρά, Β’ Ρόλο και Σκηνοθεσία, μιλάμε πλέον για αυτόματο πιλότο. Η σειρά έφτασε τις 5 συνεχόμενες νίκες ισοφαρίζοντας το «Frasier», και υποψιάζομαι πως σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στο ότι συνεχίζουν όλοι να στέλνουν απέναντί του επί χρόνια ‘κωμωδίες’ που δεν είνα κωμωδίες. Ζούμε σε παράξενους καιρούς.
Ίσως αν το ΗΒΟ δεν προσπαθούσε να κερδίσει όλα τα πεδία συγχρόνως, να είχε καταφέρει να σπρώξει το «Veep» προς το Έμμυ Καλύτερης Σειράς, αντ’αυτού το είδε να κάνει βήμα πίσω, κερδίζοντας μόνο το Α’ Ρόλου για Τζούλια-Λούις Ντρέιφους.
Η Άλισον Τζάνεϊ και ο Τζιμ Πάρσονς συμπλήρωσαν τις επαναλήψεις της κωμωδίας. Η Τζάνεϊ μάλιστα κατάφερε τη σπάνια βράβευση με 2 Έμμυ την ίδια χρονιά. Κέρδισε για τον guest ρόλο της για το «Masters of Sex» εκτός από τον β’ ρόλο της για το «Mom», για να τα έχει στο ίδιο ράφι με τα δύο παλαιότερά της για το «West Wing».
Τα Έμμυ: Εκεί όπου ο μοναδικός φρέσκος σου νικητής για τη βραδιά είναι μια ηθοποιός με 4 βραβεία
Από την απέναντι πλευρά όμως, το καλό του να βραβεύουν συνεχώς τους ίδιους τους αγαπημένους; Στη μεν κωμωδία, ο Λούις Σι Κέι πήρε το Έμμυ Σεναρίου με την πολύ έξυπνη επιλογή του να καταθέσει το επεισόδιο «So Did the Fat Lady», κερδίζοντας το τέταρτό του βραβείο κι αυτός και δεύτερο για τη σειρά, σε μια επιβράβευση της θαυμάσιας 4ης σεζόν.
Η θριαμβευτική έξοδος του «Breaking Bad»
Αλλά κυριότερα;
Το «Breaking Bad», που είχε τον γύρο του θριάμβου που του άξιζε, κερδίζοντας περισσότερα Έμμυ από κάθε άλλη φορά στην τελευταία του χρονιά, με το απίστευτο επεισόδιο «Ozymandias» να κερδίζει Έμμυ για 3 διαφορετικούς ανθρώπους (και πλέον είμαι βέβαιος πως αν ήταν submission και στη σκηνοθεσία, θα είχε κερδίσει κι εκεί. Σόρι Ράιαν Τζόνσον, νιώθω λίγο άσχημα για σένα) συν την αναμφίβολα τεράστια συνεισφορά του για εκείνο Καλύτερης Σειράς. Θα χρειαστεί λίγο ψάξιμο, αλλά ίσως είναι το πιο πολυβραβευμένο επεισόδιο δράματος όλων των εποχών.
Εν τέλει είναι και λίγο δίκαιο: Η σκηνή του τηλεφωνήματος και μόνο, αυτή η μεγαλειώδης συμφωνία πολυεπίπεδης γραφής και συγκλονιστικών ερμηνειών από τους δύο άμεσα εμπλεκόμενους, άξιζε ό,τι βραβείο μπορούσες να της χαρίσεις, δηλαδή Σεναρίου, Α’ Αντρικού και Β’ Γυναικείου ρόλου.
Oι νικητές στις κατηγορίες τους, Μπράιαν Κράνστον και Τζούλια Λούις Ντρέιφους φιλιούνται, συνεχίζοντας το αστείο του barely legal promo
Κάτι που μας φέρνει στο αναμφίβολα μεγαλύτερο σοκ της βραδιάς, το σνομπάρισμα δηλαδή του Μάθιου Μακόναχι σε αυτό που έμοιαζε το προφανέστερο βραβείο της βραδιάς. Για να συμβεί κάτι τέτοιο χρειάζονταν δύο αντίθετες δυνάμεις να λειτουργήσουν στο μέγιστο: Έπρεπε και τον Κράνστον να λατρεύουν οι ψηφοφόροι (τον λατρεύουν) και το «True Detective» να βλέπουν με πραγματικά μισό μάτι.
Και μάλλον αυτό ισχύει, και παρότι τη σειρά τη βρήκα φανταστική (και τον Μάθιου Μακόναχι θα τον ψήφιζα για Α’ Ρόλο), δε μπορώ παρά να βρίσκω μια κάποια χαρά στον τρόπο με τον οποίον το ΗΒΟ έφαγε τόσο μεγαλειωδώς τα μούτρα του σε αυτή την τελετή.
Γούντι Χάρελσον, Μάθιου ΜακΚόνεχεϊ: έφυγαν αβράβευτοι για το «True Detective»
Με εντελώς κυνικό τρόπο, τον οποίον αναλύαμε όλες τις μέρες που οδηγούσαν σε αυτές τις βραβεύσεις, το ΗΒΟ ουσιαστικά επέφερε ανισορροπία σε όλο το πεδίο των υποψηφιοτήτων, στέλνοντας το «True Detective» στο δράμα ώστε και με το «Normal Heart» να μη χρειαστεί να παίξει αντίπαλος, αλλά και να δώσει μερικά Έμμυ σιγουράκια, τη στιγμή που δεν υπήρχε άλλο δράμα αυτή τη στιγμή που μπορούσε να το κάνει αυτό για το ΗΒΟ.
Τώρα μάλλον θα εύχονται να είχαν σπρώξει με όλη τους τη δύναμη το «Game of Thrones».
Κάρι Φουκουνάγκα, «True Detective»
Διότι το «True Detective» κέρδισε μόλις ένα βραβείο, αυτό για τον Κάρι Φουκουνάγκα και το Μονοπλάνο του, την ώρα που το «Normal Heart» κέρδιζε μόλις και μετά βίας το Έμμυ Καλύτερης Τηλεταινίας αλλά απολύτως τίποτα άλλο, και ενώ στις κατηγορίες μίνι σειρά/τηλεταινίας θριάμβευαν το «American Horror Story: Coven»(!) και το «Sherlock» που δεν είναι ούτε μίνι σειρά ούτε τηλεταινία.
ΗΒΟ ΔΕΣ ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ.
Το μόνο δραματικό ερμηνευτικό βραβείο που δεν πήρε το «Breaking Bad» πήρε η Τζουλιάνα Μάργκουλις του «Good Wife», και έτσι με εντελώς αναπάντεχο τρόπο το «Good Wife» βρέθηκε να είναι το μόνο βραβευμένο δράμα-που-να-μην-είναι-μίνι-σειρά εκτός από το «Breaking Bad». Φανταστικό.
Και, ταυτόχρονα, τα Έμμυ: Εκεί όπου μια από τις καλύτερες σεζόν τηλεόρασης ever, βραβεύεται με το μοναδικό εμπλεκόμενό της μέλος που είχε κερδίσει ξανά. Ούτε η προφανής επιλογή του Τζος Τσαρλς, ούτε η ανατριχιαστική Κριστίν Μπαράνσκι, ούτε καν υποψηφιότητες σε σειρά, σενάριο, σκηνοθεσία. Τη Τζουλιάνα ξέρουμε, τη Τζουλιάνα θα βραβεύσουμε ξανά. Επαναλήψεις παντού.
Στο πεδίο μίνι σειρά και τηλεταινίας, όπου λόγω της φύσης των συμμετοχών δεν γίνεται να έχει γνώριμες φάτσες, σάρωσε τα βραβεία μια σειρά στην 3η σεζόν. Τα Έμμυ! Όμως πέρα από τη γκρίνια για τις προβληματικές εφαρμογές των κανόνων σε κάθε κατηγορία, πραγματικά αυτό είναι από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις. Το «Sherlock», συνεχίζοντας τον θρίαμβο που είχε αρχίσει από τα τεχνικά Έμμυ το προηγούμενο Σάββατο, καθάρισε άλλα 3 μεγάλα βραβεία, με Α’ και Β’ Ρόλο για τους Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Μάρτιν Φρίμαν, και Σενάριο για τον Lord & Saviour μας, Στίβεν Μόφατ, ο οποίος πήρε το πρώτο του Έμμυ.
Πάντα μεγάλη η χαρά όταν βλέπεις μια αληθινά μεγάλη πένα να παίρνει Έμμυ, ένα βραβείο που λόγω της φύσης της τηλεόρασης μπορεί να είναι πολύ random ως προς τους κατόχους, ειδικά στα σενάρια.
Ο θρίαμβος ήταν τέτοιος που ειλικρινά δεν ξέρω τι δουλειά είχε το «Sherlock» να μην κερδίζει και το βραβείο τηλεταινίας. Τι; Ντρεπόντουσαν οι ψηφοφόροι να μη δώσουν τίποτα στη Σημαντική Τηλεταινία; Εδώ δε ντράπηκαν να δώσουν δύο ερμηνευτικά βραβεία στο «American Horror Story: Coven», σε μια σεζόν που χρειαζόσουν μάγια για να την αντέξεις ως το τέλος. Και Τζέσικα Λανγκ πες, προφανώς ευχάριστο γιατί συνεχίζει να είναι φανταστική. Αλλά Κάθι Μπέιτς; Μπορείς να βραβεύσεις την Άλισον Τόλμαν και βραβεύεις Κάθι Μπέιτς;
Στίβεν Μόφατ, «Sherlock»
Το «Fargo» περιορίστηκε σε 2 βραβεία, το Σκηνοθεσίας (ευχάριστη έκπληξη) και το Μίνι Σειράς, και αν θες του μετράς και μισό από αυτό που πήρε ο Μάρτιν Φρίμαν για το «Sherlock».
Τη βραδιά επαναλήψεων έκλεισαν με τις νίκες τους το «Colbert Report» για Καλύτερο Variety Show και το «Amazing Race» με την χιλιοστή του νίκη για Καλύτερο Reality.
Του χρόνου το «Breaking Bad» δε θα υπάρχει, το «Modern Family» θα σταματήσει λογικά να κερδίζει, το «Sherlock» δε θα έχει σεζόν και το «True Detective» θα έχει λογικά επιστρέψει στο πεδίο που έπρεπε να είναι και φέτος, οπότε ας προετοιμαστούμε για μια χρονιά σαρωτικών αλλαγών ύστερα από μια βραδιά επαναλήψεων.
Α, τι λέω. Το «Modern Family» δε θα σταματήσει να κερδίζει ποτέ.
Στίβεν Κολμπέρ, «The Colbert Report»
Πλήρης λίστα νικητών:
- Δράμα, «Breaking Bad»
- Α’ Γυναικείος σε Δράμα, Τζουλιάνα Μάργκουλις («The Good Wife»)
- Α’ Ανδρικός σε Δράμα, Μπράιαν Κράνστον («Breaking Bad»)
- Β’ Γυναικείος σε Δράμα, Άννα Γκαν («Breaking Bad»)
- Β’ Ανδρικός σε Δράμα, Άαρον Πολ («Breaking Bad»)
- Σενάριο σε Δράμα, Μόιρα Γουώεϊ-Μπέκετ («Ozymandias», «Breaking Bad»)
Σκηνοθεσία σε Δράμα, Κάτι Φουκουνάγκα («Who Goes There», «True Detective»)
Κωμωδία, «Modern Family»
- Α’ Γυναικείος σε Κωμωδία, Τζούλια Λούις-Ντρέιφους («Veep»)
- Α’ Ανδρικός σε Κωμωδία, Τζιμ Πάρσονς («The Big Bang Theory»)
- Β’ Γυναικείος σε Κωμωδία, Άλισον Τζάνεϊ («Mom»)
- Β’ Ανδρικός σε Κωμωδία, Τάι Μπαρέλ («Modern Family»)
- Σενάριο σε Κωμωδία, Λούις Σι Κέι («So Did the Fat Lady», «Louie»)
Σκηνοθεσία σε Κωμωδία, Γκέιλ Μανκούζο («Vegas», «Modern Family»)
Μίνι Σειρά, «Fargo»
- Τηλεταινία, «The Normal Heart»
- A’ Γυνακείος σε Μίνι Σειρά / Τηλεταινία, Τζέσικα Λανγκ («American Horror Story: Coven»)
- Α’ Ανδρικός σε Μίνι Σειρά / Τηλεταινία, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Sherlock»)
- Β’ Γυναικείος σε Μίνι Σειρά / Τηλεταινία, Κάθι Μπέιτς («American Horror Story: Coven»)
- Β’ Ανδρικός σε Μίνι Σειρά / Τηλεταινία, Μάρτιν Φρίμαν («Sherlock»)
- Σενάριο σε Μίνι Σειρά / Τηλεταινία, Στίβεν Μόφατ («Sherlock», «His Last Vow»)
Σκηνοθεσία σε Μίνι Σειρά / Τηλεταινία, Κόλιν Μπάκσαϊ («Fargo», «Buridan’s Ass»)
Variety, «The Colbert Report»
- Reality, «The Amazing Race»
- Σενάριο σε Variety, «Sarah Silverman: We Are Miracles»
- Σκηνοθεσία σε Variety, «67th Annual Tony Awards»
Διαβάστε ακόμη:
Tags: emmy awards 2014