Σε μια ενδιαφέρουσα περίπτωση χρονιάς με δύσκολες δεύτερες σεζόν επιτυχημένων πρόσφατων σειρών («The Handmaid’s Tale», «Stranger Things», «Westworld»), τα Εμμυ πήραν θέση, προτείνοντας ξανά τα πάντα σαν να ήταν 2017. Οι διαφοροποιήσεις είναι ελάχιστες, όμως τη διαφορά θα κάνει η τελική συγκομιδή. Το «Westworld», ας πούμε, μάζεψε πάνω από 20 υποψηφιότητες, όμως στα τεχνικά Εμμυ που απονεμήθηκαν την περασμένη Κυριακή μάζεψε 3 νίκες, την ώρα που το «Game of Thrones», που επιστρέφει για να διεκδικήσει ξανά το θρόνο του από το «Handmaid’s Tale», ηγείται με 7.
Στην κωμωδία, την ίδια ώρα, η χρονιά έχει το δικό της ενδιαφέρον, παρουσιάζοντας μια περίπτωση περσινού «Game of Thrones», που απουσίαζε αφήνοντας ανοιχτό το πεδίο. Εδώ, είναι το «Veep» που λείπει, έχοντας κερδίσει τις 3 προηγούμενες χρονιές. Οι διεκδικητές είναι πολλοί, από το επίσης δευτεροετές και ήδη πολυβραβευμένο «Atlanta», μέχρι το ανερχόμενο «GLOW» του Netflix αλλά και το ερχόμενο με πολύ μεγάλη δυναμική ντεμπούτο «Marvelous Mrs. Maisel» του Amazon Prime.
Διάβαστε επίσης: Ολες οι υποψηφιότητες των βραβείων Εμμυ 2018
Η μεγάλη ιστορία της φετινής απονομής είναι βέβαια το Netflix, που για πρώτη φορά ξεπέρασε το ΗΒΟ σε υποψηφιότητες, μια αναμφίβολα ιστορική στιγμή. Στα τεχνικά Εμμυ, σε επίπεδο καλύτερων εκπομπών ανά κατηγορία, η επικράτηση των σειρών του Netflix είναι τόσο ευρεία που φαίνεται πώς αποδίδει καρπούς η στρατηγική εξάπλωση του streaming δικτύου σε κάθε πιθανή προγραμματιστική περιοχή εδώ και χρόνια. Συνολικά, 5 σειρές του κέρδισαν το βραβείο καλύτερου προγράμματος στην κατηγορία τους: «Queer Eye» (Καλύτερο Ριάλιτι Δομής), «Black Mirror: USS Callister» (Καλύτερη Τηλεταινία), «Dave Chappelle: Equanimity» (Καλύτερο Variety Special), «Wild Wild Country» (Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Ή Non-Fiction), «Strong Island» (Ειδικό Επίτευγμα Σε Ντοκιμαντέρ Κινηματογράφηση). Και να τονίσουμε επίσης πως το επεισόδιο «Pickle Rick» του «Rick and Morty» κέρδισε το Εμμυ Καλύτερου Animation Προγράμματος, το οποίο δεν έχει σχέση με τα προηγούμενα, αλλά το αναφέρω επειδή αποτελεί δίκαιο θρίαμβο.
Ακόμα κι έτσι, το ΗΒΟ προηγείται κατά μίας νίκης στα ως τώρα βραβεία. Η φετινή απονομή για τις μεγάλες κατηγορίες μοιάζει σε πάρα πολλά σημεία με αρκετά ανοιχτό στοίχημα. Πάμε να ξεκινήσουμε λοιπόν τη ματιά μας στις φετινές υποψηφιότητες, με τις κατηγορίες των Β’ ρόλων.
Διαβάστε ακόμη: Τα περσινά Emmy: Τα πρώτα βραβεία της εποχής Τραμπ
B’ Γυναικείος σε Δράμα
Λίνα Χέντι (Game of Thrones)
Μίλι Μπόμπι Μπράουν (Stranger Things)
Αν Ντάουντ (The Handmaid's Tale)
Ιβόν Στραχόφσκι (The Handmaid's Tale)
Βανέσα Κέρμπι (The Crown)
Θάντι Νιούτον (Westworld)
Αλέξις Μπλεντέλ (The Handmaid’s Tale)
Πέρσι η κατηγορία αυτή βρισκόταν σε μια εντυπωσιακή κατάσταση, παρουσιάζοντας αποκλειστικά φρέσκες υποψήφιες, φέτος έχουμε σχεδόν απόλυτο ριπίτ επειδή αυτός είναι ο κύκλος της ζωής υποθέτω. Επιστρέφει κι η Λίνα Χέντι που έλειπε πέρσι, η Αλέξις Μπλεντέλ (που κέρδισε πέρσι ως guest) προστίθεται φέτος ως σταθερός ρόλος, και ιδού μια κατηγορία 7 υποψηφιοτήτων εκ των οποίων οι 3 έρχονται από το δυστοπικό δράμα του Hulu.
Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν ευνοεί τρομερά τις επαναληπτικές νίκες, έχοντας υπάρξει μόλις δύο περιπτώσεις back-to-back νικών τα τελευταία 15 χρόνια (πιο πρόσφατη η Ανα Γκαν για το «Breaking Bad»). Ομως φέτος είναι γερή η πιθανότητα, με την Αν Ντάουντ να παραμένει ισχυρή παρουσία. Αν πάντως υπάρχει μια ισχυρή περίπτωση να μοιραστούν οι ψήφοι του «Handmaid’s» ανάμεσα στις δύο περσινές νικήτριες (Ντάουντ και Μπλεντέλ) και στην πολύ καλή -και- φέτος Ιβόν Στραχόφσκι, ίσως να δούμε την έκπληξη, είτε από τον Κέρμπι που κέρδισε εντυπώσεις στο «Crown», είτε από την Θάντι Νιούτον που είδε ακόμη μεγαλύτερο μέρος του «Westworld» να στηρίζεται πάνω στο χαρακτήρα της, με ένα πολύ δυνατό, πολύ συναισθηματικό arc. Την προβλέπαμε και πέρσι βέβαια, οπότε μη δίνετε και πάρα πολλή σημασία.
Πρέπει να κερδίσει: Θάντι Νιούτον / Θα κερδίσει: Θάντι Νιούτον
Β’ Ανδρικός σε Δράμα
Νικολάι Κόστερ-Γουάλνταου (Game of Thrones)
Μάντι Πατίνκιν (Homeland)
Πίτερ Ντίνκλατζ (Game of Thrones)
Ντέιβιντ Χάρμπουρ (Stranger Things)
Ματ Σμιθ (The Crown)
Τζόζεφ Φάινς (The Handmaid's Tale)
Η κατηγορία αυτή παραδοσιακά επίσης απομακρύνεται από τις επαναλήψεις, έστω κι αν στην αρχή των '10s παρουσιάστηκε μια μικρή ανωμαλία. Από το 1996 ως το 2011 δεν υπήρχε ούτε ένας ηθοποιός που να κερδίσει το βραβείο για 2η φορά, όμως υπήρχαν πολλές σειρές που κέρδισαν με άλλα μέλη του καστ («Lost», «The West Wing»). Αυτό δείχνει μια διάθεση της Ακαδημίας να αναγνωρίζει εδώ αγαπημένες σειρές απλώνοντας το χρυσό όπου μπορεί. Το κρατάμε αυτό.
Την τελευταία 5ετία παρουσιάστηκε η προαναφερθείσα απόκλιση, με τον Aαρον Πολ να κερδίζει το βραβείο 3 φορές για το «Breaking Bad» (παρά την ύπαρξη του Τζόναθαν Μπανκς από την ίδια τότε σειρά και το «Better Call Saul» αργότερα) και τον Πίτερ Ντίνκλατζ να το παίρνει 2, παρά την παρουσία κι εδώ του Νικολάι Κόστερ-Γουάλνταου. Παρά τις επαναληπτικές αυτές νίκες, η κατηγορία φαίνεται να έχει ξαναπάρει τον παραδοσιακό της δρόμο σιγά σιγά, με 5 διαφορετικούς νικητές τα τελευταία 5 χρόνια.
Ποια τάση θα επικρατήσει; Νιώθω πως θα πάμε για 6ο σερί διαφορετικό νικητή, έχοντας αρκετό υλικό και φέτος. Υπάρχουν υποψηφιότητες-legacy τύπου Μάντι Πατίνκιν, υπάρχει ο Τζόζεφ Φάινς που έρχεται κι αυτός με τη φόρα του «Handmaid’s», υπάρχει κι ο Ντέιβιντ Χάρμπουρ του «Stranger Things» που φαίνεται να έχει μεγάλες συμπάθειες αυτή τη στιγμή στο industry κι είναι εδώ ένα από τα δύο φαβορί, νιώθω. Υπάρχει ο Νικολάι Κόστερ-Γουάλνταου για την περίπτωση που η Ακαδημία θελήσει να παίξει ένα από τα αγαπημένα της χαρτιά, τη βράβευση δηλαδή άλλου ηθοποιού από ήδη βραβευμένη σειρά, όμως αν πρόκειται να παιχτεί αυτό το χαρτί φέτος πιστεύω θα συμβεί στην περίπτωση του τελευταίου υποψήφιου, του Ματ Σμιθ.
Ο Σμιθ χτίζει σταδιακά ένα στιβαρό προφίλ στο χώρο, έπαιξε σε μια από τις σειρές με τις περισσότερες υποψηφιότητες που εμφανώς αρέσει στην Ακαδημία, και -συνδέοντας τη σκέψη με αυτό που λέγαμε παραπάνω- θα αποτελούσε αλλαγή σκυτάλης καθώς και πέρσι το συγκεκριμένο βραβείο πήγε στο «The Crown» για τον Τζον ‘ΛΙΘΓΚΟΟΥ!’ Λίθγκοου. Ως πρίγκιπας Φίλιπ μπορεί να κάνει την έκπληξη.
Πρέπει να κερδίσει: Ματ Σμιθ / Θα κερδίσει: Ντέιβιντ Χάρμπουρ
Β’ Γυναικείος Ρόλος σε Κωμωδία
Λέσλι Τζόουνς (Saturday Night Live)
Εϊντι Μπράιαντ (Saturday Night Live)
Λόρι Μέτκαλφ (Roseanne)
Κέιτ ΜακΚίνον (Saturday Night Live)
Μπέτι Γκίλπιν (GLOW)
Ζάζι Μπιτς (Atlanta)
Αλεξ Μπόρστιν (The Marvelous Mrs. Maisel)
Μέγκαν Μαλέιλι (Will & Grace)
Εδώ έχουμε σχεδόν απόλυτη αλλαγή σε σχέση με τις περσινές υποψηφιότητες, με την κατηγορία να γεμίζει με 8(!) υποψηφιότητες, άραγε γιατί όχι 13 ή 24; Εχουμε τη Μέγκαν Μαλέιλι να είναι η μόνη εκπρόσωπος του αναγεννημένου και επιτυχημένου «Will & Grace», έχουμε τη σπουδαία Λόρι Μέτκαλφ για το «Roseanne» (μια υποψηφιότητα-δήλωση περισσότερο, του liberal Χόλιγουντ, αλλά ταυτόχρονα μια μάλλον αδιανόητη ενδεχόμενη νίκη), έχουμε Ζάζι Μπιτς να επεκτείνει κι εδώ την κυριαρχία του «Atlanta».
Ακόμα σημαντικότερα, έχουμε την Αλεξ Μπόρστιν σε μια εμφάνιση που κερδίζει τις εντυπώσεις στο «Mrs. Maisel» που εμφανέστατα έχει αγαπηθεί πολύ από την Ακαδημία και την Μπέτι Γκίλπιν να έχει δώσει μια υπέροχη ερμηνεία στη 2η σεζόν του «GLOW», να βρίσκονται αμφότερες στη συζήτηση- δε θα εκπλαγώ, ούτε καθόλου θα στεναχωρηθεί, αν κερδίσει οποιαδήποτε εξ αυτών.
Ομως, παρά την σχεδόν εξ ολοκλήρου ανανεωμένη κατηγορία, παρά τις πολύ καλές προσθήκες και τις 8 υποψηφιότητες, νιώθω πως τίποτα από όλα αυτά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς η Κέιτ ΜακKίνον είναι μια ιδιοφυΐα και όσο υπάρχει στις οθόνες μας θα είναι ο αστειότερος άνθρωπος στην τηλεόραση. Eχει κερδίσει ήδη δύο διαδοχικές χρονιές, φέτος έχει και πάλι ταινία στις αίθουσες («Ο Κατάσκοπος που με Παράτησε») να θυμίζει στους ψηφοφόρους την άνεση με την οποία μπορεί να κουβαλάει κωμικά ιστορίες όσο και τα σκετσάκια του SNL. Γιατί να χάσει;
Πρέπει να κερδίσει: Κέιτ ΜακΚίνον, Μπέτι Γκίλπιν / Θα κερδίσει: Κέιτ ΜακΚίνον
Β’ Ανδρικός Ρόλος σε Κωμωδία
Λούι Aντερσον (Baskets)
Μπράιαν Ταϊρί Χένρι (Atlanta)
Aλεκ Μπόλντγουιν (Saturday Night Live)
Κίναν Τόμσον (Saturday Night Live)
Τάιτους Μπέρτζες (Unbreakable Kimmy Schmidt)
Τόνι Σαλούμπ (The Marvelous Mrs. Maisel)
Χένρι Γουίνκλερ (Barry)
Για ένα σύντομο διάστημα φοβόμουν πως ο Αλεκ Μπόλντγουιν (που δεν είναι μόνιμο μέλος του καστ του SNL αλλά προτείνεται και κερδίζει σα να ήταν) θα συνέχιζε να βραβεύεται για το ίδιο αστείο που δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα αστείο, αλλά ευτυχώς πιστεύω πως πέρασε το effect της μίμησης του Τραμπ και είμαστε έτοιμοι ως κοινωνία για έναν άλλο νικητή στην κατηγορία.
Θα ήθελα να είναι ο Τάιτους Μπέρτζες, ο κωμικός τιτάνας στην καρδιά του «Kimmy Schmidt», το οποίο το Netflix φέτος προσπάθησε ξεκαρδιστικά να βάλει στην κούρσα από το παράθυρο, ξεφορτώνοντας όσα επεισόδια της τελευταίας σεζόν είχε έτοιμα, μια τυχαία Τετάρτη απόγευμα πριν εκπνεύσει η προθεσμία της σεζόν. Τα επεισόδια ήταν καλά, ο Μπέρτζες σπουδαίος, αλλά η σειρά δε φαίνεται να έχει τρελό momentum (δύο μεγάλες υποψηφιότητες είχε και κανείς δε φαίνεται να το συζητάει αυτή τη στιγμή), οπότε ούτε φέτος νομίζω θα συμβεί το θαύμα.
Δίπλα όμως στον Μπράιαν Ταϊρί Χένρι, ένα από τα μεγάλα φαβορί εδώ για την πολύ επιβλητική και κεντρικότατη παρουσία του στο «Atlanta», εμφανίζονται δύο θρύλοι με σοβαρές πιθανότητες νίκης. Οι ιστορίες τους είναι λίγο διαφορετικές βέβαια. Ο Τόνι Σαλούμπ βρίσκεται εδώ ως μέλος του καστ της «Mrs. Maisel», που νιώθω πως μπορεί να κερδίσει σχεδόν κάθε κατηγορία, κι όντας ο ίδιος πολυβραβευμένος στο παρελθόν, σε σημείο σχεδόν εξοργιστικό. Οταν η Χρυσή Εποχή της τηλεόρασης άρχισε να μας δίνει έξυπνες, ριζοσπαστικές κωμωδίες πριν 15 χρόνια, τα Εμμυ δε σταματούσαν να βραβεύουν τον Τόνι Σαλούμπ για το «Monk» αφήνοντας με άδεια χέρια τον Μπέιτμαν του «Arrested Development» ή τον Στιβ Καρέλ για το «Office».
Από την άλλη, ο Χένρι Γουίνκλερ είναι ένας ζωντανός τηλεοπτικός θρύλος που όμως δεν κέρδισε ποτέ στο παρελθόν, παρά την εμβληματική του παρουσία στο «Happy Days». Είναι εδώ με το «Barry» του ΗΒΟ το οποίο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά και ταυτόχρονα μια σειρά που δε μπορώ να καταλάβω πόσο στηρίζει ή εκτιμά στα αλήθεια η Ακαδημία. Παρόλ' αυτά, ο ίδιος είναι απολαυστικός εδώ, παίζοντας κάθε νότα ανάμεσα στον αστοιχείωτο και τον εχθρικό σε μια σειρά-mood piece παρά οτιδήποτε άλλο. Πιστεύω ήρθε η ώρα του, μετά από 5 υποψηφιότητες.
Πρέπει να κερδίσει: Τάιτους Μπέρτζες / Θα κερδίσει: Χένρι Γουίνκλερ
B’ Ανδρικός Ρόλος σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
Τζεφ Ντάνιελς (Godless)
Μπράντον Βίκτορ Ντίξον (Jesus Christ Superstar)
Τζον Λεγκουιζιάμο (Waco)
Ρίκι Μάρτιν (The Assassination of Gianni Versace)
Eντγκαρ Ραμίρεζ (The Assassination of Gianni Versace)
Φιν Γουίτοκ (The Assassination of Gianni Versace)
Μάικλ Στούλμπαργκ (The Looming Tower)
Φέτος δεν έχουμε την σειρά-θωρηκτό τύπου «Big Little Lies» στην κατηγορία, και απουσιάζουν και πράγματα σαν το «Fargo» που δίνουν μια αίσθηση επανάληψης. Από τους συνήθεις υπόπτους έχουμε τον Ράιαν Μέρφι με το δεύτερο «American Crime Story» του, το οποίο προσωπικά βρήκα σπουδαίο (θα πούμε περισσότερα όταν φτάσει ο καιρός για τις ετήσιες λίστες μας) αλλά δεν ξέρω αν τυγχάνει αντίστοιχης στήριξης, κι οπωσδήποτε όχι στο βαθμό του προκατόχου του, του «The People v. O.J. Simpson».
Οπότε νιώθω πως η κατηγορία παίζει ανάμεσα στον Τζεφ Ντάνιελς, που είναι μεγάλο όνομα (πάντα βασικός παράγοντας, ειδικά στις κατηγορίες τηλεταινιών και μίνι σειρών) και παίζει δυνατό ρόλο στο πολυπροτεινόμενο «Godless». Αυτό που με ανησυχεί είναι ότι η γουέστερν μίνι σειρά του Netflix έχασε το βραβείο Φωτογραφίας στα τεχνικά Εμμυ (από το «Genius», τι ζούμε), δείχνοντας πως ίσως δεν έχει πολύ μεγάλη στήριξη. Σε αυτή την περίπτωση, ο Μπράντον Βίκτορ Ντίξον ως Ιούδας στο πολύ πετυχημένο φετινό «Jesus Christ Superstar» είναι έτοιμος να χιμήξει. Δεν θα εκπλαγώ καθόλου, αλλά νομίζω πως ακόμα κι έτσι ο Ντάνιελς έχει ένα μικρό έστω προβάδισμα.
Πρέπει να κερδίσει: Τζεφ Ντάνιελς / Θα κερδίσει: Τζεφ Ντάνιελς
B’ Γυναικείος Ρόλος σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
Πενέλοπε Κρουζ (The Assassination of Gianni Versace)
Τζούντιθ Λάιτ (The Assassination of Gianni Versace)
Σάρα Μπαρέιλες (Jesus Christ Superstar)
Αντίνα Πόρτερ (American Horror Story: Cult)
Μέριτ Γουίβερ (Godless)
Λετίσια Ράιτ (Black Mirror: Black Museum)
Το Netflix έσπρωξε έξυπνα εδώ τη Λετίσια Ράιτ για την «τηλεταινία» «Black Museum», μιας και η αναγνωρισιμότητά της εκτοξεύτηκε με την εξαιρετική της παρουσία στο «Black Panther». Πιθανή νίκη όμως θα ήταν υπερβολή, μιας κι εδώ το «Gianni Versace» μοιάζει να έχει ισχυρότερες πιθανότητες διάκρισης. Χωρίς να αποκλείουμε το ενδεχόμενο μιας νίκης της Μέριτ Γουίβερ που παραδοσιακά έχει τη στήριξη της Ακαδημίας, τα φαβορί είναι μάλλον οι δύο ηρωίδες της σειράς ανθολογίας του Ράιαν Μέρφι.
Η Πενέλοπε Κρουζ, ήδη βραβευμένη με Οσκαρ, είναι το μεγάλο όνομα που συχνά αναζητούν αυτομάτως οι ψηφοφόροι σε αυτές τις κατηγορίες, και ως Ντονατέλα Βερσάτσε στη σειρά έκανε οπωσδήποτε μια κάποια ερμηνευτική επιλογή που δε θα πέρασε απαρατήρητη. Ομως η Τζούντιθ Λάιτ, επίσης αγαπημένη των Εμμυ (4η υποψηφιότητά τις, μετά από εκείνες για «Transparent» και «Ugly Betty»), υπήρξε καθηλωτική ως χήρα ενός δολοφονημένου μεγιστάνα και νιώθω πως έφτασε η στιγμή της.
Πρέπει να κερδίσει: Τζούντιθ Λάιτ / Θα κερδίσει: Τζούντιθ Λάιτ
Αύριο: Σκηνοθεσίες και Σενάρια
Διάβαστε επίσης: Ολες οι υποψηφιότητες των βραβείων Εμμυ 2018
H 70ή τελετή απονομής των βραβείων Emmy θα μεταδοθεί ζωντανά από το Fox Life τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου στις 03.00 μετά τα μεσάνχυτα και σε επανάληψη την Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου στις 21:00.
Tags: Emmys, Βραβεία Εμμυ