“Τα πρώτα Emmys της εποχής Τραμπ”. Διαβάζεται σαν απλή καταγραφή ενός γεγονότος (δηλαδή: είναι τα πρώτα Emmys που απονέμονται στη διάρκεια της προεδρίας του Ντόναλντ Τραμπ) όμως λειτουργεί απολύτως και σαν θεματική περιγραφή. Και ναι, οι δράκοι του «Game of Thrones» δεν ήταν εκεί για έναν καθαρά τεχνικό λόγο (η 7η σεζόν δεν προβλήθηκε εντός των χρονικών ορίων) όμως αυτές οι συμβολικές μεταβάσεις μιλούν συχνά από μόνες τους. Γιατί μετά από ένα σερί απονομών όπου οι fantasy μπλοκμπάστερ αποδράσεις κέρδιζαν 20 βραβεία τη φορά, φέτος ο μεγάλος θρίαμβος ανήκε σε μια λογοτεχνική μεταφοράς δυστοπία για ένα θεοκρατικό, μισογύνικο καθεστώς σε μια μουντή, φασιστική Αμερική.
Σε αυτό το πλαίσιο ανάγνωσης, δε μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει πως οι 4 μεγάλες κατηγορίες, ανέδειξαν νικήτριες σειρές με γυναίκες ηρωίδες και μάλιστα -ανεξαιρέτως- σε ένα τελείως πολιτικό πλαίσιο. Το «Handmaid’s Tale», που κέρδισε όλα τα Έμμυ για τα οποία προτάθηκε στη διάρκεια της βραδιάς, Σειράς, Α + Β Γυναικείου Ρόλου για Μος και Ντάουντ, Σεναρίου, Σκηνοθεσίας για τη φοβερή Ριντ Μοράνο (και γίνεται η πρώτη web σειρά που κερδίζει Καλύτερο Δράμα), είναι μάλλον η προφανέστερη περίπτωση εδώ, όμως ας ρίξουμε μια ματιά στην παρέα του.
Έχουμε το «Veep» (Καλύτερη Κωμωδία), που βέβαια δεν είναι κάποια νέα ανακάλυψη, όμως συνεχίζει να φέρνει στις οθόνες μας μια αιχμηρή πολιτική σάτιρα με κεντρική ηρωίδα μια πολιτικό της οποίας ο κυνισμός ξεπερνιέται μόνο από τον κυνισμό του κόσμου γύρω της (μας). Το «Big Little Lies» (Καλύτερη Μίνι Σειρά, καθώς και Σκηνοθεσία και 3 ερμηνευτικά βραβεία για Κίντμαν, Ντερν και Σκάρσγκαντ) εκμεταλλεύεται στο έπακρο το αποστομωτικά καλό γυναικείο ensemble του για να πει μια ιστορία αντίδρασης στη σεξουαλική και συναισθηματική εκμετάλλευσης. Ενώ το «San Junipero» του «Black Mirror» (Καλύτερη Τηλεταινία και Καλύτερο Σενάριο για Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία) ακολουθεί ένα ζευγάρι γυναικών σε έναν μόνιμο ‘80s παράδεισο εξερευνώντας την ιδέα της απόδρασης στην αγκαλιά του ασφαλούς παρελθόντος όταν ο κόσμος μας τελειώνει.
Emmys 2017: Διαβάστε αναλυτικά όλους τους νικητές
Αν θα μπορούσε κανείς να αντιδράσει ενστικτωδώς αρνητικά μιλώντας για πολιτικά βραβεία θα ήθελα να αντιπαραθέσω μια ιδέα. Δεν υπάρχει τρόπος να ισχυριστεί κανείς πως αυτές οι βραβεύσεις δεν αποτελούν ακριβή απόδοση των όσων συμβαίνουν τώρα στην τηλεόραση. Δεν είναι απλά όλες οι προαναφερθείσες σειρές αληθινά άξιες νικήτριες, αλλά ταυτόχρονα αποτελούν και εκφραστές σαφών τάσεων. Δεν είναι δηλαδή πως η Ακαδημία χρειάστηκε να κουραστεί αναζητώντας σειρές που σχολιάζουν με αυτό τον τρόπο ό,τι συμβαίνει γύρω μας- ήταν εκεί, μπροστά της.
Κι εδώ ερχόμαστε σε μια πραγματικά ευχάριστη διαπίστωση, κοιτάζοντας κι ακόμα παρακάτω τις λίστες των νικητών.
Πέραν των αναμενόμενων βραβείων Σειράς + Α’ Γυναικείου Ρόλου στο «Veep» (το 167ο Έμμυ της Τζούλια Λούις-Ντρέιφους), ας δούμε τους υπόλοιπους νικητές. Έχουμε τον Ντόναλντ Γκλόβερ του «Atlanta» (το οποίο κανονικά έπρεπε να κερδίσει το Έμμυ Καλύτερης Σειράς βέβαια, αλλά υπάρχει χρόνος και γι’αυτό, υποθέτω) ο οποίος σε ένα πανάξιο διπλό χτύπημα, πήρε βραβεία για Α’ Ανδρικό Ρόλο αλλά και Σκηνοθεσίας (για το πειραματικό, φιλόδοξο «B.A.N.») για τη δουλειά του στην πιο ‘εδώ και τώρα’ σειράς της τηλεόρασης, μέσα από την οποία εξερευνά ζητήματα κουλτούρας και κοινωνία με τρόπο διαρκώς εφευρετικό και ασυνήθιστο.
Το Σενάριο δε, κέρδισαν οι Αζίζ Ανσάρι και Λίνα Γουέιθ για το θαυμάσιο επεισόδιο «Thanksgiving», όπου μέσα από μια ακολουθία γευμάτων την Ημέρα των Ευχαριστιών, μια γυναίκα προσπαθεί αρχικά να ανακοινώσει στην οικογένειά της τον σεξουαλικό της προσανατολισμό κι έπειτα να ανακαλύψει πώς ταιριάζει στον κόσμο. Η ευκολία με την οποία τα Έμμυ βραβεύουν άξιους νικητές και νικήτριες κάθε πιθανού χρώματος, φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού, για άξια έργα που άπτονται κάθε λογής σύγχρονων ζητημάτων, τα οποία εξερευνούν με επίσης διαφορετικούς τρόπους (από στυγνά ρεαλιστικούς μέχρι οριακά αβάν γκαρντ), είναι η αληθινή νίκη εδώ πέρα. Τα Όσκαρ κάθε χρόνο δημιουργούν ολόκληρο σεισμό για να θυμίσουν στη βιομηχανία να κοιτάζει λίγο τον κόσμο γύρω της, στα Έμμυ αυτό είναι κάτι το δεδομένο.
Αυτή, τελικά, είναι η μεγαλύτερη νίκη της πλατινένιας εποχής της τηλεόρασης την οποία διανύουμε. Πως ο πειραματισμός αγγίζει κάθε επίπεδο δημιουργίας και περιεχόμενου, δίνοντας κάθε λογής αποτελέσματα.
Δείτε κι αυτή την ομορφιά, με Ντάνι Γκλόβερ, Λίνα Γουέιθ και Ριζ Άχμεντ (που κέρδισε δικαιότατα το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου σε Μίνι Σειρά για το «The Night Of») να αγκαλιάζονται στο πάρτυ μετά την τελετή:
Best moment of Governors Ball far: Seeing @donaldglover @LenaWaithe congratulate each other over #Emmys wins as @rizmc joins winners party pic.twitter.com/hhJz28AwK1
— Chris Gardner (@chrissgardner) September 18, 2017
Την ίδια ώρα λίγο πιο κει βέβαια, ο Σον Σπάισερ (πρώην υπεύθυνος τύπου του Λευκού Οίκου Τραμπ) δεν είχε κανένα πρόβλημα να περάσει μια γλυκιά βραδιά:
What pariah? Sean Spicer getting mobbed in #Emmys lobby. Posing for pics, drinking beer, soaking up all attention after onstage appearance pic.twitter.com/WqJpaRtAvK
— Chris Gardner (@chrissgardner) September 18, 2017
Νωρίτερα, είχε εμφανιστεί στην τελετή στη διάρκεια του εναρκτήριου μονολόγου του Στίβεν Κολμπέρ, σε μια απαραίτητη υπενθύμιση πως δεν υπάρχει υποκρισία που η βιομηχανία δε μπορεί να μετατρέψει σε χρυσό. Κάτω, στο κοινό, η Μελίσα ΜακΚάρθι, που κέρδισε Έμμυ Γκεστ Ηθοποιού σε Κωμωδία για την εμφάνισή της ως Σον Σπάισερ στο «Saturday Night Live», κοίταζε την είσοδό του με εμφανή αμηχανία. Ο Σπάισερ πέρασε από μια βραδιά ενάντια σε όλα όσα εκπροσωπεί, έκανε το αυτοσαρκαστικό αστειάκι του, και όλα καλά.
Λίγο αργότερα, ο Άλεκ Μπόλντουιν κέρδισε Έμμυ Β’ Αντρικού Ρόλου σε Κωμωδία για το «Saturday Night Live» (το οποίο σάρωσε όπου ήταν να δυνατόν, κερδίζοντας ακόμα το Έμμυ Καλύτερης Σειράς Σκετς και Β’ Γυναικείου Ρόλου, όπως και πέρσι, για την Κέιτ ΜακΚίνον) για την ερμηνεία του ως Ντόναλντ Τραμπ. Αυτά όλα έγιναν λίγο καιρό αφού η σειρά είχε καλέσει τον ίδιο τον Τραμπ για γκεστ παρουσιαστή, όταν ακόμα έμοιαζε με ένα αστειάκι της βιομηχανίας. Σαν τον Σον Σπάισερ ένα πράμα.
Emmys 2017: Διαβάστε αναλυτικά όλους τους νικητές
Τελοσπάντων. Κατά τα άλλα τα «Stranger Things» και «Westworld», τα δύο εξαιρετικά δείγματα sci-fi και fantasy από την περασμένη σεζόν, κέρδισαν από 5 Έμμυ, στις τεχνικές κατηγορίες. Το οποίο είναι ένα πολύ δυνατό πρώτο δείγμα. Σε αυτή την ακραίας πολιτικής φόρτισης χρονιάς, δε θα ήταν δυνατόν τελικά να περιμένουν κάτι περισσότερο. Όμως, πλάι-πλάι στα άλλα άξια πολυβραβευμένα δείγματα φρέσκιας φετινής τηλεόρασης (από το «Atlanta» ως το «Handmaid’s Tale» κι από το «Big Little Lies» ως το «The Crown», που βραβεύτηκε για Β’ Ανδρικό Ρόλο σε Δράμα), φαίνεται πως ζωγραφίζεται μια εντυπωσιακή εικόνα για το τηλεοπτικό τοπίο των επόμενων πολλών χρόνων. Όποιος κι αν είναι Πρόεδρος.
Η 69η Τελετή Απονομής Βραβείων EMMY μεταδόθηκε ζωντανά την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου, στις 02:00 μετά τα μεσάνυχτα στο FOX. Η τελετή θα προβληθεί επίσης, στην prime time ζώνη του καναλιού, τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου, στις 21:00.
Πόσο μέσα πέσαμε; Εδώ οι προβλέψεις του Flix στις βασικές κατηγορίες:
Tags: emmys, emmys 2017