Σημειώναμε πέρσι στο αντίστοιχο αυτό κείμενο των υποψηφιότητων του 2015 πόσο μεγάλη πρόοδο μοιάζουν να έχουν κάνει τα Εμμυ στην εποχή του άμεσου feedback και των ραγδαίων αλλαγών. Πριν 5 χρόνια ήταν ακόμα ένας θεσμός βραβείων που έμοιαζε παραδομένος στην αναπόφευκτη αρτηριοσκλήρωση τέτοιων οργανισμών, μα ξαφνικά κάτι συνέβη και σταματήσαμε να βλέπουμε αυτομάτως κάθε χρονιά να είναι επανάληψη της προηγούμενης. Τα fantasy μπήκαν στο παιχνίδι, σειρές που αγαπούσαν οι κριτικοί έκαναν δυναμικές εκπλήξεις (η Τατιάνα Μασλάνι, ας πούμε, για το «Orphan Black»), σειρές που λατρεύει το κοινό κυριάρχησαν. Κι όλα αυτά με έναν ισορροπημένο τρόπο που, περιέργως, καταλήγει θεωρώ να εκφράζει σε σημαντικό βαθμό τη σημερινή τηλεοπτική πραγματικότητα.
Φέτος έχουμε προφανώς σε σημαντικό βαθμό μια επιστροφή των περσινών αγαπημένων της Ακαδημίας, όμως με σημαντικές προσθήκες που δείχνουν πως δεν είναι πια ένας οργανισμός που κρατά τα αυτιά του κλειστά. Λέγαμε ας πούμε πέρσι πως απουσίες σαν του «Americans» θα είναι πάντα αναπόφευκτες και να φέτος που το «Americans» βρίσκεται (κάλλιο αργά παρά ποτέ) με ισχυρή παρουσία στις μεγάλες κατηγορίες. Το «Mr. Robot» κάνει είσοδο. Το «The People v. O.J. Simpson» σκοράρει 22 υποψηφιότητες. Σειρές σαν τα «UnREAL», «The Knick», «Catastrophe», «Master of None», «Casual»(!) έχουν διάσπαρτες μα αξιοσημείωτες υποψηφιότητες.
Τα περσινά βραβεία Emmy: Ξεμπερδεύοντας με το παλιό
Φυσικά, μέσα σε όλα αυτά υπάρχει το «Game of Thrones». Που, επειδή φυσικά τα βραβεία (πόσο μάλλον τα τηλεοπτικά που έχουν έντονο αυτό το στοιχείο του catch-up) είναι εντελώς ανακριβής επιστήμη, το αναγνώρισαν τελικά σε απόλυτο βαθμό πέρσι, στη χειρότερη σεζόν του. Αλλά που φέτος, με φρέσκο τον θρίαμβο της 6ης και με φόρα από πέρσι, έρχεται να πιάσει 23 υποψηφιότητες γεμίζοντας κάθε σοβαρή κατηγορία με δικά του πρόσωπα. Είναι μια απίστευτη σύγκλιση οπαδικής βοής, κριτικής αποδοχής και σημασίας για τη βιομηχανία. Τα βραβεία ήταν θέμα χρόνου.
Κι όλα αυτά τη στιγμή που Netflix, amazon, ακόμα και Hulu, βρίσκονται στην κούρσα, σε όλες τις κούρσες, σαν πλέον κάτι όλο και λιγότερο αξιοσημείωτο. Όλοι οι καλοί χωράνε- εκτός από την ελεύθερη τηλεόραση, πλέον, αλλά αυτή είναι μια άλλη κουβέντα. Πάμε να δούμε τις μεγάλες κατηγορίες εν τάχει.
Διαβάστε και δείτε περισσότερα για την κάθε σειρά ξεχωριστά, στην ειδική ενότητα TV του Flix
Αναλυτικά οι υποψηφιότητες στις μεγάλες κατηγορίες:
ΔΡΑΜΑ
Καλύτερη Σειρά
- Better Call Saul
- Downton Abbey
- Game Of Thrones
- Homeland
- House Of Cards
- Mr. Robot
- The Americans
To «Mad Men» τελείωσε και αντικαταστάθηκε στην 7άδα από το «Mr. Robot» και το «The Americans» προς μεγάλη μας χαρά και έκπληξη. Οι δύο σειρές συμβολίζουν τα δύο άκρα της βραβειακής αποδοχής των Έμμυ. Η μία είναι η νέα χοτ σειρά που όλα τα κουλ παιδιά θέλουν να βλέπουν, η άλλη είναι ο μεσο-βετεράνος μία σεζόν πριν το τέλος, ακριβώς το είδος σειράς που τα Έμμυ άπαξ και έχαναν το τρένο θα άφηναν μια ζωή σνομπαρισμένες. Όμως την εποχή των social και του διαρκώς διαθέσιμου stream, το catch-up είναι πια τόσο κοινός τόπος, που η αποδοχή μπορεί να χτίζεται σε βάθος χρόνου. Και χρόνων. Εξαιρετικό ρόστερ, έστω κι αν κάτι «Downton Abbey» και κάτι «Homeland» φοβάμαι μη συνεχίσουν να προτείνονται ακόμα κι αφού τελειώσουν.
A’ Ανδρικός
- Μπομπ Όντενκερκ (Better Call Saul)
- Κάιλ Τσάντλερ (Bloodline)
- Λιβ Σράιμπερ (Ray Donovan)
- Κέβιν Σπέισι (House of Cards)
- Ραμί Μάλεκ (Mr. Robot)
- Μάθιου Ρις (The Americans)
Πάντα υπάρχει η μεγάλη απορία ποιος θα πάρει το στέμμα όταν ο περσινός νικητής έχει βγει στη σύνταξη, κι έτσι μετά την αποχώριση του Ντον Ντρέιπερ το πεδίο μοιάζει εκ νέου ανοιχτό, με προσθήκες στο περσινό ρόστερ τους πρωταγωνιστές των δύο νεοεισελθόντων και στο Καλύτερο Δράμα. Από τη μία έχεις έναν Κέβιν Σπέισι που δεν έχει πάρει ποτέ το Έμμυ, και φέτος ήταν και εξαιρετική η χρονιά του «House of Cards», αν υποθέσουμε ότι μετράνε τέτοια πράματα. Από την άλλη, ο Ραμί Μάλεκ είναι ο πιο πολυσυζητημένος αυτή τη στιγμή πρωταγωνιστής, και με μπόνους πλεονέκτημα ότι η σειρά του προβάλλεται αυτή ακριβώς τη στιγμή. Ας το πάρει, το αξίζει.
Α’ Γυναικείος
- Ταράζι Π. Χένσον (Empire)
- Βάιολα Ντέιβις (How to Get Away with Murder)
- Κλερ Ντέινς (Homeland)
- Ρόμπιν Ράιτ (House Of Cards)
- Κέρι Ράσελ (The Americans)
- Τατιάνα Μασλάνι (Orphan Black)
Η κατηγορία συνεχίζει να είναι τρομερή, με την Κέρι Ράσελ να αντικαθιστά την Ελίζαμπεθ Μος όπως το «Americans» έχει αντικαταστήσει το «Mad Men» παντού. Νιώθω πως αυτή θα είναι μια από εκείνες τις κατηγορίες όπου όσο υπάρχει η Βάιολα Ντέιβις υποψήφια θα κερδίζει εκείνη, το οποίο είναι κάπως κρίμα βέβαια γιατί όλες είναι μία και μία εδώ, από την άλλη είναι κουλ γιατί είναι φοβερή.
Διαβάστε ακόμη: Το «How to Get Away with Murder» ολοκλήρωσε τη 2η σεζόν του (και φοβόμαστε ήδη για την 3η)
Β’ Ανδρικός
- Τζόναθαν Μπανκς (Better Call Saul)
- Μπεν Μέντελσον (Bloodline)
- Μάικλ Κέλι (House of Cards)
- Κιτ Χάρινγκτον (Game of Thrones)
- Πίτερ Ντίνκλετζ (Game Of Thrones)
- Γιον Βόιτ (Ray Donovan)
Η κυριαρχία του «Game of Thrones» είναι τόσο μεγάλη που μέχρι κι ο Κιτ Χάρινγκτον βρέθηκε υποψήφιος για ερμηνευτικό βραβείο. Χαμογελάω λιγάκι αλλά δεν πειράζει, στηρίζουμε Τζον Σνόου από όπου κι αν προέρχεται. Κατά τα άλλα ελπίζω να βραβευτεί ο Ντίνκλετζ γιατί θα αποδειχθεί έτσι πως το να αράζεις και να πετάς φιλοσοφίες πίνοντας είναι κάτι αληθινά άξιο βράβευσης.
B’ Γυναικείος
- Μάγκι Σμιθ (Downton Abbey)
- Εμίλια Κλαρκ (Game Of Thrones)
- Λένα Χέντι (Game Of Thrones)
- Μέιζι Γουίλιαμς (Game of Thrones)
- Μόρα Τίρνεϊ (The Affair)
- Κόνστανς Ζίμερ (UnREAL)
Μια υπόκλιση σεβασμού στην Κόνστανς Ζίμερ ΦΥΣΙΚΑ για το «UnREAL» της καρδιάς μας, που πέτυχε δύο λιγοστές αλλά όχι λιγότερο αξιοσημείωτες υποψηφιότητες (οι άλλη είναι στο Σενάριο). Το «Game of Thrones» έχει τη μισή κατηγορία εδώ και προσωπικά είμαι απολύτως ΟΚ με οποιαδήποτε από τις δύο βασίλισσες της σειράς και να κερδίσει. Κατά τα άλλα η Μάγκι Σμιθ επέστρεψε στην κατηγορία. ΟΚ.
ΚΩΜΩΔΙΑ
Καλύτερη Σειρά
- black-ish
- Silicon Valley
- Transparent
- Modern Family
- Unbreakable Kimmy Schmidt
- Master of None
- Veep
To τίμιο και αρκετά σημαντικό «black-ish» μαζί με το εξίσου ‘μάθετε λίγο πιο να φέρεστε και να μιλάτε, στον 21ο αιώνα ζούμε’ «Master of None» πήραν τις θέσεις των «Louie» και «Parks and Recreation», ολοκληρώνοντας μια αρκετά ενδιαφέρουσα εικόνα για το πού πάει η κωμωδία αυτή τη στιγμή. Το «Veep» ωστόσο, που ολοκλήρωσε πρόσφατα μια εξαιρετική σεζόν, μπορεί να συνεχίσει το σερί του, έστω κι αν ειλικρινά αυτό είναι ένα πραγματικά πολύ δυνατό πεδίο, που θα ήταν τέλειο αν το σπουδαίο «Crazy Ex-Girlfriend» μπορούσε να αντικαταστήσει το παλαιολιθικό «Modern Family».
Α’ Ανδρικός
- Γουίλιαμ Μέισι (Shameless)
- Aντονι Άντερσον (black-ish)
- Αζίζ Ανσάρι (Master of None)
- Τόμας Μίντλντιτς (Silicon Valley)
- Γουίλ Φόρτε (The Last Man on Earth)
- Τζέφρι Τάμπορ (Transparent)
Επιτέλους σταμάτησαν να προτείνουν τον Ματ ΛεΜπλαν για το «Episodes»! Τελείωσε το «Episodes» ή το αποφάσισαν μόνοι τους; Δεν έχω ιδέα κι ούτε θέλω να μάθω. Ο Αζίζ Ανσάρι παίρνει τη θέση του Λούις Σι Κέι, οι Γουίλ Φόρτε και Γουίλιαμ Μέισι κρατούν τις θέσεις των Πρωταγωνιστών Που Μας Αρέσουν Από Κωμωδίες Που Δεν Προτείνουμε Αλλού και ο Τζιμ Πάρσονς ευτυχώς συνεχίζει να μη βρίσκεται πουθενά κοντά στην κατηγορία, πλέον.
Διαβάστε ακόμη: To «Master of None» του Αζίζ Ανσάρι είναι το ημερολόγιο των millennials
Α’ Γυναικείος
- Λίλι Τόμλιν (Grace and Frankie)
- Έιμι Σούμερ (Inside Amy Schumer)
- Έλι Κέμπερ (Unbreakable Kimmy Schmidt)
- Λόρι Μέτκαλφ (Getting On)
- Τρέισι Έλις Ρος (black-ish)
- Τζούλια Λούις-Ντρέιφους (Veep)
Η Eλι Κέμπερ και η Τρέισι Έλις Ρος έρχονται να πάρουν την αναμενόμενη θέση τους ως πρωταγωνίστριες προτεινόμενων κωμωδιών (η Κέμπερ ειδικά ανεξήγητα έλειπε και πέρσι) σε μια κατηγορία που μπορούμε απλά να λέμε Τζούλια Λούις-Ντρέιφους.
Β’ Ανδρικός
- Λούι Άντερσον (Baskets)
- Κίγκαν-Μάικλ Κι (Key & Peele)
- Τάι Μπαρέλ (Modern Family)
- Τάιτους Μπέρτζες (Unbreakable Kimmy Schmidt)
- Τόνι Χέιλ (Veep)
- Ματ Γουόλς (Veep)
- Αντρέ Μπράουερ (Brooklyn Nine-Nine)
Η Ακαδημία έδιωξε από την κατηγορία τον Aνταμ Ντράιβερ τη χρονιά που έγινε Κάιλο Ρεν ΚΑΙ τα έφτιαξε με την Τζέσα, ειλικρινά είμαι έξαλλος αυτή τη στιγμή. Τελοσπάντων, κατά τα άλλα ίδιο ρόστερ με πέρσι με 1-2 απαραίτητες προσθήκες για το φρεσκάρισμα. Μία εξ αυτών, του Ματ Γουώλς στο «Veep», (η πρώτη του) έρχεται ως επιβεβαίωση των όσων γράφαμε, για το πώς η φετινή σεζόν της σειράς εκμεταλλεύτηκε ακόμα πιο σωστά το εκπληκτικό της περιφερειακό καστ. Τα επόμενα χρόνια θα δούμε κι άλλους να αναγνωρίζονται με παρόμοιο τρόπο.
Διαβάστε αναλυτικά: Πώς το «Veep» επιβίωσε από την αποχώρηση του δημιουργού του
Β’ Γυναικείος
- Νίσι Νας (Getting On)
- Άλισον Τζάνεϊ (Mom)
- Τζούντιθ Λάιτ (Transparent)
- Κέιτ Μακίνον (Saturday Night Live)
- Γκάμπι Χόφμαν (Transparent)
- Ανα Σλάμσκι (Veep)
H Τζούλι Μπόουεν έφυγε και στη θέση της μπήκε η Τζούντιθ Λάιτ του «Transparent»; Πολύ δυνατό. Η Λάιτ ήταν εκπληκτική φέτος στη σειρά. (Να πω εδώ ότι είναι και υποψήφιο το show για Σκηνοθεσία για το συγκλονιστικό «Man on the Land».) Κατά τα άλλα πέρσι είχαμε 8 υποψήφιες και φέτος 6, μάλλον περιορίζονται οι επιλογές στην κωμωδία.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΙΝΙ ΣΕΙΡΑ
- The People v. O.J. Simpson: American Crime Story
- American Crime
- Fargo
- Roots
- The Night Manager
To «American Horror Story» λήγει το μεγάλο του σερί δίνοντας τη σκυτάλη στο ξαδερφάκι «Crime», που έτσι κι αλλιώς είναι καλύτερο. Το «The People v. O.J. Simpson» ήταν σπουδαία τηλεόραση του 2016 και έχει λουστεί με υποψηφιότητες, και που δίπλα σε «Night Manager» και το πολύ καλό 2ο «Fargo» φτιάχνει ένα πολύ δυνατό ρόστερ για το φετινό πεδίο της μίνι σειράς.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΑ
- A Very Murray Christmas
- All the Way
- Confirmation
- Luther
- Sherlock: The Abominable Bride
To μόνο πιο abominable από το ίδιο το «Abominable Bride» είναι ότι το χρεώνουμε σαν τηλεταινία αντί για επεισόδιο και είναι υποψήφιο εδώ. Και το «Luther» από σπόντα είναι υποψήφιο βέβαια αλλά αυτό δεν ήταν φρικτό φέτος, οπότε δε μας πειράζει. Κατά τα άλλα κρίμα που δε βρέθηκε τρόπος να είναι υποψήφιο και φέτος το «Grace of Monaco». To «Very Murray Christmas» τι σας λέει που είναι κι αυτό εδώ;
Διαβάστε εδώ αναλυτικά όλες τις υποψηφιότητες των φετινών βραβείων Emmy
Tags: βραβεία emmy, emmys, emmys 2016