Φεστιβάλ / Βραβεία

Βενετία 2024: Ο Βενσάν Λιντόν είναι η ήρεμη δύναμη του «The Quiet Son»

στα 10

Οι καλές προθέσεις των Μιριέλ και Ντελφίν Κουλέν δυστυχώς δεν σώζουν το «The Quiet Son» απο μια διδακτική και απλοϊκή αφήγηση.

Βενετία 2024: Ο Βενσάν Λιντόν είναι η ήρεμη δύναμη του «The Quiet Son»

Ο πενηντάχρονος Πιερ (τον οποίο υποδύεται ο Βενσάντ Λιντόν σε έναν ακόμη ρόλο όπου εκπροσωπεί την εργατική τάξη) είναι ο πατέρας δύο γιων, τους οποίους έχει μεγαλώσει με θυσίες και αυταπάρνηση ύστερα από το θάνατο της γυναίκας του. Οταν όμως παρατηρεί ότι ο μεγαλύτερος από τους δύο, ο χαϊδευτικά ονομαζόμενος Φους, αρχίζει να συναναστρέφεται ακροδεξιές ομάδες, ο Πιερ θα κάνει τα πάντα για να αποτρέψει τον γιο του από την καταστροφή. Το αληθινό ερώτημα ωστόσο έγκειται στο αν τελικά μπορεί να να κάνει κάτι απέναντι στην αυτοκαταστροφική πορεία του γιου του και, τελικά, τι κόστος μπορεί να έχει όλο αυτό στην πορεία της μέχρι τώρα δεμένης οικογένειάς του.

Το 81ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 28 Αυγούστου μέχρι και τις 7 Σεπτεμβρίου. Το Flix βρίσκεται στη Βενετία για να σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες. Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ για το φεστιβάλ εδώ

The Quiet Son

Διασκευάζοντας το λογοτεχνικό «What you need from the night» του Λοράν Πτιμανζάν, οι Μιριέλ και Ντελφίν Κουλέν αγγίζουν με αμεσότητα το (πανευρωπαϊκό) κοινωνικό φαινόμενο της ακροδεξιάς, προσπαθώντας να εστιάσουν τόσο στον τρόπο που ύπουλα πραγματοποιείται η στρατολόγηση ατόμων έκθετων σε κοινωνικές ανισότητες (εκμεταλλεύοντας λόγου χάρη τα οικογενειακά τραύματα και τις οικονομικές δυσκολίες) όσο και στις συνέπειες που αυτή προκαλεί σε ατομικό και οικογενειακό επίπεδο.

Ο σκληρά εργαζόμενος Πιερ που οριακά συντηρεί την οικογένειά του, ο επαναστάτης γιος του που προσπαθεί να οχυρωθεί απέναντι σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία αλλά και ο μικρότερος γιος του που μάχεται για να βρει μια διέξοδο μέσα από την εκπαίδευση, αποκαλύπτουν αντιπροσωπευτικά το αδιέξοδο στο οποίο η ακροδεξιά μοιάζει να αποκαλύπτει την μαγική λύση και οι αδερφές Κουλέν φαίνεται να είναι απόλυτα σίγουρες από την αρχή για το πόσο μάταιη και καταστροφική δείχνει να είναι μια τέτοια επιλογή.

The Quiet Son

Μόνο που η φωνή τους δεν διατηρεί μέχρι τέλους την ψυχραιμία της, ούτε και την διάθεση να κινηθεί σε ένα έστω δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, πιο πολύπλοκο και όχι τόσο προφανές. Οι προθέσεις τους είναι σίγουρα αξιέπαινες και η προσέγγισή τους αναμφίβολα αγωνιώδης όμως η ανάγκη τους να κάνουν απόλυτα σαφή την θέση τους μετατρέπουν την αφήγηση σε κάτι διδακτικό και απλοϊκό, στερώντας από την ταινία την πολυπλοκότητα μιας τέτοιας θεματικής. Ακόμα και στο τέλος, όταν η μοίρα έχει παίξει όλα τα χαρτιά της και τα γεγονότα έχουν αποκαλύψει την τραγική τους πλευρά, ένας μονόλογος επιχειρεί να αναπτύξει εκ νέου το ηθικό δίδαγμα της ταινίας στην (απίθανη) περίπτωση που αυτό δεν έχει γίνει ήδη απόλυτα κατανοητό.

Αυτό ωστόσο που ξεχωρίζει στο «The Quiet Son» είναι η για άλλη μια φορά καθηλωτική ερμηνεία του Βενσάν Λιντόν, η οποία αποφεύγει τις εύκολες εκρήξεις ή τις εκφραστικές υπερβολές, για να αποκαλύψει το ουσιαστικό δράμα ενός πατέρα που βλέπει ό,τι απέμεινε από την οικογένειά του να διαλύεται. Και αυτό είναι αναμφίβολα ισχυρότερο και από κάθε βαρύγδουπο λόγο αλλά και από οποιαδήποτε εύκολη δραματουργική υπερβολή.

Το 81ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 28 Αυγούστου μέχρι και τις 7 Σεπτεμβρίου. Το Flix βρίσκεται στη Βενετία για να σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες. Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ για το φεστιβάλ εδώ