Κι ενώ το σχόλιο ενός νορμάλ ανθρώπου θα ήταν «και τι σχέση έχει ποια είναι η αγαπημένη ταινία ενός διαταραγμένου δολοφόνου», η εφημερίδα της Δανίας «Politiken» προχώρησε το θέμα και ζήτησε σχόλιο του Τρίερ, ο οποίος βρέθηκε για άλλη μία φορά μέσα σε 3 μήνες στη θέση να απολογείται.
Η τοποθέτηση της εφημερίδας έχει να κάνει με το φινάλε του «Dogville», στο οποίο η Γκρέις (που είχε βασανιστεί και βιαστεί από τους κατοίκους του Dogville) δίνει εντολή στους εκτελεστές του πατέρας της να «γαζώσουν τους πάντες με τα πολυβόλα τους». Σχολιάζει λοιπόν η «Politiken»: «δεν μπορεί να μη βλέπει ο Τρίερ την ομοιότητα με τη σφαγή στην Ουτόγια».
«Αισθάνομαι πάρα πολύ άσχημα στη σκέψη ότι το «Dogville», ένα από τα πιο επιτυχημένα έργα στα δικά μου μάτια, ήταν το σενάριό του» δήλωσε ο Τρίερ. «Αυτό θα ήταν τρομαχτικό κι απαίσιο. Γιατί η πρόθεσή μου στο «Dogville» είναι ακριβώς η αντίθετη: αν εμείς οι θεατές μπορούμε να αποδεχτούμε μία ηρωίδα που στο τέλος διατάζει τη σφαγή ενός ολόκληρου χωριού. Για μένα η ταινία ήταν μία δοκιμασία της κοινωνικής μας ανοχής, και η εξερεύνηση των συναισθημάτων μας πάνω στην αυτοδικία. Δεν είναι άσπρο-μαύρο...»
Δυστυχώς, αυτή η διαπίστωση της εφημερίδας «Politiken» έρχεται να προστεθεί στο σκάνδαλο των Καννών, όπου ο Τρίερ θεωρήθηκε ότι προκάλεσε με τις «ναζιστικές» δηλώσεις του στην συνέντευξη Τύπου του «Melancholia», δεν έγιναν δεκτές οι απολογίες του, και θεωρήθηκε τελικά από το φεστιβάλ persona non grata.
Αναρωτιόμαστε αν θα ζητούσε κανείς από τον Τζ. Ντ. Σάλιντζερ να απολογηθεί για το «Φύλακα στη σίκαλη» («Catcher on the Rye»), υπεύθυνο υποτίθεται για τη δολοφονία του Τζον Λένον από τον Μαρκ Ντέιβιντ Τσάπμαν.