Το αμερικάνικο box office εναντίον του Ομπάμα!

INDUSTRY 27 AUG 2012  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος

Το «2016 Obama's America» υπήρξε η μεγαλύτερη εισπρακτική έκπληξη του Σαββατοκύριακου συγκεντρώνοντας περισσότερα από έξι εκατομμύρια δολάρια στο box office.

Mε την Αμερική να βρίσκεται σε ένα φορτισμένο εκλογικά κλίμα και το συνέδριο των Ρεπουμπλικάνων, που θα αναδείξει τον επόμενο υποψήφιό τους για την προεδρία να ξεκινάει σήμερα, το φιλμ των Ντινές Ντ'Σούζα και Τζον Σάλιβαν, εκμεταλλεύτηκε εξαιρετικά τη συγκυρία, ανοίγοντας την μέχρι τώρα περιορισμένη διανομή του σε ευρύ κύκλωμα, για να πετύχει έναν μικρό θρίαμβο στα ταμεία.

Με εισπράξεις που άγγιξαν τα 6,2 εκατομμύρια δολάρια κατόρθωσε να έρθει όγδοο στην δεκάδα των πιο επιτυχημένων ταινιών του Σαββατοκύριακου, φτάνοντας τις μέχρι τώρα εισπράξεις του στα 9,3 εκατομμύρια κερδίζοντας τον τίτλο του πιο επιτυχημένου ντοκιμαντέρ της χρονιάς.

Η λέξη ντοκιμαντέρ βεβαίως, θα πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση, αφού το φιλμ εκφράζει απροκάλυπτα τις απόψεις της πιο συντηρητικής πλευράς της Αμερικής, προσπαθώντας να δείξει πως θα είναι η Αμερική το 2016, αν ο Ομπάμα εκλεγεί ξανά πρόεδρος στις επόμενες εκλογές.

Τι συμπεράσματα μπορεί να βγάλει κανείς από την επιτυχία της ταινίας στο box office; Στην πραγματικότητα ελάχιστα, πέρα από το προφανές, ότι η Αμερική βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο.

Το να διαβάσεις την επιτυχία της ταινίας σαν σφυγμομέτρηση της κοινής γνώμης για τον Μπαράκ Ομπάμα θα ήταν μάλλον λάθος, αφού το φιλμ απευθύνεται σαφώς σε ανθρώπους που δεν θα τον ψήφιζαν ποτέ, ενώ δεν μπορείς καν να διαβάσεις μια γενικότερη δυσθυμία από τον μεγάλο αριθμό των εισπράξεων.

Η εταιρία διανομής του φιλμ «Rocky Mountain Pictures», δηλώνει ξεκάθαρα πως θα συνεχίσει την προώθηση της ταινίας «εκεί όπου υπάρχει ζήτηση», κάτι που εξηγεί το προφανές: το φιλμ έκανε το μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεών του στις παραδοσιακά συντηρητικές περιοχές της Αμερικής, κηρύττοντας τον πύρινο λόγο του εναντίον του Ομπάμα, σε όσους ήταν ήδη έτοιμοι να τον πιστέψουν.

Κατά τα άλλα, οι υπόλοιπες ταινίες του Σαββατοκύριακου κινήθηκαν μάλλον χλιαρά, με τους «Αναλώσιμους 2» να κρατούν για δεύτερη εβδομάδα την πρώτη θέση με 13, 5 εκατομμύρια, το «Bourne Legacy» συγκέντρωσε 9,2 εκατομμύρια στην τρίτη του εβδομάδα φτάνοντας τα 85,5, ενώ το «Paranorman, Μια μεταφυσική Ιστορία» έκανε 8,55 εκατομμύρια στην δεύτερη εβδομάδα του.

Ακολουθούν το «The Campaign» me 7,44 εκατομμύρια, ο «Σκοτεινός Ιππότης: Η Eπιστροφή», ο οποίος πρόσθεσε άλλα 7,16 εκατομμύρια στις εισπράξεις του για να αγγίξει τα 422 συνολικά και το «The Odd Life of Timothy Green» me 7,1 εκατομμύρια.

Στην πρώτη εβδομάδα του το «Premium Rush» συγκέντρωσε μόνο 6,3 εκατομμύρια, ακολουθούμενο από το «2016», ενώ το «Ποτέ δεν Είναι Αργά» με την Μέριλ Στριπ και τον Τόμι Λι Τζόουνς συνεχίζει να συγκεντρώνει ένα κοινό μεγαλύτερης ηλικίας κερδίζοντας 6 εκατομμύρια και αυτή την εβδομάδα.

Το «Hit and Run» τέλος μια ρομαντική κομεντί δράσης, έδειξε ότι μερικά είδη δεν είναι φτιαγμένα για να μπλέκονται, συγκεντρώνοντας μόνο 4,6 εκατομμύρια στην πρώτη εβδομάδα του.


Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.