Ο πατήρ Φαμπιάν αναλαμβάνει καθήκοντα σε ένα μικρό νησί των Δαλματικών ακτών που μαστίζεται από υπογεννητικότητα. Υπό την απειλή να μειωθεί το καθολικό ποίμνιο του, συλλαμβάνει ένα σατανικό σχέδιο. Με τη βοήθεια του περιπτερά του χωριού τρυπάνε όλα τα προφυλακτικά που είναι προς πώληση, ενώ αργότερα μπαίνει στο κόλπο και ο φαρμακοποιός του χωριού, ο οποίος αντικαθιστά τα αντισυλληπτικά χάπια με βιταμίνες. Σύντομα, μία σειρά από ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες θα προκαλέσουν το απόλυτο χάος και το αφελές σχέδιο θα φανερώσει όλες τις αδυναμίες του.
Μπορείς να καταλάβεις πολλά και μόνο από την υπόθεση μιας ταινίας που χρησιμοποιώντας τους κώδικες της κωμωδίας, σατιρίζει με αιχμηρό πολιτικό λόγο την καθολική εκκλησία στα Βαλκάνια του σήμερα, πετυχαίνοντας να κερδίσει φανατικό κοινό σε όλον τον κόσμο, όπου κι αν προβλήθηκε.
Οπως σημειώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης του «Θεϊκού Κόλπου», Βίνκο Μπρέσαν, η ιστορία του ξεκίνησε με αφορμή την κυριαρχία της καθολικής εκκλησίας στην Κροατία, πριν καταλήξει σε μια παγκόσμια σουρεαλιστική σάτιρα για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αποδέχονται το αδύνατο.
«Το γεγονός ότι οι Κροάτες είναι ως επί το πλείστον καθολικοί και το ότι η καθολική εκκλησία είναι ένας κυρίαρχος θεσμός, δεν μου άφησε κανένα περιθώριο ως σκηνοθέτη παρά να κάνω μια ταινία για το θέμα αυτό. Η πρωτοβουλία του πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ’ να επιτρέψει μόνο την κατά περίσταση χρήση των προφυλακτικών μου έβαλε την ιδέα, σε εμένα τον άμεμπτο, ότι η τοπική ιστορία που ήθελα να διηγηθώ έγινε ξαφνικά παγκόσμια. Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερο σκηνικό για μια τέτοια υπόθεση από τα Βαλκάνια που βρέχονται από τη Μεσόγειο, τα οποία γνωρίζω πολύ καλά γιατί κι εγώ μεγάλωσα εκεί, σε μια μικρή πόλη της Αδριατικής Ακτής. Αυτή η περιοχή διαθέτει μια καταπληκτική, συναισθηματική και οπτική τρέλα που είναι πειστική και ρεαλιστική και από την άλλη ιδιαίτερα σουρεαλιστική, ενώ η καθολική εκκλησία και τα δόγματα της κουβαλάνε αντιφάσεις ειλικρίνειας και μεθόδευσης, σεξουαλικότητας, αγάπης για τον συνάνθρωπο, θρησκείας και υποκρισίας…»
«Είμαι πεπεισμένος ότι ο θεατής θα αναγνωρίσει όλα αυτά τα στοιχεία σε μία ταινία και θα τα αποδεχτεί ως αληθινά μόνο μέσω του είδους της κωμωδίας, της λαϊκής κωμωδίας, με τα καλαμπούρια και τη χυδαιότητα του είδους που συναντάμε στην commedia dell’ arte. (Και ο Μπουνιουέλ δεν χρησιμοποίησε τον χιουμοριστικό λόγο για τη σουρεαλιστική του αφήγηση;) Ωστόσο, η πραγματικότητα που ζούμε δεν μου επιτρέπει να παραμείνω αποκλειστικά στην κωμωδία και για αυτό στο δεύτερο μέρος της ταινίας έπρεπε να προσθέσω στοιχεία δράματος στην κωμική δομή, στην αρχή ανεπαίσθητα και μετά με περισσότερο προφανή τρόπο. Αυτά τα μικρά δραματικά στοιχεία αποτελούν την ένδειξη ότι το τέλος της ταινίας θα έχει το σημάδι της σοβαρότητας και της τραγωδίας. Απλώς γιατί η ζωή δεν ανήκει αυστηρά σε ένα συγκεκριμένο είδος, αλλά εμπεριέχει την κωμωδία και την τραγωδία.»
Το «Θεϊκο Κόλπο» του Βίνκο Μπρέσαν, που κέρδισε το βραβείο κοινού στο τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια» του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θα βγει στις ελληνικές αίθουσες στις 14 Αυγούστου. Εσείς μπορείτε να το δείτε πρώτοι στην avant-premiere που θα γίνει την Πέμπτη 7 Αυγούστου στον κινηματογράφο ΑΝΕΣΙΣ στις 21.00 (ώρα προσέλευσης 20.30). Για να διεκδικήσετε μία από τις διπλές προσκλήσεις κάντε like, share ή αφήστε σχόλιο στο ποστ του διαγωνισμού στην σελίδα μας στο Facebook. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν με προσωπικό μήνυμα την Τετάρτη 6 Αυγούστου.