Buzz

Η απίστευτη ιστορία εκείνης της φωτογραφίας από την «Λάμψη» στου Στάνλεϊ Κιούμπρικ

στα 10

Η αρχική φωτογραφία από το φινάλε της «Λάμψης» παρέμεινε για χρόνια χαμένη. Κι αυτό μέχρι και σήμερα, όπου 45 χρόνια μετά ένας ακαδημαϊκός κατάφερε να την ανακαλύψει.

Η απίστευτη ιστορία εκείνης της φωτογραφίας από την «Λάμψη» στου Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Η κινηματογραφική μεταφορά της «Λάμψης», του κλασικού μυθιστορήματος του Στίβεν Κινγκ σε σκηνοθεσία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, έχει αναμφισβήτητα ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα τελευταία πλάνα στην Ιστορία του σινεμά. Μια ανατριχιαστική φωτογραφία από την δεξίωση του Overlook Hotel την 4η Ιουλίου του 1921, με τον Τζακ Τόρανς (τον οποίο υποδύεται ο εξαιρετικός Τζακ Νίκολσον) στο επίκεντρό της. Ο Νίκολσον είχε προστεθεί σε μια πραγματική εικόνα που είχε αλλοιωθεί για την ταινία - αλλά η αρχική φωτογραφία χάθηκε μετά τη χρήση της.

Αλλά 45 χρόνια μετά ο συνταξιούχος ακαδημαϊκός του Πανεπιστημίου του Γούιντσεστερ, ο Αλασντέιρ Σπαρκ την ανακάλυψε ξανά. «Μετά την προηγούμενη αναγνώριση από το λογισμικό αναγνώρισης προσώπου του άγνωστου άνδρα στη φωτογραφία στο τέλος της “Λάμψης” ως Σάντος Κασάνι, χορευτή σε διάφορες αίθουσες χορού του Λονδίνου, μπορώ να αποκαλύψω ότι η φωτογραφία ήταν μία από τις τρεις που τραβήχτηκαν από το Topical Press Agency σε χορό της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου, στις 14 Φεβρουαρίου 1921, στο Empress Rooms, στο Royal Palace Hotel στο Κένσινγκτον», εξήγησε ο Σπαρκ σε μια ανάρτηση στο instagram του Getty,

Η ανάρτηση περιελάμβανε επίσης μια νέα σάρωση από το αρχικό αρνητικό της φωτογραφίας, καθώς και άλλα χειρόγραφα έγγραφα που υποστηρίζουν την αυθεντικότητά της.

Ο Σπαρκ αποκάλυψε ότι ο ίδιος και το προσωπικό των New York Times, ο Αρικ Τόλερ, καθώς και πολλοί παθιασμένοι στο Reddit, ξεκίνησαν ένα κυνήγι θησαυρού προσπαθώντας να βρουν την φωτογραφία. «Αρχιζε να φαίνεται αδύνατο, κάθε παραπομπή στον Κασάνι αρχικά δεν ταίριαζε. Αλλα πιθανά μέρη που προτάθηκαν επίσης δεν ταίριαζαν. Υπήρχαν μερικά μέρη για τα οποία δεν μπορούσαμε να βρούμε εικόνες και αρχίσαμε να φοβόμαστε ότι η φωτογραφία θα μπορούσε να χαθεί στην ιστορία και να μην βρεθεί ποτέ».

Ο ιστορικός συνέχισε εξηγώντας ότι προηγουμένως του είχε πει ο φωτογράφος Μάρεϊ Κλόουζ, ο οποίος τράβηξε την εικόνα του Νίκολσον που ήταν πάνω από το Κασάνι για την ταινία, ότι η φωτογραφία προερχόταν από τη βιβλιοθήκη του BBC Hulton. Ο Σπαρκ γνώριζε ότι το BBC αγόρασε την Topical Press το 1958 και ότι το Getty ανέλαβε αργότερα το 1991, γεγονός που έδωσε στον πρώην καθηγητή την ιδέα να ψάξει τις εκατομμύρια εικόνες του πρακτορείου. Από αυτή την αναζήτηση, ανακάλυψαν ότι η εικόνα είχε άδεια στην Hawk Films, την εταιρεία παραγωγής του Κιούμπριν, στις 10 Οκτωβρίου 1978, σαφώς για την παραγωγή της «Λάμψης».

«Η Τζόαν Σμιθ είχε πει ότι η φωτογραφία χρονολογείται από το 1923. Ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ είχε πει το 1921 και είχε δίκιο», κατέληξε ο Σπαρκ. «Η φωτογραφία δεν δείχνει καμία από τις διασημότητες για τις οποίες είχα εικασίες - για παράδειγμα τις Trix Sisters - ούτε τους τραπεζίτες, τους χρηματοδότες ή τους προέδρους που άλλοι όπως ο Ρομπ Εϊγκερ έχουν φανταστεί. Ούτε σατανιστές. Κανείς άλλος δεν προστέθηκε σε αυτήν εκτός από τον Τζακ Νίκολσον. Δείχνει μια ομάδα απλών ανθρώπων του Λονδίνου μια Δευτέρα το βράδυ. “Μόνο τους καλύτερους” όπως είπε ο διευθυντής του ξενοδοχείου Overlook.»

Μια υπέροχη ιστορία για μια φωτογραφία που έχει αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στην Ιστορία του κινηματογράφου.