Φεστιβάλ / Βραβεία

Στην αίθουσα Τύπου με τη Μαντόνα

στα 10

Βγαλμένη στιλιστικά από το ύφος της ταινίας, με ένα μαύρο φόρεμα και με έναν σταυρό με διαμάντια να στολίζει τον λευκό γιακά του, η Μαντόνα έδειχνε μαγνητική εν μέσω των ηθοποιών της. Αν μόνο έλεγε και κάτι συναρπαστικό...

Στην αίθουσα Τύπου με τη Μαντόνα
Μαντόνα Μία!

Οπως ήταν φυσικό οι ερωτήσεις προς την ίδια μονοπώλησαν τον χρόνο της συνέντευξης τύπου σε μια αίθουσα ασφυκτικά γεμάτη, που έμοιαζε να βρίσκεται εκεί περισσότερο για να την δει παρά για να την ακούσει. Μάλλον δικαίως, αφού εκτός από μερικά αστειάκια και λίγες λέξεις στα Ιταλικά, ελάχιστα συναρπαστικά πράγματα ειπώθηκαν στην διάρκειά της. Οσο γι αυτούς που ενδιαφέρονταν να μάθουν για την μουσική καριέρα της, προσπέρασε μια ερώτηση για το πότε θα κυκλοφορήσει καινούριο δίσκο, ενώ ξεκαθάρισε πως προτιμά να αφήνει κινηματογραφικούς συνθέτες να αναλαμβάνουν την μουσική στα φιλμ που σκηνοθετεί.

Μιλώντας για το τι έκανε την ιστορία του φιλμ τόσο ελκυστική στην ίδια ώστε να ασχοληθεί μαζί της, η μαντόνα είπε «προσπαθούσα να καταλάβω τον λόγο που αυτός ο άντρας θα παρατούσε τον θρόνο για την γυναίκα που αγαπούσε. Τι τον έκανε να εγκαταλείψει μια γεμάτη δύναμη θέση για τη γυναίκα που αγαπούσε».

Εκείνη θα έκανε κάτι αντίστοιχο: θα εγκατέλειπε τον θρόνο της για έναν άντρα ή μια γυναίκα; «Μα δεν χρειάζεται να το κάνω. Νομίζω ότι θα μπορούσα να έχω και τα δύο. Ή και τα τρία».

Για τους λόγους που χρησιμοποίησε τις ιστορίες δυο γυναικών εξήγησε: «δεν ήθελα να κάνω μια καθαρή βιογραφία. Δεν νομίζω ότι μπορείς να αφηγηθείς την Ιστορία μέσα από ταινίες. Η αλήθεια είναι πάντα υποκειμενική και θέλω να κάνω σαφές πως το το φιλμ είναι απλά η δική μου εκδοχή για τους ήρωες και τις ζωές τους. Κι ακριβώς επειδή ο τρόπος που τους βλέπω ήθελα να είναι παρών στο φιλμ γι αυτό έβαλα την δεύτερη ηρωίδα στο Μανχάταν του σήμερα. Κατά κάποιο τρόπο, αντιπροσωπεύει τη δική μου οπτική πάνω στην ερωτική τους ιστορία».

Ανησύχησε όταν είδε τον «Λόγο του Βασιλιά», μια ταινία που έχει λίγο πολύ τους ίδιους ήρωες με την δική της; «Στην αρχή οφείλω να ομολογήσω πως ναι. Αλλά όταν το είδα αντιλήφθηκα ότι αγγίζουμε την ίδια ιστορία από εντελώς διαφορετική σκοπιά. Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι έκανε τα πράγματα πιο εύκολα για το «W.E.», αφού τώρα πια όλοι ξέρουν τους ήρωες, τις σχέσεις την προϊστορία τους. Πριν λίγο καιρό είδα τον Τομ Χούπερ, τον σκηνοθέτη του «Λόγου του Βασιλιά» και τον ευχαρίστησα που άνοιξε το δρόμο για τη δική μου ταινία».

Είναι το σινεμά ένα καπρίτσιο για μια γυναίκα που τα έχει όλα; «Πάντα που άρεσε ο κινηματογράφος, πάντα εμπνεόμουν από το σινεμά και νομίζω ήξερα από την αρχή ότι κάποτε θα έκανα ταινίες. Αλλωστε βλέπω τον εαυτό μου σαν αφηγητή. Αυτό που κάνω με τα τραγούδια μου κάνω και στο σινεμά: Αφηγούμαι ιστορίες. Και φυσικά, ανέκαθεν με τραβούσαν οι δημιουργικοί άνθρωποι και δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο το ότι έχω παντρευτεί δυο εξαιρετικούς σκηνοθέτες τον Σον Πεν και τον Γκάι Ρίτσι που με ενέπνευσαν και με στήριξαν στη δουλειά μου».

Πως απέφυγε να κάνει μια ακόμη μπανάλ και ασήμαντη ερωτική ιστορία: «Ισως γιατί δεν βλέπω την αγάπη έτσι. Για μένα ο έρωτας είναι κάτι μεγαλειώδες και υπέροχο και το να προσπαθήσεις να τον εξερευνήσεις είναι σαν να δοκιμάζεις να αποδείξεις την ύπαρξη του θεού, ή να εξηγήσεις τους νόμους της φύσης. Πως μπορείς λοιπόν να κάνεις κάτι μπανάλ και ασήμαντο όταν σκηνοθετείς μια ερωτική ιστορία;».

Ενας από τους στόχους της ήταν να δικαιώσει την φήμη της Γουόλις Σίμσον, μιας γυναίκας που μισήθηκε πολύ; «Δεν ήθελα σε καμιά περίπτωση να κάνω μια αγιογραφία. Η Γουόλις ήταν άνθρωπος όπως όλοι μας. Ηθελα όμως να δείξω πως, πολλές φορές, οι άνθρωποι αντιδρούν με μίσος σε αυτό που δεν καταλαβαίνουν, πως όταν για τον ένα ή τον άλλο λόγο γίνεσαι διασημότητα, icon, αναγνωρίσιμος, χάνεις στα μάτια του κοινού την ταυτότητά σου. Γίνεσαι μια ατάκα, μερικά χαρακτηριστικά και δεν είσαι τίποτα άλλο ποτέ ξανά».

Δείτε φωτογραφίες αλλά κι ένα βίντεο από την άφιξη της Μαντόνα στο Lido για τη Συνέντευξη Τύπου.