Buzz

Οροθετικές Γυναίκες: Το χρονικό μίας διαπόμπευσης, δέκα χρόνια μετά

στα 10

Προβολή του ντοκιμαντέρ «Ερείπια» της Ζωής Μαυρουδή και συζήτηση σε ένα δωρεάν event στον κινηματογράφο Μικρόκοσμο στις 17 Μαΐου.

Οροθετικές Γυναίκες: Το χρονικό μίας διαπόμπευσης, δέκα χρόνια μετά

Ηθικός πανικός, δαιμονοποίηση της οροθετικότητας, της σεξεργασίας και της εξάρτησης από ουσίες, καταναγκαστικές ιατρικές πράξεις: και όλα αυτά στην υπηρεσία ενός προεκλογικού show, οι εμπνευστές του οποίου έχουν ακόμη το θράσος να πρωταγωνιστούν στην δημόσια ζωή.

Πρόκειται για την «υπόθεση των οροθετικών γυναικών» που ξέσπασε τον Μάιο του 2012, με τραγικές επιπτώσεις για τις εμπλεκόμενες γυναίκες και με δικαστικές προεκτάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη μέχρι σήμερα.

Δέκα χρόνια μετά, το Κέντρο Μετακαπιταλιστικού Πολιτισμού (mέta) θυμάται αυτή την θλιβερή επέτειο και ανακινεί τα ερωτήματα σχετικά με τις κοινωνικές στάσεις, τις επίσημες πολιτικές και τις επικοινωνιακές στρατηγικές που τη συνοδεύουν, προβάλλοντας, στο πλαίσιο της σειράς mέta-cinema, το ωριαίο ντοκιμαντέρ «Ερείπια» (2013) της Ζωής Μαυρουδή, που συνιστά ακριβώς το “χρονικό της διαπόμπευσης” των φερόμενων ως οροθετικών γυναικών.

Η ταινία θα προβληθεί την Τρίτη 17 Μαϊου στον κινηματογράφο Μικρόκοσμο (Λεωφόρος Συγγρού 106) με ελεύθερη είσοδο για το κοινό και ώρα προσέλευσης 19.00.

Κρατησεις εδώ ή στο τηλέφωνο 210.8847571 (10:00 με 16:00 Δευτέρα με Παρασκευή).

(Η αρχικώς προγραμματισμένη προβολή αναβλήθηκε λόγω συμμετοχής την ίδια ημέρα στην έκτακτη διαδήλωση μετά την ανακοίνωση της δικαστικής απόφασης για το λιντσάρισμα του Ζακ Κωστόπουλου/Zakie Oh).

Θα ακολουθήσει σύντομη συζήτηση με τη σκηνοθέτιδα και παρεμβάσεις της δημοσιογράφου Μαρινίκης Αλεβιζοπούλου, της Ελίζας Γκορόγια από την “Θετική Φωνή”, του Χρήστου Σαγρέδου από το Δίκτυο Ενδυνάμωσης Σεξεργαζομένων και του δικηγόρου Κώστα Φαρμακίδη.

ruins

Ερείπια | Σκηνοθεσία: Ζωή Μαυρουδή | Διεύθυνση φωτογραφίας/κάμερα: Γιάννης Χίνος | Μοντάζ: Antonio Rochira | Post-processing: Αντώνιος Δημόπουλος | Πρωτότυπη μουσική: Fruto5 | Συνθέτης: Diamanda Galás, «This is the Law of the Plague» (Plague Mass, live 1991) | Εκτέλεση Παραγωγής: Θεοδώρα Οικονομίδου, Λουκάς Σταμέλλος | Μια παρουσίαση της Ζωής Μαυρουδή, της Θεοδώρας Οικονομίδου, του Omnia TV και του περιοδικού UNFOLLOW | Διάρκεια: 53 λεπτά

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση αλλά και το Κέντρο Μετακαπιταλιστικού Πολιτισμού (mέta) στο επίσημο site του και στην επίσημη σελίδα του στο Facebook.


Το mέta αποτελεί διεθνή ερευνητικό και πολιτιστικό οργανισμό, συνδεόμενο με το κοινοβουλευτικό κόμμα ΜέΡΑ25, το ευρωπαϊκό κίνημα DίEM25 και την Προοδευτική Διεθνή. Ιδρύθηκε υπό μορφή αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας το 2020. Σκοπός του είναι η χαρτογράφηση ευτοπικών εναλλακτικών στην μετακαπιταλιστική συνθήκη στην οποία έχουμε εισέλθει, μέσω ακαδημαϊκών και καλλιτεχνικών δράσεων σχετικών με τις πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές, οικολογικές, πολιτιστικές και πολιτισμικές προκλήσεις της εποχής.

Ο κινηματογράφος Μικρόκοσμος (μέλος των Europa Cinemas) γεννήθηκε το φθινόπωρο του 2004 επί της Λεωφόρου Συγγρού, απέναντι από το εργοστάσιο του Φιξ, εξοπλισμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και με εντελώς ξεχωριστή αρχιτεκτονική αισθητική. Έχοντας στεγάσει μέχρι σήμερα πλήθος φεστιβάλ και αφιερωμάτων, χωρίς ποτέ να απομακρυνθεί από την προβολή ταινιών πρώτης προβολής της κινηματογραφικής αγοράς, προσηλωμένος στις πλέον σινεφίλ επιλογές και ιδιαίτερα φιλόξενος στις ανεξάρτητες ελληνικές παραγωγές, ο Μικρόκοσμος έχει δημιουργήσει το δικό του κοινό που τον επιλέγει για τις ιδανικές συνθήκες προβολής, τις προσεγμένες επιλογές του, ενίοτε και το αυτόνομο bar που λειτουργεί στο φουαγιέ του με χαμηλές τιμές και κινηματογραφική ατμόσφαιρα.

H Ζωή Μαυρουδή είναι κινηματογραφίστρια, σεναριογράφος, θεατρική συγγραφέας και ηθοποιός. Η θεατρική δουλειά της έχει παρουσιαστεί στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Τα κινηματογραφικά της σενάρια έχουν βραβευτεί σε διεθνή φεστιβάλ και διαγωνισμούς. Έχει αρθογραφήσει για ανθρώπιναδικαιώματα, πολιτική και κινηματογράφο στην Ελλάδα και την Αγγλία.