Η Τέρι Γκαρ, η κωμική ηθοποιός και τραγουδίστρια που έχει μείνει αξέχαστη στο «Young Frankenstein» του Μελ Μπρουκς και ήταν υποψήφια για Οσκαρ για το «Tootsie», πέθανε την Τρίτη στο Λος Αντζελες μετά από μακρά μάχη με τη σκλήρυνση κατά πλάκας. Ηταν 79 ετών.
Γεννημένη στο Οχάιο, η Γκαρ μετακόμισε στο Λος Αντζελες, αποφοίτησε από το γυμνάσιο του Βορείου Χόλιγουντ και φοίτησε στο Cal State Northridge πριν μετακομίσει στη Νέα Υόρκη για να σπουδάσει υποκριτική. Ξεκινώντας ως χορεύτρια, μπορεί να τη διακρίνει κανείς πίσω από τους ερμηνευτές στην κινηματογραφημένη ροκ συναυλία «The T.A.M.I. Show» και σε έξι ταινίες του Ελβις Πρίσλεϊ, εμφανίσεις χορογραφημένες από τον μέντορά της Ντέιβιντ Γουίντερς. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, συμμετείχε σε κωμικές σειρές όπως τα «That Girl», «Batman» και «The Andy Griffith Show».
Στο «Young Frankenstein»
Στο «Tootsie»
Ο πρώτος στην ουσία ρόλος της Γκαρ ήταν στην ταινία μεγάλου μήκους των Monkees «Head», σε σενάριο Τζακ Νίκολσον, τον οποίο είχε γνωρίσει σε μια τάξη υποκριτικής. Θα κέρδιζε όμως για πρώτη φορά τις εντυπώσεις με τον ρόλο της Ινγκα, της αυθάδης βοηθού του Δρ. Φρανκενστάιν στο «Young Frankenstein» του 1974 του Μέλ Μπρουκς. Δική της ήταν και η αξέχαστη ατάκα από την ταίνια: «Do you like to have a roll in ze hay?»
Στο «Friends»
Ο Φράνσις Φορτν Κόπολα της έδωσε έναν ρόλο στην ταινία του «One From the Heart». Μεταξύ των άλλων ρόλων της ήταν η σύζυγος του χαρακτήρα του Τζον Ντένβερ στο «Oh, God», η μητέρα του αγοριού πρωταγωνιστή στο «The Black Stallion» και οι ρόλοι στα «Dumb and Dumber" και «Mom and Dad Save the World».
Στην ταινία «Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, η Γκαρ ήταν η σύζυγος του χαρακτήρα του Ρίτσαρντ Ντρέιφους. Κέρδισε μια υποψηφιότητα για Οσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου πρωταγωνιστώντας δίπλα στον Ντάστιν Χόφμαν στο «Tootsie» του Σίντνεϊ Πόλακ, ενώ υποδύθηκε την εργαζόμενη μητέρα δίπλα στον ρόλο του μπαμπά του Μάικλ Κίτον στο «Mr. Mom». Στην σειρά «Τα Φιλαράκια» έπαιξε τη Φοίβη Αμποτ, τη μητέρα της Φοίβη, σε τρία επεισόδια το 1997 και το 1998.
Η Γκαρ συνεργάστηκε με πολλούς από τους πιο αξιόλογους σκηνοθέτες της εποχής: Εκτός από τους Μπρουκς, Σπίλμπεργκ, Πόλακ και Κόπολα, συνεργάστηκε με τον Μάρτιν Σκορσέζε για το «After Hours» και τον Ρόμπερτ Αλτμαν στο «The Player» και το «Pret-a-Porter». Οι πολλοί τηλεοπτικοί της ρόλοι περιελάμβαναν ρόλους στα «Star Trek», «MAS*H», «The Odd Couple» και «The Bob Newhart Show».
Στα Οσκαρς του 1986
Μια κακή της εμπειρία, με πρωταγωνιστές τους παραγωγούς του «The Sonny and Cher Show», οι οποίοι της δήλωσαν πως αν ήθελε να πληρωθεί όσο οι άντρες, θα έπρεπε να παραιτηθεί από την υποκριτική, υπήρξε καθοριστική για τον τρόπο με τον οποιό θα αντιμετώπιζε τον σεξισμό στη βιομηχανία. «Ολος ο κόσμος είναι σεξιστικός, ξεκινώντας από αυτό το σόου. Αυτό ήταν ένα παράδειγμα: να μην πληρώνεσαι αυτό που πληρώνονταν όλοι για να κάνουν το ίδιο πράγμα. Ετσι άρχισα να μαθαίνω νωρίς ότι οι γυναίκες γίνονται σκόνη στην βιομηχανία», είπε η Γκαρ σε μια συνέντευξή της στο A.V. Club.
Μακριά από το προσκήνιο ήδη από τις αρχές των 90s, συνέχισε να παίζει μικρούς ρόλους σε ταινίες όπως το «Dick» και το «Unaccompanied Minors» και ως η φωνή της Mέρι ΜακΓκίνις σε δύο ταινίες κινουμένων σχεδίων Batman, τα «Batman Beyond: The Movie» και «Batman Beyond: Return of the Joker».