
Με τελευταία καταγεγραμμένη κινηματογραφική δουλειά του το «Τέλος Εποχής» του Αντώνη Κόκκινου το 1994, ο Σταύρος Χασάπης είχε ξεκινήσει την πορεία του ως διευθυντής φωτογραφίας από το μέσο της δεκαετίας του '60, ξεκινώντας με το «Γράμμα από το Σαρλερουά» του Λάμπρου Λιαρόπουλου το 1965 και σειρά μικρού μήκους ταινιών πριν «πρωταγωνιστήσει» στον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο από το 1974 και μετά.
Ο Σταύρος Χασάπης στα γυρίσματα της ταινίας «Γράμμα από το Σαρλερουά» του Λάμπρου Λιαρόπουλου
Στην πολύχρονη καριέρα του συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους Ελληνες σκηνοθέτες: τον Κώστα Φέρρη στη «Φόνισσα», στο «Προμηθέας σε Δεύτερο Πρόσωπο» και στο «Δύο Φεγγάρια τον Αύγουστο», με τον Τάσο Ψαρά στο «Δι' Ασήμαντον Αφορμή», στον «Μάη» και το «Καραβάν Σαράι», με τον Νίκο Νικολαΐδη στο «Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμη», με τον Δημήτρη Σταύρακα στην «Μπέττυ» και στην «Παρεξήγηση», με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο στο «Μελόδραμα;», με τον Κώστα Βρεττάκο στο «Στρώμα της Καταστροφής», με την Τώνια Μαρκετάκη στην «Τιμή της Αγάπης» και τις «Κρυστάλλινες Νύχτες», με την Αντουανέτα Αγγελίδη στον «Τόπο».
Φόνισσα
Το Στρώμα της Καταστροφής
Μελόδραμα;
Μπέττυ
Κρυστάλλινες Νύχτες
Η πλούσια φιλμογραφία του, αλλά και η βαθιά γνώση του για την τέχνη της κινηματογράφηση που μαρτυρούν συνάδελφοι και άνθρωποι με τους οποίους συνεργάστηκε, τοποθετούν τον Σταύρο Χασάπη στο κέντρο της εικόνας του ελληνικού σινεμά όπως το γνωρίσαμε. Εκτός από την ενεργό δράση στα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά σετ, ο Σταύρος Χασάπης υπήρξε δάσκαλος στην κινηματογραφική σχολή Χατζίκου.
Δείτε εδώ τον Σταύρο Χασάπη να προλογίζει την «Τιμή της Αγάπης» της Τώνιας Μαρκετάκη από το 2014: