«Οταν πεθάνω, θα βάλω να γράψουν στην ταφόπλακά μου: "Επιτέλους μια υπόθεση".»
Με τον τίτλο του σεναριογράφου του δεύτερου και του τρίτου «Spider-Man» του Σαμ Ράιμι (αλλά και την επανασυγγραφή του σεναρίου για το reboot με τον Αντριου Γκάρφιλντ) να τον ακολουθεί περισσότερο από τα σπουδαία επιτεύγματά του, ο Αλβιν Σάρτζεντ πέθανε σε ηλικία 92 ετών, αφήνοντας πίσω του γεμάτη νόημα την ιδιότητα του «σεναριογράφου».
Η πρώτη του επιτυχία στον κινηματογράφο, μετά από μια θητεία στην τηλεόραση (ανάμεσα στις δουλειές του και η συνεργασία με την παραγωγή του «Alfred Hitchcock' Hour») ήταν το 1966 με το «Gambit» του Ρόναλντ Νίμι με την Σίρλεϊ ΜακΛέιν και τον Μάικλ Κέν που έγινε και ριμέικ το 2012 (με την Κάμερον Ντιάζ και τον Κόλιν Φερθ). το 1973 προτάθηκε για Οσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το «Paper Moon» του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς με την Σίρλεϊ Τεμπλ και ο θρίαμβος ήρθε ήρθε με τα δύο Οσκαρ: πρωτότυπου σεναρίου για το «Julia» του Φρεντ Τσίνεμαν το 1978 και διασκευασμένου για το «Συνηθισμένοι Ανθρωποι» του Ρόμπερτ Ρέντφορντ το 1981.
Η Βανέσα Ρεντγκρέιβ και η Τζέιν Φόντα στο «Julia»
Ο Ντόναλντ Σάδερλαντ και ο Τίμοθι Χάτον στο «Συνηθισμένοι Ανθρωποι»
Ο Σάρτζεντ έγραψε ή συνεργάστηκε στα σενάρια του «A Star is Born» με την Μπάρμπρα Στρέιζαντ το 1976, του «Bobby Deerfield» του Σίντνεϊ Πόλακ με τον Αλ Πατσίνο το 1977, του «Ηρωα» του Στίβεν Φρίαρς το 1992 και της «Απιστης» του Αντριαν Λάιν το 2002. Το 2002 συνεργάστηκε (αν και το όνομά του δεν μπήκε στα τελικά credits) για το σενάριο του πρώτου «Spider-Man» του Σαμ Ράιμι, έγραψε τα σενάρια και για το (καταπληκτικό) νούμερο 2 και για το (όχι και τόσο καταπληκτικό) νούμερο 3, ενώ υπήρξε συνεργάτης και στο σενάριο του (συμαπθητικού) reboot, «The Amazing Spider-Man» το 2012. Αυτό ήταν και το τελεύταιο του σεναριακό credit.
Με το Οσκαρ για το «Συνηθισμένοι Ανθρωποι»
Ο Αλβιν Σάρτζεντ πέθανε σε ηλικία 92 ετών στο Σιάτλ όπου και ζούσε μαζί με τη δεύτερη σύζυγό του, παραγωγό των ταινιών «Spider-Man» Λόρα Ζίσκιν, η οποία πέθανε το 2011, ένα χρόνο μετά το γάμο τους μετά από 25 χρόνια σχέσης. Οπως έχει ομολογήσει ο ίδιος πέρασε όλη την παιδική του ηλικία «ασφαλής στο σκοτάδι» των ταινιών και στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου παράτησε το σχολείο για να υπηρετήσει στο ναυτικό όπου έμαθε τον κώδικα Μορς:
«Εμαθα να τυπογραφώ πάρα πολύ καλά και αυτή ήταν η μοναδική μου ικανότητα στη ζωή».
Δείτε εδώ τον ευχαριστήριο λόγο του Αλβιν Σάρτζεντ, καθώς παραλαμβάνει το Οσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου για το «Julia» το 1978 και για το «Συνηθισμένοι Ανθρωποι» το 1981:
Δείτε εδώ μια συνέντευξη του Αλβιν Σάρτζεντ από το 2016 και τη σειρά «The Writer Speaks»: