Φεστιβάλ / Βραβεία

Πρώην κριτικός της Liberation ο νέος διευθυντής του «Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών» στις Κάννες

στα 10

Η Ενωση Γάλλων Σκηνοθετών επέλεξε τον Εντουάρ Γουεϊντρόπ ως νέο διευθυντή του «Δεκαπενθήμερου των Σκηνοθετών» («Quinzaine des Réalisateurs») του φεστιβάλ Καννών.

Πρώην κριτικός της Liberation ο νέος διευθυντής του «Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών» στις Κάννες

Πριν από λίγες εβδομάδες είχαμε πληροφορηθεί την απομάκρυνση του Φρεντερίκ Μπουαγιέ από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Quinzaine. Χτες, ανακοινώθηκε ο αντικαταστάτης του.

Η επιλογή της Ενωσης Γάλλων Σκηνοθετών είναι ο Εντουάρ Γουεϊντρόπ, ο οποίος διατέλεσε κριτικός κινηματογράφου της αριστερής γαλλικής εφημερίδας «Liberation» για 26 ολόκληρα χρόνια, υπήρξε διευθυντής του «Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Φράιμπουργκ» στην Ελβετία από το 2007, ενώ τελευταία ήταν μάνατζερ της αλυσίδας κινηματογράφων «Grutli» στη Γενεύη.

Ο Γουεϊντρόπ έχει δηλώσει ότι «έχει μία άσβεστη περιέργεια για το σινεμά και δεν βαριέται ποτέ τη δουλειά του». Είναι επίσης «passeur» - γαλλικός όρος για αυτόν που «πασάρει ένα άγνωστο κομμάτι του σινεμά στο κοινό, τους κριτικούς και άλλους φανατικούς σινεφίλ ανά τον κόσμο»

Η ανάθεση του «Δεκαπενθημέρου» στον Γουεϊντρόπ έρχεται μόλις έναν μήνα μετά από τη δυσαρεστημένη αποχώρηση του Μπουαγιέ, ο οποίος έμεινε στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Quinzaine για δύο μόνο χρόνια και, από όσα λέει ο ίδιος, «πολεμήθηκε».

Περιμένουμε με περιέργεια να ανακαλύψουμε τις επιλογές του Γουεϊντρόπ, καθώς το «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών» ήταν πάντα ένα σημαντικό τμήμα του Φεστιβάλ, που επί χρόνια έκανε τομή στα κινηματογραφικά πράγματα, αναδεικνύοντας σκηνοθέτες και ταινίες που έχουν μείνει στην ιστορία. Την τελευταία δεκαετία όμως έμοιαζε να έχει χάσει τη δύναμή του, οι επιλογές του ήταν επί το πλείστον αδιάφορες, ενώ πολλές φορές τραβούσε τα φώτα για λάθος λόγους, π.χ. με VIP καλεσμένους (Κόπολα, Μικ Τζάγκερ). Ευχόμαστε η νέα επιλογή καλλιτεχνικού διευθυντή να μην του δώσει πίσω την παλιά του αίγλη, αλλά, αντιθέτως, να το πάει μπροστά στην νέα κινηματογραφική πραγματικότητα.