Οι λόγοι που το ντοκιμαντέρ του Λόουτς ενόχλησε τους ανθρώπους του Save the Children, παραμένουν ασαφείς, ίσως είχαν να κάνουν με την ματιά του πάντα πολιτικοποιημένου σκηνοθέτη, πάνω στην φιλανθρωπία, ή με το γεγονός ότι επέλεξε να ανοίξει το φιλμ με μια ατάκα, του όχι ακριβώς δημοφιλούς τότε, Φρίντριχ Ενγκελς.
Το ίδρυμα εν τούτοις, αποφάσισε να άρει το εμπάργκο του απέναντι στο φιλμ, προκειμένου να συμπεριληφθεί στην μεγάλη ρετροσπεκτίβα που ετοιμάζει το British Film Institute στον σκηνοθέτη, προκειμένου να γιορτάσει τα 75α γενέθλια του.
Ξεκινώντας από την πρώτη Σεπτεμβρίου, το BFI θα δείξει όλες τις σκηνοθετικές δουλείες του, ντοκιμαντέρ, θεατρικά για την τηλεόραση, μικρού μήκους και θα διοργανώσει μια σχεδόν ολοήμερη προβολή της σειράς του «Days of Hope», που εξιστορεί την πραγματικότητα της βρετανικής εργατικής τάξης, διαμέσου της Ιστορίας.
Ο σκηνοθέτης πρόσφατα δώρισε στο BFI όλο το αρχείο του, που περιλαμβάνει σενάρια με σημειώσεις του, φωτογραφίες από τα γυρίσματα, σχεδιασμούς προϋπολογισμών και κάθε είδους σημειώσεις, όπως για παράδειγμα, πληροφορίες για την εκπαίδευση των γερακιών από τα γυρίσματα του «Kes».
O Λόουτς που μόλις ολοκλήρωσε τα γυρίσματα της καινούριας του ταινίας «The Angels' Share», δεν έχει μιλήσει ακόμη για την προβολή του απαγορευμένου του ντοκιμαντέρ «το BFI μου είπε να κρατήσω για λίγο ακόμη το στόμα μου κλειστό», αλλά είχε πράγματα να πει στην εφημερίδα «The Guardian» για την κατάσταση του σύγχρονου σινεμά και ειδικά την σχέση του με τις νέες τεχνολογίες.
«Βρήκα τη μετάβαση από το ασπρόμαυρο φιλμ στο έγχρωμο μάλλον λυπηρή» ήταν η απάντηση του στην ερώτηση αν θα γύριζε ποτέ μια τρισδιάστατη ταινία.
Πώς να μην τον αγαπάς;
Tags: Κεν Λόουτς, BFI, Ερίκ Καντονά