Φεστιβάλ / Βραβεία

Πιο καλτ πεθαίνεις!

στα 10

Δέκα χρόνια μετά την πρώτη του διοργάνωση, το Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου έχει πολλούς λόγους για να γιορτάζει. Ο κυριότερος: Το γεγονός πως μπαίνει στη δεύτερη δεκαετία του χωρίς να χρειάζεται πλέον να εξηγεί τα πως και τα γιατί της επιτυχίας του!

Πιο καλτ πεθαίνεις!

Οταν ξεκίνησε το Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου το 2003, κανείς δεν ήταν έτοιμος να δεχθεί αμαχητί την αναβίωση μιας σειράς ταινιών που στα όρια του trash και του underground διεκδικούσαν με αγωνία μια θέση στην κινηματογραφική ιστορία αυτής της χώρας.

Και σίγουρα κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει πως η γενιά του YouTube παραμόνευε στη γωνία, έτοιμη να σώσει με το έτσι θέλω μια ιστορική μνήμη που πολλοί θα επιθυμούσαν να ξεχαστεί στα πίσω ράφια των τότε ακόμη βίντεο κλαμπς.

Τα χρόνια πέρασαν, η βιντεοκασέτα έγινε vintage classic, το «cult» παραμένει ο πιο παρεξηγημένος όρος στο σύγχρονο σινεμά διεθνώς, τα βράδια στο Gagarin 205 όμως παρέμειναν πιστά σε κάτι περισσότερο από μια μόδα της στιγμής. Σε ένα ρεμίξ του απενοχοποιημένου fun και μιας ειλικρινούς λατρείας για ένα σινεμά πραγματικά «ανεξάρτητο», φτηνό και - γιατί όχι - κακό, το Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου υπήρξε ο χαμένος σύνδεσμος ανάμεσα στον «Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο», την άνθιση του και την παρακμή του. Μια αντι-πρόταση προορισμένη να γίνει τελικά πιο «καλτ» και από το ετήσιο πρόγραμμα του.

Στη δέκατη χρονιά του, φέτος, το Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου δεν χρειάζεται να εξηγήσει τι συνδέει τη φιλμογραφία του Σταύρου Τσιώλη με το «Κομπιούτερ του Θανάτου» του Μιχάλη Λεφάκη Jr. ή γιατί το παιδί - θαύμα του ελληνικού καράτε Κρις Σφέτας περιμένει διακαώς την ώρα της τιμητικής βράβευσης του στη σκηνή του Gagarin 205. Ξέρουμε πως η έννοια «θεσμός» είναι κάτι που θα έβρισκε τον εμπνευστή του Φεστιβάλ, σκηνοθέτη Νίκο Τριανταφυλλίδη («Μαύρο Γάλα», «Ράδιο Μόσχα») αντίθετο, αλλά ακόμη και σε μια χώρα που οι λέξεις έχουν χάσει το νοήμα τους, μερικές φορές αξίζει να διακινδυνεύσεις τίτλους και χαρακτηρισμούς. Να διακινδυνεύσεις γενικά...

10ο Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου - Το πρόγραμμα

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου

16.00 / Αθήνα: Η Κλοπή της Οδού Σταδιού (1968) του Νάσου Μπιμπέλα με τους Σωτήρη Μουστάκα, Μίρκα Καλατζοπούλου, Γιώργο Μούτσιο, Σάσα Καστούρα

Η Μαριάννα, ένα ελευθεριάζον και πλούσιο δεσποινάριο, νταραβερίζεται ερωτικά με τον Μάριο ο οποίος είναι αρχηγός μιας συμμορίας διαρρηκτών που διέπραξε μια μεγάλη ληστεία σ’ ένα κοσμηματοπωλείο της Αθήνας. Η ληστεία έγινε καταμεσήμερο από τον Αλέκο και τη φιλενάδα του, από τη Σούζυ και τον Σώτο. Η Μαίρη, που είναι υπηρέτρια στο σπίτι της Μαριάννας, είναι επίσης μέλος της συμμορίας που τώρα ετοιμάζει ένα σημαντικότερο χτύπημα καθώς γνωρίζει την ιδιαίτερη αδυναμία του πατέρα της Μαριάννας στην Καίτη, τη σεμνή και συμμαζεμένη αδελφή της Μαριάννας που φιλοδοξεί να γίνει ζωγράφος. Τη ναρκώνουν με δόλο και τη φωτογραφίζουν ολόγυμνη στην αγκαλιά του Αλέκου. Στη συνέχεια απαιτούν ένα αρκετά μεγάλο ποσό, ειδάλλως απειλούν ότι θα στείλουν τις φωτογραφίες στον πατέρα της ο οποίος συν τοις άλλοις πάσχει απ’ την καρδιά του. Τα χρήματα δίνονται, και ο Μάριος επιχειρεί ν’αρπάξει χρήματα και κοσμήματα αλλά η Μαίρη τον πιάνει επ’ αυτοφώρω και τον σκοτώνει. Οι άλλοι προσπαθούν να διαφύγουν στο εξωτερικό, η Μαίρη όμως σαστισμένη παρκάρει σε απαγορευμένη ζώνη, με συνέπεια ένας γερανός της τροχαίας να σηκώσει το αυτοκίνητο μέσα στο οποίο βρίσκονται βεβαίως και όλα τα κλοπιμαία.

18.00 / Εις Μνήμην Χάρρυ Κλυνν (1984) του Πάνου Αγγελόπουλου με τους Χάρρυ Κλυνν, Τόνυ Αντονυ, Γιωργος Μυωνά, Λιάνα Κανέλλη, Βερα Γκούμα, Φωτεινή Πιπιλή,

Ο Χάρρυ Κλυνν πεθαίνει. Μετά την κηδεία του, όπου παρευρίσκεται σύσσωμη η πολιτική ηγεσία της χώρας, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωσταντίνο Καραμανλή μέχρι τον Λεωνίδα Κύρκο, η ΕΡΤ αποφασίζει – εις μνήμην του – να παρουσιάσει ορισμένα αποσπάσματα από την ταραχώδη ζωή του. Ο μεγάλος καλλιτέχνης, για να της ξεφύγει, μετακομίζει στον άλλο κόσμο, συνοδευόεμος από έναν αμφιλεγόμενο άγγελο.. Ούτε εκεί, όμως θα βρει ησυχία, αφού δεν γίνεται δεκτός ούτε στον παράδεισο αλλά ούτε και στην κόλαση.

20.00 / Ας Περιμένουν οι Γυναίκες (1988) του Σταύρου Τσιώλη με τους Γιάννη Ζουγανέλη, Αργύρη Μπακιρτζή, Σάκη Μπουλά, Αγγελική Ηλιάδη

Τέλη Ιουλίου, καιρός για διακοπές. Ο Πάνος κι ο Μιχάλης είναι μπατζανάκηδες και μικροβιοτέχνες από τη Θεσσαλονίκη. Ξεκινούν κεφάτοι για τη Θάσο, όπου βρίσκονται ήδη οι οικογένειές τους. Στο ύψος της λίμνης Βόλβης, η φευγαλέα γνωριμία με μια νεαρή ντιζέζ καθυστερεί το ταξίδι τους. Ο Πάνος, που έχει τσιμπηθεί σφόδρα μαζί της, επιχειρεί να αυτοκτονήσει και ο Μιχάλης αναγκάζεται να κατασκηνώσει δίπλα στη λίμνη. Ο Αντώνης, ο τρίτος μπατζανάκης, που ανησυχεί για την καθυστέρησή τους, έρχεται να διαπιστώσει τι συνέβη και ερωτεύεται με τη σειρά του τη μια από τις νοσοκόμες που κουράρουν τον Πάνο. Ξεχνάει τα πάντα και πηγαίνει μαζί της στο καζίνο όπου κερδίζει στη ρουλέτα. Η σχέση του με την κοπέλα δεν οδηγεί φυσικά πουθενά. Ο Αντώνης ξανασυναντά τον Πάνο και τον Μιχάλη, και όλοι μαζί ξεκινούν με νέα ορμή για τη Θάσο, αλλά την τελευταία στιγμή αποφασίζουν να κάνουν μία ακόμα στάση σ’ ένα ξενοδοχείο. Αφού οι γυναίκες τους μπορούν να περιμένουν, αυτοί μπορεί και να μην φτάσουν κοντά τους ποτέ…

22.00 / Lost Bodies (2011) του Γιάννη Μισουρίδη με τους Lost Bodies

Eνα ιδιοσυγκρασιακό ντουέτο τραβάει μπροστά σ’ένα μουσικό ντοκιμαντέρ που αφήνει τις μελωδίες πίσω. Κι όμως, η ζωή τους θα ήταν ένα τίποτα χωρίς νότες. Ο Θάνος, ετών 52, είναι άνεργος και υποψήφιος συνταξιούχος. Ο Αντώνης, ετών 51, είναι έκτακτος υπάλληλος καταμέτρησης ρολογιών της ΔΕΗ και σουβλακοδιανομέας. Ποζάροντας ως εικονικά Χαμένα Κορμιά – παρόλο που ο Αντώνης δεν έχει παίξει ποτέ live – τα ιδρυτικά μέλη των Lost Bodies αγνοούν επιδεικτικά το σύστημα, τσαλαβουτώντας σε ένα μουσικό περιθώριο δικής τους επινόησης, γεμάτο πειραματισμό, σουρεαλισμό και άπλετο χιούμορ. Hρωες ενός υπαρξιακού μυθιστορήματος που δεν γράφτηκε ποτέ, ταλαντεύονται ανάμεσα στην ενδοσκόπηση και τη μπουρδολογία. Άλλωστε τι είναι η ζωή έκτος από ένα κακόγουστο αστείο;

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου

13.00 / Το Κομπιούτερ του Θανάτου (1987) του Μιχάλη Λεφάκη Jr. με τους Ακη Φλωρεντή, Δέσποινα Παναγιωτγάκη, Γιάννη Περμακίδη

Ο Πάρης Βελής πειραματίζεται μ’ένα καταπληκτικό πρόγραμμα που επιτρέπει στον άνθρωπο να μπει μέσα στο πρόγραμμα και να νικήσει το κομπιούτερ. Αν δεν νικήσει, η ποινή που τον περιμένει είναι ο … θάνατος. Μιά δυναμική γκόμενα και ο δάσκαλος του στο καράτε θα μπουν και αυτοί στην περιπέτεια. Θα καταφέρουν να γυρίσουν ζωντανοί; Οι δυσκολες πίστες έχουν ονόματα όπως “βότκα μέχρι θανάτου”, “αντιμέτωπος με πανκς”, “το καλύτερο ανέκδοτο”, “στριπ πόκερ” και άλλα πολλά…

15.00 / Μεταμορφώσεις (1975) του Γιάννη Κοκκόλη με τους Βαγγέλη Καζάν, Δώρα Σιτζάνη, Ρίτα Μπενσουσάν, Ηλία Λογοθέτη

Ο Βαγγέλης Καζάν είναι ένας άξεστος χωρικός που αφήνει την επαρχία, επισκέπτεται την αδελφή του στην πρωτεύουσα, μπουκάρει στο χίπικο κοινόβειο που μένει και τα κάνει όλα λίμπα. Στη βραδινή προβολή των “Μεταμορφώσεων” του Γ. Κοκκόλη στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το κοινό ξέσπασε σε έντονες αποδοκιμασίες, αναγκάζοντας για πρώτη φορά την κριτική επιτροπή ν’ αποχωρήσει από την αίθουσα πριν το τέλος της προβολής. ‘Αλλοι θερμόαιμοι θεατές κυνηγούσαν τον Γιάννη Μαρή, πρόεδρο της προκριματικής και του ζητούσαν εξηγήσεις, γιατί πέρασε η ταινία. Μιά “καταραμένη” ταινία ενός αιρετικού δημιουργού.

17.00 / Σαπίλα, Ξεφτίλα και Τεκίλα (2011) των Νίκου Ζερβού, Γιάννη Παρασκευόπουλου με τους Γιάννη Μποσταντζόγλου, Ζωή Ζέρβα

Ο μεγαλύτερος εν ζωή σκηνοθέτης Ιωάννης Μποστ ψάχνει να βρει την έμπνευσή του μέσα σε κάδους σκουπιδιών, οπού τον ανακαλύπτει μια δημοσιογράφος. Η περιπέτειά του αρχίζει όταν λίγο αργότερα τον βρίσκει η νοσοκόμα που τον φροντίζει και τον κλειδώνει κατά λάθος στα εργαστήρια της erosfilm. Εκεί ο ίδιος αρχίζει να μοντάρει διάφορα πλάνα που σχετίζονται με την πολιτική κατάσταση της χώρας μας και συνθέτει τη δική του ταινία .

19.00 / Θυμάμαι τι Εκανες Πέρυσι το Καλοκαίρι

Βουλευτές και Βουλευτίνες όπως δεν θέλουν να τους θυμόσαστε, σε ένα καταιγιστικό ποτ πουρί: σεξι ρεπόρτερ έτοιμες για όλα, αρρενωποί μπάτσοι σε μυστική αποστολή, τρυφεροί κατάδικοι στην καταδίωξη, μαθητές-πρεζάκια σε ντραραβέρια , μηχανόβιοι σε κόντρες στην παραλιακή, καυλωμένα νυμφίδια που κωλοτρίβονται… γενικώς, καρικατούρες πανκηδες σούργελα , τσούλες της διπλανής πόρτας βουτηγμένες στην αμαρτία, μούσες της καφετέριας και των ντισκοτέκ, κάτω από την ντισκομπάλα και βουτηγμένες στην σαντιγί, επιβήτορες βγαλμένοι από τη ΜΑΝΙΝΑ σε πλήρη στύση, χωριατοπούλες χαμένες στην πρωτεύουσα , βογγητά στο κάθισμα του συνοδηγού που τζούζει από τον ιδρώτα, συνθήματα στα γήπεδα, τρυπημένες εξατμίσεις, που σέρνονται στην άσφαλτο, πατάρια ζαχαροπλαστείων τίγκα στον καπνό…

20.00 / Φτάσαμεε! (2004) του Σταύρου Τσιώλη με τους Γιάννη Ζουγανέλη, Πάυλο Κοντογιαννίδη, Κωσταντίνα, Πάνο Σκουρολιάκο, Ελένη Φιλίνη, Αργύρη Μπακιρτζή, Ταμίλα Κουλίεβα, Αννα Παναγιωτοπούλου

Αύγουστος και το περίφημο νυχτερινό κέντρο του Μίμη “THE RIVER” στη Λιβαδειά χρειάζεται ορχήστρα μιας και στους Δελφούς ξεκίνησε ήδη το Μεγάλο Συνέδριο Ελληνοαμερικανών Ομογενών. Από τα χαράματα αρχίζουν να καταφτάνουν μουσικά συγκροτήματα απ’ όλη την Ελλάδα για να πάρουν τη δουλειά! Στη διάρκεια του εικοσιτετραώρου σαράντα μουσικοί και τραγουδιστές και άλλοι παλιοί γνώριμοι και μη προβάρουν τα τραγούδια τους, λογομαχούν, αναπολούν, φλερτάρουν... τρώγοντας, πίνοντας, τραγουδώντας και παίζοντας μουσική. Ενα πολύχρωμο μωσαϊκό χαρακτήρων ξεδιπλώνεται αποκαλύπτοντας έναν ολότελα διαφορετικό κόσμο που αναπνέει δίπλα μας.

[Μετά το τέλος της ταινίας ακολουθεί βράβευση του Σταύρου Τσιώλη]

22.00 / Βράβευση Κρις Σφέτα

Το παιδί θαύμα των καράτε ταινιών της βιντεοκασέτας αποδρά από την παιδική σας ηλικία και βρίσκεται στην σκηνή του Gagarin 205 για να τιμηθεί απο το Φεστιβάλ Cult Ελληνικού Κινηματογράφου! Συνοδευόμενος από τον πατέρα του Γιώργο (George) Σφέτα, ο Κρις, κατευθείαν από την Αγγλία όπου πλέον ζει, θα μοιραστεί μαζί σας τις αναμνήσεις του , τα μυστικά της πολεμικής τέχνης αλλά και την δύσκολη τέχνη της ενηλικιοποίησης.

00.00 / Μπάμπης Μπατμανίδης Λάιβ

Κατευθείαν από τον Βαρδάρη της Θεσσαλονίκης, ο λαϊκός βάρδος που σπάει παλκοσένικα, ραγίζει καρδιές , δαγκώνει φιάλες και, γενικώς, γαμάει και δέρνει. Ντράγκα ντρούγκα! Πανέρια με λουλούδια, σπασμένα πιάτα, σιγόντο νταλκάδες, αβησσαλέα ντεκολτέ, πόγκο και stage diving!

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου

14.00 / Τα Οπλα μου Ρίχνουν Λουλούδια (1981) του Γιάννη Φαφούτη με τους Γιώργο Κιμούλη, Ανέστη Βλάχο, Διδώ Λυκούδη, Κώστα Μεσάρη, Δημήτρη Πιατά, Μπέτυ Βακαλίδου

Η πραγματική ιστορία του Θόδωρου Βενάρδου, του ανθρώπου που ξεφτίλισε με μυθικό τρόπο τη δικτατορία, γνωστός και ως “Ο Ληστής με τις Γλαδιόλες” Κατά τη διάρκεια της Χούντας, ένας νεαρός καταφθάνει στην Αθήνα. Μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια να συμμετάσχει σε μια αντιφασιστική ομάδα, ο νεαρός αρχίζει να ληστεύει τράπεζες κρατώντας πάντα ένα μπουκέτο λουλούδια. Θα συλληφθεί και θα δραπετεύσει επανειλημμένα, με αποτέλεσμα οι αρχές να τον επικηρύξουν.

16.30 / Το Σινεμά Γυμνό (2010) του Βάσου Γέωργα

Ντοκιμαντέρ μάλαμα, αποτέλεσμα ανιδιοτελούς αγάπης και σκληρής δουλειάς του Βάσου Γεώργα, γνωστού σεσημασμένου σινεφίλ και επαγγελματία του σινεμά, σε συνεργασία με τον ιστορικό –βιβλιοθηκονόμο του κινηματογράφου Δημήτρη Κολιοδήμο, μια σταθερή και x ray ματιά σε μια ξεχασμένη αποθήκη της κινηματογραφικής ιστορίας μας, αναζητώντας τα γυμνά που γέννησαν το φαινόμενο της ερωτικής ελληνικής φιλμογραφίας και που απέκτησαν με τα χρόνια την πατίνα του cult, τους λόγους και τις κοινωνικές συνθήκες που έκαναν το ντόπιο κοινό να την υποδεχτεί και να την αποθεώσει, τους τρόπους και τις αιτίες που προκάλεσαν τις μεταλλάξεις του soft σε πιο σκληρό και άσκημο πορνό, τις αισθητικές αξίες του κύματος σε σύγκρισή με το επίπεδο των εισαγόμενων αντίστοιχων, και, τέλος, το τέλος της εποχής που ανέβασε στο πάνθεον των ελληνικών ινδαλμάτων, τον Κώστα Γκουσκούνη και την Τίνα Σπάθη, μεταξύ ελαχίστων άλλων.

18.30 / Το Χαμάμ (1988) του Μάκη Αντωνόπουλου με τους Νέλλη Γκίνη, Χριστίνα Παππά, Τζόι Μιχαϊλίδου, Βαγγέλη Παππά

Η ημίγυμνη Χριστίνα Παππά-άγουρη έφηβη με τα πρόστυχα τα κόκκινα τα εσώρουχα της- είναι όμηρη ενός κουκουλοφόρου διεστραμμένου που μπουκάρει χαλαρά – από την μπροστινή πόρτα – στο διαμέρισμα της. Μιλάει σαν εκφωνητής της ΥΕΝΕΔ με χροιά μονοφωνικού μπομπινόφωνου και ασελγεί -ή, τουλάχιστον, προσπαθεί - πάνω στο ημίγυμνο κορμί της σταρλετίτσας ξεστομίζοντας βρωμόλογα πίσω από την ταριχευμένη του κουκούλα! Οταν, μάλιστα, οι τρεις ελευθεριάζουσες φίλες της θέλουν να εκδικηθούν τον ασελγή και αναλαμβάνουν πιπεράτη δράση, η ταινία αρπάζει ένα ακόμη trash χαστούκι που μένεις άναυδος μέχρι την σκληρή τιμωρία στα χαμνά του. Ανεκτίμητο.

20.00-21.30 / The Best of the Best - Τα Καλύτερα Χειρότερα όλων των Φεστιβάλ

Ω, ναι, είναι τα καλύτερα χειρότερα φιλμ των τελευταίων δεκαετιών όπως προβλήθηκαν στα φεστιβάλ cult ελληνικου κινηματογράφου! Από το «Χόμπι μου ο Βιασμός» στον «Γυιό του Τσάρλι», από την «Επιστροφή των Καθαρμάτων» στα «Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη»! Ενα ανηλέητο countdown με απανωτές ριπές best of the best, σεξ, κλωτσοπατινάδα, αίσθημα, πολλή αγάπη, αυτοσαρκασμό και καμία, απολύτως, σοβαροφάνεια. Οποια ταινία ψηφιστεί από το κοινό θα κλείσει και το Φεστιβάλ την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου.

21.30 / Βράβευση Κώστα Τσάκωνα

22.30 / Κακά Κορίτσια Reunion - Live

[Ακολουθεί Trashathon Party / Dj: Ηλίας Φραγκούλης]

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου

13.00 / Ο Ιατρός και Θαυματουργός Αγ. Παντελεήμων (1985) του Μάριου Ρετσίλα με τους Σωτήρη Βάγια, Βαγγέλη Τραϊφόρο, Ελευθέριο Ελευθεριάδη

Ο νεαρός ιατρός επιστήμων, σε εποχή διωγμών, πιστεύει απόλυτα στη διωκόμενη πίστη και ζει συνειδητά το ευαγγέλιο, τόσο που προσφέρει αναργύρως την ιατρική του προσφορά βοηθώντας τους πάσχοντας. Ο Θεός αμοίβει τη θυσία του και του παρέσχει το χάρισμα να θαυματουργεί όπου αδυνατεί η ιατρική και πιστεύουν οι ασθενείς. Θα πληρώσει, όμως, τη θεάρεστη δράση του…

15.00 / Το Σκυλάδικο (1987) του Γιώργου Ζαραφωνίτη με τους Αντώνη Καφετζόπουλο, Βίνα Ασίκη, Γιούλη Ζήκου

Με φόντο την αθηναϊκή νύχτα με τα σκυλάδικα της και εμπροσθοφυλακή ένα all star cast με εγγυημένες ερμηνείες, ο Γιώργος Ζαραφωνίτης υπογράφει μιά αξιοπρεπέστατη ταινία χαμηλών τόνων και μινιμαλιστικής γραφής που ξεχωρίζει παρασάγκας από τους βερμπαλισμούς και τις χοντροκοπιές αντίστοιχων σκηνοθετικών απόπειρων της εποχής. Με πρόσχημα τις περιπέτειες μιάς νεαρής επαρχιωτοπούλας φοιτήτριας που μπλέκει στον υπόσκομο των μαγαζιών, ο Ζαραφωνίτης απεικονίζει ένα αρκετά ενδιαφέρον μωσαϊκό ανθρώπινων χαρακτήρων που αργοσαπίζουν μέσα στον κυνισμό της καθημερινής συνδιαλλαγής και το νταραβέρι της πρόσκαιρης ηδονής.

17.00 / Το Γλυκό Κορμί της Μπιάνκα (Ερωτικός Σαδισμός) - (1982) του Ηλία Μυλωνάκου με τους Βανέσα Δάνου, Γκράτσια Ντε Τζόρτζι, Μαρίνα Φρατζέζι

Ο Ορέστης, βαθύπλουτος επιχειρηματίας, μοιάζει να έχει βρει το νόημα της ζωής. Κερδίζοντας εκατομμύρια, διατηρεί ένα πραγματικό χαρέμι ακόρεστων θηλυκών γύρω του, τις οποίες φροντίζει ο ίδιος να τις ντοπάρει με αφροδισιακά. Αδυναμία του, η υπερσεξουαλική και πανέξυπνη Μπιάνκα, σύμβουλος και ερωμένη του για χρόνια. Η άφιξη ενός επιτυχημένου αλλά και γοητευτικού συγγραφέα θα αλλάξει τις ζωές της συντροφιάς , που περνά ανέμελες ερωτικές διακοπές στη γραφική Κέρκυρα. Ο Ορέστης και η παρέα του θα καταλάβουν πως τα βίτσια και τα ταξίδια στα όρια της ηδονής κάποτε πληρώνονται…

19.00 / Μαύρο Γάλα (1999) του Νίκου Τριανταφυλλίδη με τους Μιχαήλ Μαρμαρινό, Ιεροκλή Μιχαηλίδη, Μαρίσα Τριανταφυλλίδου, Ρένο Χαραλαμπίδη, Μυρτώ Αλικάκη, Blaine L. Reininger

Oταν τα πάντα πωλούνται και αγοράζονται και τίποτα δεν έχει πλέον αντίκρισμα, το μόνο που σου απομένει είναι να εξαφανιστείς! Μια μαύρη κωμωδία για το τέλος της αθωότητας. Ο Αλέκος, νεαρός συγγραφέας σε δημιουργικό αδιέξοδο, εμπλέκεται στα γρανάζια των μέσων μαζικής επικοινωνίας μη μπορώντας να βρει καμιά λύτρωση στην πραγματικότητα. Εμμονή του, το κυνήγι της αθωότητας και του ρομαντικού έρωτα. Γύρω του πλέκεται ένα γαϊτανάκι ανθρώπων που όλοι διεκδικούν κάτι από αυτόν. Ο πρωταγωνιστής παγιδεύεται ανάμεσα στους περιπετειώδεις έρωτες και στις επικίνδυνες φιλίες. Η μόνη του σωτηρία το κρυφό του μυστικό: Ο Αλέκος έχει την ιδιότητα να εξαφανίζεται και να τηλεμεταφέρεται στο χώρο και στο χρόνο, ορίζοντας τη ζωή του από την αρχή, βρίσκοντας τη χαμένη του αυτοδιάθεση μέσα στα χαμένα πρόσωπα που θα ξαναβρεθούν και στους γενέθλιους τόπους που θα τον υποδεχθούν, επιστρέφοντας έτσι στη χαμένη αρμονία.

21.00 / O Κήπος του Θεού (1994) του Τάκη Σπυριδάκη με τους Βαγγέλη Μουρίκη, Κώστα Μαρκόπουλου, Ντίνο Μακρή, Τάκη Σπυριδάκη

Ο Κοντός, ο Ψηλός, ο Αλέκος και ο Σινούε, άτομα της καθημερινότητας, μαζεμένοι με αρκετούς άλλους γνωστούς μας στον Κήπο του Θεού, περνάνε τις ώρες τους, πηγαίνοντας στην εκκλησία, γυμναζόμενοι στο προαύλιο, μαθαίνοντας χορό στην καφετέρια, λέγοντας ποιήματα ή κομμάτια από θεατρικά έργα. Παίζουν μπάλα, κρατούν σημειώσεις, χάνουν τους φίλους, κτυπούν τους εχθρούς και υπόσχονται στον εαυτό τους, ότι τα Χριστούγεννα θα κατηφορίσουν στη θάλασσα. Καπνίζουν τσιγάρα, σκέφτονται πρόσωπα, βγάζουν φωτογραφίες, ακούνε μουσική κι ανάβουν κεράκια. Πίνουν οινόπνευμα, κάνουν πίνακες, βάζουν φωτιά στα κορμιά τους και τραβάνε τα μάτια από τις κόχες τους. Ζητούν τον καφέ και την εφημερίδα τους, κάνουν Χριστούγεννα, μοιράζουν δώρα, σφίγγουν μια ζώνη γύρω από το λαιμό και αφήνουν το κορμί τους να αιωρείται. Ζωγραφίζουν με την ανάσα τους ευχές που θέλουν να στείλουν και μουλιάζουν τα πόδια τους στη λεκάνη δίπλα στη σόμπα που καίει με σαπούνι. Κάνουν εξεγέρσεις, πετάνε κρεββάτια, σπάζουν μαδέρια, καίνε στρώματα. Κτυπάνε πέναλτυ, γίνονται φίλοι, σκουπίζουν με σκούπες, χαράζουν τα μπράτσα και ξαπλώνουν σε δωμάτια με άσπρα σεντόνια. Παίρνουν αποφάσεις, δημιουργούν τις συνθήκες και «κατηφορίζουν» στη θάλασσα. Η μέρα χαράζει κι ο ήλιος μπροστά τους, ενώ στον Κήπο του Θεού αλλάζουνε βάρδιες και προσπαθούν να ξυπνήσουν. Οι ρόδες γυρίζουν, η άμμος υποχωρεί και ο κρότος ξυπνάει αυτούς, που στον Κήπο του Θεού προσπαθούν να ξυπνήσουν…

23.00 / The Best of the Best - Τα Καλύτερα Χειρότερα όλων των Φεστιβάλ

[Ακολουθεί προβολή της ταινίας που ψηφίστηκε από το κοινό ως ταινία λήξης]

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στο επίσημο site του 10ο Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου