Η 95η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ έχει περάσει πλέον στην ιστορία του θεσμού. Το «Τα Πάντα Ολα» σάρωσε, ο Μπρένταν Φρέιζερ κέρδισε (είχαμε έναν μικρό δισταγμό για την «μεγάλη επιστροφή», καθώς θυμόμασταν ότι ούτε ο Σιλβέστερ Σταλόνε με το «Copland», ούτε ο Μίκι Ρουρκ με τον «Παλαιστή» τα είχαν καταφέρει τελικά), ο Τζίμι Κίμελ έσκισε και σε όλους κόλλησε για ώρες το ρεφρέν του «Naatu Naatu».
Δείτε αναλυτικά:
Oscars 2023: Τo «Τα Πάντα Ολα» σαρώνει τα πάντα όλα και γράφει ιστορία
Oscars 2023: Η νύχτα (και η χρονιά) που ο Κι Χουί Κουάν δεν θα ξεχάσει ποτέ
Oscars 2023: Η Μισέλ Γεό γράφει Ιστορία (και συγκινεί)
Oscars 2023: Η μεγάλη στιγμή του Μπρένταν Φρέιζερ
Oscars 2023: Τα πορτρέτα του Vanity Fair
Oscars 2023: Να το λέμε red carpet και τώρα που έγινε... σαμπανί;
Σήμερα όμως επιστρέφουμε με παρασκήνιο. Πράγματα που έγιναν και δεν είδαμε, ή εκείνη την ώρα δεν συνειδητοποιήσαμε.
Aπουσίες στο βίντεο του «In Memoriam»
Παρόλο που εμείς είδαμε συγκινημένοι και την Ειρήνη Παππά και τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, δεν συνέβη το ίδιο με οικογένειες που σοκαρίστηκαν όταν οι δικοί τους άνθρωποι έμειναν εκτός του τιμητικού βίντεο για όσους χάσαμε την προηγούμενη χρονιά.
Η Μίρα Σορβίνο κατακεραύνωσε την Ακαδημία, καθώς ο πατέρας της Πολ Σορβίνο δεν αναφέρθηκε. Εκτός έμεινε κι ο πρόσφατα αδικοχαμένος Τομ Σάιζμορ. Η πρωταγωνίστρια του υποψήφιου «Τριγώνου της Θλίψης», Σέλμπι Ντιν δεν υπήρχε επίσης πουθενά. Οπως και η Αν Χες, ο λαοφιλής Λέσλι Τζόρνταν, ο Τόνι Σιρίκο των «Sopranos».
Πολλοί επίσης θεωρούσαν ότι εφόσον η Ακαδημία τη δικαίωσε και την τίμησε, θα έπρεπε να έχει και στο βίντεο και την Σασίν «Μικρό Φτερό», την Ινδιάνα που αποδέχθηκε το Οσκαρ του Μάρλον Μπράντο.
H Aντζελα Μπάσετ δεν είχε καμία όρεξη να παίξει το ρόλο της χαρούμενης ηττημένης
Η επικράτηση της Τζέιμι Λι Κέρτις στην πεντάδα του Β' Γυναικείου ήταν μία μικρή έκπληξη. Από την μία ευχάριστη, καθώς η 65χρονη ηθοποιός είναι από τις πιο ακομπλεξάριστες, υπέροχες θεότητες του Χόλιγουντ και χαρήκαμε με τη χαρά της. Από την άλλη, περιμέναμε την Αντζελα Μπάσετ να γίνει η πρώτη γυναίκα που βραβεύεται με Οσκαρ για ταινία της Marvel. Και περιμέναμε την Αντζελα Μπάσετ γενικώς - καθώς η υπέροχη ηθοποιός είχε υπάρξει και πάλι υποψήφια 30 χρόνια πριν («What's Love Got to do With it») και χθες ήταν η βραδιά όσων η κινηματογραφία δικαιώνει για δεκαετίες υπομονής.
Oμως αυτό δεν έγινε. Ο φάκελος άνοιξε, ακούστηκε το όνομα της Τζέιμι Λι Κέρτις (η οποία έδωσε έναν από τους ωραιότερους ευχαριστήριους λόγους) και η Μπάσετ έμεινε βουρκωμένη στην καρέκλα της και δεν χειροκρότησε. Εχοντας συνηθίσει τους ηθοποιούς «να δίνουν την ερμηνεία της ζωής τους» όταν χάνουν, το στιγμιότυπο έγινε viral στα social media.
O Tζίμι Κίμελ αιφνιδιάζει τους καλεσμένους (οι οποίοι, όχι, δεν ήταν στημένοι για αυτό και η ανακούφιση της Κίντμαν έγινε viral)
Αρκετές στιγμές έγιναν viral από τις αιφνίδιες επισκέψεις του Κίμελ στις καρέκλες των σταρ για να τους κάνει ερωτήσεις που (δήθεν) έστειλαν φανς μέσω του twitter. Οι απαντήσεις των Μαλάλα, Κόλιν Φάρελ και Τζέσικα Τσαστέιν ήταν έξυπνες και άμεσες, αλλά τίποτα δεν έγινε περισσότερο viral από την ανακούφιση της Νικόλ Κίντμαν όταν ο Κίμελ την προσπέρασε χωρίς να την ρωτήσει. Πατήστε το play ^^ και θα καταλάβετε...
To σχόλιο της Μισέλ Γεό για τις 60άρες γυναίκες είχε αποδέκτη
Στον ευχαριστήριο λόγο της, η Μισέλ Γεό είπε «Κυρίες μου, μην επιτρέψετε σε κανέναν να σας πει ότι πέρασαν τα χρονάκια σας» (you're past prime). Αυτό αρχικά ακούστηκε ως κάτι ενθαρρυντικό καθώς η 60χρονη Γεό ήθελε να δείξει ότι όλα μπορούν να συμβούν και τα όνειρα δεν τελειώνουν.
Ομως, από ό,τι φαίνεται, η Γεό κάρφωσε έναν συγκεκριμένο δημοσιογράφο του CNN, τον Ντον Λέμον, ο οποίος τον Φεβρουάριο, σχολιάζοντας μία γυναίκα πολιτικό που κατέβαινε στις εκλογές στα 50 της, είπε «μία γυναίκα είναι σε κατάλληλη ηλικία στα 20, στα 30, άντε με τα βίας στα 40 της χρόνια...». Η δήλωσή του έκανε τον γύρο των καναλιών και των αμερικανικών σόσιαλ και φαίνεται πώς η Γεό χρησιμοποίησε την ίδια έκφραση επίτηδες.
Ελα βρε Χιου, έλα βρε Χιου!
Χαμός με την συνέντευξη που (δεν) έδωσε ο Χιου Γκραντ στην Ασλεϊ Γκρέιχαμ στο κόκκινο (ε, σόρι, σαμπανί) χαλί. Ο Βρετανός αγαπημένος πρωταγωνιστής αποδείχθηκε περισσότερο Βρετανός από ό,τι αγαπημένος - το στεγνό του χιούμορ έβαλε την Γκρέιχαμ σε πολύ δύσκολη θέση. Και θα ήμασταν 100% μαζί του αν η μοντέλο-παρουσιάστρια του είχε απευθύνει χαζές ερωτήσεις κι εκείνος την γείωνε. Το να ξεκινήσει την μίνι συνέντευξη με το αν έχει ο Γκραντ μία αγαπημένη ταινία ή ερμηνεία που στηρίζει φέτος και ανυπομονεί να δει να παίρνει Οσκαρ είναι απόλυτα συνεπής ερώτηση. Εχεις δεχθεί να παραστείς σε μια οσκαρική τελετή, έχεις δεχθεί να μιλήσεις σε συνεντεύξεις. Δεν είδες φως και μπήκες. Ο Γκραντ τη γειώνει με μονολεκτικές απαντήσεις, ειρωνεύεται την ερώτηση για το τι φοράει (ΟΚ, αυτό το καταλαβαίνουμε, αλλά και πάλι το έξυπνο come-back της Γκράχαμ θα έπρεπε να εκτιμηθεί) και ενώ η Γκράχαμ προσπαθεί να τον τιμήσει για τη συμμετοχή του σε μία υποψήφια ταινία, ο Γκραντ την ειρωνεύεται ξανά. Πολύ σωστά με τη σειρά της τον αποχαιρετά, για να τον πιάσουν οι κάμερες να σηκώνει το φρύδι του με απορία. Μάχαιρα έδωσες, μάχαιρα θα λάβεις Χιου μου.
[Το πόσο Βρετανός είναι φάνηκε και μετά στην συμπαρουσίαση ενός βραβείου με την Αντι ΜακΝτάουελ, 30 χρόνια μετά την συνύπαρξή τους ως ένα από τα κλασικότερα πλέον κινηματογραφικά ζευγάρια, στο «Τέσσερις Γάμοι και Μια Κηδεία». Θέλοντας να κάνει κοπλιμέντο στην ΜακΝτάουελ, ο Γκραντ την παρομοίωσε ως αγέραστη ομορφιά και τον εαυτό του ως... το δέρμα που καλύπτει τους όρχεις (scrotum). Ναι, στην ουσία κάποιος είπε «αρχίδια» επί σκηνής των φετινών Οσκαρ. Δείτε το εδώ].
Οταν πανηγυρίζουν οι μανούλες
Η μαμά της Μισέλ Γεό (κούκλα όπως και η κόρη της) έστησε black tie party στην Μαλαισία για να παρακολουθήσει με συγγενείς την ιστορική στιγμή της βράβευσης της κόρης της. Μίας κόρης «που της άξιζε γιατί δουλεύει πολύ σκληρά για χρόνια» (όπως λέει συγκινημένη) και μιας κόρης που θα γινόταν η πρώτη ασιατικής καταγωγής γυναίκα που θα κέρδιζε Οσκαρ Α Γυναικείου ρόλου στα 95 χρόνια του οσκαρικού θεσμού.
Ακόμα κι αν εμείς υποστηρίζαμε την Κέιτ Μπλάνσετ (αντικειμενικά, την καλύτερη ερμηνεία της χρονιάς), βλέποντας τη συγκίνηση της μαμάς Γεό, λυγίσαμε. Ζήτω οι μανούλες!
«Lift me Up» γιατί δεν βλέπω τίποτα
Δεν ξέρουμε ποιοι άτυχοι είχαν τις θέσεις πίσω από την Tems, την συνθέτη του οσκαρικού τραγουδιού «Lift me Up» (από το «Black Panther - Wakanda Forever») που τραγούδησε εξαιρετικά η Ριάνα. Υποπτευόμαστε όμως ότι αυτό λειτουργούσε κι ως προστακτική γιατί... δεν έβλεπαν τίποτα με αυτή την ενδυματολογική της επιλογή. [Μα τόσοι στυλίστες, κανείς δεν το σκέφτηκε;]
Κάποιος διάσημος ήταν μέσα στο κοστούμι της «Cocaine Bear»;
Ναι και τα σόσιαλ πήραν φωτιά: «Ο Γκάρι Ολντμαν και είναι θεός», «Η Τζέσικα Τσαστέιν και αν προσέξετε δεν είναι στην θέση της», «ο Τίμοθι Σαλαμέ έκανε πάλι το στυλιστικό θαύμα του». Τελικά, όπως αποκάλυψε ο Κίμελ στη νυχτερινή εκπομπή του, κάτω από το κοστούμι της αρκούδας ήταν ο DJ Jazzy Jeff.
Eξαλλοι οι Αμερικάνοι: «Αυτή δεν ήταν η «Τζένι η γαϊδουρίτσα»
Θέλοντας να κάνει ένα αστείο για την υπέροχη γαϊδουρίτσα από τα «Πνεύματα του Ινισέριν», ο Κίμελ έβγαλε έναν γαϊδαράκο στην σκηνή των Οσκαρ. Αυτό όμως προκάλεσε αντιδράσεις. Επικεφαλίδες επί επικεφαλίδων ότι «εξαπατηθήκαμε» και αυτή δεν ήταν η «Τζένι η γαϊδουρίτσα». Ο Κίμελ ξεκαθάρισε τα πράγματα, με το σήμα-κατατεθέν χιούμορ του:
«Ναι, έχετε δίκιο. Δεν θεωρήσαμε καλή ιδέα για το ζώο να το πετάξουμε στο Λος Αντζελες από την Ιρλανδία και πάλι πίσω. Σας ζητούμε ταπεινά συγγνώμη που αυτός ήταν ο «Ντόμινικ», ένας ντόπιος γάιδαρος- κάτι που θα έπρεπε να έχετε καταλάβει από τις πλαστικές και τις σιλικόνες του...»
Η Αντζελα Μπάσετ κρατά το χέρι του Οστιν Μπάτλερ
Από τις στιγμές και τις λεπτομέρειες που ανοιγοκλείνεις τα μάτια σου και τη χάνεις.
Αλλά η Αντζελα Μπάσετ, διακριτικά, σε ύψος που κανονικά δε θα έπιαναν οι κάμερες, κρατούσε το χέρι του Οστιν Μπάτλερ για συμπαράσταση στην αγωνία του, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης του Α' Ανδρικού ρόλου.
Πόσο επιτυχημένος παρουσιαστής είναι τελικά ο Τζίμι Κίμελ;
Σύμφωνα με το Variety, εξαιρετικά επιτυχημένος και ήδη έχει πρόταση για του χρόνου. Πήρε συγχαρητήρια μηνύματα ακόμα κι από τον Μπίλι Κρίσταλ - τον ίδιο Τον Οσκαρικό Οικοδεσπότη.
Για πολλούς η επιτυχία είναι στο πόσο ο ίδιος επικεντρώνεται σε αυτά που ξέρει να κάνει καλύτερα: τα ίδια τα αστεία. Γράφει, διορθώνει, πετάει και ξαναγράφει εκατοντάδες αστεία, τα περισσότερα δε θα τα μάθουμε ποτέ. Το μονόλογό του τον στέλνει σε κωμικούς που εμπιστεύεται (πχ τον Τζαν Απατάου), όχι γιατί ζητάει βοήθεια στο σκριπτ, αλλά θέλει την αντίδρασή τους για αστεία που λειτουργούν ή όχι. Σύμφωνα πάντα με το Variety, ο Κίμελ είχε γράψει 3 διαφορετικές εκδοχές αστείων για το αν ο Τομ Κρουζ εμφανιζόταν ή όχι τελικά, αν η Ριάνα καθόταν στην καρέκλα της ή ήταν στα παρασκήνια - είχε αστεία να χρησιμοποιήσει ακόμα κι αν χαλούσε ο teleprompter (κάτι που όντως έγινε σε ένα βραβείο και ο Κίμελ κέρδισε χρόνο).
H θεότητα που λέγεται Τζέιμι Λι Κέρτις
«Το ωραιότερο καλωσόρισμα το πήρα από αυτόν εδώ, τον Ρούνι, το αδέσποτο σκυλούνι μου που υιοθέτησα. Χέστηκε για το τι κρατούσα στα χέρια μου. Εκείνος ήταν χαρούμενος και μόνο που επέστρεψα σπίτι και τον πήρα μια αγκαλιά. Και βρεθήκαμε μαζί, έτσι αγνά, όπως μόνο με ένα ζώο μπορείς να βρεθείς. Γιατί αυτά αισθάνεται εκείνος για μένα κι εγώ για εκείνον. Υιοθετήστε!»
Δεν φτάνει που πήρε το Οσκαρ και μίλησε με σεμνότητα, συγκίνηση και ακομπλεξάριστες αναφορές στους b-ρόλους της. Δεν φτάνει που χαιρόταν με τη χαρά όλων σαν μικρό κορίτσι - απροσποίητα και αυθόρμητα. Φρόντισε να κάνει και αυτή την ανάρτηση, γιατί είναι και φιλόζωη.
Επίσης κέρδισε «Την Καλύτερη Φωτογραφία της Βραδιάς» για εμάς, με αυτό τον πήδο επί σκηνής που προσπαθούσαμε να φέρουμε στον νου, τι μάς θύμιζε.
Την επίσης θεότητα Ελενα Τοπαλίδου όταν κέρδισε το βραβείο για τα «Μαγνητικά Πεδία» και πήγε να το παραλάβει, επίσης ακομπλεξάριστα και ευτυχισμένα, χοροπηδώντας!
Αντί επιλόγου, μερικές φωτό από τα διαλείμματα της τελετής ή τα παρασκήνια
Και του χρόνου!
The Road to Oscars 2023: Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την φετινή κούρσα των Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς.