Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου μοιάζει, την τελευταία χρονιά, να τα έχει τελείως χαμένα. Αφότου έκανε κάθε προσπάθεια ν' ανταποκριθεί θεσμικά στο #OscarsSoWhite, στο #metoo, στο #TimesUp, βρίσκεται ανίκανη, δέκα μέρες πριν την ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων στις 22 Ιανουαρίου, να εξασφαλίσει τον παρουσιαστή της βραδιάς που δεν θα προκαλέσει κλαδική οργή και λαϊκά δικαστήρια - γιατί το να επιλέξει κάποιον που, απλώς, θα κάνει ένα σπιρτόζικο κι ενδιαφέρον άνοιγμα στη βραδιά μοιάζει να έχει εκλείψει ως ζητούμενο.
Οικοδεσπότης της βραδιάς επρόκειτο να είναι ο Κέβιν Χαρτ, μετά δεν θα ήταν επειδή ήρθαν στην επιφάνεια - δεν ήταν και κρυμμένα, βέβαια - παλαιότερα ομοφοβικά του σχόλια, μετά μπορεί και να ήταν, τελικά δεν θα ήταν κι αυτό το γαϊτανάκι έχει αφήσει τη φετινή τελετή, προς το παρόν, απρόσωπη. Η Ακαδημία σκέφτεται να μην έχει κεντρικό παρουσιαστή, οι βασικοί παραγωγοί της βραδιάς, Ντόνα Γκιλιότι, Γκλεν Γουάις, ονειρεύονται την την τελετή να παρουσιάσουν όλοι μαζί οι «Avengers» σε μια υπερ-ηρωική κίνηση εντυπωσιασμού, αλλά καμία απόφαση δεν έχει, ακόμα, ανακοινωθεί.
Το αστείο είναι πως η οσκαρική απονομή του 2019, έρχεται ακριβώς 30 χρόνια μετά από μια άλλη απονομή, εκείνη του 1989, που έχει ανακηρυχθεί επίσημα ως η μεγαλύτερη καταστροφή του θεσμού - μέχρι τώρα. Ηταν εκείνη, αν θυμάστε ή την έχετε συναντήσει μπροστά σας, όπου ο Ρομπ Λόου ως Ρομπ Λόου και η πρωτοεμφανιζόμενη, τότε, ηθοποιός Αϊλίν Μπόουμαν ως Χιονάτη, ηγήθηκαν ενός χορευτικού νούμερου που περιλάμβανε από φοίνικες και ζωντανές καρύδες, μέχρι τα «αστέρια του Χόλιγουντ» ως, κυριολεκτικά, αστέρια με πόδια.
Μια τελετή, όπου το ωραιότερο πράγμα που περιλάμβανε ήταν, στ' αλήθεια, τα ανεκτίμητα πόδια της Σιντ Σαρίς, ανάγκασε τον τότε παραγωγό του σόου, Αλαν Καρ, να παραιτηθεί, την Αϊλίν Μπόουμαν να φύγει από το Χόλιγουντ και να μην γίνει ποτέ... αστέρι και μια ομάδα από αληθινούς σταρ, ανάμεσά τους τους Πολ Νιούμαν, Γκρέγκορι Πεκ, Τζούλι Αντριους και Μπίλι Γουάιλντερ, να στείλουν ανοιχτή επιστολή, χαρακτηρίζοντας την τελετή ως «ντροπιαστική, τόσο για την Ακαδημία, όσο και για ολόκληρη την κινηματογραφική βιομηχανία»!
Δείτε παρακάτω το βίντεο εκείνης της οσκαρικής έναρξης, παρατηρήστε την αμηχανία στα πρόσωπα των διασήμων που πλησιάζει η Χιονάτη (ειδικά του «αμούστακου» Τομ Χανκς είναι ανεκτίμητη), επισημάνετε ότι η Γκλεν Κλόουζ βρισκόταν και τότε εκεί, υποψήφια για τις «Επικίνδυνες Σχέσεις», όπως, με σχετική βεβαιότητα, θα βρίσκεται και φέτος για το «The Wife» και κάντε το σταυρό σας να μην ξαναζήσουμε κάτι τέτοιο - ή, πάλι, ευχηθείτε να το ξαναζήσουμε, γιατί τι είναι η οσκαρική τελετή, αν όχι μια καλή αφορμή για κέφι.