«Σήμερα το φεστιβάλ περνά στην δεύτερη 25ετία του. Και λένε πως κάθε γενιά διαρκεί γύρω στα 25 χρόνια. Σήμερα, λοιπόν, το φεστιβάλ περνά σε μια νέα γενιά... Είμαι ευτυχής που σε αυτήν την κορυφαία στιγμή του φεστιβάλ μπορώ να δώσω το τιμόνι στην επόμενη γενιά. Αν δεν το κάνω αυτό, θα είμαι ασυνεπής με τις αρχές μας: Όλα για τους νέους!».
Λόγια του Δημήτρη Σπύρου, εμπνευστή και αρχιτέκτονα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, που σήμερα θεωρείται μία από τις διοργανώσεις-πρότυπο του είδους της παγκοσμίως. Στην κορύφωση της τελετής λήξης του περασμένου Σαββάτου, ο επί 26 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής της εμβληματικής κινηματογραφικής γιορτής εξέπληξε κοινό και καλεσμένους με την ανακοίνωση της αποχώρησής του και ξεσήκωσε θύελλα συγκινήσεων, πριν παραδώσει τα σκήπτρα στον Παντελή Παντελόγλου, έμπειρο στέλεχος του φεστιβάλ και στενό συνεργάτη του τα τελευταία δέκα χρόνια.
«Θα ήταν υποκρισία να κρατήσω για μένα τον τίτλο του επίτιμου καλλιτεχνικού διευθυντή και να κινώ τα νήματα. Εμπιστεύομαι τη νέα γενιά για τη νέα 25ετία του φεστιβάλ. Μπορούν καλύτερα από μένα, αυτή τη στιγμή, να το αναπτύξουν. Από 1/1/24 θα είναι αυτοί υπεύθυνοι. Όμως υπόσχομαι ότι δεν θα φύγω. Γιατί είμαι ‘άρρωστος’ με το φεστιβάλ. Και θα το υπηρετώ πάντα με όλη μου την ψυχή», προσέθεσε.
Παντελής Παντελόγλου
Ανάλογη ήταν η συγκίνηση που προκάλεσε και μια δεύτερη ανακοίνωση αποχώρησης, εκείνη του καλλιτεχνικού διευθυντή της Camera Zizanio Νίκου Θεοδοσίου, συνοδοιπόρου του Δημήτρη Σπύρου εδώ και μια 25ετία. Την εισαγωγή και για τις δύο μεταβάσεις έκανε ο τρίτος πυλώνας της διοργάνωσης Χρήστος Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος της ΚΟΙΝΣΕΠ Φεστιβάλ Ολυμπίας, καλώντας τους δύο στενούς του φίλους και συνεργάτες στη σκηνή.
«Η Camera Zizanio ξεκίνησε ως μια δράση του Φεστιβάλ Ολυμπίας για να προωθήσει τη νεανική δημιουργία, τρία χρόνια μετά την ίδρυση του φεστιβάλ. Με μεγάλη επιτυχία. Χρόνο με το χρόνο έκανε άλματα, σε έναν κόσμο ταχύτατα μεταβαλλόμενο», είπε ο Νίκος Θεοδοσίου. «Η Camera Zizanio δεν είναι ένα απλό φεστιβάλ. Είναι μια παιδαγωγική, πολιτιστική, αλλά και μια πολιτική δράση. Διότι είναι ανοιχτή σε όλους, χωρίς διακρίσεις, ενάντια στη βία. Και αναπτύσσεται μαζί με το φεστιβάλ. Έχει ανοίξει πλέον τα φτερά της με αποστολές στο εξωτερικό, με εργαστήρια και συνέργειες. Σήμερα πια χρειάζεται μια ανασύνταξη των δυνάμεων –χωρίς καμία αποστράτευση. Χρειάζεται να ακονίσουμε την αιχμή του δόρατος και αυτό θα γίνει από ένα άτομο με ξεχωριστές ικανότητες, γνώσεις και πείρα: τον Μανώλη Μελισσουργό, που είναι μαζί μας χρόνια».
Μανώλης Μελισσουργός
«Η ευθύνη είναι μεγάλη, αλλά για να κλείσουμε και με Καζαντζάκη, όπως άνοιξε η φετινή Camera Zizanio, ακολουθούμε τη ρήση του: ‘Να αγαπάς την ευθύνη’» είπε ο Μανώλης Μελισσουργός, ευχαριστώντας τόσο τους συνιδρυτές για την εμπιστοσύνη και την τεράστια τιμή, όσο και την ομάδα του γραφείου, από τον Παντελή Παντελόγλου και την Λητώ Θεοδοσίου μέχρι τους εθελοντές και τα μικρά ζιζάνια. «Όλοι εμείς που είμαστε σε αυτόν τον χώρο, πάνω, κάτω και πίσω από τη σκηνή, είναι γιατί αγαπήσαμε τα μαγικά σκοτάδια του κινηματογράφου. Είμαστε πολύ τυχεροί που σε αυτήν την πορεία της ζωής μας έχουμε φωτεινούς φάρους αυτούς τους ανθρώπους, να φωτίζουν την καθημερινότητα μας σε ανθρώπινο, εργασιακό και ηθικό επίπεδο», συμπλήρωσε ο μέχρι τώρα γενικός συντονιστής και νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Zizanio, που εργάζεται από το 2004 στην διοργάνωση των μεγαλύτερων κινηματογραφικών φεστιβάλ της χώρας.
Από τη μεριά του, ο Παντελής Παντελόγλου, που από το 2011 έχει εργαστεί στο Φεστιβάλ Ολυμπίας για την επιλογή ταινιών, το έντυπο υλικό, τις διεθνείς σχέσεις και ανταλλαγές και τις μεταφράσεις, από το 2018 ήταν αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του και τελεί πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου από τον φετινό Φεβρουάριο, παραδέχτηκε πως ήρθε στο φεστιβάλ ως ένας ταπεινός υποτιτλιστής και συνάντησε «αυτό που περιέγραψε νωρίτερα ο Δημήτρης Σπύρου: μια ζωηρή κυψέλη δημιουργικότητας όπου τον πρώτο λόγο δεν είχε η τυπική θεματική, αν θέλετε, της διοργάνωσης, δηλαδή το σινεμά, η εκπαίδευση και η σχέση μεταξύ τους, αλλά κυρίως η ανθρωπιά... Ήρθα κι έμεινα, χάρη στην εμπιστοσύνη του Δημήτρη απ’ την πρώτη στιγμή, αλλά και την πειθώ του. Κι έρχεται μια στιγμή σαν τη σημερινή, στην οποία συμπυκνώνονται πολλά πράγματα και τα λόγια δεν μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματα».
Τα λόγια όλων των παραπάνω επιστέγασαν τις συναισθηματικές εντάσεις που είχαν ήδη προηγηθεί όχι μόνο με τις απονομές των διακρίσεων στις ποικίλες κατηγορίες του κυρίως φεστιβάλ και της Camera Zizanio, αλλά και με την προβολή αποσπασμάτων από τα βιντεάκια Daily News των Ζιζανίων (με αιχμή το αφιέρωμά τους για τα 15 χρόνια από την δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, με το σλόγκαν «Κάντε ησυχία όταν τα παιδιά κοιμούνται, όχι όταν τα σκοτώνουν»), όπως και την επίκληση του βετεράνου διευθυντή φωτογραφίας Νίκο Καβουκίδη, ενώ απένειμε καταχειροκροτούμενος, όπως κάθε χρόνο, το δικό του βραβείο στα διαγωνιζόμενα παιδιά της Zizanio στο φετινό εργαστήριο Mythos Project: «Εύχομαι να μην περιμένουμε πολλά χρόνια ακόμα για τη μετεγκατάσταση του φεστιβάλ. Ας διαθέσει το ΕΚΟΜΕ κάποια εκατομμύρια ευρώ ώστε το Φεστιβάλ Ολυμπίας να γίνει η Ακαδημία Τεχνών που τόσο έχουμε ανάγκη. Για τα παιδιά μας τα πάντα!».
Τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους και Σκηνοθεσίας απέσπασε το «Ξύπνησα με ένα όνειρο» του Αργεντίνου Πάμπλο Σολάρζ, από τις σπάνιες φορές που η ίδια ταινία τιμάται με τις δύο υψηλότερες διακρίσεις στο Φεστιβάλ Ολυμπίας. Αυτή ήταν και μια από τις δικές μας αγαπημένες συμμετοχές στο φετινό μεγάλου μήκους lineup, μια ιστορία ενηλικίωσης που παρακολουθεί με διακριτικότητα τις (σιωπηλές, ως επί το πλείστον) δοκιμασίες ενός ορφανού από πατέρα 13χρονου έφηβου και εκκολαπτόμενου ηθοποιού, ενώ αναζητά τη βιολογική και επαγγελματική του ταυτότητα στην πρωτεύουσα, μακριά από τη μητέρα και τη μικρή του πόλη.
Τρία βραβεία απονεμήθηκαν -Σεναρίου, Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.) και CIFEC- στο «Μακάρι να ‘πεφτα σε χειμερία νάρκη» της Ζολτζαργκάλ Πουρεβντάς, πάνω στον αγώνα ενός πάμφτωχου νεαρού νομάδα, ιδιοφυίας στη φυσική, να φροντίσει τα μικρότερα αδέλφια του μετά την αναχώρηση της μητέρας τους στην επαρχία για δουλειά. Να θυμίσουμε πως το φιλμ είχε σηματοδοτήσει, τον περασμένο Μάιο, την πρώτη μογγολική παραγωγή που συμμετείχε στο Φεστιβάλ Κανών (στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα) στην 76χρονη ιστορία του.
Το Βραβείο Ερμηνείας Παιδιού πήρε η μικρή Χάλα Ζεϊν για την ευαίσθητη ερμηνεία της στο «Nezouh, O ξεριζωμός» της Γαλλοσύριας Σουντάντε Κααντάν, η μόνη ίσως αρετή μιας ταινίας που αποπειράται να καρυκεύσει με χιούμορ και φαντασία μια τραγική συνθήκη -η προσπάθεια μιας τριμελούς μεσοαστικής οικογένειας να επιβιώσει στο διάτρητο από βομβαρδισμούς διαμέρισμά της στη Δαμασκό αρνούμενο, εξαιτίας της επιμονής του πατέρα, να το εγκαταλείψει όπως έκαναν οι γείτονες-, αλλά γρήγορα χάνεται μέσα στους αυθαίρετους σεναριακούς της ελιγμούς και το φλερτ με το γκροτέσκο.
Το δε «Μπαουρίνα Σαλού» του Καζάκου Ασχάτ Κουτσιντσιρέκοφ, για μας η καλύτερη μεγάλου μήκους μυθοπλασία από όσες είδαμε, μπορεί να μη χώρεσε στις διακρίσεις της αντίστοιχης επιτροπής, ξεχώρισε, ωστόσο, ως η καλύτερη ταινία από την Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος (Ο.Κ.Λ.Ε.) και την Βουλή των Ελλήνων. Ο απεγνωσμένος αγώνας του 12χρονου Γιερσουλτάν να βρει την οικογενειακή θαλπωρή και την πατρική αποδοχή, έχοντας μόλις χάσει τη γιαγιά με την οποία μεγάλωσε αποκλειστικά και μακριά από τους γονείς του σύμφωνα με ένα παλιό νομαδικό έθιμο, μας υπέβαλε μεθοδικά στους ρυθμούς της σκληρής αγροτικής ρουτίνας, μας γρονθοκόπησε με τις εικόνες της σωματικής και συναισθηματικής τυραννίας του αγοριού, μας διέλυσε με το ξέσπασμα του απίστευτα συγκινητικού φινάλε.
Αναλυτικά, τα βραβεία που απονεμήθηκαν στα παράλληλα Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους (όπου ας σημειωθεί, για την ιστορία, πως δεν υπήρξε καμία ελληνική διάκριση στις κατηγορίες μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ ή animation) και Camera Zizanio είναι τα παρακάτω:
Ξύπνησα με ένα Oνειρο
ΒΡΑΒΕΙΑ 26ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Ξύπνησα με ένα όνειρο / I woke up with a dream, Pablo Solarz, Αργεντινή-Ουρουγουάη , 2022
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
στον Pablo Solarz
για την ταινία
Ξύπνησα με ένα όνειρο / I woke up with a dream, Αργεντινή-Ουρουγουάη, 2022
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
στην Zoljargal Purevdash για την ταινίαΜακάρι να ‘πεφτα σε χειμερία νάρκη / If only I could hibernate, Moγγολία-Γαλλία-Ελβετία-Κατάρ, 2023
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΕ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
στην Hala Zein
για την ταινία
Nezouh, O ξεριζωμός / Nezouh, Soudade Kaadan, Ηνωμένο Βασίλειο-Συρία-Γαλλία-Κατάρ, 2022
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ
Μάγμα / Magma, Luca Meisters, Ολλανδία, 2023
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION
Η χήνα / The Goose, Jan Mika, Τσεχία-Γαλλία, 2023
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Νεοσσοί / Fledglings, Lidia Duda, Πολωνία, 2022
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Αν είσαι άντρας / If you are a man, Simon Panay, Γαλλία-Μπουρκίνα Φάσο, 2022
ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ & ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Αβτόνα / Αvt’une, Αni Grigoryan, Αρμενία, 2022
ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΚΛΕ
Μπαουρίνα Σαλού / Bauryna Salu, Askhat Kuchinchirekov, Καζακστάν, 2023
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΕΚΚ
Μακάρι να ‘πεφτα σε χειμερία νάρκη / If only I could hibernate, Zoljargal Purevdash, Moγγολία-Γαλλία-Ελβετία-Κατάρ, 2023
ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ»
Μπαουρίνα Σαλού / Bauryna Salu, Askhat Kuchinchirekov, Καζακστάν, 2023
Ο Τηλεοπτικός Σταθμός της Βουλής απονέμει το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» σε μια βιωματική ταινία ενηλικίωσης ενός 12χρονου αγοριού που ενώ μεγάλωσε με τη γιαγιά του μακριά από τους γονείς του, σύμφωνα με ένα παλιό νομαδικό έθιμο, προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει την οικογενειακή θαλπωρή και την πατρική αποδοχή.
ΒΡΑΒΕΙΟ CIFEJ
Μακάρι να ‘πεφτα σε χειμερία νάρκη / If only I could hibernate, Zoljargal Purevdash, Moγγολία-Γαλλία-Ελβετία-Κατάρ, 2023
ΒΡΑΒΕΙΟ ECFA ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Πιτσιρίκια / Juniors, Hugo Thomas, Γαλλία, 2022
Μας άρεσε αυτή η ταινία λόγω του σοβαρού θέματος ενός ψέματος που πηγαίνει σε μια διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που επιδιώκεται και παρουσιάζεται με κάποια ελαφρότητα. Βρίσκεται πάντα στο πλευρό των πρωταγωνιστών της και είναι πειστική στην ηθοποιία, την κινηματογράφηση και το soundtrack.
ΒΡΑΒΕΙΟ ECFA ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Λιμνούλα / Pond, Lena von Döhren, Eva Rust, Eλβετία, 2023
ΒΡΑΒΕΙΟ ECFA ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Φτερωτοί κολυμβητές / Swimming with wings, Daphna Awardish Golan, Ολλανδία-Ισραήλ, 2023
Μεγάλα Oνειρα
ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ
ΤΑΙΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ Μεγάλα όνειρα / Big Dreams, Daniel Pánek, Τσεχία, 2023
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ Κάτω από τον ίδιο ουρανό / Under the same sky, Ana Laura Calderón, Μεξικό, 2023
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATIONΛιμνούλα / Pond, Lena von Döhren & Eva Rust, Ελβετία, 2023
Τέλεια!
ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΝΩ ΤΩΝ 13 ΕΤΩΝ
ΤΑΙΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Τέλεια! / Sweet as, Jub Clerc, Αυστραλία, 2022
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION
Ζωολογικός Κήπος / Ζοο, Tariq Rimawi, Ιορδανία-Γερμανία, 2022
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ
Το γέρικο νεαρό κοράκι / The Old Young Crow, Liam LoPinto, ΗΠΑ, 2023
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ/ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Αβτόνα / Avtona, Ani Grigoryan, Αρμενία, 26', 2022
Η Στολή Μας
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION
Η στολή μας / Our uniform, Yegane Moghaddam, Ιράν, 2023
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ
Κάτω από τον ίδιο ουρανό / Under the same sky, Ana Laura Calderón, Μεξικό, 2023
ΒΡΑΒΕΙΑ 23ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ CAMERA ZIZANIO
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Α’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ)
1ο Βραβείο
Η βία φέρνει βία > 5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού
2ο Βραβείο
Ο πόλεμος της ψείρας > 10o 12/Θ Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης, Δήμος Νεάπολης - Συκεών, Θεσσαλονίκη
3ο Βραβείο
Ντετέκτιβ Φυσ-το μυστήριο του χαμένου τρόπαιου > 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης
Ειδική Μνεία
Διαστημικά Συντρίμμια > 3o Δημοτικό Σχολείο Χίου
Ειδική Μνεία
Tα γαϊδουράκια της Κύθνου > 3ο Δημοτικό Σχολείο Κύθνου
**Β’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (13 ΕΩΣ 16 ΕΤΩΝ)
1ο Βραβείο
Το σουβλατζίδικο > Θεατρικό Εργαστήρι Εφήβων του Συλλόγου Γονέων του 1ου Γυμνασίου Χολαργού
2ο Βραβείο
Τι κάνουν οι φίλοι;> Άρτεμις Τσένη
3ο Βραβείο
Το χάρτινο καράβι > Νάσια Φιλιακούδη , Ζούχαν Ντάκντουκ
Γ’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (17 ΕΩΣ 20 ΕΤΩΝ)
1ο Βραβείο
Το διαστημικό πεπόνι > Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο- Λύκειο Σύρου
*2ο Βραβείο *
What if > Νίκος Βαριανίτης (Καλλιτεχνικο Σχολείο Κερατσινίου - Δραπετσώνας)
3ο Βραβείο
Μια Περίεργη Φιλία > Αλέξανδρος Βέρροιος
ΕΙΔΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
Βραβείο Νίκου Καβουκίδη
The steakhouse > Θεατρικό Εργαστήρι Εφήβων του Συλλόγου Γονέων του 1ου Γυμνασίου Χολαργού
Βραβείο Εγγραμματισμού στα Μέσα της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Διαστημικά συντρίμμια > 3ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Βραβείο Συνηγόρου του Παιδιού
Έλα να μου πεις καληνύχτα > Εργαστήρι Θεάτρου - Ξένια Καλογεροπούλου | Cinemathesis
ΔΙΕΘΝΕΣ ΤΜΗΜΑ
Α’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ)
Η υπερδύναμή μου > Maxwell William Andrews / Νέα Ζηλανδία
Β’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (13 ΕΩΣ 16 ΕΤΩΝ)
Αμερικάνικο Όνειρο > Renee Shi / ΗΠΑ
Γ’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (17 ΕΩΣ 20 ΕΤΩΝ)
Ο ταξιδιώτης > Jiahao Zhang / Κίνα
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΜΗΜΑ
Α’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ)
Α’ Βραβείο
Διεκδίκηση του χρώματος > E.B. Monsenhor Miguel de Oliveira / Πορτογαλία
Β’ Βραβείο
Palapasabra > Escola Cooperativa Nou Patufet / Ισπανία
Γ’ Βραβείο
Άγχος > First Primary School in Srebrenik / Βοσνία και Ερζεγοβίνη
Β’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (13 ΕΩΣ 16 ΕΤΩΝ)
Α’ Βραβείο
Μνήμης Αντίσκηνο > Α.Ε.Ι Αudiovisual Forum, Lyceum of Livadion / Κύπρος
Β’ Βραβείο
Game Over > Sanador Films, IES Rodanas/ Iσπανία
Το αίνιγμα του γραμμματοκιβωτίου > Veluws College Walterbosch Apeldoorn (NFFS) / Ολλανδία
Γ’ Βραβείο
Ονειρο > Lazar Jovanović / Σερβία
Γ’ ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (17 ΕΩΣ 20 ΕΤΩΝ)
Α’ Βραβείο
Ελάφι > Kolkjjaer Hansen (Station next) / Δανία
Β’ Βραβείο
Μια παράξενη φιλία > Αλέξανδρος Βέρροιος / Ελλάδα
Ρένα > Αλέξανδρος Δαμιανίδη, Γιάννης Ακριβόπουλος / Ελλάδα
Γ’ Βραβείο
Να με λέτε κύριο> Esma Elif Ergul, Roos Van Gessek (IVKO Amsterdam-NFFS) / Ολλανδία
Περισσότερα στο επίσημο site του Φεστιβάλ και στο Facebook.