Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου επιστρέφει, για 33η συνεχή χρονιά - αλλά, για πρώτη φορά, ψηφιακά, λόγω της πανδημίας, από την Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου και μέχρι και Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου, με όλες τις προβολές του δωρεάν για όλους.
Ολες οι ταινίες της φετινής διοργάνωσης θα είναι διαθέσιμες στο κοινό για 24 ώρες, από τις 10.00 π.μ. της επίσημης μέρας προγραμματισμού τους, μέχρι και τις 10.00 π.μ. της επόμενης, οπότε και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η θέασή τους. Τις επόμενες μέρες θα δημοσιευθούν, στο επίσημο site του Φεστιβάλ, όλες οι λεπτομέρειες για την πρόσβαση στην πλατφόρμα του CINESQUARE, τον επίσημο ψηφιακό χώρο του Φεστιβάλ.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου αποτελείται από επιλεγμένες νέες ευρωπαϊκές ταινίες που αναδείχθηκαν σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ και ελληνικές ταινίες που δεν έχουν εξασφαλίσει ακόμη διανομή στην Ελλάδα.
«Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη (Ελλάδα - Γαλλία, 2020, 101')
Ο Νικήτας, ζει αποτραβηγμένος στην κορυφή ενός ορεινού δάσους. Μια βιομηχανία επεκτείνεται επιθετικά διαταράσσοντας την άγρια φύση και απειλώντας την ιδιοκτησία του. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος επιστρέφει για να διεκδικήσει το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε μετά το θάνατο της μητέρας του. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, με τη φύση ως το μόνο παρατηρητή. Το Digger είναι ένα σύγχρονο γουέστερν.
«Dolce Fine Giornata» του Γιάσεκ Μπόρκουτς (Πολωνία, 2019, 92')
Η βραβευμένη με το Νόμπελ Λογοτεχνίας Μαρία Λίντε, ζει με την οικογένειά της κάπου στην Τοσκάνη μια φαινομενικά ήρεμη ζωή. Στοργική μητέρα και γιαγιά, διατηρεί παράλληλα ένα κρυφό φλερτ με έναν πολύ νεότερο σε ηλικία Μουσουλμάνο. Μετά από ένα τρομοκρατικό χτύπημα στη Ρώμη, ξεσπά φόβος και υστερία σε ολόκληρη τη χώρα και μέσα στο γενικευμένο αρνητικό κλίμα κατά των ξένων και των μεταναστών, η Μαρία – Εβραία η ίδια γεννημένη στην Πολωνία- θα υψώσει ανάστημα ενάντια στην υποκρισία όλων αυτών των "πολιτισμένων" δυτικών, με αφορμή τον ευχαριστήριο λόγο της κατά την τελετή βράβευσης της από την τοπική κοινότητα.
«Listen» της Ανα Ρότσα ντε Σούσα (Πορτογαλία - Ηνωμένο Βασίλειo, 2020, 73')
Η Μπέλα και ο Χότα είναι ένα ζευγάρι Πορτογάλων μεταναστών και γονείς τριών παιδιών που ζουν στα περίχωρα του Λονδίνου και τα βγάζουν πολύ δύσκολα πέρα. Μια παρεξήγηση στο σχολείο της μικρής τους κωφάλαλης κόρης, θα σταθεί αφορμή για να αρχίσουν οι κοινωνικές υπηρεσίες της Πρόνοιας να ερευνούν το κατά πόσο τα παιδιά αυτά είναι ασφαλή στο οικογενειακό τους περιβάλλον. Παρακολουθούμε τη μάχη αυτών των δύο ανθρώπων απέναντι στο νόμο και τις αρχές προκειμένου να κρατήσουν ενωμένη την οικογένειά τους.
«The Last Ones» (Viimeiset) του Βέικο Οουνπουου (Φιλανδία - Εσθονία - Ολλανδία, 2020, 117')
Ένα σκανδιναβικό γουέστερν που διαδραματίζεται στα άγρια εδάφη της τούνδρας στη Λαπωνία. Ο Ρούπι, ένας νεαρός ανθρακωρύχος, προσπαθεί να μαζέψει χρήματα, κάνοντας εκσκαφές στην τούνδρα. Φρένο στα σχέδιά του βάζει ο βοσκός πατέρας του που αρνείται να πουλήσει τη γη του. Αλλά και ο χειριστικός ιδιοκτήτης του ορυχείου με το ψευδώνυμο "Ο Ψαράς" δυσκολεύει τη ζωή του Ρούπι, καθώς έχει βάλει στο μάτι τη γυναίκα με την οποία και ο ίδιος είναι κρυφά ερωτευμένος. Καθώς τα πράγματα δυσκολεύουν και γίνονται επικίνδυνα, ο Ρούπι καλείται να πάρει τις αποφάσεις του.
«Yellow Cat (Sary mysyq)» του Αντικάν Γιέρχαζοβ - Καζακστάν, Γαλλία - 2020 - Διάρκεια: 90'
Οι περιπέτειες ενός πρώην κατάδικου, του Κέρμεκ, ενός παράξενου τύπου που φοράει μονίμως ένα κίτρινο χαβανέζικο πουκάμισο και καπελάκι. Ο Κέρμεκ λατρεύει την ταινία "Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο" του Jean-Pierre Melville και ονειρεύεται να ανοίξει ένα σινεμά κάπου στη μέση του πουθενά. Μετά από μια συμπλοκή, ο Κέρμεκ κλέβει κάποια χρήματα από έναν τοπικό μαφιόζο και μαζί με μία πόρνη που θα γνωρίσει, την Έβα, ένα ονειροπαρμένο κορίτσι, θα κυνηγήσει το όνειρό του. Θα τα καταφέρει όμως να ξεφύγει από τον αρχιμαφιόζο και την συμμορία του;
«Ανάμεσα Στη Ζωή Και Το Θάνατο (Sepelenmis Ölümler Arasinda)» του Χιλάλ Μπέινταροβ - Αζερμπαϊτζάν, Μεξικό, ΗΠΑ - 2020 - Διάρκεια: 88'
Ο Νταβούντ είναι ένας παρεξηγημένος, ατίθασος νέος που αναζητά την "πραγματική" του οικογένεια, τους ανθρώπους εκείνους που θα φέρουν νόημα και αγάπη στη ζωή του. Παρακολουθούμε μια μέρα από τη ζωή του, τυχαίες συναντήσεις με αγνώστους που πάντα όμως καταλήγουν στο να πεθάνει κάποιος. Αναμνήσεις, ιστορίες από το παρελθόν και ανησυχίες έρχονται στην επιφάνεια. Μέσα από ένα ταξίδι αυτογνωσίας, αλλά και αναζήτησης αυτού του "κομματιού που λείπει", ο Νταβούντ τελικά θα αποδεχτεί τη μοίρα του, πως πέρα από τον κίνδυνο και το θάνατο, αξίζει να αποδεχτεί τη ζωή όπως είναι. Θα επιστρέψει πίσω στο μέρος όπου μεγάλωσε, εκεί, η αγάπη που τόσο καιρό έψαχνε θα του φανερωθεί, αλλά μήπως είναι ήδη αργά;
«Η Iδιοκτησία (A Herdade)» του Τιάγκο Γκουέδες - Πορτογαλία, Γαλλία - 2019 - Διάρκεια: 166'
Το χρονικό της ζωής μιας οικογένειας Πορτογάλων γαιοκτημόνων, που έχουν στην κατοχή τους ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια γης στην Ευρώπη, στη βόρεια όχθη του ποταμού Τάγου. Η ταινία συνιστά μια καταβύθιση στα καλά κρυμμένα μυστικά της οικογένειας αυτής και παράλληλα ένα πορτραίτο της ιστορίας, των κοινωνικοπολιτικών και οικονομικών συνθηκών που επικρατούσαν στην Πορτογαλία από το 1940 μέχρι και σήμερα.
«Ιστορίες Από Το Δάσος Με Τις Καστανιές (Zgodbe Iz Kostanjevih Gozdov)» του Γκρέγκορ Μπόζιτς - Σλοβενία - 2019 - Διάρκεια: 81'
Μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, κάπου στα σύνορα μεταξύ Γιουκοσλαβίας-Ιταλίας, σε ένα δάσος σε πλήρη αποσύνθεση, ένας σπαγγοραμένος ηλικιωμένος ξυλουργός και μια μοναχική κοπέλα που πουλάει κάστανα, συναντιόνται, ανταλλάσσουν αναμνήσεις από το παρελθόν και συζητούν για το μέλλον, σε ένα συγκινητικό φόρο τιμής στην απώλεια ενός τρόπου ζωής.
«Ντάνιελ '16» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου - Ελλάδα - 2020 - Διάρκεια: 101'
Ο Ντάνιελ είναι ένας Γερμανός έφηβος που στέλνεται σε μια κοινότητα αγωγής ανηλίκων σε ένα απομονωμένο χωριό στον Έβρο, κοντά στα σύνορα με Τουρκία, προκειμένου να εκτίσει την ποινή του. Εκεί, θα βιώσει εμπειρίες που θα ξυπνήσουν μέσα του πρωτόγνωρα συναισθήματα και θα τον οδηγήσουν μπροστά σε δύσκολα διλήμματα.
«Ποιος, Ποιος Θα Φαγωθεί» της Ελπινίκης Βουτσά-Ρεντζεποπούλου - Ελλάδα - 2020 - Διάρκεια: 70'
Βρισκόμαστε στην Αθήνα. Η πόλη είναι σαν καράβι που πλέει στο Αιγαίο με επιβάτες όλων των πολιτισμών. Το καράβι δεν τους χωράει όλους και ο ταξικός κανιβαλισμός ξεκινά. Η ηρωίδα αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στoν ατομικισμό και στη συλλογική δράση, στην πολυτέλεια της αποχής της από τα κοινά και στη συναισθηματική δυσκολία συμμετοχής της σε αυτά. Θα καταφέρει να σώσει το επόμενο παιδί που πρόκειται να φαγωθεί;
«Πολίτης Τρίτης Ηλικίας» του Μαρίνου Καρτίκκη - Κύπρος - 2020 - Διάρκεια: 84'
Ο Θεοχάρης, ένας ηλικιωμένος και μοναχικός άντρας, καταφεύγει κάθε βράδυ στο νοσοκομείο για να περάσει τη νύχτα. Κοιμάται στους πάγκους και τις καρέκλες των εξωτερικών ιατρείων, γιατί φοβάται να μείνει μόνος. Κάθε πρωί επιστρέφει στο σπίτι του, όπου μοναδική του συντροφιά είναι η γάτα του και οι αναμνήσεις του. Ένα βράδυ τον ανακαλύπτει μια νεαρή νοσοκόμα, η Ευγενία, και προσπαθεί να μάθει περισσότερα γι' αυτόν. Ο Θεοχάρης είναι αρχικά επιφυλακτικός και αρνείται να της δώσει οποιαδήποτε πληροφορία. Σταδιακά όμως αρχίζει να χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο και η Ευγενία προσπαθεί να τον βοηθήσει.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΜΕΤΑ-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΝΟΣ ΑΒΕΒΑΙΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
Οπως γράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Νίνος Μικελίδης «το μέλλον, τουλάχιστον στον κινηματογράφο, δεν είναι απλά κάποιος Alien ή εξωγήινα τέρατα που έρχονται να καταστρέψουν τον πλανήτη μας. Είναι και μια ματιά σ’ ένα μέλλον που δεν είναι και πολύ μακρινό από το δικό μας, ένα μέλλον όχι και τόσο αισιόδοξο, που στηρίζεται σ’ αυτά που φτιάχνουμε σήμερα, ή πιο σωστά, που καταστρέφουμε σήμερα. Ένα μέλλον όπου η κλιματική αλλαγή, ο υπερπληθυσμός, η δηλητηρίαση του περιβάλλοντος, η ξηρασία, η φτώχια και η ανεργία, που οδηγούν σε μιαν ανεξέλεγκτη μετανάστευση, χωρίς να ξεχνάμε και τις διάφορες αρρώστιες και τους ιούς, μαζί και η ύπαρξη κάποιου είδους ζωής σε άλλα σύμπαντα, δημιουργούν ένα αβέβαιο μέλλον. Ένα μέλλον που συχνά ο κινηματογράφος έχει καταγράψει με τρομακτικές εικόνες, με ταινίες που σου προκαλούν ρίγη αλλά και ερωτήματα και σκέψεις για την ίδια τη ζωή και την ουσία της, με άλλα λόγια για την αναγκαία ή μη ύπαρξη της ίδιας της ανθρωπότητας. Μια εικόνα αυτού του κινηματογράφου αποπειράται να δώσει το αφιέρωμα του Πανοράματος.»
«Dark Star» του Τζον Κάρπεντερ - ΗΠΑ - 1974 - Διάρκεια: 83'
Τέσσερις χίπστερ techno-nerds ταξιδεύουν στο απώτερο διάστημα έχοντας ως αποστολή τους να καταστρέψουν πλανήτες, ενώ αγωνίζονται να νικήσουν την πλήξη και τη μοναξιά προσπαθώντας να κρατηθούν από όσα λίγα καταφέρνουν να θυμούνται από τη Γη. Όταν το οπλικό τους σύστημα δυσλειτουργεί, τοποθετώντας διακριτικά μια "έξυπνη" βόμβα στον μηχανισμό εκτόξευσης, ο κυβερνήτης του σκάφους αρχίζει να επιχειρηματολογεί (περί "φαινομενολογίας") με τη ολέθρια συσκευή για να αποτρέψει την εξόντωσή τους.
«Day The World Ended» του Ρότζερ Κόρμαν - ΗΠΑ - 1955 - Διάρκεια: 79'
Μετά από έναν πυρηνικό πόλεμο, μια ασυνήθιστη ομάδα ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένου ενός κτηνοτρόφου, ενός γεωλόγου, ενός απατεώνα και της φίλης του, βρίσκονται παγιδευμένοι στη μέση του πουθενά, ενώ παλεύουν με έναν τρομακτικό μεταλλαγμένο. Ο γεωλόγος και ο απατεώνας (που το κορίτσι του βρίσκεται εκτός ελέγχου) αρχιζουν να ανταγωνίζονται για την προσοχή της κόρης του κτηνοτρόφου.
«Hard To Be A God» του Αλεξέι Γκέρμαν - Ρωσία - 2013 - Διάρκεια: 177'
Στο μέλλον, μια ομάδα από γήινους αποίκους φτάνουν στον πλανήτη Arkanar για να παρακολουθήσουν τον πολιτισμό του, ο οποίος βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση με τον δικό μας Μεσαίωνα. Ωστόσο, δεν τους επιτρέπεται να διδάσκουν στους κατοίκους του προοδευτικές έννοιες που θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν να φτάσουν σε μια Αναγέννηση. Στην καλύτερη περίπτωση, μπορούν να προστατεύσουν κάποιους, συγκεκριμένους ντόπιους που μπορεί να συμβάλλουν στην πρόοδο της κοινωνίας.
«La Mort En Direct (Death Watch» του Μπερτράν Ταβερνιέ - Γαλλία, Δυτική Γερμανία - 1980 - Διάρκεια: 130'
Ένας άνθρωπος του μέλλοντος έχει εμφυτευμένη κάμερα στον εγκέφαλό του, η οποία ενεργοποιείται από τα μάτια του χρήστη. Tου έχει ανατεθεί από έναν αδίστακτο τηλεοπτικό παραγωγό να βιντεοσκοπήσει κρυφά το υποσυνείδητο μιας γυναίκας που πεθαίνει. Ο παραγωγός ενδιαφέρεται μόνο για το γκροτέσκο θέαμα του τι συμβαίνει μέσα στον εγκέφαλο κάποιου που ξέρει ότι είναι καταδικασμένος. Ο χειριστής, από την άλλη, καταλήγει αηδιασμένος από την "αποστολή" του και νιώθει στοργή και συμπόνοια καθώς αντιμετωπίζει τη βασανισμένη ψυχή της γυναίκας.
«Night Of The Living Dead» του Τζορτζ Ρομέρο - ΗΠΑ - 1968 - Διάρκεια: 96΄
Μετά από μια ανεξήγητη νεκρανάσταση των πτωμάτων του πλανήτη, η νεαρή Barbara καταλήγει να κρύβεται σε μια απομονωμένη φάρμα όπου μια ομάδα ανθρώπων έχει ήδη βρει άσυλο. Ακολουθεί πανικός καθώς η ομάδα προσπαθεί να βρει έναν τρόπο να ξεφύγει, ενώ ομάδες ζόμπι συγκεντρώνονται γύρω από την αγροικία προς εύρεση τροφής. Παράλληλα οι ειδήσεις αποκαλύπτουν ότι η φωτιά τα διώχνει, ενώ μια ομάδα με επικεφαλής τον τοπικό σερίφη ανακαλύπτουν πως "αν πυροβολήσεις το κεφάλι, σκοτώνεις το ζόμπι".
«On The Silver Globe» του Αντρέι Ζουλάφσκι - Πολωνία - 1988 - Διάρκεια: 166'
Μια μικρή ομάδα εξερευνητών, μαζί και μια γυναίκα, φεύγει από τη Γη για να βρει ελευθερία και να ξεκινήσει έναν νέο πολιτισμό. Δεν συνειδητοποιούν ότι μέσα τους φέρουν το τέλος του δικού τους ονείρου. Τελικά πεθαίνουν ένας προς έναν, ενώ τα παιδιά τους επιστρέφουν σε μια πρωτόγονη κουλτούρα, δημιουργώντας νέους μύθους και ένα νέο θεό. Λίγο καιρό αργότερα, ένας νεοαφιχθείς γραφειοκράτης, που πάσχει από ραγισμένη καρδιά, θεωρείται κατάλληλος υποψήφιος για Μεσσίας και για κάποιο διάστημα ζει ως τέτοιος.
«Primer» του Σέιν Καρούθ - ΗΠΑ - 2004 - Διάρκεια: 77'
Μια ομάδα νεαρών επιστημόνων εργάζεται με μανιώδη ρυθμό για να ολοκληρώσει μια εφεύρεσή της, αλλά οι προσπάθειές της αρχίζουν να προκαλούν ανεξέλεγκτες παρενέργειες. Έγκλειστοι στην αγροικία που στεγάζει την επιχείρησή τους οι επιστήμονες υποχρεώνονται να αντιμετωπίσουν το γεγονός ότι έχουν ανακαλύψει κάτι υπέρμετρα πολύτιμο. Καθώς εξερευνούν τις δυνατότητες της μηχανής τους, παγιδεύονται σε μια ασταμάτητα επαναλαμβανόμενη χρονική περίοδο, όπου καταλήγουν να αμφισβητούν κάθε πτυχή της προσωπικότητάς τους.
«Quatermass And The Pit» του Ρόι Γουάρντ Μπέικερ - Ηνωμένο Βασίλειο - 1967 - Διάρκεια: 97'
Ενώ σκάβει μια νέα γραμμή μετρό στο Λονδίνο, ένα πλήρωμα κατασκευών ανακαλύπτει έναν σκελετό κι ακολούθως κατι που νομίζουν ότι είναι ένας παλιός γερμανικός πύραυλος του Β' Παγκόσμιου Πολέμου. Μετά από προσεκτικότερη εξέταση, ο «πύραυλος» φαίνεται ότι προέρχεται από άλλο πλανήτη! Αυτή η ταινία εξετάζει το αρχέγονο ερώτημα του πώς βρεθήκαμε στην γη.
«Solaris» του Αντρέι Ταρκόφσκι - Σοβιετική Ένωση - 1972 - Διάρκεια: 167΄
Ο χήρος ψυχολόγος Kρις Kέλβιν αποστέλλεται σε έναν διαστημικό σταθμό (σε τροχιά γύρω από έναν υδάτινο πλανήτη που ονομάζεται Σολάρις) για να διερευνήσει το μυστηριώδη θάνατο ενός γιατρού, καθώς και τα ψυχικά προβλήματα που μαστίζουν το πλήρωμά του. Ενώ βρίσκεται στον σταθμό -και μετά από μια συνάντηση με την νεκρή, επί επταετίας, γυναίκα του Kάρι- πείθεται ότι ο Σολάρις επιβάλλει στους ανθρώπους τις καταπιεσμένες τους αναμνήσεις και εμμονές.
«The Last Man On Earth» των Ουμπάλντο Ραγκόνα και Σίντνεϊ Σάλκοου - Ιταλία, ΗΠΑ - 1964 - Διάρκεια: 86΄
Σε έναν μετα-επιδημικό εφιάλτικό κόσμο, ο επιστήμονας Ρόμπερτ Μόργκαν, ο μόνος άνθρωπος που έχει ανοσία στην πανδημία, επιβιώνει στον πλανήτη, όπου ολόκληρος ο πληθυσμός του έχει μετατραπεί σε νυκτόβια πλάσματα με τις διατροφικές συνήθειες των βρυκολάκων. Ο Μόργκαν μετατρέπεται σε δολοφόνο των τεράτων που τρέμει η κοινωνία των βαμπίρ. Όταν θεραπεύει ένα από αυτά, την Ρουθ, με μετάγγιση αίματος, νιώθει πως αυτό του δίνει μια ελπίδα για το μέλλον.
ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ;
Το μεταναστευτικό μέσα από τα μάτια των Ελλήνων Σκηνοθετών.
«10η μέρα» του Βασίλης Μαζωμένος - Ελλάδα - 2012 - Διάρκεια: 83'
Η ταινία βασίζεται στην αληθινή ιστορία ενός Αφγανού μετανάστη στην Ελλάδα που προσπαθεί να κατακτήσει το "δυτικό όνειρο", ενώ περιβάλλεται από τις μνήμες της πατρίδας του, το ταξίδι του ως την Ευρώπη και τους "εφιάλτες" του. Μετά από μια πραγματική οδύσσεια σε Ιράν και Τουρκία ο ήρωας της ταινίας Αλί φτάνει εν τέλει στην Ελλάδα, όπου αντιμετωπίζει τη μισαλλοδοξία και το ρατσισμό. Καταλήγει να αποζητά την επιστροφή στην πατρίδα του.
«Eduart» της Αγγελική Αντωνίου - Ελλάδα, Γερμανία - 2006 - Διάρκεια: 105'
O Έντουαρτ, ένας νέος που έχει μεγαλώσει σ' ένα σκληρό και καταπιεστικό οικογενειακό περιβάλλον, εγκαταλείπει την Αλβανία με το όνειρο να γίνει ροκ σταρ και να ζήσει μια καλύτερη ζωή. Η ορμή και τα πάθη της ηλικίας του τον οδηγούν στη διάπραξη ενός φόνου στην Αθήνα. Κυνηγημένος από όλους, αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό, επιστρέφει στην Αλβανία, όπου φυλακίζεται κάτω από απίστευτα σκληρές συνθήκες. Ο Έντουαρτ με τη βοήθεια ενός Γερμανού γιατρού στη φυλακή, μαθαίνει να νιώθει συμπόνοια για τους άλλους και ενοχή για το έγκλημα του. Η βαθιά του μεταμέλεια τον οδηγεί από το σκοτάδι στο φως. Όπως ο ντοστογιεφσκικός ήρωας Ρασκόλνικοφ, περνά από το έγκλημα στην τιμωρία, τολμώντας να παραδεχθεί την ενοχή του. Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
«Ovil and Usman» του Δημήτρη Γέρου - Ελλάδα - 2019 - Διάρκεια: 47'
Το ντοκιμαντέρ καταγράφει την εκ βαθέων μαρτυρία ενός ομοφυλόφιλου ζευγαριού Μουσουλμάνων, των Οβίλ και Ουσμάν, των οποίων η μόνη επιθυμία ήταν να ζήσουν ελεύθερα μαζί. Στις χώρες προέλευσής τους όμως είναι παράνομο για τους ομοφυλόφιλους άντρες να ζουν τις ζωές τους όπως θα ήθελαν. Έτσι δεν είχαν άλλη επιλογή από το να αποδράσουν προς τη Δύση, ακολουθώντας το παράνομο καραβάνι μεταναστών και προσφύγων που οδηγεί από την Ασία προς τη Ελλάδα. Κατέληξαν παγιδευμένοι στο διαβόητο hot spot-προσφυγικό καταυλισμό της Μόριας και εκεί ο "Παράδεισος της Δύσης" θα τους δείξει το πιο σκληρό του πρόσωπο.
«Απ' το Χιόνι» του Σωτήρη Γκορίτσα - Ελλάδα - 1993 - Διάρκεια: 90'
Τρεις Βορειοηπειρώτες μετανάστες, ο Θωμάς, ο Αχιλλέας και ο μικρός Νίκος, που έχασε πρόσφατα τους γονείς του, περνούν πεζή την ελληνοαλβανική μεθόριο αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στην Ελλάδα. Διασχίζουν την ηπειρωτική Ελλάδα και φτάνουν μέχρι την Αθήνα. Στην πρωτεύουσα όμως θα βρεθούν αντιμέτωποι με το ρατσισμό των Ελλήνων, την πείνα και την ταπείνωση. Όλοι τους αποκαλούν Αλβανούς. Η προσγείωση είναι απότομη και ανώμαλη. Μετά το θάνατο του Θωμά, ο οποίος θα χάσει άδικα τη ζωή του, οι άλλοι δύο θα αποφασίσουν να επιστρέψουν ξανά πίσω στο χωριό τους στην Αλβανία.
«Ένας Αλλος Κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη - Ελλάδα - 2015 - Διάρκεια: 113'
Σε μια σύγχρονη Ελλάδα σε αναβρασμό, καθώς η οικονομική κρίση και οι κοινωνικές αλλαγές μαστίζουν την Ευρώπη, τρεις ξεχωριστές ιστορίες αγάπης ξεδιπλώνονται. Η Δάφνη, μια νεαρή φοιτήτρια ερωτεύεται τον Φάρις, έναν συνομήλικό πρόσφυγα από τη Συρία, ο οποίος τη βοηθά σε μια πολύ δύσκολη στιγμή της ζωής της. Ο Γιώργος, ένας υπάλληλος πολυεθνικής, του οποίου ο γάμος και η καριέρα είναι σε τέλμα, θα ερωτευτεί τη Σουηδέζα συνάδελφό του που επισκέπτεται την Ελλάδα με σκοπό να βάλει σε πρόγραμμα εξυγίανσης την εταιρεία στην οποία δουλεύει. Και η Μαρία μια παντρεμένη νοικοκυρά που έχει λυγίσει από την οικονομική ανέχεια και έχει απογοητευτεί από τη ζωή, θα ξαναβρει νόημα στη ζωή της, όταν θα γνωρίσει τον Σεμπάστιαν, έναν εργένη Γερμανό συνταξιούχο, ο οποίος έχει εγκαταλείψει την πατρίδα του και ζει πλέον μόνιμα στην Ελλάδα.
«Ευρώπη, το Ονειρο» των Αννέτα Παπαθανασίου, Άγγελου Κοβότσου - Ελλάδα - 2018 - Διάρκεια: 80'
Τρεις έφηβοι, ένας Έλληνας, ένας Σύρος και ένας Αφγανός, ονειρεύονται μία ελεύθερη και άνετη ζωή σε μια "τέλεια" Ευρώπη. Μέσα από τις αγωνιώδεις προσωπικές τους διαδρομές που τους φέρνουν πιο κοντά στο όνειρό τους, διαπιστώνουν πως τέλεια Ευρώπη δεν υπάρχει και πως τα όνειρά τους μπορούν να ακυρωθούν μέσα από σκληρές πρακτικές και εφιαλτικές καταστάσεις.
«Πλατεία Αμερικής» του Γιάννη Σακαρίδη - Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία - 2016 - Διάρκεια: 86'
Ο τριανταοκτάχρονος Νάκος μένει ακόμα με τους γονείς του και δεν μπορεί να στεριώσει σε καμία δουλειά. Περνάει τον καιρό του κάνοντας παρέα με τον Μπίλι που έχει παράνομο στούντιο τατουάζ στο πατάρι της πολυκατοικίας. Ο Νάκος μισεί τους ξένους που έχουν κατακλύσει την γειτονιά και αλλοιώσει τον χαρακτήρα της και έτσι καταστρώνει ένα σχέδιο "εξολόθρευσης" μεταναστών... Από την άλλη πλευρά, ο Μπίλι προσπαθεί να βοηθήσει δύο ανθρώπους, που είναι παράνομα στη χώρα, να φύγουν από την Ελλάδα: μια Αφρικανή τραγουδίστρια με την οποία είναι ερωτευμένος και ένα Σύρο πρόσφυγα με την εννιάχρονη κόρη του.
«Φαντάσματα Πλανιούνται Πάνω από την Ευρώπη» των Μαρία Κουρκούτα και Νίκη Γιάνναρη - Ελλάδα, Γαλλία - 2016 - Διάρκεια: 99'
Η καθημερινότητα των μεταναστών (Σύρων, Κούρδων, Πακιστανών, Αφγανών και άλλων) στον αυτοσχέδιο καταυλισμό της Ειδομένης. Άνθρωποι που περιμένουν στην ουρά για ένα πιάτο ζεστό φαγητό, για προμήθειες και ιατρική περίθαλψη, άνθρωποι που περιμένουν να διασχίσουν τα σύνορα μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας. Μια μέρα, η Ευρώπη αποφασίζει να κλείσει τα σύνορά της οριστικά. Οι "κάτοικοι" της Ειδομένης, κλείνουν με τη σειρά τους τις γραμμές των τρένων που διασχίζουν τα σύνορα.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΤΟ 1821 ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ
Οπως γράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Νίνος Μικελίδης «Η επέτειος των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, που θ’ αρχίσει να γιορτάζεται με την έναρξη της νέας χρονιάς, φέρνει στην επικαιρότητα το γενικότερα θέμα των αγώνων για ανεξαρτησία, αγώνων που, όπως γνωρίζουμε, ξεκίνησαν από την αρχαιότητα για να συνεχιστούν ως τις μέρες μας. Αγώνες που το ίδιο το θέμα τους, με τις προετοιμασίες, τις εξεγέρσεις, τις μάχες και όλο το συναρπαστικό θέαμα, προσφέρεται ιδιαίτερα για κινηματογραφική ανάπτυξη. Από τις εκατοντάδες ταινίες που γυρίστηκαν με θέμα την επανάσταση, τόσο στην περίοδο του βωβού όσο και στην περίοδο του Ηχητικού, επιλέξαμε ένα μικρό δείγμα, προάγγελο αυτών που θα ακολουθήσουν τη χρονιά που μας έρχεται: ξεκινώντας με την ελληνική "Μπάυρον, η Μπαλάντα ενός Δαιμονισμένου" του Νίκου Κούνδουρου, για να φτάσουμε ως τη Γαλλική Επανάσταση, στη "Νύχτα της Βαρέν" του Ετορε Σκόλα, περνώντας από την αποτυχημένη ιταλική εξέγερση του "Αλονζανφάν" των αδερφών Ταβιάνι, και τον μεξικανικό αγώνα ανεξαρτησίας του Πάντσο Βίλα στο Μεξικό, στην ταινία "Επαναστατημένο Μεξικό" του Πολ Λεντίκ, και καταλήγοντας σε μια εξέγερση των αγροτών στην Πολωνία στα τέλη του 19ου αιώνα, στην ταινία "Κόκκινος ψαλμός" του Μίκλος Γιάντσο.»
«Μπάιρον, Η Μπαλάντα Ενός Δαιμονισμένου» του Νίκου Κούνδουρου - Ελλάδα, Ρωσσία - 1992 - Διάρκεια: 138'
Ελλάδα Ιανουάριος 1824. Ενώ η εξέγερση ενάντια στην τυραννική Οθωμανική Αυτοκρατορία βρίσκεται στο τρίτο έτος, ο Άγγλος ρομαντικός ποιητής, Λόρδος Μπάιρον, φτάνει στο Μεσολόγγι. Επιθυμώντας να ενταχθεί υπέρ αγώνος ελευθερίας, ο Μπάιρον προσφέρει ανιδιοτελώς τη βοήθειά του στην Ελληνική Επανάσταση, πρόθυμος να αποδείξει την αξία του έως και να πεθάνει πολεμώντας. Όμως αντί για μια ένδοξη μάχη, παλεύει ενάντια στον πυρετό αλλά και και στους προσωπικούς του δαίμονες.
«Αλονζανφάν (Allonsanfàn)» των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι - Ιταλία - 1974 - Διάρκεια: 115'
Ο Φούλβιο Ιμπριάνι, ένας αναρχικός, απελευθερώνεται από τη φυλακή, αφού οι αρχές διαδίδουν ότι πρόδωσε τον Ηγέτη της μυστικής κοινωνίας επαναστατών στην οποία ανήκε. Αμέσως μετά τον απαγάγουν οι επαναστάτες και τον δικάζουν, ώσπου ανακαλύπτουν ότι ο αγνοούμενος Ηγέτης τους αυτοκτόνησε μερικές μέρες νωρίτερα. Έτσι, ο Φούλβιο μπορεί τώρα να επιστρέψει στην έπαυλη της οικογένειας του για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες.
«Νύχτα της Βαρέν (La Nuit Des Varennes)» του Ετορε Σκόλα - Γαλλία, Ιταλία - 1982 - Διάρκεια: 151'
Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας φανταστικής συνάντησης, ένα βράδυ του Ιουνίου του 1791. Μια ομάδα επιβατών μιας άμαξας (μεταξύ των οποίων οι Restif de la Bretonne, Giacomo Casanova, Thomas Paine και Sophie de la Borde) εμπλέκονται στα γεγονότα της Γαλλικής Επανάστασης, όταν βρίσκονται στην πόλη Βαρέν, καθώς οι επαναστάτες συλλαμβάνουν τον φυγάδα βασιλιά Λουδοβίκο 16ο και τη Μαρία Αντουανέτα.
«Κόκκινος Ψαλμός (Red Psalm)» του Μίκλος Γιάντσο - Ουγγαρία - 1972 - Διάρκεια: 87'
Όπως τα περισσότερα από τα πιο γνωστά έργα του Jancsó, έτσι και το συγκεκριμένο βασίζεται σε γεγονότα παρμένα από την ουγγρική ιστορία. Η πλοκή τοποθετείται κατά τη δεκαετία του 1890, στις πεδιάδες της Ουγγαρίας, όπου ένα χωριό αγροτών που έχει ξεκινήσει μια απεργία, αντιμετωπίζουν τόσο σκληρές αντιδράσεις όσο και την πραγματικότητα της εξέγερσης, της καταπίεσης, της ηθικής και της βίας. Αν και ο πλέον απαιτητικός αγώνας τους είναι σχετικά με τις ψυχές και το πνεύμα τους.
«Ακατάβλητο Μεξικό (Reed Insurgent Mexico)» του Πολ Λεντίκ - Μεξικό - 1972 - Διάρκεια: 124'
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Paul Leduc. Βασίζεται στις δημοσιογραφικές περιπέτειες του John Reed (συγγραφέας του "Δέκα Μέρες Που Συγκλόνισαν Τον Κόσμο") κατά το ταξίδι του στο Μεξικό το 1913 και καλύπτει τον συνεχιζόμενο αγώνα των αγροτών, εργατών και τμημάτων της μεσαίας τάξης εναντίον του καθεστώτος του Πορφίριο Ντίαζ. Η ταινία ήταν διεθνώς αναγνωρισμένη και θεωρείται ως το πρώτο αληθινό πορτρέτο στον μεξικάνικο κινηματογράφο της επανάστασης του 1910. Ο δικός μας Αλέξης Γρίβας ήταν στην διεύθυνση φωτογραφίας της ταινίας, η οποία επιλέχθηκε ως πρόταση του Μεξικού για την κατηγορία καλύτερης ταινίας στην 46η απονομή των Βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ
Ελληνικές ταινίες που δεν είχαν τη διανομή που τους άξιζε.
«Do It Yourself» του Δημήτρη Τσιλιφώνη (Ελλάδα, 2017, 97’)
Ένας μικροαπατεώνας συμφωνεί να πρωταγωνιστήσει σε ένα viral βίντεο που έχει σκοπό να αποκαταστήσει τη δημόσια εικόνα ενός παράνομου επιχειρηματία. Όταν συνειδητοποιεί ότι οι συνεργοί του πρόκειται να τον σκοτώσουν, έχει μερικές μόνο ώρες για να αποδράσει από το στούντιο ταινιών πορνό, όπου είναι παγιδευμένος.
«Forget Me Not» του Γιάννη Φάγκρα (Ελλάδα, 2014, 102')
Ο Άλεξ, ένας δύτης, βρίσκεται πολύ καιρό στη Νέα Ορλεάνη, όπου δουλεύει τα βράδια σε ένα μπαρ. Στην Ελλάδα τον περιμένει η Δάφνη, η αγαπημένη του, που τον προειδοποιεί «δεν υπάρχουν Πηνελόπες πια». Όταν ο Άλεξ δέχεται μια κλήση για δουλειά και αποφασίζει να τη δεχτεί, ξεκινάει ένα ταξίδι, με αρχικό προορισμό την Αλάσκα και μετά τον Βερίγγειο Πορθμό, όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι η μοναξιά τόσο του ίδιου όσο και των τοπίων γύρω του.
«Smac» του Ηλία Δημητρίου (Ελλάδα, 2015, 110')
Η Ελένη, που έχει διευθυντική θέση σε μια τράπεζα, συγκλονίζεται όταν μαθαίνει ότι έχει καρκίνο. Την ίδια περίοδο συναντά τον Ανδρέα, έναν άστεγο άνδρα, που κοιμάται τα βράδια στην είσοδο της πολυκατοικίας της. Το ότι την βοηθάει ενώ της κλέβουν την τσάντα είναι η αφορμή να αναπτύξουν μια πιο στενή σχέση. Μαζί συνειδητοποιούν, πως δεν προέρχονται από τόσο διαφορετικούς κόσμους όσο θα πίστευαν, ενώ η Ελένη ανακαλύπτει ότι υπάρχουν πράγματα που φοβάται περισσότερο από το να πεθάνει.
«Αρκαδία Χαίρε» του Φίλιππου Κουτσαφτή (Ελλάδα, 2015, 90')
Μια περιπλάνηση στο χθες και το σήμερα της Αρκαδίας, ενός τόπου τόσο φορτισμένου με μύθους και αναφορές που μοιάζει να κατοικεί σ' ένα πεδίο που δεν ανήκει αποκλειστικά στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ενός τόπου που έχει τη δική του ξεχωριστή θέση στο χρόνο και το χώρο, αλλά και στη συνείδηση αμέτρητων ανθρώπων ανά τους αιώνες που ονειρεύτηκαν το ιδανικό της ή τα όσα η Αρκαδία συμβολίζει.
«Για Πάντα» της Μαργαρίτας Μαντά (Ελλάδα, 2014, 87')
Ο Κώστας και η Άννα είναι δύο μοναχικοί άνθρωποι που ζουν μια ρυθμισμένη, απαρέγκλιτη καθημερινότητα σε μια ερειπωμένη Αθήνα. Ο Κώστας είναι οδηγός στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο. Η Άννα είναι πωλήτρια ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στον Πειραιά. Οι δύο αυτοί μοναχικοί άνθρωποι που συναντιούνται κάθε μέρα χωρίς να γνωρίζονται, θα διεκδικήσουν με τον δικό του τρόπο ο καθένας, το δικαίωμα ν' αγαπήσουν και ν' αγαπηθούν.
«Γραμμές» του Βασίλη Μαζωμένου (Ελλάδα, 2016, 88')
Η Ελλάδα σήμερα. Επτά διαφορετικές ιστορίες για επτά άτομα που έχουν ήδη φτάσει στα όριά τους και τελικά καταρρέουν. Παρά τη φαινομενικά προφανή σύνδεσή τους, συνδέονται ταυτόχρονα μέσω μιας κοινής απελπισμένης δράσης: το τελευταίο τηλεφώνημά τους στο κέντρο ψυχολογικής υποστήριξης που ονομάζεται "Γραμμή Ζωής". Είναι η τελευταία ελπίδα τους. Καθώς όμως κανείς δεν μπορεί να τους βοηθήσει πραγματικά, ακόμη και τότε, παραμένουν όλοι τους μέρος της σύγχρονης ελληνικής τραγωδίας.
«Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ (Ελλάδα, 2014, 73')
Βρισκόμαστε στο 1984. Ο Ζανό φτάνει πρώτη φορά στην πόλη. Φωτοφοβικός, βρικόλακας, δεινός χορευτής, καίγεται, σκορπίζεται, χαραμίζεται σε μια Αθήνα που δεν υπάρχει σε κανένα χάρτη. Και το μόνο που θέλει είναι ένα "ζεστό κορίτσι". Σε μία βραδινή του εξόρμηση στην αγαπημένη του Disco Zardoz, θα γνωρίσει τη σαγηνευτική πόρνη, Αλίκη, η οποία θα τον πείσει να ξεκινήσουν ένα ταξίδι στο άγνωστο, παρέα με το Νορβηγό, μουγκό ντίλερ της.
«Ρισάλτο» του Βασίλη Βαφέα (Ελλάδα, 2016, 78')
Ο Άρης είναι ένας νέος που ζει ανάμεσα σε δύο κόσμους. Από τη μία ο επαγγελματικός του χώρος στον κόσμο του θεάματος που διψάει για λάμψη, χρήμα και εξουσία. Από την άλλη, η ασφυκτική οικογένεια και η κρίση που έχει χτυπήσει τη χώρα και επιδεινώνει τις ανθρώπινες σχέσεις, που ούτως ή άλλως είναι περίπλοκες και τραυματικές. Ο πρωταγωνιστής προσπαθεί να βρει την ισορροπία του μέσα από τον έρωτα αλλά κι αυτός τον προδίδει. Θα βρει τελικά τη διέξοδο;
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟ
«Εκδρομή» (Ελλάδα, 1966, 87')
1941 και ο πόλεμος κορυφώνεται. Η γυναίκα ενός υπολοχαγού κι ένας λοχίας ερωτεύονται παράφορα. Οι καιροί και οι συνθήκες -στρατιωτικό καθήκον, γάμος, η φιλία μεταξύ των δύο αντρών- απαγορεύουν αυτό τον έρωτα, όμως δεν τον αναιρούν. Όταν ο υπολοχαγός τραυματίζεται και οδηγείται στο νοσοκομείο, οι δυο εραστές, ενάντια σε κάθε ηθική υποχρέωση, αποτολμούν τη μόνη δυνατή διέξοδο: αυτός λιποτακτεί, εκείνη εγκαταλείπει τον άντρα της, και ξεκινούν μια πορεία χωρίς επιστροφή προς τα σύνορα.
«Ουρανός» (Ελλάδα,1962, 80')
Με την Ελλάδα ήδη υπό γερμανική κατοχή κατά τη διάρκεια της κρύας άνοιξης του 1941, μια ταλαιπωρημένη ομάδα βετεράνων στρατιωτών λαμβάνει εντολές από την κεντρική διοίκηση στην Αθήνα να υποχωρήσει, αφήνοντας πίσω το Αλβανικό Μέτωπο. Καθώς οι άνδρες επιστρέφουν μέσα από τα χιονισμένα τοπία της βομβαρδισμένης ελληνικής υπαίθρου, η τρομακτική βεβαιότητα ότι τίποτα δεν θα είναι το ίδιο συντρίβει τις κουρασμένες ανθρώπινες ψυχές τους.
«Ρομαντικό σημείωμα» (Ελλάδα, 1978, 84')
Η ιστορία τεσσάρων συμφοιτητών που ερωτεύονται την ίδια κοπέλα (Αντριάνα/Μαρία Περδίκη), η οποία θα αναστατώσει τις ζωές τους τόσο με την απρόσμενη εμφάνισή όσο και με την αινιγματική παρουσία της, και θα τους εγκαταλείψει με τον ίδιο δραματικό τρόπο, σαν να μην υπήρξε ποτέ. Ο αθεράπευτα ρομαντικός Τάκης Κανελλόπουλος επιστρέφει στην αγαπημένη του θεματική της "χαμένης νεότητας".
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΡΙΚ ΡΟΜΕΡ
«Η Μαρκησία του Ο…» (Δυτική Γερμανία - Γαλλία, 1976, 102')
Πρόκειται για την ιστορία γύρω από την παράδοξη εγκυμοσύνη μιας χήρας, της Μαρκησίας του Ο. Κατά την εισβολή των Ρώσων στην Ιταλία το 1799, η Μαρκησία του Ο. θα πέσει θύμα μιας ομάδας Ρώσων στρατιωτών, οι οποίοι θα την απαγάγουν και θα προσπαθήσουν να την βιάσουν. Από τα χέρια των ανδρών των ίδιων του των στρατευμάτων θα την σώσει ο Ρώσος Κόμης Φ, ο οποίος όμως στη συνέχεια θα την βιάσει, ενώ αυτή είναι αναίσθητη... Όταν η Μαρκησία ανακαλύψει ότι είναι έγκυος, μη γνωρίζοντας ποιος είναι ο πατέρας του παιδιού της, θα ψάξει για την ταυτότητά του.
«Η Πολίν στην Πλαζ» (Γαλλία, 1983, 95')
Οι περιπέτειες ενηλικίωσης μιας νεαρής έφηβης, της Πολίν, με φόντο τις καλοκαιρινές ακτές της Νορμανδίας. Η δεκαπεντάχρονη Πολίν θα ταξιδέψει, με την πανέμορφη μεγαλύτερη ξαδέλφη της Μαριόν, στη Γκρανβίλ για να περάσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Εκεί, η Μαριόν θα βρεθεί ανάμεσα σε δύο άντρες, τον Πιερ, έναν παλιό της έρωτά και τον Ανρί, έναν μεσήλικα πλέιμποι και θα βρεθεί μπλεγμένη σε ένα ερωτικό τρίγωνο. Η Πολίν από την άλλη θα συνάψει σχέση με τον συνομήλικο της Σιλβέν και μέσα από τις καλοκαιρινές της εμπειρίες θα ωριμάσει και θα ενηλικιωθεί.
«Ιστορίες του Καλοκαιριού» (Γαλλία, 1996, 113')
Ο Γκασπάρ έχει μόλις τελειώσει τις σπουδές του και ταξιδεύει μέχρι την Βρετάνη, στο παραθαλάσσιο χωριό Ντινάρντ, για να περάσει τις διακοπές του, με την ελπίδα ότι εκεί θα συναντήσει τη Λένα, την κοπέλα με την οποία νομίζει ότι είναι ερωτευμένος. Περιμένοντας τη Λένα, περνάει ήσυχα τις μέρες του κάνοντας βόλτες στην παραλία, μέχρι που γνωρίζει τη νεαρή Μαργκό. Οι μέρες περνούν και οι δύο νέοι περνάνε ολοένα και περισσότερο χρόνο μαζί συζητώντας και απολαμβάνοντας τις βόλτες τους στη θάλασσα. Σύντομα ο Γκασπάρ θα γνωρίσει και τη γοητευτική Σολέν, φίλη της Μαργκό, και χωρίς να το καταλάβει, θα βρεθεί ανάμεσα σε τρεις ελκυστικές νεαρές γυναίκες: τη Λένα, τη Μαργκό και τη Σολέν. Είναι άραγε κάποιο από τα κορίτσια αυτό που πραγματικά ψάχνει ο Γκασπάρ;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ NEW YORK COLLEGE KAI HORME PICTURES
Συνεχίζεται η συνεργασία του Φεστιβάλ με τις Σχολές Κινηματογράφου New York College (NYC) και Horme Pictures, παρουσιάζοντας και φέτος 2 προγράμματα επιλεγμένων σπουδαστικών ταινιών, παραγωγής 2020.
«Athanasia» (Immortality) της Νικολέττα Χουχουλή (NYC, Ελλάδα, 2020, 20')
Ο συγγραφέας Γρηγόριος Ξενόπουλος αναπολεί μια ιδιαίτερη μέρα από την παιδική του ηλικία, όταν γνώρισε μια όμορφη νεαρή γυναίκα με το όνομα Αθανασία, ενώ περνούσε τις μέρες του στο σπίτι της θείας του. Αυτή η γυναίκα επρόκειτο να μείνει για πάντα στη θύμησή του και να γίνει η μούσα του.
«The Bookworm - A Quarantine Short Film» του Ευστράτιου Πανούριου (NYC, Ελλάδα, 2020, 11')
"Τα βιβλία δεν έχουν ζωή. Δεν νιώθουν συναισθήματα και πιθανόν δεν μπορούν να νιώσουν και πόνο σε αντίθεση με τα ζώα και τα φυτά που μπορούν να νιώσουν πόνο. Αλλά υπάρχουν αποδείξεις γι' αυτό; Ποιος μας λέει ότι η ανόργανη ύλη, ένα αντικείμενο δεν μπορεί να νιώσει πόνο; Ποιος ξέρει, μπορεί ένα βιβλίο να λαχταρά τη συντροφιά των υπόλοιπων βιβλίων, συντρόφων μιας ολόκληρης ζωής, μια λαχτάρα που μοιάζει παράξενη και συνάμα ο ανθρώπινος νους αδυνατεί να συλλάβει."
«With New Eyes» του Γιώργου Λεοντακιανάκου (NYC, Ελλάδα, 2020, 25')
Ο Παύλος (40) ένας κυνικός, ρατσιστής οικοδεσπότης Airbnb περνάει μια νύχτα με το νέο ενοικιαστή του, τον Φώτη (55), έναν ρομαντικό, διορατικό τυφλό που αποζητάει την ανθρώπινη επαφή μετά το θάνατο της γυναίκας του. Στη διάρκεια της συνάντησής τους όμως ο Φώτης αρχίζει να ρίχνει φως στις προκαταλήψεις του Παύλου.
«Γιασεμί» (Jasmine) της Βιολέτας Κυριάκου (Horme Pictures, Ελλάδα, 2020, 7')
Κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, μια εγγονή έχει καθημερινή τηλεφωνική επικοινωνία με τη γιαγιά της που ζει κάπου απομονωμένη. Μέχρι που μια μέρα, χτυπάει το τηλέφωνο, αλλά η γιαγιά δεν απαντάει...
«Πατρική Συμβουλή (Father's Advice)» της Λυδίας Τσέντα (Horme Pictures, Ελλάδα, 2020, 4')
Ένας πολιτικός, μπλεγμένος σε πολλές και περίεργες υποθέσεις, συμβουλεύει το γιο του να εγκαταλείψει τη δουλειά του.
«Τρία Βήματα (Three Steps)» του Βασίλη Δημόπουλου (Horme Pictures, Ελλάδα, 2020, 12')
Μια μαθήτρια, μη μπορώντας να αντέξει την πίεση από τη μητέρα της αλλά και από κάποιους συμμαθητές της στο σχολείο, οδηγείται μοιραία στο θάνατο.
«Φιλί» (Kiss) των Κώστα Μπαλωμένου, Αζια Γωνιανάκη, Κυριάκου Μακρομάλλη, Βαγγέλη Μητσιούλη, Πένυ Θεοδοσίου, Ρινέλα Βερυκοκάκη (Horme Pictures, Ελλάδα, 2020, 8')
Φιλί. Είναι άραγε το φιλί μια απλή ανθρώπινη πράξη ή μήπως κάτι το... παράξενο;
Παρακολουθήστε τα νέα του Πανοράματος στο επίσημο website του Φεστιβάλ, και στην επίσημη σελίδα του στ Facebook.