Η Μόλυ μία γυναίκα σκύλος τριγυρνάει στην πόλη κάνοντας φούσκες. Είναι εθνική γιορτή και η Μόλυ περπατάει στα τέσσερα ανάμεσα σε παρελάσεις, ένστολους και παραστάσεις αρχαίου δράματος.
Οποιος γνωρίζει το έργο της Εύας Στεφανή θα αναγνωρίσει εύκολα στο «Χειρόγραφο» τα περισσότερα από τα στοιχεία που αποτελούν το οπτικοακουστικό σύμπαν της δημιουργού, ανάμεσα σε άλλα, της «Ακρόπολης», του «Εθνικού Υμνου», του «Αθήναι» και του «Τι Ωρα Είναι;».
Από τα «παραμορφωμένα» εθνικά σύμβολα που χτίζουν εδώ και χρόνια την εθνική (μας) μοναξιά και από εκεί σε μια αφήγηση που μοιάζει να έχει βγει από τα παραμύθια του Οσκαρ Ουάιλντ αν αυτά τα διάβαζε δυνατά ένα παιδί που δεν καταλαβαίνει τίποτα απ' όσα συμβαίνουν γύρω του σήμερα στην Ελλάδα και αλλού, το «Χειρόγραφο» είναι μελαγχολικό, αστείο, σατιρικό, πικρό και ρομαντικό με τον μοναδικό τρόπο που αξίζει να είναι κανείς ρομαντικός σε μια τόσο σκοτεινή εποχή.
Εκεί όπου το video art συναντά το σινεμά της παρατήρησης και μαζί ένα αυτοσχέδιο (αθηναϊκό) video diary, το «Χειρόγραφο» αναμειγνύει με ευστοχία αρχειακό υλικό με εικόνες μιας γνώριμης βόλτας στην πόλη και κάνει έναν τέλειο κύκλο από τη γέννηση μέχρι το θάνατο και από το «ένδοξο» παρελθόν στο «άδοξο» σήμερα. Μπορεί η ηρωίδα του να είναι, κατά πως περιγράφει η επίσημη υπόθεσή του, μια γυναίκα σκύλος, αλλά στη διαδρομή που κάνει μέσα σε αυτά τα περίπου 11 λεπτά (πριν φτάσει στο κυριολεκτικά «εκρηκτικό» της φινάλε) είναι αδύνατον να μην αναγνωρίσεις κάτι από τον εαυτό σου.
Manuscript (Χειρόγραφο, Ψηφιακό βίντεο, έγχρωμο, με ήχο, 11’, 2017) / Σενάριο, Κάμερα, Σκηνοθεσία Εύα Στεφανή / Μοντάζ Γιώργος Κραβαρίτης / Σχεδιασμός Ηχου Νατάσσα Γιανναράκη / Βοηθός Σκηνοθέτη Αφήγηση Αιμιλία Μηλού / Παραγωγή Αμάντα Λιβανού / Αρχειακό Υλικό Κινηματογραφικό Αρχείο Φώτου Λαμπρινού, Οπτικοακουστικό Αρχείο Υπουργείου Εξωτερικών / Μια ανάθεση της documenta 14
Tags: Εύα Στεφανή, documenta 14