Μια γυναίκα ερωτεύεται τον ψυχαναλυτή της στην ταινία του Οζόν μόνο και μόνο για να ανακαλύψει ότι έχει έναν δίδυμο αδελφό η ύπαρξη του οποίου θα περιπλέξει την σχέση, την ζωή και την ερωτική της συμπεριφορά.
Βασισμένο σε ένα βιβλίο της Τζόις Κάρελ Οουτς το φιλμ δεν φοβάται να πάρει ρίσκα με την αφήγηση τις εικόνες ή το πόσο over the top μπορεί να γίνει και το αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα τις προθέσεις του Οζόν.
Διαβάστε ακόμη: Το «L'Amant Double» του Φρανσουά Οζόν είναι η (ένοχη) απόλαυση του φεστιβάλ
Ο ίδιος μαζί με τους πρωταγωνιστές του Μαρίνα Βακτ, Ζερεμί Ρενιέ και τη Ζακλίν Μπισέ, απάντησαν σήμερα στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων.
Ο Φρανσουά Οζόν για την έμπνευση πίσω από το φιλμ
Θεωρώ την Τζόις Καρολ Οουτς μια από τις σπουδαίες Αμερικανίδες συγγραφείς κι έτσι όταν έμαθα ότι έχει γράψει κάποιο βιβλία με ψευδώνυμο θέλησα να δω τι ακριβώς ήταν αυτά. Και κάπως έτσι ανακάλυψα το «Life of Twins». Με γοήτευσε η ιδέα των διδύμων αλλά και η δυνατότητα που μου έδινε η ιστορία να παίξω με τους κανόνες του σινεμά είδους και να δοκιμάσω ξανά τα όρια μου μετά από το «Frantz», το οποίο ήταν μια πολύ πιο συμβατική ταινία.
Ο Ζερεμί Ρενιέ, για το πως είναι να παίζεις δυο δίδυμους αδελφούς
Προσπάθησα να χτίσω τους χαρακτήρες μου σαν να ήταν δυο διαφορετικοί άνθρωποι σε δυο διαφορετικές ταινίες και στη συνέχεια δοκιμάσαμε να ενώσουμε αυτές τις δυο ερμηνευτικές γραμμές με τον Φρανσουά στην διάρκεια των προβών. Θέλαμε να είμαστε σίγουροι ότι ο Λουί δεν θα είναι υπερβολικά εξωφρενικός κι ο Πολ δεν θα είναι υπερβολικά βαρετός. Βέβαια και οι δυο χαρακτήρες είναι ιδωμένοι μέσα από τα μάτια της Κλοέ οπότε έπρεπε να λαμβάνουμε κι αυτό υπόψιν μας χτίζοντας τους ρόλους.
Η Μαρίνα Βακτ για τον Οζόν
Ο Φρανσουά υπήρξε πολύ σημαντικός στην καριέρα μου. Με την πρώτη μας ταινία «Νέα κι Ομορφη», ένοιωσα σαν βοηθός σε ένα εργαστήριο που έπρεπε να μάθω πως ακριβώς γίνεται η δουλεία. Μετά την πρώτη μας συνεργασία παραμείναμε φίλοι και φυσικά έμαθα πολλά δίπλα του. Και ένοιωσα έτοιμη εδώ, να δοκιμάσω καινούρια πράγματα και να ρισκάρω ακόμη περισσότερο, τόσο με την βοήθεια του Φρανσουά όσο και του Ζερεμί.
Και για τις ερωτικές σκηνές Το σεξ και ο ερωτισμός στο φιλμ είναι απολυτά χορογραφημένος, ξέραμε από την αρχή ακριβώς τι θα κάναμε. Ηταν περισσότερο σαν ένα stunt. Μερικές φορές κάναμε λάθη και γελάγαμε πολύ. Είναι αστείο γιατί οι ερωτικές σκηνές στην οθόνη είναι πολύ διαφορετικές απ ότι στο πλατό. Οταν τις γυρίζεις δεν είναι καθόλου ερεθιστικές.
Η Ζακλίν Μπισέ για τον Οζόν
Εχω δει πολλές από τις ταινίες του και ήξερα ότι σκηνοθετεί εξαιρετικά τις πρωταγωνίστριές του οπότε η πρότασή του με ενδιέφερε αμέσως. Συναντηθήκαμε ένα απόγευμα, ήταν πολύ γοητευτικός και μου μίλησε εκτεταμένα για τον χαρακτήρα. Στην αρχή δεν ήξερα τι θα μπορούσα να φέρω στον ρόλο, αλλά όσο το σκεφτόμουν τόσο με ιντρίγκαρε. Η σχέση της ηρωίδας μου με την κόρη της είναι αμφίσημη κι αυτό είχε ενδιαφέρον στον τρόπο που χτίσαμε τον χαρακτήρα και στον τρόπο που τον ερμήνευσα.
Ο Οζόν για την Ζακλίν Μπισέ
Εχω αδυναμία στις αγγλίδες ηθοποιούς και λατρεύω την Ζακλίν Μπισέ. Η πρώτη φορά που την είδα στην οθόνη ήταν στην «Αμερικανική Νύχτα» του Φρανσουά Τριφό και η εμφάνιση της ανάμεσα σε όλους αυτούς τους Γάλλους ηθοποιούς ήταν μαγευτική για μένα. Εμοιαζε απόλυτα μυστηριώδης και κάπως έτσι ξεκίνησε η αγάπη μου γι αυτή. Οσο για την ταινία, δεν ήμουν εγώ που την σκέφτηκα πρώτος αλλά μόλις το όνομά της αναφέρθηκε, ήξερα πόσο ταιριαστή θα ήταν για τον ρόλο.
Για τις αναφορές του φιλμ
Δεν σκέφτηκα ποτέ συγκεκριμένα τον Μπράιαν Ντε Πάλμα όσο δούλευα το φιλμ, αλλά μια σειρά από αλλά φιλμ και ιδέες. Το «L Amant Double» είναι ένα ερωτικό θρίλερ οπότε υπήρχαν αναφορές σε σκηνοθέτες όπως ο Ντε Πάλμα κι ο Χίτσκοκ φυσικά. Αλλά ναι μου αρέσει ο τρόπος που οι ταινίες του Ντε Πάλμα αποδομούν ένα τυπικό θρίλερ κάτι που ήθελα να κάνω κι εγω. Προσπάθησα να παίξω με τους κανόνες του είδους στην ταινία. Ομολογώ ότι χρειάστηκε να ξαναδώ το «Dead Ringers» του Κρόνενμπεργκ πριν την γυρίσω. Κάτι μου λέει ότι ο Τζόις Κάρολ Οουτς είχε δει το φιλμ πριν γράψει το βιβλίο της, θα την ρωτήσω όταν την ξαναδώ. Η βασική διαφορά μεταξύ της ταινίας του Κρονενμπεργκ και της δικής μου είναι ότι σε εκείνη η οπτική γωνία είναι αυτή των διδύμων, στην δική μου είναι η αντίθετη.
Για τις γάτες
Δεν μου αρέσουν οι γάτες, στην πραγματικότητα τις φοβάμαι, γιατί μικρός είχα μια τραυματική εμπειρία με μια πολύ επιθετική γάτα, αλλά υπήρχαν στο βιβλίο της Τζόις Κάρολ Οουτς και βρίσκω ότι είναι υπέροχες να τις κινηματογραφείς. Στο φακό δείχνουν πάντα γοητευτικές κι έξυπνες, αντίθετα από τους σκύλους που μοιάζουν μάλλον χαζοί. Το να κάνεις ένα κοντινό σε μια γάτα είναι κάτι πολύ δύσκολο γιατί κινούνται συνέχεια οπότε δεν μπορείς να συλλάβεις το βλέμμα τους. Μερικές φορές αναγκαστήκαμε να μειώσουμε την ταχύτητα του φιλμ για να πιάσουμε την εικόνα που θέλαμε. Κι οφείλω να πω ότι μερικές φορές η Μαρίν μοιάζει κι εκείνη με γάτα...
Και για εκείνη την σκηνή που ανοίγει την ταινία
Η σκηνή με το αιδοίο είναι η πρώτη στην ταινία αφού προηγείται εκείνη όπου η Μαρίν κόβει τα μαλλιά της στους τίτλους του φιλμ. Νομίζω ότι ήταν ωραίο να ανοίξω την ταινία με μια τόσο έντονη εικόνα γιατί κάνει σαφή τα αισθήματα της ηρωίδας, το τι αναζητά. Σκέφτηκα ότι αν συνέδεα το αιδοίο της ηρωίδας με το μάτι της, θα είχα αμέσως μια έντονη, πολύ δυνατή εικόνα. Σε αρπάζει από την αρχή, μοιάζει μυστηριώδης και αναρωτιέσαι που μπορεί να πάει η ταινία όταν δυο εικόνες σαν αυτές ακολουθούν η μία την άλλη τόσο νωρίς στην ταινία. Ναι έμαθα ότι κάποιοι από τους θεατές χειροκρότησαν στην προβολή του φιλμ, προφανώς τους άρεσε. Και νομίζω ότι όντως είναι κάτι πολύ όμορφο. Και κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί με αυτό τον τρόπο αφού ως άντρες δεν πηγαίνουμε στον γυναικολόγο. Οπότε ήμουν περίεργος να δω πως είναι και σκέφτηκα ότι θα ήταν συναρπαστικό να ξεκινήσω έτσι. Η ιδέα δεν ήταν εκεί από την αρχή όταν έγραφα το σενάριο, αλλά καθώς η ιστορία προχωρούσε και οι εικόνες της έπαιρναν μορφή, ένοιωσα ότι αυτές ήταν οι ιδανικές εικόνες για την αρχή της ταινίας.
Tags: Φρανσουά Οζόν, L amant double