Κύκλος ζωγραφικής: «Ο Μεγάλος Λεμπόφσκι»

BUZZ 30 SEP 2011  /  Μανώλης Κρανάκης

Πιο cult απ' ότι υπέθεσαν ποτέ οι αδερφοί Κοέν, ο «Μεγάλος Λεμπόφσκι» αποτελεί ήδη μέρος μιας μεγαλύτερης ποπ κουλτούρας από αυτής του σινεμά. Κι αν μέχρι τώρα δεν μπήκε ποτέ σε μια αίθουσα τέχνης σαν ένας ολοκληρωμένος κύκλος ζωγραφικών έργων, ο ζωγράφος Τζο Φόρκαν αποφασισε να το κάνει.

Ο κύκλος «Big Lebowski» αποτελείται από 14 πίνακες εμπνευσμένες από την ταινία των αδερφών Κοέν, οι οποίοι με τη σειρά τους είναι εμπνευσμένοι από αριστουργήματα της Ιστορίας της Τέχνης.

Εμπνεόμενος από ζωγράφους όπως ο Καραβάτζιο, ο Ρούμπενς κ,ά., ο Φόρκαν ανασυνθέτει τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές της ταινίας, τοποθετώντας μια για πάντα τον Dude και την παρέα του στη λίστα με τα συλλεκτικά «αριστουργήματα» της ζωγραφικής, χωρίς να αφαιρεί ίχνος από το coolness και την εμβληματική americana που διατρέχει την ταινία.

Η περιγραφή του ίδιου του καλλιτέχνη είναι αρκετή για να κατανοήσει κανείς την επίδραση του «Μεγάλου Λεμπόφσκι» 13 χρόνια μετά την έξοδο του στους κινηματογράφους:

«Ο κύκλος Λεμπόφσκι είναι μια σειρά ζωγραφικών πινάκων και σχεδίων που εξερευνούν διαφορετικούς τρόπους αφήγησης, χρησιμοποιώντας ως βάση αριστουργήματα της ευρωπαϊκής τέχνης και την ταινία των αδερφών Κοέν από το 1998 "The Big Lebowski". Ο κύκλος είναι το αποτέλεσμα μιας πολύχρονης μελέτης πάνω στην αφηγηματική ζωγραφική, ειδικά πίνακες από την εποχή του Μπαρόκ και του Νεοκλασικισμού, σύνθετα έργα που απεικονίζουν μεγάλες ιστορικές στιγμές σμικρύνοντας ιδέες, σκέψεις και συναισθήματα σε μια μόνο εικόνα. Ηθελα να εξερευνήσω αυτές τις ιδέες, αλλά έψαχνα ένα τρόπο να απομακρυνθώ από τη σοβαρότητα που συνήθως φέρουν αυτά τα ιστορικά και θρησκευτικά έργα. Ξεκίνησα να σκέφτομαι τον "Μεγάλο Λεμπόφσκι" (μια αγαπημένη μου ταινία) προσπαθώντας να φανταστώ πως οι χαρακτήρες, το χιούμορ και ο παραλογισμός της ιστορίας του φιλμ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να εξερευνήσουν διαφορετικές οπτικές γωνίες και διαθέσεις αν συνδυάζονταν με θέματα και τίτλους από γνωστά έργα της ευρωπαϊκής τέχνης. Ο τελικός συνδυασμός οδήγησε σε υβριδικούς πίνακες που αναφέρονται στην ιστορία της Τέχνης, στο σινεμά και στη σύγχρονη τέχνη από πηγές που αλληλοκαλύπτονται και ίσως συγκρούονται μεταξύ τους, οδηγώντας ωστόσο στην μη ακριβή γλώσσα της ζωγραφικής.»

Και επειδή το Frank M.Doyle Arts Pavillion στο Κολέγιο του Orange Coast πέφτει λίγο μακριά, σας μεταφέρουμε στο gallery μια μικρή γεύση από τους πίνακες του Φόρκαν.

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση και την φιλοσοφία της στο επίσημο site του Τζο Φόρκαν

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.