Αλλη με τα γαλλικά και με το πιάνο της (η Ροζ Παμφίλ του «Χτυποκάρδια στο Γραφείο») κι άλλη με καθαρή καρδιά, νάζι και πρωτιά στη δακτυλογράφηση (η Κατερίνα στη «Μοντέρνα Σταχτοπούτα»). Πώς μπορεί μια ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, του 1963, να μοιάζει τόσο, μα τόσο πολύ με μια γαλλική ρομαντική κομεντί του Ρεζί Ρουανσάρ του 2013; Εύκολα! Κατ' αρχήν, η γαλλική ταινία εκτυλίσσεται το 1959, όταν όλα ήταν πιο αθώα και πιο στενά. Κατά δεύτερον, υπάρχουν ισορροπίες ανάμεσα σε μια γυναίκα κι έναν άντρα, μια γραμματέα και το αφεντικό της, που χρόνια και τόπους δε γνωρίζουν, λέει. Γι' αυτό, παραλληλίζοντας σκηνές - κλειδιά από τις δύο ταινίες, ψάχνουμε ομοιότητες και διαφορές, που μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, ναι, η Αλίκη και η Ροζ είναι το ίδιο πρόσωπο. Το μόνο που αλλάζει είναι το χρώμα του φιλμ.
Η γραφομηχανή
Εκεί η Αλίκη είναι ατσίδα: η καλύτερη δακτυλογράφος στην οικουμένη, βάζει το γραφείο σε τάξη στο πι και φι! Ενώ η Ροζ της Ντεμπορά Φρανσουά γράφει με το ένα δάχτυλο κι αναγκάζεται να βάψει πλήκτρο και νύχι ασορτί, για να συνηθίσει τι πηγαίνει πού!
Το αφεντικό
Είτε Δημήτρης Παπαμιχαήλ ως Αλέξης Βαρνέζης, είτε Ρομέν Ντουρίς ως Λουί Εσάρ, είναι νέοι, ωραίοι, πετυχημένοι, με μπριγιαντίνη στα πλούσια μαλλιά τους, κομψά κοστούμια και...
μια τάση να πισωκρατάνε τη γραμματέα τους σε μια τυχαία αγκαλιά με την καρέκλα.
Το μπακάλικο
Κυρ Στέφανε, βάλε και τρεις σοκολατίτσες για τα παιδιά. Η οικειότητα της Αλίκης - Κατερίνας με τον μπακάλη της γειτονιάς (που θα της βάλει και ζαμπόν, απ' το καλό), περνά σε υψηλότερα επίπεδα με τη Ροζ, που έχει τον μπακάλη για... μπαμπά της!
Πιο γρήγορα παρακαλώ, πιο γρήγορα!
Το λέει η Κατερίνα στον Αλέξη Βαρνέζη για να του αποδείξει ότι στη γραφομηχανή δεν της βγαίνει καμιά. Το λέει ο Λουί Εσάρ στη Ροζ - plus vite! plus vite! - για να την εκπαιδεύσει και να κερδίσει το βραβείο δακτυλογράφησης.
Ρόδα για τα ρόδα
Στην Κατερίνα θα τα προσφέρει ο κύριος Τριάντης, μαζί μ' ένα άρωμα, έτσι, επειδή θα βγουν να γλεντήσουν. Ακου τώρα. Στη Ροζ θα τα προσφέρει ο γκαραζιέρης του χωριού της. Ο Λουί τα δικά του θα τα κρύψει. Ντροπαλός.
Μουσικό διάλειμμα
Εμείς έχουμε Μπιθικώτση. Στη Γαλλία έχουν το "τσα τσα τσα της γραμματέως", γραμμένο ειδικά για τη Ροζ Παμφίλ. Δε μας νοιάζει, διαλέγουμε το πρώτο.
Το ταξίδι
To production value επιβάλλει ταξίδι στο εξωτερικό. Παρότι ο Αλέξης Βαρνέζης εύχεται ότι «με τα νέα αεριωθούμενα που κατασκευάζουν θα μπορούμε να πηγαινοερχόμαστε στη Νέα Υόρκη αυθημερόν», πηγαίνει την Κατερίνα για δουλειά στη Ρώμη κι ο Λουί τη Ροζ στο Παρίσι. Βλέπουν τ' αξιοθέατα με το αυτοκίνητο και με ποδαρόδρομο και μεις μαζί.
Η άλλη, η μοιραία
Η άλλη γυναίκα, ο καταλύτης. Στη «Σταχτοπούτα», η μέγαιρα είναι η Μαίρη Παπανελοπούλου / Δέσποινα Νικολαΐδου, πρώην γραμματέας του Αλέξη που τώρα γυρεύει μια άλλη θέση στη ζωή του. Στα «Χτυποκάρδια» είναι απλώς μια καλλονή που τώρα γυρεύει ένα κρεβάτι να γείρει.
Το φόρεμα
Της Αλίκης λευκό, αγνό, αθώο. Της Ροζ κόκκινο, ενοχικό, με σκίσιμο ως το μπούτι. Τα οποία φορέματα θα κάνουν τ' αφεντικά να δουν την ως τώρα βοηθό τους «κάπως αλλιώς».
Το κάπως αλλιώς
To οποίο «κάπως αλλιώς», ο Αλέξης θα το εκτονώσει... δείχνοντας στην Κατερίνα τη Ρώμη από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου τους. Ως εκεί. Ενώ ο Λουί και η Ροζ θα το εκτονώσουν «μοντέρνα», κάνοντας σεξ, υπό bleu blanc rouge φωτισμό. Ε, γιατί αρκετά με τις ομοιότητες, η ταινία έχει γυριστεί το 2013!
Το «Χτυποκάρδια στο Γραφείο» προβάλλεται από σήμερα στις αίθουσες. Δείτε και διαβάστε περισσότερα για την ταινία εδώ. Για τη «Μοντέρνα Σταχτοπούτα», ανατρέξτε απλώς στη μνήμη σας.