Με ένα μάλλον αδύναμο διαγωνιστικό πρόγραμμα, αλλά με μια πλούσια συλλογή από ταινίες στα παράλληλα προγράμματα, τα αφιερώματα και τα ειδικά τμήματα, το φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, έδειξε ότι κρατά σταθερά τη θέση του ως το μεγαλύτερο φεστιβάλ της κεντρικής Ευρώπης, ακόμη κι αν υπό τη νέα του διεύθυνση, δείχνει να χρειάζεται μάλλον λίγο χρόνο για να βρει το βηματισμό του.
Στα βραβεία τώρα, το «Restoration» του Γιόζεφ Μαντμόνι, η ιστορία ενός πατέρα κι ενός ενός γιου με φόντο το εργαστήριο επισκευής παλιών επίπλων που τους ανήκει, ήταν η ταινία που κέρδισε το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής, πρόεδρος της οποίας ήταν ο Ιστβαν Σβάμπο.
Το ειδικό βραβείο, απονεμήθηκε στο «Gypsy» του Σλοβάκου Μάρτιν Σούλικ, την ιστορία ενός νεαρού τσιγγάνου στη Ρουμανία που βρίσκεται αντιμέτωπος με μια δύσκολη ζωή, όταν ο πατέρας του πεθαίνει και η μητέρα του αποφασίζει να ξαναπαντρευτεί.
Το βραβείο σκηνοθεσίας απονεμήθηκε στο «Holidays by the Sea», του Γάλου Πασκάλ Ραμπατέ, μια ευρηματική, βουβή κωμωδία στ' αχνάρια του Ζακ Τατί, για μια ομάδα παραθεριστών και τις περιπέτειες τους ένα Σαββατοκύριακο δίπλα στη Θάλασσα.
Τα βραβεία ερμηνείας, πήγαν στην Στίνε Φίσερ Κρίστενσεν για το γερμανικό «Cracks in the Shell» κι όπως αναμενόταν, στον Ντέιβιντ Μορς για το «Collaborator» του Μάρτιν Ντόνοβαν, ενώ ειδικές μνείες δόθηκαν στον ηθοποιό του «Gypsy» Γιαν Μιζιγκάρ και στην Τζόσελιν Πουκ, για την μουσική της δανέζικης ταινίας ,της Μπριγκίτε Στερμόζε, «Room 304».
Στο τμήμα East of the West, που περιλαμβάνει ταινίες από την ανατολική ευρώπη, το μεγάλο βραβείο απονεμήθηκε στο «Punk's not Dead»του Σκοπιανού Βλάντιμιρ Μπλαζέβσκι, την ιστορία ενός πρώην τραγουδιστή σε ένα πανκ συγκρότημα, που αποφασίζει να κάνει comeback.
Το «Generation P», του Βίκτορ Γκίνζμπουργκ, ένα πορτρέτο της μετά σοβιετικής Ρωσίας και της γενιάς της διαφήμισης, των ναρκωτικών και του εύκολου χρήματος, κέρδισε μια ειδική μνεία.
Στο διαγωνιστικό τμήμα των ντοκιμαντερ, το «The Good Life» της Εύα Μούλβαντ από την Δανία, πήρε το βραβείο για ταινία μεγάλου μήκους, ενώ το «Declaration of Immortality» του Πολωνού Μάρτσιν Κοζάλκα, το βραβείο για ταινία διάρκειας κάτω των 30 λεπτών.
Ακόμη, το «Sunflower Hour» του Καναδού Αααρον Χιούστον, κέρδισε στο Forum of Independents, το Σλοβάκικο «Nicky's Family» του Ματέζ Μίνατς πήρε το βραβείο κοινού, το «Collaborator» βαρβεύτηκε από τη FIPRESCI, ενώ το Οικουμενικό βραβείο πήγε στο «Cracks in the Shell».
Συνολικά στο φεστιβάλ προβλήθηκαν 165 φιλμ, από τα οποία τα 54 ήταν πρώτες ταινίες.
Στο gallery: O Γιόζεφ Μαντμόνι του «Restoration», ο πρωταγωνιστής Γιαν Μιζιγκάρ και ο σκηνοθέτης του «Gypsy» Μάρτιν Σούλικ, ο Ντέιβιντ Μόρς κι όλοι οι βραβευμένοι στην καθιερωμένη αναμνηστική φωτογραφία.
Tags: Κάρλοβι Βάρι, Restoration, Gypsy, Μάρτιν Σούλικ, Holidays by the Sea, Πασκάλ Ραμπατέ, Στίνε Φίσερ Κρίστενσεν, Cracks in the Shell, Collaborator, Ντέιβιντ μορς, ΜΑΡΤΙΝ ΝΤΟΝΟΒΑΝ, Τζόσελιν Πουκ, Γιαν Μιζιγκάρ, Room 304, Μπριγκίτε Στερμόζε, Punk's not Dead, Βλάντιμιρ Μπλαζέβσκι, Generation P, Βίκτορ Γκίνζμπουργκ, The Good Life, Εύα Μούλβαντ, Declaration of Immortality, Μάρτσιν Κοζάλκα, Sunflower Hour, Αααρον Χιούστον, Ματέζ Μίνατς, Nicky's Family, Γιόζεφ Μαντμόνι