«Πέτυχα λέγοντας αυτά που όλοι οι υπόλοιποι απλά σκέφτονταν.»
Η παραπάνω διάσημη ατάκα της Τζόαν Ρίβερς περικλείει σχεδόν και τις πέντε δεκαετίες μέσα στις οποίες η θρυλική κωμικός κατάφερε να γίνει μια από τις πιο διάσημες γυναίκες του κόσμου του θεάματος, πιο γνωστή - άδικα - για την εμμονή της με τις πλαστικές εγχειρήσεις από την ηλικία των 30 ετών και το μίσος που έτρεφαν γι' αυτήν σχεδόν όλοι οι σταρ του Χόλιγουντ για τις (είναι αλήθεια) όχι πάντα κομψές λεκτικές επιθέσεις της.
Πνευματικό παιδί του Τζόνι Κάρσον, η Ρίβερς, έχοντας ξεκινήσει ήδη καριέρα stand up κωμικού στην Αμερική την ίδια εποχή με τον Γούντι Αλεν, τον Μπιλ Κόσμπι και τον Ρίτσαρντ Πράιορ, εμφανίστηκε στο The Tonight Show ως guest πριν η παρουσία της ανεβάσει τη θεαματικότητα της εκπομπής και μείνει στο πλευρό του με τακτές εμφανίσεις μέχρι και το 1986, όταν το Fox Television Network της έδωσε το δικό της σόου («The Late Show Starring Joan Rivers»), κάνοντάς την την πρώτη γυναίκα που παρουσίασε ποτέ στη late night αμερικανική τηλεόραση. Το σόου ήταν μια αποτυχία, της κόστισε τη σχέση της με τον Κάρσον, αλλά η σόλο πορεία της Ρίβερς ήταν πια αδιαπραγμάτευτη.
Με τον Τζόνι Κάρσον στο «The Tonight Show»
Το 1989 προσπάθησε ξανά - πιο επιτυχημένα αυτή τη φορά - με το The Joan Rivers Show, το οποίο διήρκεσε για πέντε χρόνια και χάρισε ένα Emmy καλύτερης παρουσιάστριας για τη Ρίβερς, ενώ μέχρι και το θάνατό της η Ρίβερς συνέχισε να εμφανίζεται στην τηλεόραση, είτε ως παρουσιάστρια του E! Entertainment Television στα σόου που προηγούνταν μεγάλων απονομών (Οσκαρ, Χρυσές Σφαίρες), είτε ως παρουσιάστρια του Fashion Police στο ίδιο δίκτυο που το 2010, όπου σχολίαζε... καυστικά τις εμφανίσεις των σταρ της έδωσε στην πραγματικότητα μια τρίτη ή και τέταρτη καριέρα - αυτή τη φορά ως μια από τις πιο μισητές γυναίκες στο Χόλιγουντ.
Σε μια από τις πολλές εμφανίσεις της ως stand up κωμικός στο σόου του Εντ Σάλιβαν το 1966
«Διασκεδάζω τη ζωή μόνο όταν γίνονται πράγματα. Δεν με νοιάζει αν είναι καλά ή κακά. Το να γίνονται πράγματα είναι αυτό που με κρατά ζωντανή.»
Αεικίνητη ακόμη και στα τελευταία χρόνια της ζωής της, με ένα πρόσωπο που μέσα στις δεκαετίες θα άλλαζε, φέρνοντας την εμμονή της με τις πλαστικές εγχειρήσεις στην ίδια λίστα με τον Μάικλ Τζάκσον, η Ρίβερς έκανε σχεδόν τα πάντα. Επαιξε στο θέατρο (σημαντικότερη εμφάνισή της το «Sally Marr...and Her Escorts» στο οποίο υποδύθηκε τη Σάλι Μαρ, μητέρα του θρυλικού Λένι Μπρους), εμφανίστηκε ως guest στο Big Brother, παρουσίασε το Saturday Night Live και έπαιξε στο σινεμά με σημαντικότερες στιγμές της ένα μικρό ρόλο στο «The Swimmer» του Φρανκ Πέρι, τη φωνή που δάνεισε στο μωρό κοριτσάκι του «Κοίτα Ποιος Μιλάει» και ένα cameo στο «Iron Man 3».
Με τη Νάνσι Ρέιγκαν στο «The Late Show Starring Joan Rivers»
Η σημαντικότερη, όμως, συμβολή της θα παραμένει πάντοτε η ικανότητά της στις ατάκες (τα διάσημα και δύσκολα one-liners) που ζήλεψαν όλοι οι μεγάλοι κωμικοί της Αμερικής, η διάθεσή της να μην χαριστεί ποτέ σε κανέναν και σε τίποτα (ακόμη και όταν η αδυναμία της να εγκαταλείψει τα πάντα την έκανε να ξοδευτεί σε έναν ανούσιο κύκλο βρώμικου gossip) και η φιγούρα/πρότυπο μιας γυναίκας που κατάφερε να εισβάλλει σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον όπως αυτό της αμερικανικής τηλεόρασης παίζοντας με τους δικούς της όρους. Μπορεί να έμεινε γνωστή ως Queen Mean, Ρεπουμπολικάνα μέχρι το κόκκαλο, αλλά ακόμη και ως αφορμή για μια αιώνια συζήτηση πάνω στη ηθική της σάτιρας και του ιδιοφυούς κουτσομπολιού, η Ρίβερς θα μπορούσε απλά να μείνει στην ιστορία ως μια διαολεμένα αστεία γυναίκα.
Πρόσωπο της ημέρας στα χρόνια του «Fashion Police»
Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή της στο πλευρό του Τζόνι Κάρσον, η Τζόαν Ρίβερς επέστρεψε στο The Tonight Show καλεσμένη του Τζίμι Φάλον. Δεν υπήρξε κανείς που να μην ένιωσε πως απλά έπρεπε να βρίσκεται εκεί όλα αυτά τα χρόνια, μέντορας όλων των σύγχρονων late night παρουσιαστών που θα αναφέρονται για πάντα στο πρόσωπό της ως «αυτή που το έκανε πρώτη».
Σε ενα από τα πολλά βιβλία που έγραψε (στο «I Hate Everyone ... Starting With Me») είχε αναφέρει πως θα ήθελε να είναι η κηδεία της απευθυνόμενη στην κόρη της, Μελίσα:
«Οταν πεθάνω (και, ναι, Μελίσα, αυτή η μέρα θα έρθει και, ναι, Μελίσα έχω γράψει τα πάντα στο όνομά σου), θέλω η κηδεία μου να είναι ένα μεγάλο σοου μπιζ θέαμα με φώτα, κάμερες, δράση... Θέλω παπαράτσι και θέλω ατζέντηδες να κάνουν σκηνές! Θέλω να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο "Χόλιγουντ". Δεν θέλω κάποιον ιερέα να ψελλίζει βλακείες. Θέλω τη Μέριλ Στριπ να κλαίει με πέντε διαφορετικές προφορές. Δεν θέλω ευλογίες. Θέλω τον Μπόμπι Βίντον να με πιάσει από το κεφάλι και να τραγουδήσει το "Mr. Lonely". Δεν θέλω να δείχνω πιο όμορφη νεκρή απ' ότι ήμουν ζωντανή. Θέλω να θαφτώ με μια τουαλέτα του Valentino και θέλω και έναν τεράστιο ανεμιστήρα ώστε τα μαλλιά μου να ανεμίζουν ακριβώς όπως της Beyonce».
Tags: Τζόαν Ρίβερς