Φεστιβάλ / Βραβεία

52o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Ημέρα έκτη

στα 10

Ποια ταινία παίρνει το προβάδισμα στο Διαγωνιστικό Τμήμα; Πώς τα πάνε οι ελληνικές; Ποια είναι η αποκάλυψη του Φεστιβάλ; Διαβάστε καθημερινά τις κριτικές του Flix για τις ταινίες του 52ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Flix Team
52o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Ημέρα έκτη
«Ογδόντα Γράμματα» του Βάσλαβ Κάντρινκα

«Αδικος Κόσμος», Φίλιππος Τσίτος, Ελλάδα / Γερμανία, Ελληνικές Ταινίες

Διαβάστε τη γνώμη του Flix για τον «Αδικο Κόσμο» εδώ

«Παράδεισος», Παναγιώτης Φαφούτης, Ελλάδα, Ελληνικές Ταινίες»

Διαβάστε τη γνώμη του Flix για τον «Παράδεισο» εδώ

«Le Vendeur / Ο Πωλητής», Σεμπαστιέν Πιλότ, Καναδάς, Διεθνές Διαγωνιστικό

Σε μια μικρή πόλη κοντά στο Κεμπέκ, ο χειμώνας είναι βαρύς. Το χιόνι δε σταματά να πέφτει και το εργοστάσιο χαρτιού που δίνει δουλειά στην περιοχή κλείνει, αφήνοντας πολλούς άνεργους. Ο Μαρκ είναι ένα εξηντάρης πωλητής αυτοκινήτων λίγο πριν τη σύνταξη. Είναι πωλητής παλαιάς κοπής, πάντα περιποιημένος, μαλαγάνας, κανένας πελάτης δεν του ξεφεύγει. Τώρα, όμως, που ο κόσμος δεν έχει δουλειά και χρήματα, τα αυτοκίνητα δε φεύγουν εύκολα από το κατάστημα. Η πώληση είναι η μεγαλύτερή του έννοια. Μόνο που η ζωή τού θέτει άλλη προτεραιότητα. Εκπληκτικά σκηνοθετημένη ταινία, με μια χαριτωμένη, τρυφερή επίφαση, αλλά και την αίσθηση, από το πρώτο λεπτό, ότι το μεγάλο δράμα βρίσκεται ακριβώς από κάτω, σκεπασμένο από στρώσεις χιονιού. Ο Ζιλμπέρ Σικότ στο ρόλο του Μαρκ δίνει μια αριστοτεχνική ερμηνεία. Συγκρατημένος, διακριτικός, παρουσιάζει έναν ήρωα που αντιμετωπίζει τη ζωή σαν επιτυχημένη συμφωνία, όπου εκείνος θα καταφέρει να κλείσει το deal και να έχει το πάνω χέρι. Μια ακαταμάχητη, δυνατή ταινία, σκεπασμένη με τη σιωπή του χιονιού. Δείτε το τρέιλερ. Λ.Γ.

«Osmdesat dopisu / Ογδόντα Γράμματα», Βάσλαβ Κάντρινκα, Τσεχία, Διεθνές Διαγωνιστικό

Τσεχοσλοβακία, Μάρτιος 1987. Ο 14χρονος Βάτσεκ ακολουθεί την μητέρα του στην γραφειοκρατική Οδύσσεια μιας μέρας. Εδώ και μήνες συγκεντρώνουν τα απαραίτητα χαρτιά για να τους επιτραπεί η έξοδος από τη χώρα και να επανενωθεί η οικογένειά τους στην Μ. Βρετανία, όπου και έχει αυτομολήσει ο πατέρας. Ο Βάσλαβ Κάντρινκα κάνει ένα δυναμικό κινηματογραφικό ντεμπούτο με μία αυτοβιογραφική ιστορία, καθώς το σενάριο στηρίζεται στις μνήμες του, στην αλληλογραφία των γονιών του και η αφήγηση γίνεται μέσα από τα μάτια του έφηβου εαυτού του. Κινηματογραφώντας την ψυχρότητα των χώρων, τα παγερά πρόσωπα των γραφειοκρατών, αλλά κυρίως την βουβή, πεισμωμένη στωικότητα της μάνας, ο Κάντρινκα επιτυγχάνει μία ανατριχιαστική αναπαράσταση της ατμόσφαιρας της απολυταρχικής ανατολικής Ευρώπης, χωρίς να γίνεται ποτέ επεξηγηματικός. Αντιθέτως, ακολουθώντας τα πρότυπα του σύγχρονου ευρωπαϊκού νεορεαλιστικού κύμματος, παραμένει σιωπηλός παρατηρητής όσο η κάμερά του περιηγείται ή ακινητοποιείται σε αίθουσες αναμονής, γραφεία, λεωφορεία – καταγράφοντας μια πειθαρχημένη διαδικασία που υπόσχεται πνιχτά ότι θα οδηγήσει τους ήρωες στην ελευθερία. Αργοί ρυθμοί, σινεμά παρατήρησης, ήσυχες ερμηνείες, φόβος, πρόωρα χαμένη αθωότητα, αλλά και απέραντη αγάπη – έτσι όπως αυτή ξέρει να δίνει τους αγώνες της. Ετσι όπως εκδηλώνεται μέσα από τα γράμματα της μητέρας στον πατέρα. Πόσα πρέπει να γράψει, μέχρι να μη χρειάζεται πια; Δείτε το trailer. Π. Λ.

Βρείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών του 52ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Διαβάστε εδώ τις κριτικές του Flix για τις ταινίες που προβλήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες.