Ο ήλιος δύει πίσω από το όρος Φουτζιγιάμα, όταν ο ήχος του τηλεφώνου διακόπτει την ησυχία στην έπαυλη του βιομήχανου Γκόντο. Στην άλλη άκρη της γραμμής, μια άγνωστη φωνή τον ενημερώνει πως έχει απαγάγει τον δεκάχρονο γιο του, Τζουν, ζητώντας σε αντάλλαγμα λύτρα. Ο Γκόντο, προκειμένου να σώσει το παιδί του, διαθέτει χωρίς δεύτερη σκέψη ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, με το οποίο σκόπευε να πάρει στα χέρια του τον πλήρη έλεγχο της επιχείρησής του, όταν διαπιστώνει πως δεν είναι ο Τζουν που βρίσκεται στα χέρια του αδίστακτου απαγωγέα, αλλά ο γιος του οδηγού του. Τώρα, το δίλημμα για τον βιομήχανο μεγαλώνει: Θα θυσιάσει τους κόπους μιας ζωής ή τη ζωή ενός αθώου αγοριού;
Καμία υπόθεση (σαν την παραπάνω) και καμία λογοτεχνική ή κινηματογραφική αναφορά (το μυθιστόρημα του Εντ Μακ Μπέιν «Λύτρα για το Βασιλιά» και η πιο διάσημη ελεύθερη κινηματογραφική του μεταφορά από τον Ακίρα Κουροσάουα στο νουάρ «High and Low» του 1963, για να μην μιλήσει κανείς απαραίτητα για το «Ransom» του Ρον Χάουαρντ με τον Μελ Γκίμπσον από το 1996) δεν μπορεί ακριβώς να περιγράψει αυτό που ξεκίνησε στο μυαλό των Σύλλα Τζουμέρκα και Γιούλα Μπούνταλη (το δίδυμο, ανάμεσα σε άλλα, πίσω από τη «Χώρα Προέλευσης» και το «A Blast») ως ένα πείραμα για να καταλήξει σε ένα διαδραστικό θεατρικό κυριολεκτικό «Από τα Ψηλά στα Χαμηλά» ενωμένο με δεύτερο τίτλο «Ο Δολοφόνος του Τόκυο», χριστουγεννιάτικο θεατρικό γεγονός που υπόσχεται να μην σας κρατήσει κολλημένους στις θέσεις σας.
Στην πραγματικότητα το «Από τα Ψηλά στα Χαμηλά - Ενας Δολοφόνος στο Τόκυο» είναι ένα αστυνομικό θρίλερ που όπως περιγράφουν οι δημιουργοί του «απηχεί την αισθητική της trash novel πάνω στη βία και τους ψυχολογικούς κραδασμούς ενός αστικού δράματος χαρακτήρων» και υλοποιείται με τη μορφή ενός αγωνιώδους ανθρωποκυνηγητού που μπλέκει σινεμά, installation, συναυλιακά και ζογκλερικά τρικ, τηλεοπτικά τεχνάσματα και το τοπίο της χριστουγεννιάτικης Αθήνας για μια «παράσταση» εντός και εκτός της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από τις 25 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου.
Η παραβολή του Εντ Μακ Μπέιν πάνω στους συσχετισμούς των κοινωνικών τάξεων προσφέρει στους δύο δημιουργούς το έναυσμα για να μιλήσουν «με πολύ χιούμορ, ανθρωπιά και παρρησία για το πώς ζούμε μαζί στις πόλεις μας, πώς οι τρεις διαφορετικές τάξεις είναι κοντά, είναι τυφλές, ζηλεύουν παράφορα η μία την άλλη, είναι παραλυμένες ή γεμάτες δόντια έτοιμα να δαγκώσουν απ’ το φόβο και την αγωνία. Αλλά και για κάτι άλλο, πιο πολύτιμο: Οτι κάτω απ’ όλα αυτά, στο κέντρο της καρδιάς του καθενός μας, υπάρχει και κάτι άλλο, βαθιά ελεύθερο, πολύ πεισματωμένο και έτοιμο να ζήσει και να αιφνιδιάσει. Κάτι, μάλλον, καλό.»
«Από τα Ψηλά στα Χαμηλά - Ενας Δολοφόνος στο Τόκυο» - Σύλληψη, Δραματουργία, Κείμενο & Σκηνοθεσία: Σύλλας Τζουμέρκας & Γιούλα Μπούνταλη / Σκηνικά: Κωνσταντίνος Ζαμάνης / Κοστούμια: Μάρλι Αλειφέρη / Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα / Μουσική, Hχοι & Soundscapes: Γιώργος Κωνσταντινίδης / Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου / Βοηθοί σκηνοθέτη: Ευγενία Δελιαλή, Ράνια Καπετανάκη / Βοηθός σκηνογράφου: Δημήτρης Αγγελής / Βοηθός ενδυματολόγου: Κατερίνα Ζούρα / Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Εταιρεία θεάτρου Διασπορά / Ηθοποιοί: Χάρης Αττώνης, Κωνσταντίνος Βουδούρης, Θανάσης Δόβρης, Παύλος Ιορδανόπουλος, Ρωμανός Καλοκύρης, Γιούλα Μπούνταλη, Μάκης Παπαδημητρίου, Θάνος Τοκάκης / Συμμετέχουν οι μικροί Ίσα Μανσούρι και Τζουντ Στέφεν Λόπεζ, η Ευγενία Δελιαλή, η Κατερίνα Κατάκη και η Κάλλη Μαυρομάτη, καθώς και 10 ακόμη ηθοποιοί και σπουδαστές
Διαβάστε ακόμη:
Tags: Σύλλας Τζουμέρκας, Στέγη