Το «World on a Wire», που γυρίστηκε το 1973 σε δύο μέρη για τη γερμανική τηλεόραση, βασίζεται στο μυθιστόρημα «Simulacron 3» του Ντάνιελ Φ. Γκαλούβ (σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ) και όσοι το έχουν δει το περιγράφουν ως έναν αυθεντικό πρόδρομο της κινηματογραφικής επιστημονικής φαντασίας, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα.
Μόνο που όσοι το έχουν δει είναι μόνο αυτοί που κατάφεραν να το πετύχουν στην πρώτη του τηλεοπτική προβολή, το 1973. Εκτοτε, η ταινία χάθηκε, κυρίως λόγω νομικών προβλημάτων με τα δικαιώματα της για να προβληθεί για πρώτη φορά αποκατεστημένη και ολοκλήρωμένη (με διάρκεια 3 1/2 ωρών) στο φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου το 2010.
Ιστορία μυστηρίου από τη μία και μελλοντολογικό θρίλερ από την άλλη, το «World on a Wire» αφηγείται την ιστορία ενός μηχανικού, ο οποίος, στην προσπάθεια του να βρει ένα χαμένο φίλο του καταλήγει μπλεγμένος σε μια συνομωσία που κυριαρχείται από εικονικές πραγματικότητες
Μετά την προβολή της στο Βερολίνο, η ταινία αγοράστηκε από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για την μόνιμη συλλογή του, ενώ θα προβληθεί στο Los Angeles County Museum of Art για πρώτη φορά μπροστά σε κοινό στα τέλη Αυγούστου του 2011.
«Είναι ένα μνημείο της επιστημονικής φαντασίας, το πρώτο που απεικόνισε εικονικές πραγματικότητες», δηλώνει ο υπεύθυνος της Janus Films, της εταιρίας που έχει αναλάβει τη διανομή της ταινίας στην Αμερική. «Είναι πολύ μπροστά από την εποχή της», συμπληρώνει ο Λόρενς Κάρντις, υπεύθυνος του κινηματογραφικού τμήματος του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Η ψηφιακή αποκατάσταση της ταινίας έγινε από το φιλμ των 16mm, αφού δεν βρέθηκε ποτέ το αρνητικό, με την επιμέλεια του Ιδρύματος Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και υπό την επίβλεψη του διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας Μάικλ Μπολχάουζ.
«Ενθουσιάστηκα με την ιδέα γιατί ήταν κάτι διαφορετικό. Του άρεσαν πολύ οι εκπλήξεις», δηλώνει ο Μπολχάουζ, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Φασμπίντερ σε 16 ταινίες πριν μετακομίσει για πάντα στο Χόλιγουντ και συνεργαστεί με τον Μάρτιν Σκορσέζε (στα «Καλά Παιδιά» και στον «Πληροφοριοδότη») αλλά και άλλους σημαντικούς αμερικάνους δημιουργούς.
Η ταινία είναι γυρισμένη κατά μεγάλο μέρος της στο Παρίσι, θυμίζοντας αρκετά το «Alphaville» του Ζαν Λικ Γκοντάρ (δεν είναι τυχαίο πως σε ένα μικρό ρόλο βλέπουμε τον πρωταγωνιστή του «Alphaville» Εντι Κονσταντάιν). «Ολα τα εξωτερικά γυρίσματα έγιναν στο Παρίσι γιατί εκείνη την εποχή εκεί βρίσκονταν τα πιο μοντέρνα κτίρια στον κόσμο. Στη Γερμανία δεν υπήρχε μοντέρνα αρχιτεκτονική και θέλαμε οι τοποθεσίες να μοιάζουν διαφορετικές απ' ότι είχαμε συνηθίσει μέχρι τότε», εξηγεί ο Μπολχάουζ.
Ολοι ωστόσο συμφωνούν, πως μπορεί η ταινία να μην μοιάζει με τίποτα από όσα έκανε ο Φασμπίντερ στην παραγωγικότατη καριέρα του, αλλά τα θέματα του παραμένουν τα ίδια. Ακόμη και μέσα σε ένα φουτουριστικό περιβάλλον, με είδωλα, καθρέφτες και πραγματικότητες που εναλλάσσονται, προκαλώντας ίλιγγο στον θεατή ο Φασμπίντερ μιλάει ξανά για τη δύναμη, την εξουσία, την εκμετάλλευση των συναισθημάτων και την αιώνια αναζήτηση της ταυτότητας.
H ταινία κυκλοφορεί σε γαλλικό DVD με τον τίτλο «Le Monde Sur le Fil» και έχει αγοραστεί για διανομή στην Ελλάδα από τη New Star με τον ελληνικό τίτλο «Δικτυακός Κόσμος».