Ενα κορίτσι ζει μόνο με τον αυταρχικό, σκληρό πατέρα του σε ένα σπίτι στο δάσος, μακριά από τον κόσμο, αφού όπως εξηγεί «ο κόσμος είναι ένα πολύ επικίνδυνο μέρος». Ομως η δική τους ιστορία είναι μόνο η κατάληξη μιας σειράς ακόμη πιο απογοητευτικών, στενάχωρων και σκοτεινών ιστοριών, αυτών της γιαγιάς της και της αδελφής της γιαγιάς της που ξεκινούν πίσω στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και που τις παρακολουθούμε μέσα από την αφήγηση της νεαρής ηρωίδας Εϊνι και μέσα από την οπτικοποιησή τους με stop motion animantion.
Μικρές, ατελείς κούκλες παίρνουν την θέση των ανθρώπων κι εξιστορούν την σκληρή ζωή της γιαγιάς και της αδελφής του Λουσία που βρέθηκαν πρώτα σε μια οικογένεια και μετά στην φροντίδα ενός αγρότη στο πουθενά της Σουηδίας. Μακριά από τον κόσμο στην φροντίδα ενός σκληρού άντρα η ζωή τους δεν θα μπορούσε να είναι ιδανική. Η Λουσία θα τον παντρευτεί αλλά η γιαγιά θα μείνει έγκυος από κάποιον άλλο, μόνο που ο αγρότης θα κρίνει σαφές να κρατήσει το παιδί σαν δικό του, καρπό ενός παντρεμένου ζευγαριού. Η γιαγιά θα το σκάσει, η Λουσία θα μείνει πίσω και θα γλιστρήσει σιγά σιγά στην τρέλα και στην φροντίδα του «γιού» της.
Η ιστορία στο παρελθόν θα ξετυλιχθεί μέσα από το animation που θυμίζει τον αλλόκοτο κόσμο του Γιαν Σβανκμάγιερ, κι αυτή στο τώρα, μια ιστορία ενηλικίωσης και σεξουαλικής αφύπνισης, αντίδρασης και επανάστασης μέσα από υπέροχα υπνωτικά και συνεχώς απειλητικά visuals και μέσα από το υπέροχο πρόσωπο της νεαρής πρωταγωνίστριας Μπλάνκα Ενγκστρομ που μοιάζει από την μια σαν λευκός καμβάς, σαν απευθείας απόγονος του κόσμου του παρελθόντος, του κατοικημένου από κούκλες και την ίδια στιγμή γεμάτο δύναμη και αποφασιστικότητα.
Σκληρό και τρυφερό μαζί, ποιητικό και αφαιρετικό, το φιλμ της Σκολντ μπορεί να ενδιαφέρεται περισσότερο για την αίσθηση και την ατμόσφαιρα, άλλα κατορθώνει να χτίσει έναν πλούσιο, ενδιαφέροντα κόσμο και να προβάλει σαν μια ιδιαίτερη φωνή στο τοπίο του σκανδιναβικού σινεμά που αξίζει να παρακολουθήσεις.
Δείτε ακόμη: