
Το Evia Film Project, στην τέταρτη χρονιά του κρατάει γερά τον πυρήνα της αρχικής του έμπνευσης - που ήταν η ενίσχυση της Βόρειας Εύβοιας μετά από τις πυρκαγιές του 2022, με δράσεις που δεν εξαντλούνται στις προβολές και τα κινηματογραφικά εργαστήρια αλλά και στην ιδέα μιας πράσινης πολιτιστικής ανάπτυξης σε ένα τόπο που το έχει ανάγκη ακόμη κι αν δεν το γνωρίζει.
Ταυτόχρονα, παίζει και με τις έννοιες που το χαρακτηρίζουν, όπως αυτές του ελληνικού καλοκαιριού, αλλά και της κινηματογραφικής (αλλά μόνο πράσινης) εκμετάλλευσης του ελληνικού τοπίου όχι μόνο ως ντεκόρ μιας ταινίας, αλλά και ως χώρο εργασίας, ως μια επιστροφή σε πιο ανθρώπινους ρυθμούς ειδικά για τα μέλη μιας βιομηχανίας που τρέχει σε ανταγωνιστικούς (και όχι μόνο) ρυθμούς.
Από τις 17 έως τις 21 Ιουνίου στη Βόρεια Εύβοια, και πιο συγκεκριμένα στην Αιδηψό, στην Αγία Άννα και στη Λίμνη, το 4ο Evia Film Project προ(σ)καλεί σε ένα καλοκαιρινό διάλειμμα επανασύστασης με τη φύση και τον εαυτό μας.
Aναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Evia Film Project μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, καθώς και στα προφίλ του σε Facebook και Instagram.
ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
Στους θερινούς κινηματογράφους Απόλλων στην Αιδηψό, Ελύμνιον στη Λίμνη, καθώς και στο Αλιευτικό Καταφύγιο στην Αγία Άννα θα προβληθούν, με ελεύθερη είσοδο, επιλεγμένες ταινίες του ελληνικού και παγκόσμιου σινεμά, κλασικές αλλά και πρόσφατης παραγωγής, μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ, που ανακαλύπτουν ξανά το ελληνικό καλοκαίρι.
Super Paradise του Στηβ Κρικρή (2024) | Ενα ντοκιμαντέρ με σημαντικό αρχειακό υλικό και συνεντεύξεις από προσωπικότητες της Μυκόνου για την εξέλιξη του νησιού. Τα τελευταία 50 χρόνια η Μύκονος έχει υποστεί ριζικές αλλαγές. Κάποτε ήταν ένα φθηνό νησί, σήμερα πανάκριβο. Κάποτε άγνωστος προορισμός, σήμερα τόπος έλξης παγκοσμίως. Κάποτε σύμβολο ελευθεριότητας, σήμερα κοινωνικών αποκλεισμών. Πώς κατάφερε ένα μικρό νησί να αφομοιώσει σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τόσες διαφορετικές εμπειρίες;
Animal της Σοφίας Εξάρχου (2023) | Η ταινία που κέρδισε τον Χρυσό Αλέξανδρο του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξιδεύει τον θεατή κάτω από τον καυτό ήλιο της ελληνικής υπαίθρου. Εκεί, οι ανιματέρ που δουλεύουν σε ένα all-inclusive ξενοδοχείο προετοιμάζονται για την τουριστική σεζόν. Η Κάλια είναι η αρχηγός της ομάδας. Καθώς το καλοκαίρι κορυφώνεται και η πίεση αυξάνεται, οι νύχτες τους γίνονται βίαιες και ο αγώνας της Κάλιας αποκαλύπτεται στο σκοτάδι. Αλλά όταν ανάψουν ξανά τα φώτα, το σόου θα πρέπει να συνεχιστεί.
Suntan του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου (2016) | Ο Μάκης Παπαδημητρίου και η Ελλη Τρίγγου πρωταγωνιστούν σε μια ταινία που βλέπει το ελληνικό καλοκαίρι από μια διαφορετική σκοπιά. Ο μοναχικός και εσωστρεφής Κωστής είναι 42 ετών και έχει αναλάβει χρέη αγροτικού γιατρού στην Αντίπαρο. Η καθημερινότητά του ανατρέπεται όταν γνωρίζει μια παρέα νέων τουριστών κι ερωτεύεται την πανέμορφη 19χρονη Αννα.
Πριν τα Μεσάνυχτα του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (2013) | Οι χαρισματικοί Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί επιστρέφουν στους ρόλους των Τζέσι και Σελίν στο Πριν τα μεσάνυχτα, το τρίτο μέρος αυτής της ξεχωριστής ιστορίας αγάπης. Σχεδόν δύο δεκαετίες έχουν περάσει από την πρώτη συνάντηση των δύο χαρακτήρων στο τρένο με προορισμό τη Βιέννη, και ο Τζέσι και η Σελίν θα κληθούν να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις στη σχέση τους με φόντο το υπέροχο τοπίο της Μάνης.
Mamma Mia! της Φιλίντα Λόιντ (2008) | Το απόλυτο καλοκαιρινό μιούζικαλ! Η Σόφι ονειρεύεται τον τέλειο γάμο και έχει μόνο μία επιθυμία: να τη συνοδεύσει ο πατέρας της στην εκκλησία. Το μόνο που μένει είναι να ανακαλύψει ποιος είναι ο πατέρας της... Η Μέριλ Στριπ ηγείται ενός λαμπερού καστ που περιλαμβάνει τους Πιρς Μπρόσναν, Κόλιν Φερθ, Αμάντα Σέιφριντ και Ντόμινικ Κούπερ, σε μια μουσική γιορτή όπου παρελαύνουν μαμάδες, κόρες και μπαμπάδες, αληθινές αγάπες που χάθηκαν και καινούργιες αγάπες που βρέθηκαν. Βασισμένο στην τεράστια επιτυχία του Μπρόντγουεϊ με τα τραγούδια των ABBA.
Απέραντο Γαλάζιο του Λικ Μπεσόν (1988) | Η ταινία που έκανε διάσημη την Αμοργό, καθώς ορισμένες από τις σκηνές της έχουν γυριστεί στη γραφική παραλία της Αγίας Αννας. Η ιστορία βασίζεται στη φιλία δυο πραγματικών προσώπων, με αρκετά στοιχεία μυθοπλασίας. Οι Ζακ Μαγιόλ και Έντζο Μολινάρι είναι δύο δύτες που από τα τέλη της δεκαετίας του '50, όταν ήταν νεαρά αγόρια, συναγωνίζονταν στην ελεύθερη κατάδυση. Είκοσι χρόνια αργότερα ξανασυναντιούνται και βρίσκονται να ανταγωνίζονται για το πρωτάθλημα στην Ταορμίνα. Παράλληλα, ένας έρωτας γεννιέται ανάμεσα στον Ζακ και τη Γιοχάνα. Οι εντυπωσιακές υποβρύχιες λήψεις και η μουσική του Ερίκ Σερά, για την οποία βραβεύτηκε με Σεζάρ, δημιουργούν ένα ονειρικό σκηνικό.
Οι Εραστές του Καλοκαιριού του Ράνταλ Κλάιζερ (1982) | Μια καλτ ερωτική ιστορία με την Ντάριλ Χάνα, τον Πίτερ Γκάλαχερ και τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη σε έναν μικρό, χαρακτηριστικό ρόλο. Ο Μάικλ και η Κάθι, ένα ζευγάρι νεαρών Αμερικανών, κάνουν διακοπές στη Σαντορίνη. Σύντομα ο Μάικλ έλκεται από την εξωτική και αυτάρκη Λίνα. Η παρουσία της, αντί να θέσει σε αμφισβήτηση τη σχέση του Μάικλ και της Κάθι, τους παρασύρει σε ένα ερωτικό καλοκαίρι.
Κορίτσια στον Ηλιο του Βασίλη Γεωργιάδη (1968) | Η υπέροχη μουσική του Σταύρου Ξαρχάκου ντύνει μια αναπάντεχη ερωτική ιστορία. Ένας βοσκός θέλει να δώσει μερικά αμύγδαλα σε μια όμορφη Αγγλίδα τουρίστρια. Αυτή παρεξηγεί την ενέργειά του, φοβάται και αρχίζει να τρέχει. Εκείνος αρχίζει να τρέχει από πίσω της και σύντομα βρίσκεται στη φυλακή κατηγορούμενος για απόπειρα βιασμού. Μάταια τόσο η τουρίστρια όσο και ο βοσκός προσπαθούν να πείσουν τον ενωμοτάρχη ότι δεν συνέβη τίποτα απολύτως. Σύντομα, μια παράξενη ερωτική σχέση θα αναπτυχθεί μεταξύ τους, αφού κανείς από τους δύο δεν μιλάει τη γλώσσα του άλλου.
Τζένη Τζένη του Ντίνου Δημόπουλου (1966) | Η αξέχαστη κωμωδία με πρωταγωνιστές τους Τζένη Καρέζη, Ανδρέα Μπάρκουλη, Λάμπρο Κωνσταντάρα και Διονύση Παπαγιαννόπουλο διαδραματίζεται στο νησί των Σπετσών, όπου υπάρχει έντονη πολιτική έχθρα μεταξύ του τοπικού κομματάρχη Σκούταρη και του εφοπλιστή Κασσανδρή. Ο τελευταίος κατεβάζει για υποψήφιο βουλευτή τον ανιψιό του, Νίκο Μαντά, που μέχρι τώρα έλειπε στο εξωτερικό, ενώ ο Σκούταρης υποστηρίζει με πάθος τον Γκόρτσο, που έχει ήδη προβάδισμα. Όταν η κόρη του Σκούταρη αντιληφθεί τα οικονομικά προβλήματα του πατέρα της, θα δεχθεί την πρόταση του Κασσανδρή για λευκό γάμο με τον ανιψιό του, με αντάλλαγμα να ξελασπώσει οικονομικά τον πατέρα της. Ο λευκός γάμος, όμως, θα φέρει απρόσμενες εξελίξεις.
XR πάνω στο Κύμα
Από τις 17 έως τις 21 Ιουνίου (12:00-15:00 & 17:00-21:00) στο Κύμα στα Λουτρά Αιδηψού, θα προβάλλεται μια συλλογή VR ταινιών που αναδεικνύουν ζητήματα οικολογίας και εξερευνούν τις συνέπειες της ανθρώπινης παρέμβασης στο περιβάλλον.
21-22 USA του Τιερί Λοά (2023) | Ζούμε στην Ανθρωπόκαινο, που χαρακτηρίζεται από την ανθρώπινη επίδραση στον πλανήτη. Το 21-22 USA προσφέρει ένα καθηλωτικό κινηματογραφικό ταξίδι στη μεγαλύτερη υπερδύναμη του κόσμου για μια σπάνια και βαθιά ματιά στα περιβάλλοντα και τα τοπία της Ανθρωπόκαινου: αστική επέκταση, εξάπλωση των προαστίων, βιομηχανική ανάπτυξη, πετρελαιοπηγές, κλιματικές καταστροφές, μετασχηματισμένα φυσικά τοπία. Αυτή η ταινία μάς βγάζει από την καθημερινή μας πραγματικότητα, για να αποκαλύψει τον πλανήτη μέσα από μια νέα οπτική γωνία: από τον ουρανό της εικονικής πραγματικότητας.
Ο Πλανήτης του Οτο του Γκουεναέλ Φρανσουά (2024) | Ο πλανήτης του Οτο ακολουθεί τη γαλήνια ζωή του Ότο, που δεν αγαπά τίποτα περισσότερο από το να ξαπλώνει στην αιώρα του και να απολαμβάνει τους καρπούς του μοναδικού δέντρου στον μικροσκοπικό του πλανήτη. Η ηρεμία του διαταράσσεται όταν ο Έξο, ένας υπερδραστήριος και αδέξιος κοσμοναύτης, κάνει αναγκαστική προσγείωση με το μικρό του διαστημόπλοιο. Οι επακόλουθες προσπάθειες επικοινωνίας και συγκατοίκησης μεταξύ αυτών των δύο απίθανων συγκατοίκων είναι γεμάτες δυσκολίες.
Το Γλυκό Τέλος του Κόσμου! του Στέφανο Κόνκα Μπονιτσόνι (2024) | Σε έναν κόσμο που ισορροπεί στο χείλος της κατάρρευσης, μια μητέρα αφηγείται στο παιδί της μια ιστορία για την καταστροφική δύναμη της ανθρώπινης απληστίας. Το γλυκό τέλος του κόσμου! μάς προσκαλεί σε ένα ταξίδι όπου η γραμμή μεταξύ μύθου και πραγματικότητας θολώνει, αποκαλύπτοντας τους προάγγελους μιας επικείμενης καταστροφής. Μέσα από την επαυξημένη πραγματικότητα, η ανθρωπότητα έρχεται αντιμέτωπη με τη μοίρα της, επαναπροσδιορίζοντας την ιστορία της Αποκάλυψης ως ένα είδος κληρονομιάς που αξίζει να διατηρηθεί και να μεταδοθεί. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: όσο η ανθρώπινη απληστία για τροφή παραμένει ακόρεστη και η λαχτάρα για σάρκα συνεχίζεται, η μοίρα της ανθρωπότητας είναι προδιαγεγραμμένη.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Tο Evia Film Project έχει προγραμματίσει στη Λίμνη ημερίδα με τίτλο **«Κινηματογραφώντας το ελληνικό καλοκαίρι: Φως και Μύθοι, Στερεότυπα και Προκλήσεις».
Στην ημερίδα θα διερευνηθούν θέματα όπως η βιωσιμότητα, ο τουρισμός, τα στερεότυπα που έχτισαν το ελληνικό καλοκαίρι, η αποδόμησή τους, αλλά και οι ιδιαίτερες συνθήκες που κάνουν απαιτητική τη διαδικασία παραγωγής μιας ταινίας τους καλοκαιρινούς μήνες.
Την ημερίδα θα ανοίξει ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, Καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κλιματική Αλλαγή. Η παρουσίασή του θα επικεντρωθεί στην περιγραφή των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο ελληνικό καλοκαίρι. Στη συνέχεια, οι σκηνοθέτες Σοφία Εξάρχου (Animal) και Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (Suntan) και ο διευθυντής φωτογραφίας Σίμος Σαρκετζής θα συμμετάσχουν σε μια συζήτηση που θα συντονίσει ο κριτικός κινηματογράφου Χρήστος Μήτσης (περιοδικό Αθηνόραμα).
Οι δημιουργοί θα μοιραστούν εμπειρίες από τη δική τους καλλιτεχνική διαδρομή και από τα γυρίσματα των ταινιών τους που έχουν πραγματοποιήσει τους καλοκαιρινούς μήνες στην Ελλάδα. Η ημερίδα θα ολοκληρωθεί με την παρουσίαση με τίτλο «Ο Τόπος ως Φεγγίτης, το Βλέμμα ως Δεσμώτης» του ποιητή Γιάννη Αντιόχου, ο οποίος διερευνά τη σχέση του βλέμματος με το καλοκαιρινό φως της Ελλάδας, όπως αυτή εγγράφεται στη μνήμη και στο τοπίο.
MASTERCLASSES
Στην Αγία Aννα με δωρεάν είσοδο για όλους, γνωστοί και αγαπημένοι δημιουργοί και επαγγελματίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας από την Ελλάδα θα μοιραστούν τα μυστικά της τέχνης και της δουλειάς τους με φοιτητές του τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στα Ψαχνά Ευβοίας, μέσα από μια σειρά masterclasses.
Την Πέμπτη 19 Ιουνίου, η ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη εξετάζει τις ιδιαιτερότητες της υποκριτικής μπροστά από την κινηματογραφική κάμερα.
Την Παρασκευή 20 Ιουνίου η Μαρία Ανεστοπούλου καλλιτεχνική διευθύντρια του Animasyros International Animation Festival , θα μάς μιλήσει για τον ρόλο διοργανώσεων όπως το Animasyros στη στήριξη της δημιουργικής κοινότητας και στη σημασία που έχουν τα Φεστιβάλ για την περιφέρεια ενώ ο Γιώργος Αγγελόπουλος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας, θα αναφερθεί στη διαδρομή της μικρού μήκους ταινίας στην ελληνική πραγματικότητα: από τη σύλληψη και ανάπτυξη μιας ιδέας, έως τη χρηματοδότηση, την παραγωγή και την πορεία της στα φεστιβάλ.
Την Παρασκευή 20 Ιουνίου, ο Κωστής Χαραμουντάνης που μόλις τιμήθηκε με το βραβείο πρωτοεμφανιζόμεμου σκηνοθέτη στα βραβεία Ίρις της Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την πρώτη μεγάλου μήκους του «Κιούκα Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού» θα μιλήσει για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επικοινωνηθεί μια ιστορία με σαφήνεια, δύναμη και αυθεντικότητα, ώστε να αγγίζει, να πείθει και να ξεχωρίζει!
Το Σάββατο 21 Ιουνίου, με αφορμή την προβολή της ταινίας του, «Suntan», ο σκηνοθέτης Αργύρης Παπαδημητρόπουλος μοιράζεται μαζί μας πτυχές της πορείας του στο δύσκολο δρόμο του κινηματογράφου: Από το στάδιο της σύλληψης της ιδέας, τις ακόλουθες δυσκολίες, τις αυτοσχεδιαστικές λύσεις μέχρι την τελική μορφή της ταινίας και τη διεθνή καταξίωση.
ΜΕΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Το Σάββατο 21 Ιουνίου το Evia Film Project γιορτάζει την Ημέρα Μουσικής, με μουσικές εκπλήξεις, σε αναπάντεχα σημεία, που κινούνται από το παραδοσιακό και το έντεχνο μέχρι το ρεμπέτικο, την τζαζ και την ποπ. Από τις 10:00 έως τις 14:00 και από τις 18:00 έως τις 21:30, στην Αιδηψό και στη Λίμνη. Μουσικά σχήματα θα βρίσκονται στον περίπατό στην Αιδηψό –στο Κύμα, στην Πλατεία Θερμοποτάμου, στο Πάρκο, στις ταβέρνες Καλύβα και Πόντιος–, καθώς και στη Λίμνη –στο Κτίριο Μελά, στο Άγαλμα Λέλας Καραγιάννη, στην Ξύλινη προβλήτα, στην ταβέρνα Πλάτανος, στο Καφέ Baroūs– και σε άλλα σημεία. Η ημέρα θα ολοκληρωθεί με την Ελένη Αράπογλου, η οποία θα παρουσιάσει στο Κύμα διασκευές σε γνωστά ελληνικά τραγούδια για το καλοκαίρι, ενώ θα ακολουθήσει πατινάδα από την κορυφαία μπάντα κρουστών και πνευστών Αγία Φανφάρα, σε ένα μοναδικό street party στους δρόμους της Αιδηψού, πριν την προβολή της ταινίας «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου που θα κλείσει και τη διοργάνωση.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ
Μαθαίνουμε ρομποτική στην Αιδηψό και στη Λίμνη | Το Evia Film Project και ο Μανώλης Τσελέπης, Πρόεδρος της ΕΛ.Ο.Α.Ρ.Τ (Ελληνική Ομοσπονδία Αθλημάτων Ρομποτικής και Τεχνολογίας), προσκαλούν παιδιά και εφήβους της Βόρειας Εύβοιας σ’ ένα εργαστήρι ομαδικότητας, δημιουργίας, ρομποτικής και φόρας για το μέλλον.
Ακούμε, διαβάζουμε και παίζουμε για τα δικαιώματα των τετράποδων, άποδων και φτερωτών φίλων μας στο εργαστήριο της Ελένης Σβορώνου και του WWF Ελλάς. Θα ακούσουμε ιστορίες για τα ζώα και τους νόμους που τα προστατεύουν, θα τους δώσουμε φωνή και θα διεκδικήσουμε την εφαρμογή των νόμων, θα μεταμορφωθούμε στο ζώο της επιλογής μας φτιάχνοντας μουσούδες, ράμφη, κέρατα, ουρές και ό,τι άλλο θέλει ο καθένας και θα ανακαλύψουμε τα άλλα ζώα που ζουν γύρω μας.
Παρακολουθούμε το εργαστήριο «Παίζουμε Κινηματογράφο;» από τη Cinemathesis για κινηματογράφο, που γίνεται… παιχνίδι! Ένα κινητό μουσείο έβδομης τέχνης, ένα pop up μουσείο για παιδιά, εφήβους, νέους, οικογένειες.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Αργή δικτύωση, διερεύνηση, επανασύνδεση, τα φετινά συνθήματα και οι δράσεις της Αγοράς στο 4ο Evia Film Project
Μέσα από συναντήσεις με καταξιωμένους επαγγελματίες του κινηματογράφου, δράσεις ανακάλυψης και διερεύνησης στη Βόρεια Εύβοια, μια επιμορφωτική εκδρομή στη φύση με οδηγό το WWF Ελλάς και ένα εργαστήριο αυτεπίγνωσης, η Αγορά του 4ου Evia Film Project, της πράσινης πρωτοβουλίας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, υιοθετεί μια ολιστική και καινοτόμο προσέγγιση, συνυφαίνοντας την κινηματογραφική δημιουργία και την οικολογική ματιά.
Σταθερά προσανατολισμένη στον στόχο της βιωσιμότητας, η Αγορά εφαρμόζει ένα καινοτόμο μοντέλο κυκλικής οικονομίας, προσκαλώντας επαγγελματίες να ανακαλύψουν ή να επανασυνδεθούν με ελληνικά και διεθνή πρότζεκτ που έχουν παρουσιαστεί στις Αγορές του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο παρελθόν. Το πρόγραμμα της Αγοράς προσφέρει στους διαπιστευμένους την ευκαιρία να γνωρίσουν ο ένας τον άλλο μέσα από ιστορίες και συνεργασίες, να ανακαλύψουν νέες πρακτικές και να απολαύσουν την «αργή δικτύωση», με φόντο το μοναδικό τοπίο της Βόρειας Εύβοιας.
Η Αγορά του EFP συνεργάζεται επίσης με το residency δημιουργικής γραφής A room of one's own, που διοργανώνει η ομάδα του Etxe Betea - A full house στο Μπιλμπάο. Στο πλαίσιο της νέας αυτής συνεργασίας, δύο κινηματογραφίστριες θα βρεθούν στην Εύβοια με σκοπό να παρουσιάσουν τα έργα που αναπτύσσουν και να συναντηθούν με πιθανούς συνεργάτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η πρωτοβουλία εγκαινιάστηκε με την συμμετοχή και υποτροφία της ελληνίδας δημιουργού Άλκηστις Ευθυμίου στο διεθνές residency με το πρότζεκτ Your Delicate Friend, το οποιο συμμετείχε στο 3o Evia Film Project το 2024.
Τα πρότζεκτ που θα παρουσιαστούν στη Βόρεια Εύβοια:
ΦΙλιόμαστε σε Σκοτεινές Δισκοθηκες και σου Εξηγώ | Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας | Σκηνοθεσία: Δάφνη Χαιρετάκη, Σενάριο: Δάφνη Χαιρετάκη, Κωνσταντίνος Σαμαράς, Παραγωγή: Δάφνη Χαιρετάκη - Allonsanfàn Films, Συμπαραγωγή: Jasmina Sijercic - Bocalupo Films, Ελλάδα, Γαλλία
Friends, Birthdays, Murder, etc. | Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας | Σκηνοθεσία - Σενάριο: Δημήτρης Τσακαλέας, Λήδα Βαρτζιώτη, Παραγωγή: Ιωάννα Μπολομύτη - Atalante Productions, Ελλάδα
Holy Homan Angel | Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ | Σκηνοθεσία: Αγγελική Αριστομενοπούλου, Παραγωγή: Γιούρι Αβέρωφ, Ρέα Αποστολίδη - Anemon, Συμπαραγωγή: Heather Millard - Compass Films, Βίκυ Μίχα - Asterisk, Ελλάδα, Ισλανδία
How Many Nights, How Many Days? | Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ | Σκηνοθεσία: Alaa Dajani, Σενάριο: Kesmat Elsayed, Alaa Dajani, Παραγωγή: Kesmat Elsayed - See Media Production, Συμπαραγωγή: Seera Films, Αίγυπτος, Γερμανία
The Crossroad / As God Wills | Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας | Σκηνοθεσία - Σενάριο: Mari Gulbiani, Παραγωγή: Kate Kalandarishvili - Midifilm, Γεωργία
Women Walk Home | Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ | Σκηνοθεσία: Stephanie Andreou, Παραγωγή: Adrián Gutiérrez - Saia Films, Συμπαραγωγή: Rémi Grellety, Sara Skrodzka - Warboys Films, Κύπρος, Γαλλία
Η Αγορά συνεχίζει να εστιάζει στις πρακτικές βιωσιμότητας και στο πλαίσιο του 4ου EFP, προσφέροντας συμβουλευτικές υπηρεσίες για την εφαρμογή και υιοθέτηση ορθών πρακτικών σχετικά με το περιβάλλον στη διάρκεια των γυρισμάτων, από την παραγωγό Ίεβα Ούμπελε, ειδικό στις πράσινες κινηματογραφικές παραγωγές.
Οι καλεσμένοι της Αγοράς του 4ου Evia Film Project θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα ξεχωριστό εργαστήρι αυτεπίγνωσης που επικεντρώνεται σε μια εναλλακτική προσέγγιση της παραγωγικότητας, με τίτλο **Η Τέχνη τού να Κάνεις Λιγότερα, από την ολιστική θεραπεύτρια Eλενα Χρηστοπούλου, ενώ θα έχουν επίσης την ευκαιρία να συμμετάσχουν και σε μια πρωινή συνεδρία γιόγκα δίπλα στη θάλασσα.
Επιπλέον, συνεχίζοντας να υποστηρίζει τη νέα γενιά επαγγελματιών, η Αγορά διοργανώνει μια σειρά από σύντομες και στοχευμένες συναντήσεις με φοιτητές του τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου. Σκοπός της δράσης είναι να συμβάλει στην εκπαίδευση των νέων κινηματογραφιστών, προσφέροντάς τους ευκαιρίες δικτύωσης με διακεκριμένους επαγγελματίες του χώρου.
Πεζοπορία στο Ξηρό Όρος: Καταστροφή και αναγέννηση | Ποιες ήταν οι επιπτώσεις της πυρκαγιάς του 2021 στη Βόρεια Εύβοια; Πώς ανακάμπτει το δάσος μετά την καταστροφή; Τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που θα απασχολήσουν την πεζοπορία στο Ξηρό Όρος, η οποία πραγματοποιείται σε συνεργασία με το WWF Ελλάς. Στη διάρκεια της πεζοπορίας προσκεκλημένοι της Αγοράς του EFP θα περιηγηθούν σε πληγείσες από τη φωτιά εκτάσεις. Με αφετηρία το μαγευτικό τοπίο των καταρρακτών του Δρυμώνα, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά την επίδραση της πυρκαγιάς σε είδη που δεν έχουν δυνατότητα φυσικής αναγέννησης, αλλά και το πώς η φύση έχει αρχίσει να αναγεννάται. Οδηγοί στη μοναδική αυτή ορεινή διαδρομή με θέα που κόβει την ανάσα –από τον Ευβοϊκό Κόλπο μέχρι το Αιγαίο κι από τη Δίρφη μέχρι το Πήλιο και τον Άθω– θα είναι μέλη της επιστημονικής ομάδας του Χερσαίου Προγράμματος του WWF Ελλάς, με επικεφαλής τον Συντονιστή Δράσεων για τις Δασικές Πυρκαγιές του WWF Ελλάς Ηλία Τζηρίτη και με την υποστήριξη μελών του Σωματείου Εθελοντών Διασωστών Δασοπυροσβεστών Βορειοκεντρικής Εύβοιας.
Aναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Evia Film Project μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, καθώς και στα προφίλ του σε Facebook και Instagram.
Το Evia Film Project είναι ο τρίτος πόλος δράσεων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μετά το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο. Στόχος του είναι η ανάδειξη της Βόρειας Εύβοιας, μιας περιοχής που έχει πληγεί βαθιά από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, σε παγκόσμιο κέντρο για το green cinema. Το Evia Film Project υλοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού. Σημαντική είναι η συμβολή του προγράμματος MEDIA, του Υπουργείου Τουρισμού και της ΕΡΤ. Πολύτιμη είναι η στήριξη της COSMOTE TV, Μεγάλου Χορηγού, της ΔΕΗ, Στρατηγικού Συνεργάτη, και της Fischer, που στηρίζει σταθερά το Φεστιβάλ. Το 4ο Evia Film Project πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Δήμο Ιστιαίας-Αιδηψού, τον Δήμο Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας και τον Οργανισμό Λιμένων Νομού Ευβοίας.