Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τους νικητές των φετινών βραβείων Excellence.
Τα βραβεία τιμούν τις διαφορετικές τέχνες και τεχνικές του κινηματογράφου σε οκτώ κατηγορίες. Οι νικητές θα λάβουν τα βραβεία τους στην τελετή απονομής των 37ων Ευρωπαϊκών Βραβείων Κινηματογράφου στις 7 Δεκεμβρίου που φέτος θα γίνει στη Λουκέρνη της Ελβετίας.
Μια ειδική οκταμελής κριτική επιτροπή αποφάσισε τους νικητές στις ακόλουθες κατηγορίες με βάση την Επιλογή Ταινιών μεγάλου μήκους των Ευρωπαϊκών Βραβείων Κινηματογράφου.
Διαβάστε ακόμα: Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου 2024: Οι υποψηφιότητες
Καλύτερη Φωτογραφία: Μπέντζαμιν Κράκουν (The Substance: Το Ελιξήριο της Ζωής)
«Ακριβώς όπως συσπάται ο κόσμος της Ελίζαμπεθ Σπαρκλ στο "The Substance: Το Ελιξήριο της Ζωής", η κινηματογράφηση του Μπέντζαμιν Κράκουν ταυτόχρονα υπερέχει. Παρά τους περιορισμούς του περιβάλλοντός της, εξερευνά παιχνιδιάρικα τον σωματικό και ψυχολογικό της θάνατο με εξαιρετικά στυλιζαρισμένες παραμορφώσεις και χειρισμούς φακών. Το κοινό μεταφέρεται σε ένα αφόρητα οδυνηρό και ξεκαρδιστικό ξέφρενο τέλος, που επιτυγχάνεται μόνο μέσω της συνεργασίας με όλα τα τμήματα και είναι αναμφίβολα μια γιορτή της κινηματογραφίας και του κινηματογράφου», αναφέρει η κριτική επιτροπή.
Καλύτερο Μοντάζ: Ζιλιέτ Γουελφλίνγκ («Emilia Perez»)
«Στην πυρετώδη μουσική οδύσσεια του "Emilia Perez", το μοντάζ της Ζιλιέτ Γουελφλίνγκ μας εντυπωσιάζει με την απίστευτη ρευστότητα και την κομψότητά της. Ο πλούτος της ιστορίας και των τόνων της ενορχηστρώνεται με αξιοσημείωτη σχολαστικότητα, βυθίζοντας το κοινό στην αφήγηση χωρίς να αισθάνεται καμία από τις συνηθισμένες παύσεις ανάμεσα στα τραγούδια και τις άλλες σκηνές. Πολύ εντυπωσιακό!», αναφέρει η κριτική επιτροπή.
Καλύτερα Σκηνικά: Γιάγκνα Ντόμπεζ («Το Κορίτσι με τη Βελόνα»)
«Η δύσκολη ζωή και το ψυχολογικό δράμα της νεαρής Καρολίν στην Κοπεγχάγη μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο απεικονίζεται με δεξιοτεχνία από έναν εξαιρετικό, ενδιαφέρον, οπτικά δυνατό και εντυπωσιακό σχεδιασμό παραγωγής. Μέσα από επιδέξια σχεδιασμένους εσωτερικούς χώρους, μαζί με προσεκτικά επιλεγμένους εξωτερικούς χώρους, η σχεδιάστρια παραγωγής Γιάγκνα Ντόμπεζ συμβάλλει δυναμικά και δυναμικά στην οπτική ποιότητα και την ατμόσφαιρα της ταινίας», αναφέρει η κριτική επιτροπή.
Καλύτερα Κοστούμια: Τάνια Χάουσνερ («The Devil's Bath»)
«Με μεγάλη ακρίβεια και μεγάλη ευφυΐα, τα κοστούμια της Τάνια Χάουσνερ στο "The Devil's Bath" χτίζουν κάθε χαρακτήρα με αριστοτεχνικό και πολύ μοντέρνο τρόπο. Συμβάλλουν τέλεια στη συνολική εικόνα και ιστορία. Επιπλέον, κάθε κοστούμι, συμπεριλαμβανομένων των πρωταγωνιστών και εξτρα ηθοποιών, είναι ένα έργο τέχνης, συναρπαστικό σε χρώμα, αναλογίες, υφή και οπτικό ρυθμό», αναφέρει η κριτική επιτροπή.
Καλύτερο Μακιγιάζ: Εβαλότ Οστεροπ («When The Light Breaks»)
«Το μακιγιάζ της Εβαλότ Οστεροπ στο "When The Light Breaks" λαμβάνει υπόψη την πολυπλοκότητα των σχέσεων των πρωταγωνιστών. Χωρίς οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσει, συνδυάζει δημιουργικά τα κλασικά χτενίσματα με κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε, ταιριάζοντας απόλυτα με την ιστορία», αναφέρει η κριτική επιτροπή.
Καλύτερη Μουσική: Φρεντερίκε Χοφμάγιερ («Το Κορίτσι με τη Βελόνα»)
«Με έναν πρωτότυπο και πειραματικό τρόπο, η μουσική του Φρεντερίκε Χοφμάγιερ στο "Κορίτσι με τη Βελόνα" λειτουργεί με παραμόρφωση ακουστικών πηγών και θορυβώδη ηλεκτρονικά ηχητικά τοπία. Είναι μινιμαλιστικό για να μην κλέβει την παράσταση αλλά και πάλι να το θυμούνται και να μεταφέρει τη σκληρότητα της εμπειρίας της πρωταγωνίστριας.. Δίπλα στην κινηματογράφηση που φαίνεται εξαιρετικά μοντέρνα, αν και είναι ταινία εποχής, η μουσική έχει επίσης μια σύγχρονη και γενναία προσέγγιση και δημιουργεί μια διαχρονική μουσική γλώσσα», αναφέρει η κριτική επιτροπή.
Καλύτερος Ηχος: Μαρκ-Ολιβιέ Μπρουλέ, Πιέρ Μπαριό, Σαρλότ Μπουτράκ, Σάμιουελ Αϊτσουν, Ροντρίγκο Ντίαζ («Η Ιστορία του Σουλεϊμάν»)
«Ενα τέλεια διαμορφωμένο αριστούργημα ηχητικού ρεαλισμού. Αντί να βασίζεται στη μουσική, η ταινία χρησιμοποιεί διαλόγους, ηχητικά εφέ και ατμόσφαιρες για να δραματοποιήσει ένα απελπισμένο ταξίδι μέσα στην κακοφωνία της παριζιάνικης κίνησης, των καταστημάτων, των γραφείων, των εστιατορίων και των σταθμών του μετρό. Το αποτέλεσμα είναι ένα γενναίο, δυναμικό έργο εξαιρετικής συναισθηματικής ακρίβειας και λεπτότητας. Ενα εξαιρετικό παράδειγμα δραματουργικής συνεργασίας από το σενάριο μέχρι το σχεδιασμό ήχου», αναφέρει η κριτική επιτροπή.
Καλύτερα Εφέ: Μπράιαν Τζόουνς, Πιέρ Προντουσίν-Γκόρσκι, Σερβίν Σαβάγκί, Γκιγίεμ λε Γκουρέζ («The Substance: Το Ελιξήριο της Ζωής»)
«Συνδυάζοντας οργανικά SFX και VFX με εκπληκτικό τρόπο, το "The Substance: Το Ελιξήριο της Ζωής" παρουσιάζει οπτικά εφέ υψηλού επιπέδου σε καλό συνδυασμό με προσθετικά. Κάνοντας ένα βήμα πίσω όπου χρειάζεται, υπάρχουν πολλά εξαιρετικά VFX που δεν τα προσέχετε καν», αναφέρει η κριτική επιτροπή.