Με τα χρυσά της μαλλιά, το πονηρό της βλέμμα, το χαμόγελο-ηλιαχτίδα και τη ζεστή της φωνή, η Ντόρις Ντέι έγραψε τη δική της ιστορία στο Χόλιγουντ των 50ς και των 60ς: έγινε η βασίλισσα των κοριτσιών της διπλανής πόρτας, με ρομαντικές κομεντί, μιούζικαλ και ένα επιτυχημένο τηλεοπτικό σόου («The Doris Day Show»), αλλά πρωταγωνιστώντας και ως μία εντελώς διαφορετική ξανθιά χιτσκοκικού θρίλερ («Ο Ανθρωπος που Γνώριζε Πολλά»).
Πλήρης ημερών, το άστρο της έσβησε σήμερα Δευτέρα 13 Μαΐου στο σπίτι της στο Καρμέλ της Καλιφόρνια. Ηταν 97 ετών.
Διαβάστε επίσης: Η Πέγκι Λίπτον δεν μένει πια στο Twin Peaks
Το 1945 ηχογραφεί το πρώτο της χιτ, το Sentimental Journey με τον Λες Μπράουν
Στο Αquarium Jazz Club της Νέας Υόρκης το 1946
Με τον Στιβ Κόχραν και την Τζίντζερ Ρότζερς στο «Storm Warning» του 1951
Στο στούντιο ηχογραφήσεων το 1955
Στα γυρίσματα του «Ο Ανθρωπος που Γνώριζε Πολλά» το 1956
Οχι, η Ντόρις Ντέι δεν ήταν μία απλή περίπτωση. Εχοντας γυρίσει πάνω από 40 ταινίες για λογαριασμό της Warner (συμπρωταγωνιστώνας με μερικούς από τους πιο διάσημους σταρ της εποχής - από τον Τζέιμς Στιούαρτ μέχρι τον Τζέιμς Γκάρνερ) και έχοντας ηχογραφήσει περίπου 30 δίσκους για την Columbia (με τον τελευταίο να κυκλοφορεί το 2011), το γεννημένο στο Οχάιο το 1922 υπερταλαντούχο χρυσό κορίτσι έφερε σε πολλούς τομείς την επανάσταση.
Οι κομεντί της ήταν τολμηρές, προκλητικές και για την εποχή τους αρκετά υπαινικτικές, ανοίγοντας το δρόμο προς κάτι διαφορετικό: ναι, και τα καλά κορίτσια μπορούν να είναι σέξι.
Από τις πρώτες της κωμωδίες δίπλα στον φίλο της Ροκ Χάντσον («Lover Come Back», «Send Me No Flowers») μέχρι το «Pillow Talk» (όπου κέρδισε και τη μοναδική οσκαρική της υποψηφιότητα) η Nτέι ήταν η γυναίκα που καθησύχασε την αμερικανική κοινή γνώμη, νικώντας με την προσωπική της γλύκα κάθε ταμπού.
Στα technicolor 50s
Με τον Ροκ Χάντσον το 1960
Στο Χόλιγουντ το Φεβρουάριο του 1970
Αυτό διαπέρασε και την οθόνη: στην προσωπική της ζωή είχε 4 γάμους, πολύκροτα δικαστήρια και ήταν εκείνη που στάθηκε με θάρρος και χωρίς φραγμούς δίπλα στον Χάντσον στην πιο επώδυνη περίοδο της ζωής του, την οποία έπρεπε να περάσει δημόσια: το πρώτο (διάσημο) θύμα του AIDS, το αναγκαστικό του coming out, και η σοκαρισμένη κάστα εκατομμυρίων θεατών που δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι ο γόης των χολιγουντιανών ρομάντζων ήταν γκέι. Το καθησυχαστικό χαμόγελο της Ντέι δίπλα του και τα φιλιά στο στόμα, ήταν σύμβολο όλων όσων ήταν και η ίδια: ενός λαμπερού ήλιου μπροστά στο σκοταδισμό.
Στην αυτοβιογραφία της («Doris Day: Her Own Story») η Ντέι προκάλεσε μία ακόμα φορά, όταν αποποιήθηκε τον τίτλο «κορίτσι της διπλανής πόρτας» και «εθνική παρθένα».
«Το image που μου δόθηκε με ξάφνιασε και με μπέρδεψε. Ποτέ δεν το επιδίωξα η ίδια και ποτέ δεν κατάλαβα γιατί μου φόρεσαν αυτές τις ταμπέλες. Αλλά εγώ δεν ήμουν ποτέ αυτό το πράγμα...»
Το 1989 με το βραβείο Cecil B. DeMille στις Χρυσές Σφαίρες
Τέλος, η αγάπη της για τα ζώα ήταν κάτι που τη χαρακτήριζε. Κι εκείνη την εκδήλωσε έμπρακτα, πριν από κάθε χολιγουντιανό trend: από το 1972 υπήρξε ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των ζώων και από το 1977 ίδρυσε και στήριξε το «The Doris Day Animal Foundation», μία μη-κερδοσκοπική οργάνωση που έγινε κι ο σκοπός της ζωής της μετά τη συνταξιοδότησή της από τη showbiz.
Oι στίχοι του «Que Sera Sera» (του σήμα-κατατεθέν τραγουδιού της που πρωτοακούστηκε στο «Ο Ανθρωπος Που Γνώριζε Πολλά» του Αλφρεντ Χίτσκοκ) παίζει σε λούπα στο μυαλό μας από τη στιγμή που διαβάσαμε την είδηση.
The future's not ours to see, que será, será...
Δείτε εδώ την Ντόρις Ντέι να παραλαμβάνει το τιμητικό βραβείο Cecil B. DeMille από την Ενωση Ξένων Ανταποκριτών του Λος Αντζελες: