Την συναντήσαμε πριν λίγες εβδομάδες στο φεστιβάλ του Τορόντο με αφορμή το «The Place Beyond the Pines», αλλά δεν μπορούσαμε να μην την ρωτήσουμε μερικά πράγματα για αυτό που είναι πέρα από κάθε αμφιβολία ο πιο παράξενος ρόλος στην καριέρα της μέχρι τώρα.
Η Μέντες εξηγεί πως για εκείνη δεν ήταν απλά ένας ακόμη ρόλος.
«Οι "Εραστές της Γέφυρας" είναι μια από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες και πάντα αναρωτιόμουν που βρισκόταν και τι ετοιμάζει ο Λεός Καράξ. Πριν μερικά χρόνια επιδίωξα να τον συναντήσω όταν και οι δυο βρεθήκαμε στο ίδιο φεστιβάλ κι όταν τα κατάφερα τον βρήκα τόσο υπέροχα παράξενο όσο ήλπιζα ότι θα είναι».
Κι αν η συνάντηση μιας χολιγουντιανής ηθοποιού κι ενός ιδιαίτερου γάλλου σκηνοθέτη εξακολουθεί να μοιάζει παράδοξη η Εύα φροντίζει να μας θυμίσει οι επιλογές της τα τελευταία χρόνια (όπως για παράδειγμα στο «Διαφθορά στη Νέα Ορλεάνη» του Βέρνερ Χέρτζογκ, έρχονται απολυτως συνειδητά πολύ πιο κοντά, σε αυτό που είναι στην πραγματικότητα το κινηματογραφικό της γούστο. «Είμαι ηθοποιός αλλά για μένα είναι κάτι παραπάνω από μια απλή δουλειά, είναι και κάτι που αγαπάω βαθιά. Και φυσικά με ενδιαφέρουν πιο ουσιαστικά πράγματα από το στερεότυπο μιας glamorous σταρ του σινεμά».
Κι αν η ευκαιρία να δουλέψει με τον Λεός Καράξ ήταν κάτι στο οποίο δεν θα έλεγε όχι, ούτως η άλλως, η ίδια εξηγεί ότι υπήρχε κάτι ακόμη που την έκανε ακόμη πιο ενθουσιώδη με το «Holy Motors». «Το νεκροταφείο του Père Lachaise στο Παρίσι, είναι ένα από τα αγαπημένα μου μέρη σε ολόκληρο τον κόσμο και όταν ο Λεός μου είπε ότι όλο το κομμάτι μου διαδραματίζεται εκεί και στα τούνελ κάτω από αυτό, η αντίδραση μου ήταν (φωνάζει ενθουσιασμένη) «τιιι;» Και συν τοις άλλοις είναι ένας ρόλος που δεν έχει καθόλου διάλογο κάτι που βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον και που θα μου έδινε την ευκαιρία να βρίσκομαι κάθε μέρα, για μια εβδομάδα στο Père Lachaise. Εμοιαζε με όνειρο».
Αυτή η εβδομάδα στο νεκροταφείο, ήταν για την ίδια μια εξαιρετική εμπειρία. «Δεν έμοιαζε καθόλου με μια συνηθισμένη ταινία, θα μπορούσα να είμαι κομμάτι ενός ζωντανού έργου τέχνης, ενός installation σε ένα μουσείο μοντέρνας τέχνης, ή σε κάτι πολύ πιο μεγάλο και θεαματικό από την καθημερινότητα, όπως μια όπερα».
Οσο για τον ρόλο της και τι ακριβώς ζήτησε από εκείνη ο Καράξ, η Μέντες λέει πως «μόνο που ήθελε ήταν να μην δείξω ποτέ φόβο και να παραμείνω σχεδόν σε όλη την διάρκεια των γυρισμάτων αποκομμένη από την πραγματικότητα. Μου ζήτησε επίσης να δείχνω αισθησιακή αλλά να δίχως να το προσπαθώ, να μην δείχνω sexy με μια προβλέψιμη έννοια της λέξης. Ηθελε να είμαι μια απρόσιτη αισθησιακή παρουσία, αλλά και να μην δείχνω σαν το θύμα ενός τέρατος. Και για μένα, παρ΄ ότι η ιστορία έχει κατά τη γνώμη μου σαφείς αναφορές σε κάτι σαν το μύθο της «Πεντάμορφης και του Τέρατος», η ηρωίδα μου είναι κάτι περισσότερο από μια γυναίκα που κάποιος την απαγάγει και την παίρνει στον κόσμο του. Αν παρατηρήσετε, δεν προβάλλει καμία αντίσταση κι αυτό λέει κάτι πολύ σημαντικό σύμφωνα με τη δική μου ανάγνωση της ιστορίας»...
Δείτε πιο κάτω ένα απόσπασμα από την ιστορία της Εύα Μέντες στο «Holy Motors» και διαβάστε περισσότερα για την ταινία εδώ.
To «Holy Motors» του Λεός Καράξ βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 22 Νοεμβρίου από τη StraDa Films με την υποστήριξη του TV5 Monde.
Tags: Εύα Μέντες, holy motors