Οι αδελφοί Νταρντέν, οι Βέλγοι σεναριογράφοι και σκηνοθέτες που εδώ και πάνω από 15 χρόνια υπογράφουν μικρά και μεγάλα αριστουργήματα (από την «Υπόσχεση» και τον «Γιο», μέχρι το «Παιδί με το Ποδήλατο» και το πρόσφατο «Δύο Μέρες, Μια Νύχτα»), κερδίζοντας δύο φορές τον Χρυσό Φοίνικα (το 1999 με τη «Ροζέτα» και το 2005 με το «Παιδί»), επέστρεψαν φέτος στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών με το «Αγνωστο Κορίτσι», και για πρώτη φορά απογοήτευσαν κοινό και κριτικούς.
Οχι γιατί το νέο νεορεαλιστικό τους δράμα δεν είναι μία ταινία με σωστό κοινωνικό ένστικτο, δυνατή καρδιά και τις καλύτερες προθέσεις. Ακολουθώντας την ιστορία μίας νεαρής γιατρού που θα ψάξει εμμονικά την ταυτότητα ενός νεαρού κοριτσιού που δολοφονείται ένα βράδυ λίγα μέτρα έξω από το ιατρείο της, οι Νταρντέν επιχειρούν να ανοίξουν έναν βαθύτατα πολιτικό, ουμανιστικό διάλογο για τους συνανθρώπους μας στο περιθώριο - οικονομικό, κοινωνικό, φυλετικό. Πόσα άγνωστα κορίτσια εξαφανίζονται στον κόσμο. Πόσες «Jane Doe», εγχώριες ή μετανάστριες κοπέλες που δεν υπάρχει κανείς να τις αναζητήσει;
Δυστυχώς, όμως, παρ' όλο που η πρόθεση είναι ξεκάθαρη και το μήνυμα αξιέπαινο, η ταινία δεν λειτουργούσε. Ελειπε η γνωστή «νταρντενική» ένταση, ο ρυθμός, η ενέργεια της νατουραλιστικής τους κάμερας και παρατήρησης.
Διαβάστε αναλυτικά: Κάννες 2016: Οι αδελφοί Νταρντέν απογοητεύουν με το «Uknown Girl»
Γι' αυτό φαίνεται πως αποφάσισαν να ακούσουν τους κριτικούς και να την ξαναμοντάρουν. Σύμφωνα με το Screen International, που δημοσίευσε την είδηση, οι Νταρντέν έκαναν 32 κοψίματα και έσφιξαν την ταινία κατά 7 λεπτά.
Εχοντας πολλά παραδείγματα σκηνοθετών που δεν αγγίζουν το «αριστούργημά» τους και παραμένουν πεισματικά δεμένοι με κάτι που δε λειτουργεί, υποκλινόμαστε στους Βέλγους κινηματογραφιστές για την ταπεινότητα και την άμεση αντίδραση.
Διαβάστε περισσότερα: